Doodeng, spugen, wat is dit???
+3
Star007
Pussycat
Mamsie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Doodeng, spugen, wat is dit???
Ik ben me nu al twee keer werkelijk ROTgeschrokken bij kleine J.
Hij boert goed na de fles, en heeft wel last van krampjes maar gaat dan slapen. Als ik hem vervolgens 2 a 3 uur later uit bed haal voor de volgende fles, is het nu al twee keer voorgekomen dat het volgende gebeurt:
- hij overstrekt zich compleet tot een boogje. Hij kan zelfs 'staan'.
- hij begint enorm te kokhalzen, het klinkt als 'gloek gloek gloek'
- haalt tijdens dit kokhalzen geen adem, snakt echt naar lucht maar blijft kokhalzen'
- loopt knalrood aan, hele lijfje is super gespannen
- ik houd hem rechtop, schrik echt vreselijk'
- en dan ineens (godzijdank!) een ijzige gil, hij hapt lucht, spuugt wat slijm en melk en begint onbedaarlijk te huilen
- daarna is hij ontroostbaar maar wel opgelucht en valt uitgeput in slaap
Ik ben doodsbang dat dit iets ergs is en mijn kind vroeg of laat stikt, wat als dit gebeurt als ik er NIET bij ben? In zijn slaap ofzo? Wat is dit of kan dit zijn? Het is nu twee keer in deze heftigheid gebeurd! Ik ga morgen sowieso naar de kinderarts maar ik vraag me af of iemand dit herkent.
Hij boert goed na de fles, en heeft wel last van krampjes maar gaat dan slapen. Als ik hem vervolgens 2 a 3 uur later uit bed haal voor de volgende fles, is het nu al twee keer voorgekomen dat het volgende gebeurt:
- hij overstrekt zich compleet tot een boogje. Hij kan zelfs 'staan'.
- hij begint enorm te kokhalzen, het klinkt als 'gloek gloek gloek'
- haalt tijdens dit kokhalzen geen adem, snakt echt naar lucht maar blijft kokhalzen'
- loopt knalrood aan, hele lijfje is super gespannen
- ik houd hem rechtop, schrik echt vreselijk'
- en dan ineens (godzijdank!) een ijzige gil, hij hapt lucht, spuugt wat slijm en melk en begint onbedaarlijk te huilen
- daarna is hij ontroostbaar maar wel opgelucht en valt uitgeput in slaap
Ik ben doodsbang dat dit iets ergs is en mijn kind vroeg of laat stikt, wat als dit gebeurt als ik er NIET bij ben? In zijn slaap ofzo? Wat is dit of kan dit zijn? Het is nu twee keer in deze heftigheid gebeurd! Ik ga morgen sowieso naar de kinderarts maar ik vraag me af of iemand dit herkent.
Gast- Gast
Re: Doodeng, spugen, wat is dit???
Klinkt als reflux.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Inderdaad ik dacht ook gelijk aan reflux...Ziet er verschrikkelijk naar uit.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Mamsie schreef:Klinkt als reflux.
+1
Hij gaat zich dan overstrekken omdat het maagzuur waarschijnlijk omhoog komt en dit pijn doet.
Laatst aangepast door Star007 op zo 9 sep 2012 - 23:33; in totaal 1 keer bewerkt
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Hoe spuugt hij?met een boog?hoe is de ontslating?
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Nog niet klaar!
Vreselijk om te zien zo iets en ik snap dat het wel angstig is. Probeer hem vandaag tijdens en na de voeding even een minuut of 10 niet te laten liggen. Of Noujaa niet plat. Leg een stapel tijdschriften onder z'n matrasje zodat hij schuin ligt.
Morgen idd overleggen met de kinderarts.
Vreselijk om te zien zo iets en ik snap dat het wel angstig is. Probeer hem vandaag tijdens en na de voeding even een minuut of 10 niet te laten liggen. Of Noujaa niet plat. Leg een stapel tijdschriften onder z'n matrasje zodat hij schuin ligt.
Morgen idd overleggen met de kinderarts.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Echt? Agos....maar hij spuugt anders niet extreem veel....en hij ruikt ook niet zuur uit zijn mondje.
Gast- Gast
mauwmauw schreef:Hoe spuugt hij?met een boog?hoe is de ontslating?
Hij spuugt eigenlijk niet veel....ook niet met een boog. Hij heeft sinds vannacht ineens diarree en heel veel poepluiers.
Gast- Gast
Charlie schreef:Echt? Agos....maar hij spuugt anders niet extreem veel....en hij ruikt ook niet zuur uit zijn mondje.
Volgens mij noemen ze dat verborgen reflux als het wel omhoog komt, maar er niet veel uit komt. (Correct me, if I 'm wrong dames). D. heeft 'gewone' reflux en rook dus wel zuur, er kwam over het algemeen in totaal niet veel uit , maar wel vaak en inderdaad ook het huilen was een symptoom van pijn.
Maargoed, morgen maar even met de KA overleggen inderdaad.
Star007- Kletskop
oke dan is het niet waar ik aan zat te denken.Dan klinkt het inderdaad als reflux.Zal morgen met de ka bespreken.Charlie schreef:mauwmauw schreef:Hoe spuugt hij?met een boog?hoe is de ontslating?
Hij spuugt eigenlijk niet veel....ook niet met een boog. Hij heeft sinds vannacht ineens diarree en heel veel poepluiers.
mauwmauw- Kletskop
mauwmauw schreef:oke dan is het niet waar ik aan zat te denken.Dan klinkt het inderdaad als reflux.Zal morgen met de ka bespreken.Charlie schreef:mauwmauw schreef:Hoe spuugt hij?met een boog?hoe is de ontslating?
Waar dacht jij dan aan?
Is dit gevaarlijk?
Gast- Gast
L had verborgen reflux en die leek zich dagelijks tig keren te stikken. Heel naar om te zien, eerste keren durfe ik ook niet bij te zijn (uiteraard was er dan wel iemand anders).
kwam geen druppel mee, alles bleef binnen.
En veel huilen idd. Helpt het om hem lange tijd rechtop te houden na voeding?
kwam geen druppel mee, alles bleef binnen.
En veel huilen idd. Helpt het om hem lange tijd rechtop te houden na voeding?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik houd hem na de voeding lang recht, althans probeer het, maar hij is zo onrustig. Krampen, overstrekken, huilen (soms zelfs gillen), trappelen. Ik kan hem nooit lang in dezelfde houding houden en soms wil hij gewoon plat op zijn ruggetje liggen.
Hij wil het liefst op zijn buikje tegen mijn borst liggen dus draag hem veel in de doek maarja soms moet ik ook slapen en ik heb er nog eentje dus dat kan gewoon niet altijd. Heel lastig.
Hij wil het liefst op zijn buikje tegen mijn borst liggen dus draag hem veel in de doek maarja soms moet ik ook slapen en ik heb er nog eentje dus dat kan gewoon niet altijd. Heel lastig.
Gast- Gast
Ik legde D. vaak in de maxi cosi op de het kinderwagenonderstel. Zo lag ze toch niet helemaal plat, had ik mijn handen vrij en werd zij rustig. Ik weet dat het niet goed is om je kind vaak in de maxi cosi te leggen, maar het was toen mijn enige oplossing. Bij het bedje had ik 2 boeken onder het hoofdeind gelegd en D. een slaapzak aan gedaan, zodat ze niet onder de dekens kon schuiven.
Star007- Kletskop
mijn zoontje heeft pylorusstenose gehad,maar dan is het projectiel braken(boogspugen)en geen ontlasting.Dit is wel gevaarlijk ja.Charlie schreef:mauwmauw schreef:oke dan is het niet waar ik aan zat te denken.Dan klinkt het inderdaad als reflux.Zal morgen met de ka bespreken.Charlie schreef:mauwmauw schreef:Hoe spuugt hij?met een boog?hoe is de ontslating?
Waar dacht jij dan aan?
Is dit gevaarlijk?
mauwmauw- Kletskop
Ik denk ook reflux. M. heeft ook verborgen reflux die ging ook echt heel erg overstrekken en je hoorde het echt omhoog komen maar ze spuugt nooit echt. Bij haar was het ook wel is een paar uur na de voeding. Zo erg gillen doet ze gelukkig nooit dat lijkt me echt heel naar als je kindje dat doet.
Ik zou het even met de kinderarts overleggen. Hier was nutriton gelukkig genoeg om het voor het grootste deel op te lossen.
Ik zou het even met de kinderarts overleggen. Hier was nutriton gelukkig genoeg om het voor het grootste deel op te lossen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
het is nu twee keer voor gekomen? Dan zou ik nog niet direct aan reflux denken. Het maagklepje van die kleintjes werkt nog niet optimaal, dus het komt veel vaker voor dat er iets terug stroomt en dat doet pijn. Als een kindje echt reflux heeft, dan komt er echt vaak (dus na iedere voeding) melk omhoog en heeft ie heel vaak pijn. Af en toe wat voeding terug geven en af en toe wat zuur omhoog lijkt me vrij normaal bij jonge baby''s. Onze dochter heeft nu ook een paar keer dat wat jij omschreven hebt gehad, maar die heeft echt geen reflux.
Gast- Gast
mauwmauw schreef:mijn zoontje heeft pylorusstenose gehad,maar dan is het projectiel braken(boogspugen)en geen ontlasting.Dit is wel gevaarlijk ja.Charlie schreef:mauwmauw schreef:oke dan is het niet waar ik aan zat te denken.Dan klinkt het inderdaad als reflux.Zal morgen met de ka bespreken.Charlie schreef:mauwmauw schreef:Hoe spuugt hij?met een boog?hoe is de ontslating?
Waar dacht jij dan aan?
Is dit gevaarlijk?
Uhh nu wil ik geen zeur zijn. Maar is dit handig om een link te zetten? Nu begrijp ik wel dat je niet gelijk uit moet gaan van het ergste maar als er zijn mensen die dit soort dingen beter niet kunnen of willen lezen
Gast- Gast
mensen bepalen natuurlijk zelf of ze erop klikken en gaan lezen natuurlijk Als het nou gewoon gekopieerd was en direct leesbaar was ik het wel met je eens geweest
On topic:
Je bent vast nog niet geweest, maar stel de vraag alvast hihi. Wat heeft de kinderarts gezegd?
On topic:
Je bent vast nog niet geweest, maar stel de vraag alvast hihi. Wat heeft de kinderarts gezegd?
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Ik zal even updaten.
We waren vandaag bij de kinderarts.
Hij gaat nu 3 maanden op een hypoallergeen dieet, de arts denkt aan koemelkeiwitallergie. Reflux was volgens haar onwaarschijnlijk, o.a. omdat hij prima groeit.
Verder heeft hij al 2 tandjes die doorkomen . Daar heeft hij vermoedelijk ook last van en verder is het maagklepje bij zulke kleintjes vaak nog niet zo goed ontwikkeld.
We waren vandaag bij de kinderarts.
Hij gaat nu 3 maanden op een hypoallergeen dieet, de arts denkt aan koemelkeiwitallergie. Reflux was volgens haar onwaarschijnlijk, o.a. omdat hij prima groeit.
Verder heeft hij al 2 tandjes die doorkomen . Daar heeft hij vermoedelijk ook last van en verder is het maagklepje bij zulke kleintjes vaak nog niet zo goed ontwikkeld.
Gast- Gast
Hou het wel even goed in de gaten, want reflux hangt 9 van de 10 keer samen met KMA.
En nu al tandjes
Nou ja, hij kan het maar gehad hebben. Hopelijk breken ze snel door zodat hij er geen pijn meer van heeft.
En nu al tandjes
Nou ja, hij kan het maar gehad hebben. Hopelijk breken ze snel door zodat hij er geen pijn meer van heeft.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: