Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bumboo Seat vs Kinderstoel

+9
Happydobby
yes1984
Darius
moepie
Sylvana
Flower_L
Tania
Stuiterbal
TukTuk
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:28

Aangezien ze aan de broodkorsten en koekjes mogen, moeten ze rechtop zitten. In een wipper is dat niet voldoende, maar in de kinderstoel lukt ook niet echt, het zijn net een stel zoutzakken.

Gister zaten ze op het KDV in een bumboo seat, en toen zaten ze goed rechtop en ze hadden er nog plezier in ook.

Iemand daar ervaring mee? Werkt het om hapjes te geven?

(hier in de buurt zit een winkel waar ik ze kan huren, ga er geen 2 a 49,00 euro aanschaffen voor de korte tijd tot ze in de kinderstoel kunnen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 2:31

Er is altijd een reden waarom een kindje nog niet zelfstandig kan zitten : De spieren zijn hier nog niet klaar voor.
Een Bumboo seat is erg slecht voor het ruggetje van een kindje, omdat ze nood gedwongen in een houding worden gezet die niet natuurlijk is. Omdat ze zelf nog niet sterk genoeg zijn om zichzelf rechtop te houden, komt er heel veel druk op de werveltjes en tussenwervels te staan, ze hangen als het ware een beetje in de banden en kapsels, omdat de rugspieren nog niet er voor kunnen zorgen dat ze rechtop blijven.

Ik zou deze stoeltjes dus zeker niet gaan gebruiken en ook niet op het KDV laten gebruiken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:33

Maar in een kinderstoel zetten heeft toch hetzelfde resultaat: Een gedongen houding?

De jongste kan uit zichzelf alleen nog maar plat op zijn rug liggen, en dat is garantie voor stikken in een stuk brood. En in de wippers zitten ze veel te veel in elkaar en kunnen ze ook geen stukken eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Stuiterbal do 26 jan 2012 - 2:35

Bumbo seat zijn idd heel grappig maar ik zou het afraden. Het feit dat ze nog niet zelf kunnen zitten is al meer dan voldoende reden om het niet te doen.
Maar ook als ze zich overstrekken kunnen ze zich er zelf zo uit duwen. Ik zou toch de wipper blijven gebruiken tot ze echt zelfstandig kunnen zitten. Dat is veel beter voor de rug en de spieren.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Tania do 26 jan 2012 - 2:37

Wij hebben het stoeltje wel in huis en ook veel gebruikt maar pas toen hij zelf en in de kinderstoel gewoon kon zitten omdat ik het anders voor zijn ruggetje toch niet zo goed vond. We hebben een kinderstoel die een heel stuk naar achteren kan zodat je kindje niet helemaal rechtop hoeft te zitten maar meer zoals in de wipper zeg maar.
Het bumbo stoeltje hebben we trouwens op marktplaats gekocht voor 20 euro.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:38

Ik de wipper kunnen ze geen broodkorstje etc eten, dan zitten ze niet rechtop en stikken ze er in, dus is geen optie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Flower_L do 26 jan 2012 - 2:39

Zijn dat die gekke stoeltjes welke het idee hebben van plaspotje? Ik vind het er niet uitzien zo'n kleintje erin....heel geforceerd Embarassed
Hier hebben ze die dingen ook op kdv. Mocht tweede kindje toch naar dat kdv gaan....is dat eerste afspraak...niet in dat stoeltje omdat het mij niet goed lijkt. Hier zitten ze nameijk zomaar in dat stoeltje, niet om te eten....


Laatst aangepast door Flower_L op do 26 jan 2012 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:39

Ja, die kinderstoelen zijn mooi, maar heb gewoon de Ikea versie, die andere zijn gewoon echt te duur als je er 2 aan moet schaffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 2:44

Stofzuiger schreef:Maar in een kinderstoel zetten heeft toch hetzelfde resultaat: Een gedongen houding?

De jongste kan uit zichzelf alleen nog maar plat op zijn rug liggen, en dat is garantie voor stikken in een stuk brood. En in de wippers zitten ze veel te veel in elkaar en kunnen ze ook geen stukken eten.

Ik zeg ook nergens dat je ze maar in een kinderstoel moet zetten Wink Pas als ze zelfstandig kunnen blijven zitten en dus zelf hun rugje kunnen opstrekken.

Kan de jongste nog helemaal niet zitten?

Als het echt niet anders kan moet je natuurlijk zelf die keuze maken, maar ik zou ze echt max een aantal minuten er in zetten dan (en dus ook niet 10x op een dag;) ) en er altijd bij blijven, er zijn namelijk heel veel kinderen gewoon uit gevallen, het is gewoon een ding wat buiten het feit dat het niet goed voor het ruggetje is, ook nog eens onveilig kan zijn.
Sowieso dus alleen op de grond gebruiken, dus niet op tafel oid.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 2:45

Flower_L schreef:Zijn dat die gekke stoeltjes welke het idee hebben van plaspotje? Ik vind het er niet uitzien zo'n kleintje erin....heel geforceerd Embarassed
Hier hebben ze die dingen ook op kdv. Mocht tweede kindje toch naar dat kdv gaan....is dat eerste afspraak...niet in dat stoeltje omdat het mij niet goed lijkt. Hier zitten ze nameijk zomaar in dat stoeltje, niet om te eten....

Ja omdat het zo lekker makkelijk voor die leidsters is, ze denken namelijk dat ze er niet makkelijk uit kunnen komen..

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:46

AN: De jongste kan plat op zijn rug liggen, meer niet. De oudste rolt. Maar zitten kunnen ze geen van beide, en dat zullen ze wel moeten om te eten.
Ik weet heel goed dat zitten niet goed is als ze het zelf nog niet kunnen, maar ik zal wel moeten aangezien liggend brood geven geen optie is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 2:48

https://www.youtube.com/watch?v=L2LBzSaXotc

(Bij 1,52 min zie je wat er kan gebeuren als kindjes zich overstrekken..)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:49

Dat weet ik wat er gebeurt, dat kan ik zelf ook bedenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 2:54

Stofzuiger schreef:AN: De jongste kan plat op zijn rug liggen, meer niet. De oudste rolt. Maar zitten kunnen ze geen van beide, en dat zullen ze wel moeten om te eten.
Ik weet heel goed dat zitten niet goed is als ze het zelf nog niet kunnen, maar ik zal wel moeten aangezien liggend brood geven geen optie is.
Is het geven van brood op dit moment echt noodzakelijk dan? Want anders zou je altijd nog kunnen overwegen daar mee te wachten? Als het echt persee moet, dan kan je het altijd doen natuurlijk, al denk ik dat je dan nog altijd beter handdoeken in een kinderstoel kan stoppen om ze recht te houden.
Bij een bumbo seat is als ik het goed heb, de zitting lager als het gedeelte waar de beentjes op steunen, hierdoor krijg je het effect dat een ruggetje nog verder gekromt wordt onderin.

Maar of het echt beter is om ze dan in een kinderstoel te zetten weet ik niet zeker, maar dat lijkt me dus.. Misschien dat er hier een (kinder)fysiotherapeut is die daar iets zinnigers over kan zeggen smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 2:55

Ja, het is op advies van de kinderarts, zelf sta ik niet echt te springen om ze stukken te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 2:59

Stofzuiger schreef:Dat weet ik wat er gebeurt, dat kan ik zelf ook bedenken.

Sorry hoor smile Was gewoon meer in het algemeen ook.. Snap wel dat het niet leuk is als je hier advies krijgt wat je liever niet wilt horen:)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 3:00

Stofzuiger schreef:Ja, het is op advies van de kinderarts, zelf sta ik niet echt te springen om ze stukken te geven.

Heeft de kinderarts geen tips over hoe je ze het beste dat kan geven? Ik zou met hem/haar overleggen wat je beste keuze zou zijn dan, of toch in een kinderstoel, of in een bumbo seat?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:01

AngelNyn schreef:
Stofzuiger schreef:Dat weet ik wat er gebeurt, dat kan ik zelf ook bedenken.

Sorry hoor smile Was gewoon meer in het algemeen ook.. Snap wel dat het niet leuk is als je hier advies krijgt wat je liever niet wilt horen:)
Ik geloof dat ik dit maar even negeer laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:02

AngelNyn schreef:
Stofzuiger schreef:Ja, het is op advies van de kinderarts, zelf sta ik niet echt te springen om ze stukken te geven.

Heeft de kinderarts geen tips over hoe je ze het beste dat kan geven? Ik zou met hem/haar overleggen wat je beste keuze zou zijn dan, of toch in een kinderstoel, of in een bumbo seat?
Daar moet ik eind april heen, dus dat zal niet lukken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Sylvana do 26 jan 2012 - 3:02

Ik zou idd ook nog eens de kinderarts raadplegen hoe hij dat dan voor zich zich ziet, een baby die nog niet rechtop kan zitten broodkorstjes voeren.



edit: kun je dan niet bellen o.i.d voor advies..?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:03

Ik zette ze de 1e tijd toen ik met hapjes en brood begon gewoon in de bank in de hoek, ook niet zo lang natuurlijk, maar dan zaten ze steviger dan in de kinderstoel De bank zat wel onder het eten soms, maar dat krijg ik er gelukkig wel makkelijk weer af, ookal is deze van stof.

Lastig is het wel, zeker met 2, anders zou je ze op schoot kunnen zetten, maar dat lukt gewoon niet met 2. Dus ik zette ze daarom maar op de bank en ging er zelf voor zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 3:03

Stofzuiger schreef:
AngelNyn schreef:
Stofzuiger schreef:Ja, het is op advies van de kinderarts, zelf sta ik niet echt te springen om ze stukken te geven.

Heeft de kinderarts geen tips over hoe je ze het beste dat kan geven? Ik zou met hem/haar overleggen wat je beste keuze zou zijn dan, of toch in een kinderstoel, of in een bumbo seat?
Daar moet ik eind april heen, dus dat zal niet lukken.

Je kan toch altijd even bellen? Misschien kan je een telefonisch afspraak maken, of even aan de telefoniste vragen of zij het wil overleggen en kan terug koppelen naar je?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:06

_MamaRosa_ schreef:Ik zette ze de 1e tijd toen ik met hapjes en brood begon gewoon in de bank in de hoek, ook niet zo lang natuurlijk, maar dan zaten ze steviger dan in de kinderstoel De bank zat wel onder het eten soms, maar dat krijg ik er gelukkig wel makkelijk weer af, ookal is deze van stof.

Lastig is het wel, zeker met 2, anders zou je ze op schoot kunnen zetten, maar dat lukt gewoon niet met 2. Dus ik zette ze daarom maar op de bank en ging er zelf voor zitten.
Ja, dan moet ik zoiets maar gaan doen idd. Nadeel is dat ze totaal niet willen zitten (wel staan, eigenwijsjes) en hun kont onderuit gooien.

Misschien moet mijn man maar iets maken wat hoog is, steun geeft en comfortabel is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  TukTuk do 26 jan 2012 - 3:08

Stofzuiger schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik zette ze de 1e tijd toen ik met hapjes en brood begon gewoon in de bank in de hoek, ook niet zo lang natuurlijk, maar dan zaten ze steviger dan in de kinderstoel De bank zat wel onder het eten soms, maar dat krijg ik er gelukkig wel makkelijk weer af, ookal is deze van stof.

Lastig is het wel, zeker met 2, anders zou je ze op schoot kunnen zetten, maar dat lukt gewoon niet met 2. Dus ik zette ze daarom maar op de bank en ging er zelf voor zitten.
Ja, dan moet ik zoiets maar gaan doen idd. Nadeel is dat ze totaal niet willen zitten (wel staan, eigenwijsjes) en hun kont onderuit gooien.

Misschien moet mijn man maar iets maken wat hoog is, steun geeft en comfortabel is.

Dan zou ik ze helemaal niet zo snel in een bumbo seat zetten, grote kans dat ze zich dan juist er uit gaan proberen te wurmen lijkt me?
Kan je ze niet om en om een stuk brood geven? De ander in de box houden bijvoorbeeld/
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gast do 26 jan 2012 - 3:09

Stofzuiger schreef:
_MamaRosa_ schreef:Ik zette ze de 1e tijd toen ik met hapjes en brood begon gewoon in de bank in de hoek, ook niet zo lang natuurlijk, maar dan zaten ze steviger dan in de kinderstoel De bank zat wel onder het eten soms, maar dat krijg ik er gelukkig wel makkelijk weer af, ookal is deze van stof.

Lastig is het wel, zeker met 2, anders zou je ze op schoot kunnen zetten, maar dat lukt gewoon niet met 2. Dus ik zette ze daarom maar op de bank en ging er zelf voor zitten.
Ja, dan moet ik zoiets maar gaan doen idd. Nadeel is dat ze totaal niet willen zitten (wel staan, eigenwijsjes) en hun kont onderuit gooien.

Misschien moet mijn man maar iets maken wat hoog is, steun geeft en comfortabel is.



Hier waren het ook meer 2 zoutzakken, maar dat terzijde....Bumboo Seat vs Kinderstoel 394967 Qua ontwikkeling kan het wel ineens snel gaan, ineens zaten ze hier stevig. (terwijl ze rollen dan nog steeds eigenlijk niet doen, fysio komt binnenkort weer, zal ze niet leuk vinden denk ik...Rolling Eyes )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bumboo Seat vs Kinderstoel Empty Re: Bumboo Seat vs Kinderstoel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum