Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderstoel

+17
Parisienne
Coccinelle
liesje
mauwmauw
Linda
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
Monnie
pindaatje
Barbabella
Limburg85
Annemie
Kat1980
holaagirl
duckie
PapillonRose
Annie24
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Kinderstoel

Bericht  Annie24 zo 10 jul 2011 - 1:59

Ik ben me een beetje aan het verdiepen wat voor kinderstoel we willen kopen over een tijdje, maar ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer Rolling Eyes Echt voorwaarden hebben we niet, alleen vind ik zoiets als de Stokke of Bloom een beetje overdreven duur.

Dus welke kinderstoel hebben jullie en wat zijn de voor- en nadelen?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  PapillonRose zo 10 jul 2011 - 2:29

Ik kan je dan denk ik niet heel goed helpen, ik heb een Stokke angel

Maar je hebt ook vergelijkbare kinderstoelen, ook van die houten meegroeistoelen. Van andere merken dan Stokke en die zijn goedkoper.

Wat ik het voordeel van onze stoel vind is dat hij geen eetblad eraan vast heeft zitten. Het kindje wordt dus aan tafel gezet en zit gelijk net als iedereen echt aan tafel. Ook vind ik het handig dat hij te gebruiken is van jong (dacht vanaf 6 maanden) tot zou oud als je zelf wilt. Je kunt hem steeds aanpassen, dus je kunt er nog jaren een goede stoel aan hebben. Verder vind ik het kussentje van mijn stoel echt heel fijn, het is makkelijk af te nemen en hoeft hierdoor niet vaak in de was (wat ook kan). En ik vind het mooi dat hij van hout is, ik vind stoelen van plastic meestal veel minder mooi.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  duckie zo 10 jul 2011 - 2:46

wij hebben ook een Stokke, en hij bevalt erg goed. heb er zelf een kussentje ingekocht van plastic zodat ik hem met een natte doek kan schoonmaken. op internet zijn er mensen die de kussentjes met zeil namaken en kun je zelf kiezen wat voor motief (vond ze van stokke zelf niet zo mooi). verder kun je deze stoel erg lang gebruiken, ook als volwassene nog, en dat kan volgens mij niet met de meegroeistoelen van kruidvat of andere merken. je kunt verschillende kleuren kiezen enz....
wij hebben hem toen met bonnen en met speciale kortingsdagen bij prenatal gekocht. hij is idd prijzig maar in princiepe heb je er ook heeeeel lang wat aan... anders via MP??

verder hebben we een ikea kinderstoel voor als we eens weggaan ofzo en die is erg handig uit elkaar te halen en mee te nemen.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 2:52

Ik heb gewoon de simpele van Ikea. Gekocht voor mijn neefje, maar die gaat straks ook voor ons in gebrui, nog even een 2e kopen.
Ze passen qua poten precies met het blad tegen de tafel en precies 2 naast elkaar. Wat wil je nog meer? Very Happy
Poten en blad eraf en het past zo in de inbouwkast, dus staat het niet in de weg ook als we bij visite krijgen.

De Bloom vind ik super mooi, maar echt veel te duur om er 2 van te kopen. En het zijn vreselijke opstakels die je niet even weg zet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  PapillonRose zo 10 jul 2011 - 3:03

Op vakantie hebben we trouwens een stoel van Ikea gehad in ons huisje. Beviel ook prima en ze zijn niet duur! Het enige waar ik wat problemen mee had is dat ik een paar keer zowat mijn nek brak over de iets naar buiten staande poten Laughing Maargoed, het was daar ook kleiner dan thuis dus dat hielp ook niet mee!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 3:15

Wij hebben nu nog een houten kinderstoel, maar gaan straks voor de tweeling ook de ikea-stoelen halen. Makkelijk dat je ze zo op kunt stapelen, en makkelijk schoon te maken. Scheelt weer ruimte hier straks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  holaagirl zo 10 jul 2011 - 3:25

wij hebben een stokke. Maar hij zat daar lang niet goed in. Als tussenstoel de ikeastoel gehaald. (nu voor buiten).
Maar laatst in een restaurant zat hij in een topmark stoel, vond hij heeerlijk!
Zou als ik het overnieuw zou doen die topmark halen.
Voordeel van de stokke: niet veel ruimte en kan er lang inzitten!
Nadeel: geen blad. N zit er niet echt lekker in..
Sterkte!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Kat1980 zo 10 jul 2011 - 4:18

Wij hebben een houten kinderstoel van Tiamo. Er zit een blad aan en riempjes om je kind mee vast te maken, maar die hebben we er nu afgehaald omdat J er nu nog gebruik van maakt. Een kussen moet je er los bij kopen.
Voordeel: Heel degelijke stoel. Niet heel duur (in de uitverkoop gekocht voor 59 euro, nieuw zijn ze iets van 89 euro).
Nadeel: Als je kindje nog niet heel goed kan zitten, is de rechte rugleuning niet prettig.

Een vriendin van me heeft volgens mij ook een stoel van topmark, waarvan je de rugleuning kan verstellen zodat je kindje ook wat meer naar achter kan liggen. Die lijkt me echt ideaal, alleen was die volgens mij ook best prijzig.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 4:45

Wij hebben deze van Tiamo:
Kinderstoel Kubus%20wit%20vooraanzicht%2002

Wij vinden `m echt ideaal.
De stoel kan er vanaf en het blad ook.

Ze zit nu regelmatig in het kleine stoeltje bij ons aan de salontafel wat te drinken/snoepen.
Het onderste deel kun je omdraaien en een tafel van maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Annie24 zo 10 jul 2011 - 4:49

Hmmm....denk dat het slim is Y. tegen die tijd maar even mee te nemen voor een testproef Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Annemie zo 10 jul 2011 - 6:44

Wij hebben een "nep" stokke, die is wat goedkoper, maar ik moet zeggen dat ik die stoel van 12 euro van Ikea echt super vond (mijn ouders en zus hebben die), dus als we deze niet hadden gehad, dan hadden we die van de Ikea gehaald.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 6:47

ik wilde graag een meegroeistoel, maar vonden die van stokke te duur. Nu hebben we de meegroeistoel van tiamo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Limburg85 zo 10 jul 2011 - 7:02

Wij hadden Topmark voor S. maar die is vrij lomp waardoor die veel ruimte in beslag neemt. Voor R. wil ik denk een witte Stokke of zo iets. Bloom had ik ook naar gekeken alleen die voet is erg groot en hij is erg duur.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Barbabella zo 10 jul 2011 - 7:38

Ik heb een stokke en een ikea stoel voor buiten en voor op vakantie. Vind de stokke ideaal. Hij zit er lekker in en kan er jaren mee vooruit. En qua kleur past ie goed bij ons interieur Very Happy
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  pindaatje zo 10 jul 2011 - 7:45

Hazeltje schreef:Wij hebben deze van Tiamo:
Kinderstoel Kubus%20wit%20vooraanzicht%2002

Wij vinden `m echt ideaal.
De stoel kan er vanaf en het blad ook.

Ze zit nu regelmatig in het kleine stoeltje bij ons aan de salontafel wat te drinken/snoepen.
Het onderste deel kun je omdraaien en een tafel van maken.

+1

En bij de beide opa en oma's zit ze in de kinderstoel van de Ikea, ook ideale stoelen, maar die poten.... hoevaak ik daar wel al niet over gestruikeld ben Mad

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Monnie zo 10 jul 2011 - 7:50

PapillonRose schreef:Ik kan je dan denk ik niet heel goed helpen, ik heb een Stokke angel

Maar je hebt ook vergelijkbare kinderstoelen, ook van die houten meegroeistoelen. Van andere merken dan Stokke en die zijn goedkoper.

Wat ik het voordeel van onze stoel vind is dat hij geen eetblad eraan vast heeft zitten. Het kindje wordt dus aan tafel gezet en zit gelijk net als iedereen echt aan tafel. Ook vind ik het handig dat hij te gebruiken is van jong (dacht vanaf 6 maanden) tot zou oud als je zelf wilt. Je kunt hem steeds aanpassen, dus je kunt er nog jaren een goede stoel aan hebben. Verder vind ik het kussentje van mijn stoel echt heel fijn, het is makkelijk af te nemen en hoeft hierdoor niet vaak in de was (wat ook kan). En ik vind het mooi dat hij van hout is, ik vind stoelen van plastic meestal veel minder mooi.

Grappig, wij zonden het juist een nadeel dat er geen blad aan zat en hebben er 1 bijgekocht. Stoel bevalt ons goed, maar het is inderdaad veel geld. Achteraf teveel voor een kinderstoel. Maar toen niet lang over nagedacht.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Bruintje Beer zo 10 jul 2011 - 8:24

Wij hebben de stokke. Vind hem ideaal maar zo duur. Wij hebben hem gekregen anders had ik w.s. naar een namaak gekeken.

Voor op visite en op reis hebben we de ikeastoel.
Opa en de oma's hebben ook allemaal de ikeastoel.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 8:39

Ik heb ook een Stokke, gekregen als kraamcadeau. Ik ben er niet zo over te spreken, bovenop de basis moeten nog allerlei dure accessoires aangeschaft worden, waardoor de prijs nogal oploopt.

Ik vind het ontbreken van een blad ook een nadeel, dat is er volgens mij ook weer bij aan te schaffen, maar zal ongetwijfeld weer peperduur zijn.

Er zit aardig wat ruimte tussen de steunrail en de rest van de stoel, waardoor mijn slanke dochter uit de stoel op de tafel kon klimmen. Dat is wel op te lossen met het veiligheidstuigje (ook weer duur), maar D. kan de nogal simpele sluiting openmaken waardoor ze alsnog op de tafel kan klimmen.

Na deze klaagzang zal ik ook nog even een tip geven: bij de Kruidvat hebben ze regelmatig van die houten stoelen in de aanbieding. Daar zit ze wel eens in bij familie en die vind ik zelf ideaal en ze zijn nog goedkoop ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:01

Wij hebben de Yaris:

Kinderstoel File_142_40

Echt een ideale stoel. We hebben €60,- betaald inclusief stoel verkleiner en blad. Het is hetzelfde idee en princiepe als een stokke kinderstoel, alleen goedkoper. Wij zijn er heel tevreden over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  PapillonRose zo 10 jul 2011 - 9:04

Monnie schreef:
PapillonRose schreef:Ik kan je dan denk ik niet heel goed helpen, ik heb een Stokke angel

Maar je hebt ook vergelijkbare kinderstoelen, ook van die houten meegroeistoelen. Van andere merken dan Stokke en die zijn goedkoper.

Wat ik het voordeel van onze stoel vind is dat hij geen eetblad eraan vast heeft zitten. Het kindje wordt dus aan tafel gezet en zit gelijk net als iedereen echt aan tafel. Ook vind ik het handig dat hij te gebruiken is van jong (dacht vanaf 6 maanden) tot zou oud als je zelf wilt. Je kunt hem steeds aanpassen, dus je kunt er nog jaren een goede stoel aan hebben. Verder vind ik het kussentje van mijn stoel echt heel fijn, het is makkelijk af te nemen en hoeft hierdoor niet vaak in de was (wat ook kan). En ik vind het mooi dat hij van hout is, ik vind stoelen van plastic meestal veel minder mooi.

Grappig, wij zonden het juist een nadeel dat er geen blad aan zat en hebben er 1 bijgekocht. Stoel bevalt ons goed, maar het is inderdaad veel geld. Achteraf teveel voor een kinderstoel. Maar toen niet lang over nagedacht.
Eerst leek het me ook een nadeel, dat er geen eetblad op zat. Maar ik vind het nu ik hem gebruik juist wel handig dat ze helemaal kan worden aangeschoven aan de tafel. Wel heb ik op de tafel een eetblad met zuignappen van Stokke, dat zat er gratis bij. Is toch ook wel handig met morsen enzo. Maar een vast eetblad mis ik niet heel erg.
Ben het wel met je eens over de prijs, achteraf vind ik 'm veel te duur! Maar hij was (en is) zo mooi dat ik er daardoor niet zo over na heb gedacht.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gast zo 10 jul 2011 - 9:07

Ikea, ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Flip Fluitketel zo 10 jul 2011 - 9:19

Wij hebben de Bopita Jeppe en voor op reis visite de Ikea stoel.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Linda zo 10 jul 2011 - 9:29

Minneke schreef:Ikea, ideaal.

Wij hadden een dure kinderstoel van schoonouders gehad. Maar erg handig is tie niet. Met een rapley etende, ontdekkend kind is hout niet handig.
Gister dus de Ikea stoel gekocht, en inderdaad.. ideaal.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  mauwmauw zo 10 jul 2011 - 9:34

wij hebben een topmark,en hij slaapt heerlijk zo als je kan zien.
Kinderstoel 1349336171_5_2Vkh
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  liesje zo 10 jul 2011 - 9:47

van topmark is makkelijk schoon te maken blad is er op en af te zetten ik vind hem idiaal


gr liesje
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderstoel Empty Re: Kinderstoel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum