Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stress test

4 plaatsers

Ga naar beneden

stress test Empty stress test

Bericht  nic_nac vr 7 jan 2011 - 5:56

Wie van jullie heeft er in de zwangerschap een stress-test gehad?? Ik krijg deze test volgende week donderdag, dan ben ik 36 weken zwanger. (krijg mijn ticker niet aan de gang!) Die test doen ze om te kijken of het kindje de bevalling aankan omdat haar hartslag aan de hoge kant ligt.
Iemand ervaring met zo'n test, hoelang duurt het, is het pijnlijk? Nawerkingen? Had ik vanmiddag allemaal willen vragen maar op dat moment gaat er zoveel door je heen!

nic_nac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 24
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  Dora za 8 jan 2011 - 11:29

hier heb ik nog nooit van gehoord...
Kun je op google niks vinden?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  Vancity_girl za 8 jan 2011 - 14:51

Ik heb afgelopen kerstavond zo'n Non-Stress test gehad omdat ik een te hoge bloeddruk had. ( is nog steeds aan de hoge kant maar niet meer te hoog gelukkig)
Je ligt dan op een bed en krijgt twee banden om je buik. De ene heeft een sensor die de hartslag van de baby meet en de ander meet of je wee-en activiteit hebt. Je zit dan vast aan een apparaat dat de hartslag laat horen ( bij mij igg) en een uitdraai maakt van die hartslag en eventuele wee-en. Het doet helemaal geen pijn, je ligt gewoon ongeveer 20 tot 30 min op bed te wachten tot het klaar is.
Zo'n test is om te kijken of de baby het nog naar zn zin heeft in je buik. Onze baby had/heeft het duidelijk naar zn zin want de uitslag was perfect en hij/zij zit nog steeds in mn buik. Je zag ook steeds dat de baby ging schoppen precies waar de sensor die de wee-en activiteit meet zat. Die zit redelijk strak om je buik en blijkbaar vond baby dat niet zo fijn, die ging echt flink te keer Very Happy
Dus maak je niet te druk, de test stelt niks voor en je bent inmiddels ( denk ik) ook lang genoeg zwanger mocht de uitslag minder positief zijn dan bij mij.
Succes!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 20:03

Vancity_girl schreef:Ik heb afgelopen kerstavond zo'n Non-Stress test gehad omdat ik een te hoge bloeddruk had. ( is nog steeds aan de hoge kant maar niet meer te hoog gelukkig)
Je ligt dan op een bed en krijgt twee banden om je buik. De ene heeft een sensor die de hartslag van de baby meet en de ander meet of je wee-en activiteit hebt. Je zit dan vast aan een apparaat dat de hartslag laat horen ( bij mij igg) en een uitdraai maakt van die hartslag en eventuele wee-en. Het doet helemaal geen pijn, je ligt gewoon ongeveer 20 tot 30 min op bed te wachten tot het klaar is.
Zo'n test is om te kijken of de baby het nog naar zn zin heeft in je buik. Onze baby had/heeft het duidelijk naar zn zin want de uitslag was perfect en hij/zij zit nog steeds in mn buik. Je zag ook steeds dat de baby ging schoppen precies waar de sensor die de wee-en activiteit meet zat. Die zit redelijk strak om je buik en blijkbaar vond baby dat niet zo fijn, die ging echt flink te keer Very Happy
Dus maak je niet te druk, de test stelt niks voor en je bent inmiddels ( denk ik) ook lang genoeg zwanger mocht de uitslag minder positief zijn dan bij mij.
Succes!

Dat is toch een ctg? Een ctg werkt hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  nic_nac za 8 jan 2011 - 22:19

Dat is idd een CTG die krijg ik elke 3 dagen omdat de hartslag wat onregelmatig is. Ik woon in Duitsland en blijkbaar is het iets wat ze hier alleen doen....??? Die stress test heet hier Wehenbelastungstest. Als ik in het Duits google vind ik wel wat informatie, in het Nederlands niks!
Ik weet alleen dat ik een infuus krijg met weeeenopwekkers maar de dosering schijnt vrij laag te zijn. En dan kijken ze dus hoe het kindje reageert op de weeen, verder weet ik er het fijne niet van. Ik las wel op internet dat het in sommige gevallen kan gebeuren dat de geboorte spontaan begint dus spannend!!

nic_nac
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 16
Punten : 24
Registratiedatum : 09-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  Vancity_girl zo 9 jan 2011 - 6:58

Bij ons ( Canada) noemen ze dit een non stress test. Zou dus best kunnen dat het bij jullie een ctg is.
Die stress test met wee - opwekkers heb ik nog nooit van gehoord. Klinkt wel spannend idd, succes!


Laatst aangepast door Vancity_girl op zo 9 jan 2011 - 6:59; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : iets toegevoegd)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  Liadan zo 9 jan 2011 - 7:48

Maar waarom wil je die test doen als het weeen op kan wekken terwijl je nog maar 36 weken zwanger bent? Je kan er toch ook nee tegen zeggen?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stress test Empty Re: stress test

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum