Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haarkleur-stress

4 plaatsers

Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Haarkleur-stress

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 21:03

Ik verf mijn haren al bijna twee jaar in een donkerbruine kleur. Van mezelf heb ik zo'n vreselijk saaie asblonde kleur die vooral grijs lijkt. Op zich vind ik het donkere best mooi maar nu het voorjaar is begonnen zou ik graag weer wat lichter worden. Dat hoeft echt geen lichtblond te zijn, donkerblond of lichtbruin zou ik al prima vinden.

Het probleem is alleen dat het echt een askleur moet zijn, een warme gloed staat mij totaal niet. Zoals je op de foto's kunt zien heb ik al een flinke uitgroei die er grijs uiziet. Zou ik met mijn huidige haarkleur bijvoorbeeld dmv highlights naar een lichtere kleur kunnen gaan?

Heeft er iemand een tip, advies of uitgesproken mening Very Happy?



Haarkleur-stress 20130410_094435_zps81e8770e




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Blond di 9 apr 2013 - 21:24

Ja hoor, maar dan moet er wel ontkleurd worden Haarkleur-stress 561177. Je uitgroei kan in een donkerblonde tint worden geverfd, je geverfde haar niet, daar moet dus ontkleuring overheen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 21:29

Blond schreef:Ja hoor, maar dan moet er wel ontkleurd worden Haarkleur-stress 561177. Je uitgroei kan in een donkerblonde tint worden geverfd, je geverfde haar niet, daar moet dus ontkleuring overheen.

Wordt het dan niet peentjes-oranje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Blond di 9 apr 2013 - 21:32

Minneke schreef:
Blond schreef:Ja hoor, maar dan moet er wel ontkleurd worden Haarkleur-stress 561177. Je uitgroei kan in een donkerblonde tint worden geverfd, je geverfde haar niet, daar moet dus ontkleuring overheen.

Wordt het dan niet peentjes-oranje?

Ik zou het sowieso niet zelf gaan proberen! Ik ben ook van donkerbruin naar lichtblond gegaan. Na de ontkleuring ben je inderdaad oranje, maar dan kan daar dus een andere kleur overheen (bijvoorbeeld donkerblond). Dan verdwijnt de rode tint weer uit je haar.
Kinki Kappers zijn hier heel goed in!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 21:34

Ik ben ook van donkerbruin naar lichtblond gegaan.. Inderdaad wel bij een kapper laten doen!! Ik was ook knaloranje, maar het is goed gekomen hoor Wink
Als jouw eigen kleur een oppepper krijgt, vind ik het een mooie kleur hoor! Ik heb hetzelfde.. 's winters ziet het er niet uit, zomers een mooie bos blond haar.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Happy wo 10 apr 2013 - 1:30

Met heel veel dunne highlights kun jij je kleur al een heel stuk lichter krijgen, en op een veel vriendelijkere manier dan in een keer in de blondeer de te doen.
Wel is het mooier om de highlights te laten `mazen` ipv echt streepjes.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Beachgirl wo 10 apr 2013 - 2:18

Ik verf mijn haar in de winter ook altijd donderbruin en in het voorjaar zet mijn kapster er gewoon dunne highlights in (van dat blauwe blondeerpoeder met waterstofperoxide) en dan laat ze het op min uitgroei minder lang inwerken dan op de lengtes van mijn plukken, anders is je uitgroei wit, en de lengtes gewoon blond.

Zou dus wel naar een goede kapper gaan om dit te laten doen, en ook duidelijk aangeven dat het geverfd is en dat je uitgroei hebt zodat ze daar rekening mee kunnen houden met de inwerktijd van de blondeer.

Door de zon word je haar dan vanzelf lichter, en evt kun je die highlights dan later nog een aantal keer laten zetten.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 6:52

Bedankt voor jullie reacties, dat geeft hoop!

Ik denk dat ik neig naar highlights, een beetje zoals op dit plaatje. Zou een gemiddelde kapper dit kunnen doen, of is het erg lastig?

Haarkleur-stress 3513f3677659e3ade4d4a8f623f1a837

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Beachgirl wo 10 apr 2013 - 7:02

Dat moet een gemiddelde kapper zeker kunnen. Als ze echt maar goed op de uitgroei letten.... Hoe lang geleden is je haar voor t laatst geverfd?
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 7:09

Beachgirl schreef:Dat moet een gemiddelde kapper zeker kunnen. Als ze echt maar goed op de uitgroei letten.... Hoe lang geleden is je haar voor t laatst geverfd?

Ik denk iets van 2,5/3 maanden geleden.

Of zou ik juist de uitgroei van tevoren nog een keer moeten verven (is dit een hele domme vraag...?)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Beachgirl wo 10 apr 2013 - 7:20

Minneke schreef:
Beachgirl schreef:Dat moet een gemiddelde kapper zeker kunnen. Als ze echt maar goed op de uitgroei letten.... Hoe lang geleden is je haar voor t laatst geverfd?

Ik denk iets van 2,5/3 maanden geleden.

Of zou ik juist de uitgroei van tevoren nog een keer moeten verven (is dit een hele domme vraag...?)?

hmm zou ik niet doen, is een hoop werk (rotwerk vooral vind ik) voor niks. Als je straks highlights hebt valt de uitgroei ook al minder op.
Desnoods eerst even langs een kapper gaan en overleggen of ze het zien zitten en hoe ze het dan aanpakken. Voordat je daar kom te zitten en denkt eeeuuuhhh wat gaan jullie doen?!?!:O
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 7:47

Dat is een goede inderdaad.

Ik ben even aan het kijken naar een kapper in de omgeving van Utrecht, maar waar moet ik naar kijken bij de prijslijsten: folie/kam/highlighten/coupe soleil? Ik weet niet wat het verschil tussen die dingen is.

O, en als iemand nog een aanrader heeft voor een goede kapper die niet extreem duur is... Haarkleur-stress 2474380249

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Beachgirl wo 10 apr 2013 - 7:50

Minneke schreef:Dat is een goede inderdaad.

Ik ben even aan het kijken naar een kapper in de omgeving van Utrecht, maar waar moet ik naar kijken bij de prijslijsten: folie/kam/highlighten/coupe soleil? Ik weet niet wat het verschil tussen die dingen is.

O, en als iemand nog een aanrader heeft voor een goede kapper die niet extreem duur is... Haarkleur-stress 2474380249

Dat zou ik niet weten eigenlijk. Kam is gewoon met een kam en een klodder blondeer en soort van kamstrengen door je haar smeren. Coupe soleil is volgens mij met zon badmuts met gaatjes op je hoofd.
Qua prijs kan ik je niet helpen, heb godzijdank een thuiskapster die het voor een klein prijsje doet.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Haarkleur-stress Empty Re: Haarkleur-stress

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum