Vitamine b12 te laag
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vitamine b12 te laag
Hoi,
Ik heb een jaar lang een hele erge vorm van de ziekte van pfeiffer gehad. Na dat jaar leek het eindelijk wat beter met me te gaan en ben ik weer het normale leven op gaan pakken met fulltime werken, stappen, leuke dingen doen enz enz... Maar na een paar maanden kwam de vermoeidheid weer heel hard terug, ik was na inspanning vaak duizelig en het gevoel van geen energie hebben was weer dagelijks aanwezig. Nu heb ik dus bloed laten prikken en is mijn ijzer en foliumzuur aan de lage kant en ook vitamine b12 is maar 180. Ik heb elke morgen als ik uit bed kom last van zo'n "downgevoel" nergens zin in hebben, moe voelen en vooral als ik weer 4 uur gewerkt heb ben ik weer heel moe. Zijn er mensen die dit herkennen want ik word er zo moedeloos van.
Ik heb een jaar lang een hele erge vorm van de ziekte van pfeiffer gehad. Na dat jaar leek het eindelijk wat beter met me te gaan en ben ik weer het normale leven op gaan pakken met fulltime werken, stappen, leuke dingen doen enz enz... Maar na een paar maanden kwam de vermoeidheid weer heel hard terug, ik was na inspanning vaak duizelig en het gevoel van geen energie hebben was weer dagelijks aanwezig. Nu heb ik dus bloed laten prikken en is mijn ijzer en foliumzuur aan de lage kant en ook vitamine b12 is maar 180. Ik heb elke morgen als ik uit bed kom last van zo'n "downgevoel" nergens zin in hebben, moe voelen en vooral als ik weer 4 uur gewerkt heb ben ik weer heel moe. Zijn er mensen die dit herkennen want ik word er zo moedeloos van.
Lonne- Fluisteraar
- Aantal berichten : 166
Punten : 316
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Vitamine b12 te laag
Ja, ik krijg eens in de 2 maanden een B12 prik dus nu gaat het heel goed. Nergens last van.
Gast- Gast
Lonne schreef:Hoi,
In de ogen van een huisarts is jouw b12 gewoon op normale waarde. Als je hier nl nooit eerder last van hebt gehad dan is 120 een redelijk normale waarde en is 180 al wat hoger. Injecties zijn zeker een oplossing, alleen vraag ik me af of jouw ha hier in mee zal gaan. Ikzelf krijg al jaren injecties (elke maand) en heb net drie maanden even een stop gehad, waarna ik lab geprikt heb om te controleren wat mijn vit b12 zou doen. Hij is in drie maanden van 1100 gezakt naar 470. Mijn bloed neem het dus niet om en ik krijg nu voor de rest van mijn leven injecties. Op hoeveel staat je foliumzuur als ik vragen mag?
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
slaatje schreef:Lonne schreef:Hoi,
In de ogen van een huisarts is jouw b12 gewoon op normale waarde. Als je hier nl nooit eerder last van hebt gehad dan is 120 een redelijk normale waarde en is 180 al wat hoger. Injecties zijn zeker een oplossing, alleen vraag ik me af of jouw ha hier in mee zal gaan. Ikzelf krijg al jaren injecties (elke maand) en heb net drie maanden even een stop gehad, waarna ik lab geprikt heb om te controleren wat mijn vit b12 zou doen. Hij is in drie maanden van 1100 gezakt naar 470. Mijn bloed neem het dus niet om en ik krijg nu voor de rest van mijn leven injecties. Op hoeveel staat je foliumzuur als ik vragen mag?
Die staat bij mij op 8, mij zegt dat dus niet veel. Ben benieuwd..
Lonne- Fluisteraar
Lorna mercedez schreef:Ja, ik krijg eens in de 2 maanden een B12 prik dus nu gaat het heel goed. Nergens last van.
Wat waren jouw klachten dan hiervoor? En hoe hoog was jouw waarde..
Lonne- Fluisteraar
Lonne schreef:slaatje schreef:Lonne schreef:Hoi,
Je foliumzuur is ook op een redelijk normale waarde. Anders zou je eens op google moeten zoeken, of stichting b12 staan de waardes beschreven. Ik hoop dat je je snel beter zult voelen.
P.s foliumzuur kun je zonder recept in de drogist kopen, wellicht dat je hier iets aan hebt.
Die staat bij mij op 8, mij zegt dat dus niet veel. Ben benieuwd..
slaatje- Kletskop
Ik spuit eens in de 3 weken zelf. Ik voel het ook als ik te laat ben.
Gast- Gast
Mijn vitamine b12 en foliuumzuurgehalte is ook te laag. Ik ben eerst voor verschillende klachten naar de huisarts geweest en toen kwam aan het licht dat het allemaal symptomen zijn van een vitamine b12 en foliuumzuur tekort. Zo was ik ook vaak duizelig, had ik weinig energie, maar moest (en moet) ik ook heel vaak naar de wc. Eerst heb ik injecties gehad en nu slik ik dagelijks vitamine b12 en foliuumzuur. Mijn waarden zijn nu ook weer normaal, dus ik zal de rest van mijn leven nu wel die vitamines moeten blijven slikken (maar ach, als dat alles is!), maar ik moet nog steeds extreem veel naar de wc, dat ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan.
Sanne_86- Fluisteraar
- Aantal berichten : 171
Punten : 208
Registratiedatum : 18-11-10
Sanne_86 schreef:Mijn vitamine b12 en foliuumzuurgehalte is ook te laag. Ik ben eerst voor verschillende klachten naar de huisarts geweest en toen kwam aan het licht dat het allemaal symptomen zijn van een vitamine b12 en foliuumzuur tekort. Zo was ik ook vaak duizelig, had ik weinig energie, maar moest (en moet) ik ook heel vaak naar de wc. Eerst heb ik injecties gehad en nu slik ik dagelijks vitamine b12 en foliuumzuur. Mijn waarden zijn nu ook weer normaal, dus ik zal de rest van mijn leven nu wel die vitamines moeten blijven slikken (maar ach, als dat alles is!), maar ik moet nog steeds extreem veel naar de wc, dat ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan.
In ieder geval fijn dat jouw bloed het oppakt met alleen de pillen....Het vele plassen is ook een symthoon van b 12... ik moet zo om de tien minuten, of om het kwartier naar de wc. Of als ik iemand een wc door hoor trekken. Ook last van je darmen?
slaatje- Kletskop
Ik krijg elke 6 weken een spuit, toen het bij mij werd geconstateerd was mijn waarde 83. Ik voel het zelf ook als ik weer te laag zit, en dan laat ik even bloedprikken. Zit ik onder de 300, dan krijg ik wat extra spuiten. Een normale waarde is dacht ik tussen 300 en 500 toch?
Gast- Gast
Bobbie schreef:Ik krijg elke 6 weken een spuit, toen het bij mij werd geconstateerd was mijn waarde 83. Ik voel het zelf ook als ik weer te laag zit, en dan laat ik even bloedprikken. Zit ik onder de 300, dan krijg ik wat extra spuiten. Een normale waarde is dacht ik tussen 300 en 500 toch?
Dat is vrij laag idd, de waarde moet tussen 120 en 640 liggen.
slaatje- Kletskop
slaatje schreef:Sanne_86 schreef:Mijn vitamine b12 en foliuumzuurgehalte is ook te laag. Ik ben eerst voor verschillende klachten naar de huisarts geweest en toen kwam aan het licht dat het allemaal symptomen zijn van een vitamine b12 en foliuumzuur tekort. Zo was ik ook vaak duizelig, had ik weinig energie, maar moest (en moet) ik ook heel vaak naar de wc. Eerst heb ik injecties gehad en nu slik ik dagelijks vitamine b12 en foliuumzuur. Mijn waarden zijn nu ook weer normaal, dus ik zal de rest van mijn leven nu wel die vitamines moeten blijven slikken (maar ach, als dat alles is!), maar ik moet nog steeds extreem veel naar de wc, dat ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan.
In ieder geval fijn dat jouw bloed het oppakt met alleen de pillen....Het vele plassen is ook een symthoon van b 12... ik moet zo om de tien minuten, of om het kwartier naar de wc. Of als ik iemand een wc door hoor trekken. Ook last van je darmen?
Last van m'n darmen heb ik niet, maar ik moet ook echt supervaak naar de wc. Eens in het half uur zeker. Is dat vele naar de wc gaan bij jou minder geworden toen je die injecties kreeg of is dat nog hetzelfde gebleven?
Sanne_86- Fluisteraar
Sanne_86 schreef:slaatje schreef:Sanne_86 schreef:Mijn vitamine b12 en foliuumzuurgehalte is ook te laag. Ik ben eerst voor verschillende klachten naar de huisarts geweest en toen kwam aan het licht dat het allemaal symptomen zijn van een vitamine b12 en foliuumzuur tekort. Zo was ik ook vaak duizelig, had ik weinig energie, maar moest (en moet) ik ook heel vaak naar de wc. Eerst heb ik injecties gehad en nu slik ik dagelijks vitamine b12 en foliuumzuur. Mijn waarden zijn nu ook weer normaal, dus ik zal de rest van mijn leven nu wel die vitamines moeten blijven slikken (maar ach, als dat alles is!), maar ik moet nog steeds extreem veel naar de wc, dat ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan.
Last van m'n darmen heb ik niet, maar ik moet ook echt supervaak naar de wc. Eens in het half uur zeker. Is dat vele naar de wc gaan bij jou minder geworden toen je die injecties kreeg of is dat nog hetzelfde gebleven?
T is bij mij helaas hetzelfde gebleven. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook denk dat het een gedeelte tussen mijn oren zit. Soms ben ik net geweest, en dan hebben we nog even beneden gezeten en dan moet ik weer. Met de injecties heeft dat dus niet echt uitgemaakt. Sommige mensen voelen zich echt stukken beter als ze een injectie hebben gehad, mij geeft heb bijvoorbeeld wel wat meer energie, maar moe blijf ik altijd. Trouwens niet zo gek, want gister kreeg ik een bloeduistlag terug van de ha waar uit was gekomen dat ik het epstein barrvirus in mijn lichaam heb zitten (het virus dat vooral bekend staat als de veroorzaker van de ziekte van Pfeiffer)
Maar wat ik me afvraag he, hoe zijn jouw waardes nu (op hoeveel staan ze) en heb je ook wel eens geprobeerd om drie maanden geen injecties te krijgen en vervolgens lab te prikken om te zien wat je waarde dan heeft gedaan?
slaatje- Kletskop
slaatje schreef:Sanne_86 schreef:slaatje schreef:Sanne_86 schreef:Mijn vitamine b12 en foliuumzuurgehalte is ook te laag. Ik ben eerst voor verschillende klachten naar de huisarts geweest en toen kwam aan het licht dat het allemaal symptomen zijn van een vitamine b12 en foliuumzuur tekort. Zo was ik ook vaak duizelig, had ik weinig energie, maar moest (en moet) ik ook heel vaak naar de wc. Eerst heb ik injecties gehad en nu slik ik dagelijks vitamine b12 en foliuumzuur. Mijn waarden zijn nu ook weer normaal, dus ik zal de rest van mijn leven nu wel die vitamines moeten blijven slikken (maar ach, als dat alles is!), maar ik moet nog steeds extreem veel naar de wc, dat ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan.
T is bij mij helaas hetzelfde gebleven. Nu moet ik wel zeggen dat ik ook denk dat het een gedeelte tussen mijn oren zit. Soms ben ik net geweest, en dan hebben we nog even beneden gezeten en dan moet ik weer. Met de injecties heeft dat dus niet echt uitgemaakt. Sommige mensen voelen zich echt stukken beter als ze een injectie hebben gehad, mij geeft heb bijvoorbeeld wel wat meer energie, maar moe blijf ik altijd. Trouwens niet zo gek, want gister kreeg ik een bloeduistlag terug van de ha waar uit was gekomen dat ik het epstein barrvirus in mijn lichaam heb zitten (het virus dat vooral bekend staat als de veroorzaker van de ziekte van Pfeiffer)
Maar wat ik me afvraag he, hoe zijn jouw waardes nu (op hoeveel staan ze) en heb je ook wel eens geprobeerd om drie maanden geen injecties te krijgen en vervolgens lab te prikken om te zien wat je waarde dan heeft gedaan?
Wat vervelend dat die injecties bij jou niet holpen :-S. Maar zo te horen ligt het bij jou blijkbaar dus ook aan een ander virus? Hopelijk hebben ze daar wel wat voor wat de symptomen (als moeheid) an verminderen!
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat mijn waarden waren en nu zijn. Ik heb alleen te horen gekregen dat mijn waarden veel te laag waren (en inmiddels weer normaal) maar ik heb eigenlijk helemaal niet gevraagd wat die waarden nu precies waren. Ik heb een jaar geleden om de maand (en in totaal 3x) injecties gehad om mijn waarden weer normaal te krijgen en toen ik daar mee stopte en een paar maanden erna weer naar de huisarts ging, waren ze weer gedaald. Nu slik ik dus die vitaminen en die zal ik nu dus ook verder moeten blijven slikken. Maar goed, als dat alles is, vind ik dat ook nie zo'n probleem.
Sanne_86- Fluisteraar
Sanne_86 schreef:slaatje schreef:Sanne_86 schreef:slaatje schreef:Sanne_86 schreef:Mijn vitamine b12 en foliuumzuurgehalte is ook te laag. Ik ben eerst voor verschillende klachten naar de huisarts geweest en toen kwam aan het licht dat het allemaal symptomen zijn van een vitamine b12 en foliuumzuur tekort. Zo was ik ook vaak duizelig, had ik weinig energie, maar moest (en moet) ik ook heel vaak naar de wc. Eerst heb ik injecties gehad en nu slik ik dagelijks vitamine b12 en foliuumzuur. Mijn waarden zijn nu ook weer normaal, dus ik zal de rest van mijn leven nu wel die vitamines moeten blijven slikken (maar ach, als dat alles is!), maar ik moet nog steeds extreem veel naar de wc, dat ligt dus waarschijnlijk ergens anders aan.
Wat vervelend dat die injecties bij jou niet holpen :-S. Maar zo te horen ligt het bij jou blijkbaar dus ook aan een ander virus? Hopelijk hebben ze daar wel wat voor wat de symptomen (als moeheid) an verminderen!
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat mijn waarden waren en nu zijn. Ik heb alleen te horen gekregen dat mijn waarden veel te laag waren (en inmiddels weer normaal) maar ik heb eigenlijk helemaal niet gevraagd wat die waarden nu precies waren. Ik heb een jaar geleden om de maand (en in totaal 3x) injecties gehad om mijn waarden weer normaal te krijgen en toen ik daar mee stopte en een paar maanden erna weer naar de huisarts ging, waren ze weer gedaald. Nu slik ik dus die vitaminen en die zal ik nu dus ook verder moeten blijven slikken. Maar goed, als dat alles is, vind ik dat ook nie zo'n probleem.
Dan zal ik toch, als dat mogelijk is, drie maanden na de laatste labcheck, nogmaals je waardes laten controleren en ook vragen bij de assistente op hoeveel ze staan. Evt kun je ook kopieeen opvragan van de uitslagen. Het kan nl zo zijn dat je bloedlichaampjes het niet opnemen. Dan zijn pillen niet voldoende en zijn injecties beter. Ik zou er toch eens achteraan gaan, gezien je klachten die je blijft houden!
slaatje- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: