Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eigen appartement, en nu?

+7
minoessepoes
Jeanette
Jerry
Gizmo
TukTuk
Lynn_
Lieke128
11 plaatsers

Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lieke128 vr 7 jan 2011 - 5:54

Ik ben momenteel echt één grote stuiterbal!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een appartementje, maar had het vanwege omstandigheden even laten rusten. Nu dacht ik afgelopen dinsdag ineens, laat ik nog eens gaan kijken...en toen is het echt zó snel gegaan dat ik nu ineens vanaf maandag een appartementje ga huren!

Ik ben dus een beetje van de wap, ook heel blij hoor! Het is eigenlijk veel te duur voor mij, maar thuis ging het niet meer echt waardoor dit de beste oplossing is...

Ik ben alleen heel benieuwd of jullie nog tips voor mij hebben, wat ik zeker in huis moet hebben, wat ik niet moet vergeten te regelen (en hoe ik nu zuinig moet gaan leven, haha!).

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lynn_ vr 7 jan 2011 - 5:59

Ik lees dat het eigenlijk veel te duur is. Heb je al een soort begroting voor jezelf gemaakt, heb je genoeg geld over aan het eind van de maand? Dat lijkt mij wel erg belangrijk.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 12:29

Lijkt mij niet verstandig om op zeer korte termijn een huis te gaan huren wat eigenlijk veel te duur voor je is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gast vr 7 jan 2011 - 12:30

Wat Brennus zegt.

Wat is veel te duur? Dat je zuinig moet leven? Kun je het wel betalen? Komen er betere tijden aan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lieke128 vr 7 jan 2011 - 20:48

Weetje wat het is? Ik heb een mooie cent gespaard afgelopen jaren en kan het daar (nu nog) gemakkelijk van betalen. Ik ben echter nog student zonder stufi en dus komt er amper iets binnen. Door wat er afgelopen jaren allemaal is gebeurd vind ik het moeilijk mezelf vanalles te gunnen en kan ik heel moeilijk geld uitgeven (terwijl ik heel goed weet dat je van sparen, sparen en nog eens sparen ook niet gelukkig wordt!).
Ik denk dat ik meer op zoek ben naar veiligheid, ik ben heel bang dat ik over een paar jaar op water en brood moet gaan leven, terwijl dat onzin is! Denk dat ik het vooral gewoon heel lastig vind en misschien wat zekerheden in wil bouwen waarmee ik wat bespaar ofzo? Ik weet het ook niet zo goed, haha, sorry voor mijn vage uitleg!

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  TukTuk vr 7 jan 2011 - 21:03

Wat leuk! Alleen hoop ik idd dat de huur niet veels te veel boven je budget is?

Een aantal tips:

Neem een gewone bekende energie maatschappij, maatschappijen zoals oxio etc, die lijken goedkoop maar uiteindelijk betaal je veel meer! En je moet je water regelen.
Weeg goed af welk internet/tv/telefoon pakket je neemt, vaak is een alles in 1 pakket goedkoper, hebben wij ook. We gebruiken de huistelefoon niet, maar het was goedkoper om alles in 1 te doen, dan apart.
Dat kan je dus even goed uitzoeken online.

Heb je al een inboedel? Bank/tafel, servies?
Zo niet, lekker bij de kringloop winkel kijken, marktplaats en noem maar op! Een bank kan je heel leuk opleuken door er ene groot kleed overheen te leggen. Een tafel kan je een nieuw likje verf geven. Wij hebben onze salon tafel bij de Ikea, 16 euro geloof ik. Ze hebben daar soms hele goedkope dingen.
Een koelkast/magnetron etc kan je ook via de kringloop winkel of via marktplaats vinden. En laat in je omgeving weten dat je op jezelf gaat! Vaak hebben mensen nog wel iets staan in de schuur waar ze niks meer mee doen.

Goedkoop servies kan je bij de action of de blokker kopen. Ik heb dit servies: Eigen appartement, en nu? 435357
Lekker goedkoop en mooi!
Handdoeken kan je ook goedkoop bij de action of zeeman kopen.

Verder om maandelijks te besparen:
Maak boodschappenlijstjes en doe je boodschappen niet bij de AH of Super de boer, maar bij bijvoorbeeld de Lidl of Aldi. Ik denk dat je voor 175 tot 200 euro makkelijk met je boodschappen moet uit komen. Is er iets in de aanbieding, zoals wasmiddelen, sla gelijk in, dat komt toch wel op.

Verder gewoon energie zuinig zijn. Lampen niet aanlaten etc, kachel niet te hoog en noem maar op.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gizmo vr 7 jan 2011 - 21:04

Maar toch lijkt het me niet handig om consequent je vaste lasten van spaargeld te betalen. Op een gegeven moment is dat ook op natuurlijk....
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Jerry vr 7 jan 2011 - 21:37

Gizmo schreef:Maar toch lijkt het me niet handig om consequent je vaste lasten van spaargeld te betalen. Op een gegeven moment is dat ook op natuurlijk....

eens... (hoe leuk een eigen plekkie ook is..)
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Jeanette vr 7 jan 2011 - 22:52

Gizmo schreef:Maar toch lijkt het me niet handig om consequent je vaste lasten van spaargeld te betalen. Op een gegeven moment is dat ook op natuurlijk....

Maar wat ik ook niet begrijp, waarom krijg jij geen stufi aangezien je student bent? Als je op jezelf zit, krijg je juist meer. En heb je eigenlijk een (bij)baantje?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  minoessepoes vr 7 jan 2011 - 22:58

AngelNyn schreef:
Verder om maandelijks te besparen:
Maak boodschappenlijstjes en doe je boodschappen niet bij de AH of Super de boer, maar bij bijvoorbeeld de Lidl of Aldi.

Dat is dus echt lang niet in alle gevallen waar! Zeker nu de AH zoveel dingen heeft van de euroshopper, die zijn echt in heel veel gevallen goedkoper dan de Aldi! Ga niet klakkeloos alles bij de Aldi kopen omdat dat zogenaamd goedkoop zou zijn, want dat is dus echt niet zo. Groenten en fruit zijn bij de Aldi wel goedkoop (maar hier op de markt nog goedkoper), maar dingen die ik veel koop zoals pasta, rijst, blikjes tomatenpuree, blikjes tomatenblokjes enz dat is dus echt goedkoper bij de AH.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Winegum vr 7 jan 2011 - 23:12

Het lijkt mij ook niet verstandig als je je vaste lasten voor een groot deel elke maand van je spaarrekening moet trekken. Je spaarrekening stopt ook een keer natuurlijk, zeker als je verder niet meer bij kan sparen.
Daarnaast zijn de aldi en de lidl zeker niet altijd voordeliger dan bijv. de AH. Ik sluit me aan bij minoessepoes, je moet uberhaupt gewoon naar je boodschappenlijstje kijken als je er weinig geld voor uit wil geven. Gehakt is bijv. goedkoper dan elke dag biefstuk. Frisdrank en dan doel ik voornamelijk op a merken zijn ook weer een stuk duurder dan de goedkope drankjes etc.

Verder is het echt heel handig om gewoon tegen iedereen te zeggen dat je een eigen huisje hebt en dat je nog bepaalde dingen nodig heb. Mensen bewaren zo ontzettend veel! En de budgetlijn van blokker/hema zijn ook prima. Zoals waterkoker, koffiezetapparaat, tosti-ijzer etc.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lady4 vr 7 jan 2011 - 23:47

Het lijkt me dat je recht hebt op huurtoeslag (en zorgtoeslag.) Dit kun je berekenen en aanvragen op www.toeslagen.nl. Wellicht wordt alles hierdoor beter betaalbaar voor je.

Wat je verder moet afsluiten:
- inboedelverzerking
- energiecontract
- televisie/internet afsluiting
- brandverzekering
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Winegum za 8 jan 2011 - 0:18

Kijk bij de verzekeringen wel even of die toevallig niet zit bij de servicekosten! Zoals glasverzekering etc. zit vaak bij de servicekosten in.

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lieke128 za 8 jan 2011 - 0:58

Bedankt voor jullie reacties! Het is voor mij een primeur, dus alle tips zijn welkom :-)

Ik ben nu nog student, maar ben mijn studie aan het afronden. Ik wil wel verder studeren, maar dat sowieso vanaf september en dan deeltijd. Ik kan dus bijna aan het werk (want als ik niets in mijn branche vind ga ik gewoon even in de horeca werken of iets dergelijks), waardoor mijn inkomen natuurlijk niet zo klein blijft.
Ik krijg geen stufi meer, helaas! Ik ben een studie begonnen die ik na 2 jaar wegens ziekte af heb moeten breken. Dat betekende dus dat ik na 2 jaar van mijn huidige studie al aan het einde van de 4 jaar stufi zat! Ik kom inderdaad misschien wel in aanmerking voor huursubsidie, ik moet dat nog even uitzoeken, want er zitten erg veel haken en ogen aan! Ik hoop echt dat ik dat kan regelen, want dat scheelt echt veel!

Ik heb het er ook nog even met mijn ouders over gehad en zij zeggen 'meid, maak je niet druk'! Haha...ik denk dat ik het nogal snel 'duur' vind, gewoon omdat ik niet gewend ben om geld uit te geven en dat moeilijk vind. Ik denk dat ik teveel beren op de weg zie en dat ik door gewoon wat zuiniger te gaan leven toch kan gaan genieten.

Ik zal wat minder kleding kunnen kopen, ik zal wat vaker thuis vriendinnen uitnodigen in plaats van uiteten gaan (maar dat wordt juist leuk nu!), ik zal in de kroeg wat meer moeten flirten om drankjes te krijgen, hihi!

Qua boodschappen doen moet ik idd even kijken denk ik. Het is dus niet zo dat Aldi of Lidl bij voorbaat voordeliger is? En bijvoorbeeld fruit en groenten (en noten en dergelijke) van de markt, is dat een beetje voordelig?

Ik heb idd nog even nagevraagd wat binnen de servicekosten valt, ik wist eerlijk gezegd niet dat er nog 'zoveel' dingen bijkomen, maar dat valt altijd even tegen aan het begin denk ik! Ik had bijvoorbeeld ook nog niet aan dingen als een wasmachine en stofzuiger gedacht, was alleen maar bezig met fotolijstjes enzo ;-)

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  sonly za 8 jan 2011 - 1:26

Haken en ogen aan huurtoeslag valt best mee als je het formulier verder gewoon goed invult. Er gaat uiteraard wel eens wat mis bij de belastingdienst (zo heb ik vanaf februari huurtoeslag gekregen terwijl ik pas vanaf juni recht heb) maar als je dat zelf gewoon goed in de gaten houd weet je wel waar je aan toe bent.

Ik vind de blokker en hema voor sommige spullen nog best duur. (hema vooral) maar ik heb bijvoorbeeld mijn waterkoker bij de action gekocht. Daar hebben ze ook veel leuke spullen die niet zo duur en toch redelijke kwaliteit zijn (pannen, handdoeken, theedoeken, glazen etc.)

En de beste tip is inderdaad laten weten dat je op jezelf gaat. Ik heb zelfs spullen af moeten slaan omdat ik alles verder al had. (Nou is m'n moeder wel zo iemand die tussen de vuilnis kijkt of er nog wat bij zit, haar buren zetten best vaak banken, stoelen etc. bij het vuilnis, maar ik vind dat vies, dus ik wil die spullen niet Embarassed )
Wasmachine, vriezer, koelkast etc. kan nieuw ook wel redelijk goedkoop, goed alle folders doorbladeren en alle electronica zaken afgaan waar ze de goedkoopste hebben.

En dingen als fotolijstjes enzo zou ik juist nog even niet kopen. Vaak willen mensen je iets geven als cadeautje (was tenminste bij mij) en dan zijn dat soort dingen juist wel leuk om te vragen.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  minoessepoes za 8 jan 2011 - 3:45

Lieke128 schreef:
Qua boodschappen doen moet ik idd even kijken denk ik. Het is dus niet zo dat Aldi of Lidl bij voorbaat voordeliger is? En bijvoorbeeld fruit en groenten (en noten en dergelijke) van de markt, is dat een beetje voordelig?

Nee dat klopt, vooral de euroshopper producten van de AH zijn echt voordelig. Nou vind ik zelf niet alles lekker, zoals de sinaasappelsap, dat is gewoon aanmaaklimonade, maar het appel/zwartebessap vind ik heerlijk, de pasta en de rijst is prima. En nog veel meer dingen hoor, maar of jij dat net zo prima vind dat is natuurlijk smaak.
Groenten en fruit is hier in Amsterdam heel goedkoop op de markt, maar het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom, daar staat maar 1 groentekraam op de markt en die is dus helemaal niet voordelig, dat is dus echt even rond kijken.

Op het oude forum is er een topic geweest over voordelig boodschappen doen, dingen zoals 1 keer in de week boodschappen doen aan de hand van een lijstje, vlees in de aanbieding groter inkopen en dan invriezen, dingen zelf bakken zoals wraps, niet teveel gebruik maken van pakjes en zakjes enz, aan de hand van spullen die in de koelkast liggen en die op moeten recepten zoeken en boodschappen doen, restjes invriezen, een bedrag pinnen en daarmee boodschappen doen, zodat je precies weet wat je uitgeeft en zo stonden er nog meer tips in, maar ik weet ze niet meer.

Misschien dat andere mensen nog meer dingen herinneren of andere tips hebben natuurlijk!

Geef als je verhuisd bent een housewarming (dat hoeft niet zo duur te zijn en is wel gezellig) en geef dan aan dat je graag bonnen wil hebben van de Ikea, Hema, Praxis, Intratuin enzovoorts, dan kan je daarna je huisje nog verder afmaken en aankleden.

Kijk of je eventueel nog meubels hebt bij je ouders thuis/op je slaapkamer die je mee zou mogen nemen, geef ze een lik verf, eventueel nieuw deurknopjes enz. en het is als nieuw. Kijk op internet hoe je meubels kan opknappen, of voor leuke tips (site van eigenhuisentuin), kijk bij je moeder of oma of ze een lappenmand hebben en of daar nog leukes stofjes tussen zitten, of oude kleding die je kan verknippen, daar kan je heel makkelijke kussensloopjes van maken of lampenkapjes opnieuw mee stofferen. Kijk op gratisaftehalen.nl of op marktplaats en type dan gratis in (en een beetje bij je in de buurt). Misschien hebben je ouders wel veel airmiles, daarmee kan je 10% van je rekening betalen bij de Praxis dacht ik. Let op stickerplak acties en aanbiedingen. En inderdaad roep vooral nu bij familie en vrienden dat je op jezelf gaat wonen, waarschijnlijk zijn er genoeg mensen die nog dingen hebben staan uit kerstpakketten waar ze niks aan hebben, of nog spullen op zolder waar ze vanaf willen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 3:49

Ow, en de gemeentebelastingen. Die kunnen ook erg oplopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lieke128 za 8 jan 2011 - 5:53

Thanx girls! Ik heb al een hoop tips gelezen waar ik zeker wat mee kan!

Ik ben vanmiddag even weesten shoppen met mijn moeder, gewoon kleine dingen als pannen en dergelijke (al loopt dat ook flink op natuurlijk). We hebben tussendoor nog even gezellig koffie gedronken en alles op een rijtje gezet en qua financiën zie ik meer beren op de weg dan er werkelijk zijn! Maar natuurlijk ga ik wel letten op wat ik koop, want op jezelf is zeker wel duurder dan thuis wonen (maar hopelijk ook veel leuker!).

Ik ga komende week nog even langs de Action en de Xenos denk ik, daar kan je voor een 'startersbudget' volgens mij best wat leuke dingetjes kopen!

Hebben jullie ervaring met een kringloopwinkel? Wil daar ook wel eens kijken denk ik!

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 5:56

Kringloopwinkels zijn mijn favoriet en de ikea is echt het goedkoopste voor pannen, borden, snijplanken en alles wat je nodig hebt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00133123

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/96225800

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  minoessepoes za 8 jan 2011 - 6:14

Het enige nieuwe in onze woonkamer is de bank, de rest zijn allemaal opgeknapte tweedehands meubels, toevallig van familie e.d., maar als we het daar niet van gekregen hadden dan had ik het ook bij de kringloopwinkel gehaald, pot verf erover en je hebt hartstikke originele leuke meubels!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Zwerver za 8 jan 2011 - 6:16

Blokker heeft leuke budget glazen, 6 voor 1 euro en ze zijn stapelbaar.
Action heeft ook prima pannen, je kan er geen jaren mee doen maar om mee te beginnen wil dat echt prima!
Verder zou ik heel veel bij action weghalen. Ze hebben daar echt veel aan huishoudelijke spullen. handdoeken baddoekjes etc etc. Verder stofzuiger, wij hebben 1 van bestron (kijkshop). Deze is al 10 jaar oud en werkt echt perfect, je hoeft niet meteen een dure te nemen. Kringloopwinkels hebben vaak ook hele leuke spullen te koop, soms is het even zoeken.

Wat Smikkel al zei, denk aan bijvoorbeeld afvalstoffenheffing...dat zijn best dure grapje Exclamation Wat ook duur is maar mischien kun je dat goedkoop krijgen zijn Gordijnen!!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Lieke128 za 8 jan 2011 - 6:45

Aahh, dus idd echt de moeite om eens te gaan kijken in een kringloopwinkel! Mijn ouders hebben ook nog wat op zolder liggen, niet mijn eerste keus, maar prima voor nu!

Ik heb één geluk, gordijnen hangen er al in, supermooie ook nog!

Lieke128
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 308
Punten : 346
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Zwerver za 8 jan 2011 - 6:46

Lieke128 schreef:Aahh, dus idd echt de moeite om eens te gaan kijken in een kringloopwinkel! Mijn ouders hebben ook nog wat op zolder liggen, niet mijn eerste keus, maar prima voor nu!

Ik heb één geluk, gordijnen hangen er al in, supermooie ook nog!
Oh kijk dat scheelt, dat zijn echt dure grapjes namelijk.
Kringloop winkels zijn echt wel de moeite waard hoor. En anders inderdaad zelf een beetje opknappen en vaak zijn het dan hele mooie meubels!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gast za 8 jan 2011 - 7:18

Wij hebben geen inzicht in jouw inkomen, spaargeld en kosten van je woning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gast zo 9 jan 2011 - 0:17

Het is ook heel verstandig om iedere maand een lijst met inkomsten en uitgaven te maken. Ik deed dat in het begin om een goed inzicht in onze financien te krijgen. Nu bijna 2 jaar later, maak ik nog iedere maand netjes een lijst. Daar zet ik echt alles op als uitgaven voor verjaardagen , benzine,sparen, kleding, een extra rekening van de garage bijvoorbeeld + de gewone vaste lasten etc.
Mijn vriend en ik doen onze lonen bij elkaar. Betalen daar alles volgens het lijstje van en maken dan altijd nog ieder zo'n 300 euro over naar onze eigen rekeningen. Daar kunnen we onze eigen dingen van doen zoals stappen, extra kleding, sigaretten enzo.

Op deze manier heb je een goed inzicht in wat je nog te besteden hebt die maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eigen appartement, en nu? Empty Re: Eigen appartement, en nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum