Ik vind het een beetje eng
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik vind het een beetje eng
Mijn vriend en ik zijn bezig voor een nieuwbouwwoning, gesprek gehad met de makelaar een hypotheekadviseur, maar ik vind zo'n grote beslissing nemen eng We wonen nu goedkoop (400euro huur) en straks zouden we dan veel meer aan hypotheek kwijt zijn. Ik ben echt zo'n denker van gaan we dat wel redden, hoeveel moeten we overhouden als de vaste lasten eraf zijn, hoe gaat dit hoe gaat dat pfff gek van te worden
Hoe hebben jullie de keuze tot een huis kopen gemaakt, wat heb je voor jezelf op een rijtje gezet?
Hoe hebben jullie de keuze tot een huis kopen gemaakt, wat heb je voor jezelf op een rijtje gezet?
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Ik vind het een beetje eng
Ik heb globaal wel dingen op een rijtje gezet voordat ik een huis gekocht heb. Lijkt me ook niet onverstandig om te doen. Maar ik heb niet tot op de euro uitgerekend wat ik per maand aan vaste lasten zou hebben. In de praktijk valt het me tot nu toe erg mee, terwijl mijn maandlast echt wel een paar honderd euro omhoog is gegaan.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een globale berekening gemaakt, dingen ook nog duurder gemaakt als dat ze zijn. Toen ontdekte wij dat we makkelijk uit zouden kunnen komen, en dat is inderdaad ook zo!
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
Wij hebben een excelbestand aangemaakt met alle kosten die we hebben er in.
Dit hebben we met een financieelplanner en ouders bekeken. Zeker omdat we ook nog een koophuis hadden dat we het nieuwbouwhuis kochten.
Gelukkig hadden we ons huis zo verkocht dus dat scheelt een hoop net als bij jullie een huurhuis.
Dit hebben we met een financieelplanner en ouders bekeken. Zeker omdat we ook nog een koophuis hadden dat we het nieuwbouwhuis kochten.
Gelukkig hadden we ons huis zo verkocht dus dat scheelt een hoop net als bij jullie een huurhuis.
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Ik heb het eigenlijk maar heel globaal bekeken. Ik wist eigenlijk niet eens wat voor kosten er allemaal bij kwamen. Het nieuwbouw plan stond in de krant en 2 weken later was er een loting en daar zat ik bij. Ik heb echt een poosje het idee gehad van een impulsaankoop . Maar daarna tijdens de aanvragen van de hypotheek en gesprekken met een financieel adviseur heb ik wel naar alle kosten geïnformeerd bij oa de gemeente, op de site van het Nibud gekeken e.d zodat ik wel een kostenplaatje had en een overzicht van alle maandelijkse en jaarlijkse kosten die ik zou hebben. En het is nu prima te doen alhoewel ik wel wat minder sparen kan dan ik gehoopt had.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Beetje raar
» Beetje trots:D
» Zo vervelend en een beetje eng
» Beetje verdrietig
» Autostoel zit een beetje los
» Beetje trots:D
» Zo vervelend en een beetje eng