Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er verstand van computers?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van computers? Empty Wie heeft er verstand van computers?

Bericht  Caroow ma 23 jan 2012 - 4:13

Ik wil eigenlijk een nieuwe computer. Mijn huidige kan niet meer dan twee tabbladen tegelijk openen en wordt steeds trager. Ik gebruik hem alleen om een beetje te internetten en om Sims/Simcity/RCT te spelen. Maar ik heb dus geen idee waar ik op moet letten.
Ik hoef geen supersnelle pc, gewoon ietsje beter dan wat ik nu heb.
Wie weet waar ik naar moet zoeken?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van computers? Empty Re: Wie heeft er verstand van computers?

Bericht  Rovine ma 23 jan 2012 - 4:14

Als hij steeds trager wordt is het misschien een beter idee om je huidige computer eens te formatteren?
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Wie heeft er verstand van computers? Empty Re: Wie heeft er verstand van computers?

Bericht  Caroow ma 23 jan 2012 - 4:20

Ik dénk dat mijn vriend dat al wel heeft gedaan. Dat is met al die kleurtjes toch, in zo'n balk onderin het scherm? Als je snapt wat ik bedoel Rolling Eyes Ik heb er echt zo geen verstand van..
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 4:24

Nee formatteren is windows opnieuws installeren, waar jij het over hebt is defragmenteren smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rovine ma 23 jan 2012 - 4:28

Haha, ja, zo kan het eruit zien, al kan het ook defragmenteren zijn. Maar vergelijk je computer met een boekenkast. Wanneer je alle boeken op een hoop erin smijt duurt het lang om een bepaald boek te vinden. Daar wordt je computer dus trager van, hij is aan het zoeken.

Wanneer je een computer defragmenteert zet hij alle boeken netjes op een rijtje in de kast en kan hij alles makkelijker vinden. Bij formatteren gooi je hem helemaal leeg en zet hij die paar boeken die over zijn ook netjes in de kast neer. Die kan hij gemakkelijk vinden omdat het er niet zo veel zijn.

Op deze manier is mijn nieuwe laptop (die qua specs heel veel beter is) niet sneller dan mijn oude omdat de nieuwe veel voller staat en een zwaarder besturingssysteem draait.

Wat nieuwe laptops aangaat is het heel persoonlijk wat je wil en dan nog is de keuze enorm. Ik denk dat je het beste vanuit een budget kunt zoeken. Ik heb een Dell Vostro en ben er zeer content mee.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Nora ma 23 jan 2012 - 4:48

Ik gooi ook wel een ccleaner er over heen. Alle rotzooi gooit hij er dan ook af,
Soms scheelt dat ook veel.
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  silly-one ma 23 jan 2012 - 4:57

Ik heb er toevallig dit weekend over gehad met een vriend omdat mijn PC ook op overlijden staat.
Ik weet niet of je een laptop wilt of een desktop. Ik ga voor de laatste. Waarschijnlijk wordt het er eentje met een 5 processor en minimaal 500Giga aan geheugen. Verder hebben we nog niet echt gekeken.

Ik zou in principe met een 3 processor aan de slag kunnen, maar wil ik er in de toekomst zwaardere programma's op draaien dan wordt het lastig. Vandaag dat ik dan liever toch voor een duurdere ga en zo dan stukje al heb geïnvesteerd.

Verder gebruik ik hem voornamelijk voor internet, word/excel en soms wat spelletjes. Ik wil gaan leren foto shoppen dus dat zal op mijn nieuwe wel worden geïnstalleerd. Dat kan de PC die ik nu heb niet aan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 4:58

silly-one schreef:Ik heb er toevallig dit weekend over gehad met een vriend omdat mijn PC ook op overlijden staat.
Ik weet niet of je een laptop wilt of een desktop. Ik ga voor de laatste. Waarschijnlijk wordt het er eentje met een 5 processor en minimaal 500Giga aan geheugen. Verder hebben we nog niet echt gekeken.

Ik zou in principe met een 3 processor aan de slag kunnen, maar wil ik er in de toekomst zwaardere programma's op draaien dan wordt het lastig. Vandaag dat ik dan liever toch voor een duurdere ga en zo dan stukje al heb geïnvesteerd.

Verder gebruik ik hem voornamelijk voor internet, word/excel en soms wat spelletjes. Ik wil gaan leren foto shoppen dus dat zal op mijn nieuwe wel worden geïnstalleerd. Dat kan de PC die ik nu heb niet aan.

Ik neem aan dat je schijfruimte bedoelt? Wink En niet het geheugen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 23 jan 2012 - 5:01

AngelNyn schreef:

klopt, komt omdat mijn PC nu 1G aan ram heeft en dat is heel weinig. Ondanks dat draait er toch windows 7 op haha.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 5:02

silly-one schreef:
AngelNyn schreef:

klopt, komt omdat mijn PC nu 1G aan ram heeft en dat is heel weinig. Ondanks dat draait er toch windows 7 op haha.
Wat heeft de schijfruimte van je nieuwe pc te maken met het werkgeheugen van je huidige pc? smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  silly-one ma 23 jan 2012 - 5:05

Haalde ze even door elkaar, zag zelf vrijdag door alle informatie het ook niet meer helemaal zitten haha. En omdat zowel bij deze mijn werkgeheugen als schrijfruimte weinig is, haalde ik deze door elkaar.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 5:08

silly-one schreef:Haalde ze even door elkaar, zag zelf vrijdag door alle informatie het ook niet meer helemaal zitten haha. En omdat zowel bij deze mijn werkgeheugen als schrijfruimte weinig is, haalde ik deze door elkaar.

Ahh op die manier :P

Overigs is het altijd goedkoper om zelf gewoon een kast in elkaar te bouwen,mits je iemand hebt met wat verstand er van en die weet wat je moet bestellen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 23 jan 2012 - 5:22

Een kast zelf in elkaar zetten? Ik denk dat een blok kaas nog eerder een fiets bouwt dan ik een computer.

Maar Ram? Geheugen? Schijfruimte? confused confused Ik snap er niks van!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk ma 23 jan 2012 - 5:23

Caroow schreef:Een kast zelf in elkaar zetten? Ik denk dat een blok kaas nog eerder een fiets bouwt dan ik een computer.

Heb je niemand in je omgeving die handig is met computers?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Caroow ma 23 jan 2012 - 5:30

AngelNyn schreef:
Caroow schreef:Een kast zelf in elkaar zetten? Ik denk dat een blok kaas nog eerder een fiets bouwt dan ik een computer.

Heb je niemand in je omgeving die handig is met computers?

Ik kan niemand bedenken Neutral
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: