Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft er verstand van laptops?

+3
Rush
Fortissimo
Caroow
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Caroow do 24 jan 2013 - 0:50

Wij willen graag een nieuwe laptop, we hebben een oude computer die traag en oud is en in de weg staat en een minilaptop die maar half werkt.

We willen nu graag een grote laptop met de volgende eisen:
-Snel filmpjes (youtube) en tv kijken en tegelijk andere dingen doen
-Sims 3 moet erop kunnen smile
-Een beetje de standaard programma's moeten erop zitten (Word, excel..)
-En eigenlijk moet hij gewoon snel zijn.

We downloaden niks maar willen wel genoeg ruimte voor foto's.

Nu hebben we 2 niet zulke dure gezien
Acer
Toshiba

Zijn dit goede laptops? Zo nee, waarom niet? Waar moeten we op letten?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Fortissimo do 24 jan 2013 - 0:53

Ik zou zelf voor de Toshiba gaan. Ik heb voor een paar jaar terug een Acer gehad die na een jaar al begon te klooien. Na 1,5 jaar was hij stuk. Tussendoor een HP gehad, die weer verdween door een fout in het scherm (hadden ze gewoon vernietigd, incl al mijn foto's Wie heeft er verstand van laptops? 1371890812). Nu heb ik een Toshiba en die werkt echt fijn. De verkoper in de winkel zei ook dat ik met deze laptop een spijker in de muur kan slaan. Dat is uiteraard figuurlijk, maar merk wel dat het gewoon een no nonsense laptop is. Hij doet wat hij moet doen, geen gelikt uiterlijk maar gewoon lekker robuust! Ik sleep hem overal mee naar toe, en heeft nergens last van.

Ohja, hij is zelfs een keer van de bankleuning gevallen. God, wat schrok ik me dood! Maar hij had nergens last van! Ik hou van mijn Toshiba! Wie heeft er verstand van laptops? 281626781
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Rush do 24 jan 2013 - 0:57

Ik zou me even goed laten adviseren naar welk geheugen en processor dingen je moet kijken wat betreft Sims3.

Ik kan dat namelijk niet op mijn laptop. Nou het kan er wel op, maar het draait niet van harte, en dat wil je niet. Wie heeft er verstand van laptops? 394967 Ik heb toen vooral gekeken naar budget (€400) en wat goed was voor mijn wensen. Maar gamen was dus niet 1 van mijn wensen, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Fortissimo do 24 jan 2013 - 1:05

Op die van mij zou die ook niet kunnen draaien volgens het mannetje van de winkel, maar de sims 2 plus diverse uitbreidingen werkt hier prima.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Rush do 24 jan 2013 - 1:06

Dat is natuurlijk altijd positief, maar ik zou het risico niet willen nemen. Je kan het niet even testen en als het niet wil de laptop terugbrengen, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Whiteflower do 24 jan 2013 - 2:08

Ik heb het mijn vriend even gevraagd, die is gediplomeerd ICT-er en die komt het het volgende:

Acer: kleiner scherm als de Toshiba maar meer opslag. De Acer heeft een intel processor waardoor hij waarschijnlijk iets sneller is als de Toshiba die een AMD processor heeft.

Toshiba: groter scherm maar minder opslag. De AMD processor heeft Toshiba gebruikt om de kosten te drukken. LEES: bespaard! Als Toshiba ook een intel processor had gebruikt was de totaalprijs van deze laptop vele malen hoger geweest.

Een processor is het algemene onderdeel die alles moet berekenen. Dus ieder programma die geopend word heeft met de processor te maken. Opslag heeft geen invloed op de snelheid en het geheugen van de laptop is simpelweg gezegd hoeveel programma's er naast elkaar kunnen draaien, aangezien alle 2 de laptops 4GB hebben is hier geen verschil in.

De keuze is eigenlijk simpel. Wil je een groot scherm of een kleiner scherm en meer opslag. Maar denk vooral bij een laptop aan: Hoe lang wil ik hem gaan gebruiken. Deze twee laptops zijn goed voor de tijd maar wat zijn ze over 3 jaar? Kies je voor op het moment of in de toekomst.

Sims 3 is tegenwoordig geen probleem meer voor de meeste laptops omdat het spel al oud is in vergelijking met de technologie van tegenwoordig.
Whiteflower
Whiteflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 93
Punten : 155
Registratiedatum : 18-12-10
Woonplaats : Enschede

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  TukTuk do 24 jan 2013 - 2:09

Fortissimo schreef:Ik zou zelf voor de Toshiba gaan. Ik heb voor een paar jaar terug een Acer gehad die na een jaar al begon te klooien. Na 1,5 jaar was hij stuk. Tussendoor een HP gehad, die weer verdween door een fout in het scherm (hadden ze gewoon vernietigd, incl al mijn foto's Wie heeft er verstand van laptops? 1371890812). Nu heb ik een Toshiba en die werkt echt fijn. De verkoper in de winkel zei ook dat ik met deze laptop een spijker in de muur kan slaan. Dat is uiteraard figuurlijk, maar merk wel dat het gewoon een no nonsense laptop is. Hij doet wat hij moet doen, geen gelikt uiterlijk maar gewoon lekker robuust! Ik sleep hem overal mee naar toe, en heeft nergens last van.

Ohja, hij is zelfs een keer van de bankleuning gevallen. God, wat schrok ik me dood! Maar hij had nergens last van! Ik hou van mijn Toshiba! Wie heeft er verstand van laptops? 281626781

Dat geintje heeft HP bij mij ook geflikt.. Er was een toets afgebroken, dus terug gestuurd naar HP voor nieuw toetsenbord.. Krijg ik hem terug, nieuwe hardeschijf er in.. "Ja we constateerden fouten, dus ons beleid is om dan gelijk een nieuwe schijf er in te zetten en de oude te vernietigen" Neutral En dan de dooddoener "ja u wist toch dat u zelf verantwoordelijk was voor back-ups?" Ja ik verwacht niet dat ze mijn hdd er uit halen als er alleen een nieuw toetsenbord in hoeft Sad Helemaal zuur omdat hij een maand er voor ook naar HP was gestuurd vanwege oververhitting, en ze TOEN al mijn toetsenbord zouden vervangen en dat vergeten waren, en ik dus een nieuwe afspraak moest maken..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Linnie1985 do 24 jan 2013 - 2:16

Ik heb een Toshiba en mijn vriend zei als grote gameliefhebber dat het een echte gamelaptop is. Ik heb zelf van de sims3 8 spellen erop zitten, en geen problemen met langzaam zijn of vastlopen. Ik zit dan wel vaak aan de tablet, maar ben tevreden over mijn Toshiba, en hij is bijna 2 jaar oud! En eigenlijk gebruik in hem meer om te gamen en foto's erop te zetten.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  VeryCherry do 24 jan 2013 - 3:09

Acer is een k*tmerk, ik heb zelf een Lenovo en daar kan je de Sims zo goed op spelen, ik heb allen uitbreidingen en hij is nog sneller dan op mijn desktop Very Happy
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Whiteflower do 24 jan 2013 - 3:10

@ Verycherry: Waarom vind jij Acer een k*tmerk dan?
Whiteflower
Whiteflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 93
Punten : 155
Registratiedatum : 18-12-10
Woonplaats : Enschede

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  VeryCherry do 24 jan 2013 - 3:15

Ze zijn traag, vallen om de haverklap uit en zijn snel kapot. Mijn vriend zit in de IT Wink Ik hoor zulke verhalen dagelijks over zulke merken. HP is ook ruk trouwens.
Asus is ook een aanrader.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Whiteflower do 24 jan 2013 - 3:43

Mijn vriend is ook geen voorstander van Acer maar volgens hem haal je nu een b merk zoals Acer en Toshiba door elkaar met een a merk zoals Asus, HP enz.

Asus is zeker een aanrader maar je betaald meestal meer.

Deze zou mijn vriend aanraden, wel duurder maar beter.
http://tweakers.net/pricewatch/315559/asus-x54-series-x54hr-sx287v-nl/specificaties/
Whiteflower
Whiteflower
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 93
Punten : 155
Registratiedatum : 18-12-10
Woonplaats : Enschede

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft er verstand van laptops? Empty Re: Wie heeft er verstand van laptops?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum