Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

omscholing bij uwv of cwi?

5 plaatsers

Ga naar beneden

omscholing bij uwv of cwi? Empty omscholing bij uwv of cwi?

Bericht  mauwmauw wo 25 mei 2011 - 7:45

ik heb vandaag te horen gekregen dat ik mijn baan kwijt ben,bedrijf is failliet.nu kom ik het hele circus van uwv en cwi enzo,maar ik weet vroeger kon je eigen om laten scholen,kan/doen ze dat nog steeds.ik ben het werk wat ik doe,al een ruime tijd zat,dus om van het nadeel een voordeel te maken,hoop ik dat ze nog omscholen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

omscholing bij uwv of cwi? Empty Re: omscholing bij uwv of cwi?

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 7:47

Natuurlijk en gelukkig doen ze dat niet zomaar, alleen omdat jij geen zin hebt in je oude werk. Dan kun je gewoon zelf een school zoeken, zelf betalen en zelf die opleiding gaan volgen.

Alleen als er absoluut geen kans is dat je werk vind met de diploma's en ervaring die je nu hebt dan word er gekeken of er mogelijkheden zijn tot het volgen van een opleiding.

Wat dacht je, dat je dan zomaar op kosten van het UWV naar school kon zodat je wat leuks en nieuws kon leren? Gewoon zelf betalen dus, of werk accepteren waar je niet op zit te wachten, zoals elk ander mens.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 25 mei 2011 - 11:14

Nee bijna niet, er is amper nog een budget voor, dus reken er maar niet op hoor! Sowieso heb je tegenwoordig nog vrij weinig aan het UWV, je moet alles online bijhouden en verder doen ze vrij weinig. Werkcoaches zijn er niet meer, gaat ook allemaal via het internet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 25 mei 2011 - 19:14

AngelNyn schreef:Nee bijna niet, er is amper nog een budget voor, dus reken er maar niet op hoor! Sowieso heb je tegenwoordig nog vrij weinig aan het UWV, je moet alles online bijhouden en verder doen ze vrij weinig. Werkcoaches zijn er niet meer, gaat ook allemaal via het internet.

Ik heb gewoon nog een werkcoach gehad hoor, tot twee maanden terug (daarna liep mijn ww af).

Gast
Gast

Bericht  Mermaid wo 25 mei 2011 - 21:06

alleen onder de 27 is omscholen denk ik nog een realistische optie maar niet als je recht hebt op ww. en dan nog ik had geen recht op ww, had toch geld nodig mar omscholing kreeg ik niet want ik heb een hbo diploma alles wat zij aan konden bieden was op mbo niveau en daarin kijken ze echt wel naar hoe groot je kansen op werk zijn.

Ik had ergens ook gehoopt op een 'extra' opleiding (er is een mbo opleiding die me heel leuk lijkt als aanvulling) maar die kreeg ik niet...
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  mauwmauw wo 25 mei 2011 - 23:18

Persephone schreef:Natuurlijk en gelukkig doen ze dat niet zomaar, alleen omdat jij geen zin hebt in je oude werk. Dan kun je gewoon zelf een school zoeken, zelf betalen en zelf die opleiding gaan volgen.

Alleen als er absoluut geen kans is dat je werk vind met de diploma's en ervaring die je nu hebt dan word er gekeken of er mogelijkheden zijn tot het volgen van een opleiding.

Wat dacht je, dat je dan zomaar op kosten van het UWV naar school kon zodat je wat leuks en nieuws kon leren? Gewoon zelf betalen dus, of werk accepteren waar je niet op zit te wachten, zoals elk ander mens.

oke en dit had best iets vriendelijker geschreven mogen worden hoor
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  CCC wo 25 mei 2011 - 23:23

mauwmauw schreef:
Persephone schreef:Natuurlijk en gelukkig doen ze dat niet zomaar, alleen omdat jij geen zin hebt in je oude werk. Dan kun je gewoon zelf een school zoeken, zelf betalen en zelf die opleiding gaan volgen.

oke en dit had best iets vriendelijker geschreven mogen worden hoor

Haha dat dacht ik ook... Maar ik snap de reactie ook wel weer.. Wink

Denk dat het lastig word, zelf zit ik met hetzelfde... mijn contract loopt in aug. af. maar ik wil toch wat anders, heb al tig sollicitatiebrieven geschreven, maar elke keer een afwijzing omdat er anderen zijn die of een goede studie hiervoor hebben gevolgd of meer werkervaring hebben... Ik zet gewoon door, er moet iets op mijn pad komen! Zou dus zelf eerst even kijken wat je kunt ondernemen, en anders naar een jobcoach miss.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  TukTuk do 26 mei 2011 - 4:50

Fauve schreef:
AngelNyn schreef:Nee bijna niet, er is amper nog een budget voor, dus reken er maar niet op hoor! Sowieso heb je tegenwoordig nog vrij weinig aan het UWV, je moet alles online bijhouden en verder doen ze vrij weinig. Werkcoaches zijn er niet meer, gaat ook allemaal via het internet.

Ik heb gewoon nog een werkcoach gehad hoor, tot twee maanden terug (daarna liep mijn ww af).

Dat kan maar op dit moment als je nu in de WW komt krijg je die niet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 26 mei 2011 - 5:09

Echt niet? Is dat in 2 maanden dan geheel veranderd?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 26 mei 2011 - 5:29

Fauve schreef:Echt niet? Is dat in 2 maanden dan geheel veranderd?

Ik weet niet wanneer het veranderd is, maar mijn vriend heeft er nu mee te maken en die heeft inderdaad geen jobcoach, gaat allemaal via internet. Mijn ouders hebben ook geen jobcoach volgens mij meer, wel gehad (bedrijf waar ze werkten is vorig jaar failliet gegaan), maar volgens mij inderdaad sinds kort veranderd.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie do 26 mei 2011 - 5:53

AngelNyn schreef:
Fauve schreef:Echt niet? Is dat in 2 maanden dan geheel veranderd?

Ik weet niet wanneer het veranderd is, maar mijn vriend heeft er nu mee te maken en die heeft inderdaad geen jobcoach, gaat allemaal via internet. Mijn ouders hebben ook geen jobcoach volgens mij meer, wel gehad (bedrijf waar ze werkten is vorig jaar failliet gegaan), maar volgens mij inderdaad sinds kort veranderd.

Er wordt massaal bezuinigd bij het UWV. Opleidingenbudget is vaak in januari al op (tenminste dat was dit jaar zo) en WW wordt minimaal toegekend. Een werkcoach zou je misschien hebben, maar dan zal je zelf erg actief moeten zijn in het vragen erom. Je zal je gewoon moeten inschrijven op werk.nl, WW aanvragen en solliciteren tot je erbij neervalt Sad

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 4:06

Inderdaad er is gewoon amper budget bij het UWV nog, het UWV werkbedrijf waar mijn moeder werkt moet ook binnenkort sluiten. Dus het is nog maar de vraag of zij een baan binnen het UWV behoudt.
Ze willen nu alles via E-coaching gaan doen, heel handig! NOT!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 4:18

Nou zo'n werkcoach is ook niet alles :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: