Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn vriend is een sloddervos..

+5
Jolanda
Susan
Linnie1985
girli
Honey*Bee
9 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Honey*Bee vr 20 jan 2012 - 23:23

Ik word er telkens weer zo moe van.... alles laat hij door het huis slingeren. Niks wordt opgeruimd.

Er wat van zeggen helpt voor 1 dag, en daarna is het weer hetzelfde.

Ik weet niet meer wat ik ermee moet doen, word er zo moedeloos van. Ik erger me er dan helemaal kapot aan Sad

Hij heeft veel gereedschap etc. en als hij dat dan heeft gebruikt blijft het minstens een week op dezelfde plek liggen totdat ik vraag of hij het wil opruimen. Ook allerlei stekkertjes en computeronderdelen liggen overal.

Het is niet zo dat hij lui is want hij is altijd wel bezig maar waarom kan hij het niet gewoon uit zichzelf weer opruimen zonder dat ik dat hoef te vragen..

Hebben jullie hier ook weleens last van of heeft iemand tips?
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  girli vr 20 jan 2012 - 23:34

Ik ben zelf zo'n sloddervos. Wat bij mij helpt is complimentjes geven. Ik vind het leuker om te horen "fijn dat je de tafel hebt opgeruimd! Very Happy " dan "waarom liggen je spullen daar nog? Evil or Very Mad " Je vangt meer bijen met honing dan met azijn (zoiets haha).

Ik hou van chaos. Ik ben nu druk bezig met mijn paper en bij mijn werkplek liggen allerlei boeken, papieren etc. etc. Zo werk ik het fijnste. Het is niet iets wat ik "uit" kan zetten. Het is iets wat bij me hoort. Het is niet makkelijk voor mij om alles gelijk op te ruimen. Ik denk altijd, straks weer verder, morgen weer verder etc.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Linnie1985 vr 20 jan 2012 - 23:50

Ik ben de sloddervos in huis haha. Ik probeer er wel aan te denken, maar vergeet het dan toch. Ben al een aantal keer aangesproken door mijn vriend maar helpt niet Embarassed.

Ik heb hem ook al een keer aangesproken dat hij de kerstspullen op moet ruimen. Hij zou ze naar zolder (tussengedeelte van de beneden en de bovenverdiepping) brengen. Maar nee hij wil het op een rustig moment doen.
Tja dan kan hij het net zo goed laten staan, voor je het weet is het weer tijd voor de kesrtboom haha.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 0:18

Het idee dat hij dit uit zichzelf moet doen loslaten en blijven aangeven wat je wil. Dit is zijn gewoonte, dit is hoe hij het al zijn hele leven doet. Je kunt niet verwachten dat hij het van de ene op de andere dag op jouw manier gaat doen. Het is al heel wat dat hij het opruimt als jij het vraagt, maar de verwachting dat hij dit uit zichzelf doet terwijl dat (nog) helemaal niet in zijn systeem zit is een beetje te hoog. Sowieso is het maar de vraag of hij ooit uit zichzelf zo opruimerig wordt als jij, maar sowieso moet je er voorlopig nog wel rekening mee houden dat je hem er even op moet wijzen. Als je je daar gewoon wat minder aan ergert scheelt het al een stuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  girli za 21 jan 2012 - 1:51

Susan schreef:Het idee dat hij dit uit zichzelf moet doen loslaten en blijven aangeven wat je wil. Dit is zijn gewoonte, dit is hoe hij het al zijn hele leven doet. Je kunt niet verwachten dat hij het van de ene op de andere dag op jouw manier gaat doen. Het is al heel wat dat hij het opruimt als jij het vraagt, maar de verwachting dat hij dit uit zichzelf doet terwijl dat (nog) helemaal niet in zijn systeem zit is een beetje te hoog. Sowieso is het maar de vraag of hij ooit uit zichzelf zo opruimerig wordt als jij, maar sowieso moet je er voorlopig nog wel rekening mee houden dat je hem er even op moet wijzen. Als je je daar gewoon wat minder aan ergert scheelt het al een stuk.
+ 1
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 6:41

Mijn man zegt dat 'ie 'het gewoon niet ziet'. Dus ik moet ook altijd vragen of hij iets wil opruimen. Dat doe ik dan maar. Hoewel het ook heeft gewerkt toen ik een tijdlang zelf helemaal niks opruimde, toen begon 'ie uit zichzelf, haha. Maar complimenten geven ipv 'zeuren' is denk ik ook wel een goede manier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Jolanda ma 23 jan 2012 - 19:58

Kenya schreef:Mijn man zegt dat 'ie 'het gewoon niet ziet'. Dus ik moet ook altijd vragen of hij iets wil opruimen. Dat doe ik dan maar. Hoewel het ook heeft gewerkt toen ik een tijdlang zelf helemaal niks opruimde, toen begon 'ie uit zichzelf, haha. Maar complimenten geven ipv 'zeuren' is denk ik ook wel een goede manier.



+1 Wink
Jolanda
Jolanda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 98
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-11
Woonplaats : Etten-Leur

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Ibbeltje ma 23 jan 2012 - 20:03

Hier ook een sloddervos waardoor ik ook slordiger wordt. Iedere keer nemen we voor van meteen opruimen, gaat tijdje goed maar daarna weer hetzelfde.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Hoochie ma 23 jan 2012 - 20:42

Mijn vriend is niet echt een sloddervos, want hij is wel van het opgeruimd zijn, maar bij sommige kleine dingen niet. Heeft hij zijn nagels geknipt dan ligt de nagelknipper een week op de kast, heeft hij post ontvangen dan ligt het een week op tafel etc. Het zijn vaak kleine dingen en als het even ligt maakt het mij ook niet uit maar op een gegeven moment heb ik zoiets ruim het gewoon op dus ga ik het vragen of doe ik het zelf.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Niekske wo 25 jan 2012 - 1:45

Ibbeltje schreef:Hier ook een sloddervos waardoor ik ook slordiger wordt. Iedere keer nemen we voor van meteen opruimen, gaat tijdje goed maar daarna weer hetzelfde.

+1 helaas... hij ziet het ook gewoon echt niet! Ik heb de hoop dat ie het nog gaat leren, omdat we nog niet zo heel lang samen wonen Mijn vriend is een sloddervos.. 166342

Nog een briljant voorbeeld van zijn slordigheid: hij had de magnetrondeksel afgewassen, maar had geen zin om deze terug te leggen waar die hoort, omdat er dan iets aan de kant geschoven moest worden. Dus legde hij em in de magnetron (= combi magentron/oven) 's avond zette ik de oven aan voor het eten, niet wetende dat er nog iets inlag (tis door het ruitje ook niet makkelijk te zien als het lampje erin niet aan is) en mijn vriend was het ook al helemaal vergeten. Tot de oven warm was... lag er een prachtige cirkel van gesmolten plastic Mijn vriend is een sloddervos.. 394967
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Verona wo 25 jan 2012 - 9:57

Ik ben de sloddervos in huis! Mijn vriend is dan ook van het opruimen en ik van het schoonmaken. Als mijn huis niet schoon is erger ik mijn groen en geel, maar als er ergens een joggingbroek ligt of de was van gisteren ligt er nog, dan erger ik mij daar absoluut niet aan! En mijn vriend wel...onze oplossing is dat ik mij wat meer inhoud. Dat lukt nu ook, ik ruim sneller de honing op nadat ik hem heb gebruikt bijvoorbeeld. En vind hij het een zooitje, dan ruimt hij het op. Ideaal op die manier. En complimenten werken inderdaad beter. Als ik te horen krijg dat alles zo schoon en netjes is, dan zorg ik dat het er vaker zo uit ziet. Tja dat is nou eenmaal gewoon leuk om te horen...
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend is een sloddervos.. Empty Re: Mijn vriend is een sloddervos..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum