Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

+16
Tazz
Mamsie
M@niek
RYW
Darius
ekjir@M
Annie24
TukTuk
Woezies
SarahKey
PapillonRose
Steep
Susan
Minx
CCC
Pussycat
20 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 3 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  TukTuk zo 22 jan 2012 - 1:08

Pussycat schreef:Dan moet je ook veel eten maken zeg! Ik vond het voor 9 personen al veel en zou echt niet blij zijn als er nog veel meer mensen waren blijven eten, want ik weet zeker dat als ik dat aan zou bieden er zeker nog 6 mensen gebleven waren pff haha....

Ik denk dat je het jezelf ook gewoon echt te lastig maakt! Je moet er dan gewoon een lopend buffet van maken. Wat mijn ouders altijd doen is een pan soep neer zetten, afbakbroodjes of stokbrood, en wat gewoon brood voor de lieverhebbers, vleeswaren en kaas er bij leggen, een quiche of 2 er bij maken, een aardappelsalade oid, warme gehaktballetjes of stukjes kipfilet in satesaus (die kan je de dag er voor al maken en even opwarmen in de wok of magnetron), die zijn altijd erg populair, desnoods doe je voor de kinderen een pizza of 2 afbakken, en in kleine puntjes snijden of poffertjes of pannenkoeken (die kan je ook de dag er voor al maken en even opwarmen in de magnetron) Gewoon allemaal makkelijke dingen dus.
Je kan bijvoorbeeld ook een grote schaal lasagna maken er bij. Omdat je zoveel keus hebt neemt iedereen vaak van alles een klein beetje, dus je hoeft ook niet te zorgen dat je genoeg hebt om iedereen van alles een volledige portie te geven.

En je kan er ook tapas bij doen, kruidenboter etc. Omdat je toch over de hele dag zelf ook al dingen op tafel hebt staan vaak, hebben mensen ook niet heel veel honger.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 3 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Tania zo 22 jan 2012 - 1:14

Als jij niet iedereen wil laten blijven eten moet je dat niet doen, is niet verplicht. Ik kan me best voorstellen dat je daar ook geen zin in hebt op je dochters verjaardag dan wil je toch ook met haar bezig zijn in plaats van alleen met alles voor de visite verzorgen.
Hier komt iedereen tegelijk en mag iedereen blijven eten maar wij nodigen dan ook niet zoveel mensen uit. Daar heeft J. niks aan, de helft van die mensen kent hij amper.

Volgende keer zou je misschien met je schoonmoeder kunnen overleggen en uitleggen wat je bedoeling is. Ik had het niet zo'n probleem gevonden als ze eerder was gekomen maar als jij dat wel vindt is dat je goed recht natuurlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 3 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Susan zo 22 jan 2012 - 1:26

Wij maken op verjaardagen ook altijd een buffet. Op Yrsa's verjaardag was het Indisch en op Ezra's verjaardag Grieks. Er bleven zo'n 20 mensen eten en we hadden zelfs nog eten over.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 3 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  tweeling zo 22 jan 2012 - 2:17

Pussycat schreef:Dan moet je ook veel eten maken zeg! Ik vond het voor 9 personen al veel en zou echt niet blij zijn als er nog veel meer mensen waren blijven eten, want ik weet zeker dat als ik dat aan zou bieden er zeker nog 6 mensen gebleven waren pff haha....

Je kan desnoods ook chinees of friet oid halen...
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 3 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum