Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

+16
Tazz
Mamsie
M@niek
RYW
Darius
ekjir@M
Annie24
TukTuk
Woezies
SarahKey
PapillonRose
Steep
Susan
Minx
CCC
Pussycat
20 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  RYW za 21 jan 2012 - 1:52

Pussycat schreef:Even een snelle reactie tussendoor:

Mijn ouders leven niet meer, dus vandaar dat die niet in mijn verhaal voorkomen...

Mijn schoonouders wilde ik rond 5 uur laten komen zodat zij juist kunnen blijven eten en een beetje quality time hebben met mijn dochter. Wat je niet had gehad als je om 2 uur was gekomen, want het huis zat bomvol en ik had echt geen plek meer ook.
Bovendien is het toch gewoon mijn keuze en horen zij zich eraan te houden?

Je had dat besloten, omdat het je fijner leek voor hen. Maar je schoonmoeder heeft zelf duidelijk aangegeven dat zij het fijner vindt om wel overal bij te zijn. Als je enige reden was dat het je leuker leek voor je schoonouders, dan was ik wel overstag gegaan. Als je de beslissing genomen hebt omdat je, naast het plezier van je schoonouders, nog andere redenen had (geen plek vind ik dan een beetje raar, om dan de oma van je kind niet te laten komen), bijvoorbeeld dat het voor je kindje beter was of beter uitkwam qua eten of wat dan ook, ok. Maar wat je nu zegt is dat je het voor hen gedaan had, en hebt ingevuld voor ze dat ze dit wel zouden willen.

Tuurlijk maken jij en je man (samen, neem ik aan) de beslissing hierover. Maar je vraagt: is het echt zo raar? En vrij veel mensen antwoorden daarop dat ze het inderdaad raar vinden. Ik had, als mijn ex-schoonouders en ik nog contact gehad hadden, een andere keuze gemaakt, en kan me de gevoelens van je schoonmoeder goed voorstellen. 'Het laatste woord is hier nog niet over gezegd' klinkt wat onprettig, maar ik kan me wel voorstellen dat ze het heel jammer vindt en dat ze er nog eens met jullie over wil praten of dat toch echt niet anders kan volgend jaar. Dus ja, ik vind het ook wel wat raar, ja. En om die mening vroeg je, je vroeg niet of we het even allemaal met je eens wilden zijn, toch?

Neemt natuurlijk niet weg dat jullie eindbeslissing uiteindelijk gewoon de doorslag geeft. Wat ook gebeurd is.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 1:53

Susan schreef:Je bepaalt het uiteindelijk wel zelf, maar ik had er nooit zo'n punt van gemaakt als zij 's middags én met het eten had willen komen. Als je 's middags al andere plannen hebt, oké, maar als het huis toch al vol visite is kan ik me niet voorstellen dat het nou zoveel uitmaakt of je schoonouders er ook nog bij zitten, het komt op mij echt over als een principezaak. Iedereen denkt er op zijn of haar eigen manier over, maar ik vind het zonde om het zo op de spits te drijven.

Nou ja ik voel mij er akelig door. Omdat het haar blijkbaar nog steeds hoog zit.
Moet ik me dan maar naar hun schikken omdat zij vinden dat 2 uur beter is dan 5 uur? Zou jij dat doen?
Weet je wat het ook is? Het is niet alleen dit natuurlijk, maar de volgende keer moet weer iets op hun manier en een andere keer weer etc.... Ik ben het gewoon zat denk ik dat alles altijd op hun manier ''moet''.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 1:57

Pussycat schreef:

Nou ja ik voel mij er akelig door. Omdat het haar blijkbaar nog steeds hoog zit.
Moet ik me dan maar naar hun schikken omdat zij vinden dat 2 uur beter is dan 5 uur? Zou jij dat doen?
Weet je wat het ook is? Het is niet alleen dit natuurlijk, maar de volgende keer moet weer iets op hun manier en een andere keer weer etc.... Ik ben het gewoon zat denk ik dat alles altijd op hun manier ''moet''.

Dat heb ik toch al gezegd, ik zou er niet zo'n probleem van maken.

Wij vierden Ezra's verjaardag (ongeveer) vanaf drie uur, maar dat kwam mijn tante en haar vriend niet zo goed uit en dus vroegen ze of ze wat eerder mochten komen, dus waren ze er een paar uur eerder dan de andere visite. Als het echt niet uitkomt omdat je nog aan het opruimen bent of omdat je een andere afspraak hebt dan snap ik het wel, maar ik vind dit echt zo overkomen alsof je vooral wil laten merken dat jij bepaalt wat er gebeurt en niet zij.
Ik had gewoon de schoonouders vanaf twee uur tot en met het eten laten komen en voor de rest het oorspronkelijke plan gevolgd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  M@niek za 21 jan 2012 - 2:41

SarahKey schreef:Van mij had ze er vanaf twee uur bij mogen zijn. Ze is toch de oma en die willen niets missen die dag.
Als ze al vanaf 11 uur ofzo er was vond ik het anders.


+1, heb je misschien geen goede band met je schoonouders? Ik vond het heerlijk dat allebei de (schoon)ouders erbij waren het zijn immers toch de opa´s en oma´s.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 2:43

Je hebt wel een punt met dat ik ze wil laten merken dat ik bepaal wat er gebeurd en niet zij.
Dat is denk ik ook wel zo. Ik doe al jaren alles op de manier die hun het beste lijkt. En dat ben ik een beetje zat. Dat ze zo nu en dan ongevraagd hun advies geven etc... daar kan ik allemaal best mee leven. Dat is soms vervelend maar ach dat doet iedereen wel eens. Maar dat ze gaan bepalen wanneer ik een verjaardag vier of hoe laat daar kan ik niet zo goed tegen. Of dat ze zonder aankondiging op de stoep staan, want het is alweer zo lang geleden dat ze hun kleindochter hebben gezien. ( ze zien haar sowieso 2 keer per week)

Hmm misschien kan ik beter eens een goed gesprek met ze aangaan....
i.p.v. mijn gal hier te spuien over ze.

Ow en je vergelijking met je oom en tante dat had ik ook geen probleem gevonden. Dat is toch iets heel anders? Die konden niet anders. En ze vroegen het netjes.

Mijn schoonmoeder wilde eerder komen, want anders zou ze haar zus niet zien en konden ze niet kletsen.
En dan kan ze wel eerder komen, maar dan krijg ik ook weer commentaar van mijn zwagers die het dan raar vinden waarom zij wel pas om 5 uur komen en hun moeder om 2 uur.
En dan heb je gelijk weeer 6 mensen extra terwijl ik weinig plek heb.
Ik had 17 zitplaatsen voor 25 mensen excl. schoonfam. die dus verspreid kwamen vanaf 2 uur tot 5 uur.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 2:47

M@niek schreef:
SarahKey schreef:Van mij had ze er vanaf twee uur bij mogen zijn. Ze is toch de oma en die willen niets missen die dag.
Als ze al vanaf 11 uur ofzo er was vond ik het anders.


+1, heb je misschien geen goede band met je schoonouders? Ik vond het heerlijk dat allebei de (schoon)ouders erbij waren het zijn immers toch de opa´s en oma´s.

We kunnen goed met elkaar omgaan, maar er zijn ook wel eens momentjes dat het botst.
En ik weet uit eerdere verjaardagen/kraamdagen dat ze meer een sta in de weg is dan zit ze rustig gaat zitten en kletsen. Ik weet ook zeker dat als zij er vanaf 2 uur al was dat ze alleen maar met onze dochter gaat spelen/aandacht vragen. Op zich niet erg als er verder niemand bij is, maar ze doet het op alle verjaardagen. Niemand komt er dan tussen en ja daar stoor ik mij best wel aan. Ik vind het leuk als de andere mensen ook met haar kunnen omgaan.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Mamsie za 21 jan 2012 - 2:48

Nou ik snap je schoonmoeder ook wel hoor. Ik zou het ook niet leuk vinden. Hier mag iedereen gewoon komen vanaf een bepaalde tijd. Druk is het toch wel. Let go! Je kunt niet alles plannen en structureren.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 2:52

Hoe doen jullie dat allemaal dan? Hebben jullie zo'n groot huis? Of zoveel stoelen? Mijn huis stond nu al helemaal vol en ik had de tafels enzo nog wel aan de kant geschoven en het was echt heel erg druk. Had het eerst zelfs over 2 dagen willen doen Embarassed Maar dat vond ik toch een beetje te gek worden.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:53

eIk probeer het altijd ook zoveel mogelijk te spreiden, waardoor (schoon)ouders ook maar één dagdeel komen. Ik probeer wel zoveel mogelijk in overleg te doen, dus te kijken wat iedereen het beste uit komt. Tot nu toe is dat geen probleem, niemand doet moeilijk over tijden of iets dergelijks. Misschien een idee voor de volgende keer, dat je het in twee keer verdeelt ivm de drukte en dan aan haar vraagt wat zij het prettigst vindt, van 2 tot 5 of van 5 tot 8. Misschien dat ze op die manier het gevoel heeft te kunnen beslissen?

Overigens zou ik me ook vreselijk storen aan haar houding, Wie is zij om te bepalen wanneer ze jou dochter kan zien, dat overleg je toch samen? Je kleinkind zien, zie ik als iets vanzelfsprekends, maar zéker niet als recht dat je hebt als grootouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 2:56

Wij hebben zeker geen grote woonkamer, maar we proppen er gewoon iedereen in, de kleintjes spelen vaak toch wel en hoeven geen stoel. Verder heb ik klapstoelen die ik er met verjaardagen bij pak. Die komen altijd van pas. Hier is het dan een grote kring van stoelen, maar ik vind het juist altijd wel fijn om het maar weer gehad te hebben, dus vandaar alles in 1x. Meestal zijn het sowieso 21 volwassen/grotere kinderen, en dan nog 7 kleintjes totaal tot nu toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 3:00

Haha ik had mijn eetkamerstoelen dat zijn er 6
De tuinstoelen dat zijn er 4
2 opklapstoeltjes en dan 2 banken Dus dat waren 17 plekken.
En echt alles stond vol hoor haha. In een grote kring een beetje zeg maar...
Maar in 1 keer was sowieso echt niet te doen.met meer dan 25 mensen

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 5:49

Je kunt ook je gasten aanpassen aan je ruimte, niet iedereen hoeft op de verjaardag te komen natuurlijk. Ik heb vorige week Tygo zijn verjaardag geviert en er waren 18 volwassenen en 23 kinderen. Ik zet dan 2-3 statafels neer en zorg dat het geen 'zitfeest' gaat worden. Zo kun je altijd meer mensen in huis kwijt.

Ik zou ook nooit de overweging maken om iedereen om 2 uur uit te nodigen met uitzondering van je schoonouders (waren er nog meer pas welkom vanaf 5 uur, of echt alleen zij?). Zo geef je hen ook niet bepaald het gevoel dat ze welkom zijn denk ik. En ik snap dus haar reactie wel. Ik zou er zelf ook pissig om zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Tazz za 21 jan 2012 - 12:12

Ik zou er zelf ook boos om zijn geworden. Ik vindt dat de opa's en oma's het eerste recht hebben om op de verjaardag van hun kleindochter te zijn. En dan wanneer ze willen. Mijn moeder kletst op de verjaardag van mijn kinderen ook bij met haar vriendin, mijn peettante. Dat is toch niet erg?

Op de eerste verjaardag van mijn dochter moesten er ook mensen blijven staan omdat er geen zitplek meer was. Die hebben goed geholpen door met drankjes en hapjes rond te gaan. En andere visite stapt weer op als er nieuwe mensen binnen komen terwijl er geen plek is, dat lost zichzelf wel weer op.

Ik denk dat je gewoon blij moet zijn dat je schoonmoeder zo dol is op je dochter en graag bij haar wilt zijn. Dat had ook anders kunnen zijn.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 22:21

Het eerste recht? En wanneer ze willen? Waarom vind jij dat ze dan meer recht hebben dan bijvoorbeeld een tante of oom? Mijn zusje of mijn vriend zijn broers zijn zeker net zo gek van haar als haar opa en oma.

Natuurlijk is het niet erg dat zijn moeder met iedereen ''kletst'', maar bij haar staat kletsen gelijk aan schreeuwen. Ze is echt heel erg aanwezig en ik vind zo'n persoonlijkheid erg vermoeiend om een hele dag om mij heen te hebben. En zoals ik al zei claimt zijn moeder onze dochter heel erg. Als het aan haar ligt dan zit zij de hele dag op schoot met haar. Even vind ik heus niet erg. Als ik een dag op visite kom bij haar dan mag ze met haar doen wat ze wilt. Maar ik vind dat je op gelegen waar meerdere mensen bij zijn niet het recht hebt om je kleinkind voor jezelf te houden nee.

En mijn gasten aanpassen aan de ruimte? Ik nodig geen mensen uit die ik nauwelijks ken ofzo? Zelf hou ik ook neit van sta-feestjes, dus misschien is daarom dat idee ook niet in mij opgekomen. Sowieso ik hou wel van drukte, maar wil met iedereen even hebben kunnen praten.

Dat is net zoiets als op een kraamvisite sommigen vieren dat in 1 keer groots. Je leverd je cadeau af en kan amper kletsen. Dat vind ik ook helemaal niks. Iedereen mag natuurlijk doen wat die zelf wilt, maar dat zou nooit mijn keuze zijn.

En natuurlijk ben ik blij dat oma dol op haar is. Maar bij mij zijn er ook grenzen. Ik hou er gewoon niet van als mensen hun zin door willen zetten bij mij. Of onverwachts op bezoek komen.

O'ja lieskuh nee niet alleen zij waren pas om 5 uur uitgenodigd. Ik heb volgens mij al 2 keer eerder in dit topic aangegeven dat ook nog zijn 2 broers + aanhang zijn blijven eten. En kwamen dus ook gewoon om 5 uur.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  meisjesmama za 21 jan 2012 - 22:47

En jou ouders dan? Want die lees ik niet in het verhaal?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Lindsya za 21 jan 2012 - 22:51

meisjesmama schreef:En jou ouders dan? Want die lees ik niet in het verhaal?

Ze heeft dat verteld. Ze heeft geen ouders meer.


Laatst aangepast door Lindsya op za 21 jan 2012 - 23:05; in totaal 1 keer bewerkt
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  meisjesmama za 21 jan 2012 - 22:53

Lindsya schreef:
meisjesmama schreef:En jou ouders dan? Want die lees ik niet in het verhaal?

Ze heeft dat verteld. Ze heeft geen ouders meer.

Ohh sorry excuus!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Lindsya za 21 jan 2012 - 23:05

Wij hebben gisteren de verjaardag gevierd van ons zoontje. We hebben iedereen uitgenodigd vanaf 15.00 uur tot s'avonds. De mensen konden komen wanneer hun zelf wilde. De mensen die s'middags kwamen en er nog rond half 6 waren hebben gezellig mee gegeten, want ik hou daar altijd rekening mee. De rest die na half 6 kwamen hebben hapjes gegeten. We hebben ook geen grote woonkamer en als ik extra stoelen nodig zou hebben, hebben we genoeg buren die ons stoelen willen lenen. Plaats is er altijd wel te maken. We hebben ook altijd een drukke verjaardagen.

Ik vind het zelf persoonlijk makkelijker om mensen uit te nodigen vanaf een bepaalde tijd tot s'avonds want er zijn altijd mensen die s'middags willen komen en andere s'avonds en ik heb er zelf geen stress van. Dat de oma van je kleindochter er heel de middag bij wilde zijn snap ik wel aan de ene kant. Hier zijn de opa en de oma's er ook heel de dag bij. Maar als jij dat niet wil, moet ze dat accepteren. Ik vind het ook wel een beetje ver gaan dat het laatste woord er nog niet over gezegd is. Maar ik zou in jouw plaats wel de vervolg verjaardagen anders proberen in te delen om elk jaar geruzie te voorkomen.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  TukTuk za 21 jan 2012 - 23:11

Pussycat schreef:Het eerste recht? En wanneer ze willen? Waarom vind jij dat ze dan meer recht hebben dan bijvoorbeeld een tante of oom? Mijn zusje of mijn vriend zijn broers zijn zeker net zo gek van haar als haar opa en oma.

Natuurlijk is het niet erg dat zijn moeder met iedereen ''kletst'', maar bij haar staat kletsen gelijk aan schreeuwen. Ze is echt heel erg aanwezig en ik vind zo'n persoonlijkheid erg vermoeiend om een hele dag om mij heen te hebben. En zoals ik al zei claimt zijn moeder onze dochter heel erg. Als het aan haar ligt dan zit zij de hele dag op schoot met haar. Even vind ik heus niet erg. Als ik een dag op visite kom bij haar dan mag ze met haar doen wat ze wilt. Maar ik vind dat je op gelegen waar meerdere mensen bij zijn niet het recht hebt om je kleinkind voor jezelf te houden nee.

En mijn gasten aanpassen aan de ruimte? Ik nodig geen mensen uit die ik nauwelijks ken ofzo? Zelf hou ik ook neit van sta-feestjes, dus misschien is daarom dat idee ook niet in mij opgekomen. Sowieso ik hou wel van drukte, maar wil met iedereen even hebben kunnen praten.

Dat is net zoiets als op een kraamvisite sommigen vieren dat in 1 keer groots. Je leverd je cadeau af en kan amper kletsen. Dat vind ik ook helemaal niks. Iedereen mag natuurlijk doen wat die zelf wilt, maar dat zou nooit mijn keuze zijn.

En natuurlijk ben ik blij dat oma dol op haar is. Maar bij mij zijn er ook grenzen. Ik hou er gewoon niet van als mensen hun zin door willen zetten bij mij. Of onverwachts op bezoek komen.

O'ja lieskuh nee niet alleen zij waren pas om 5 uur uitgenodigd. Ik heb volgens mij al 2 keer eerder in dit topic aangegeven dat ook nog zijn 2 broers + aanhang zijn blijven eten. En kwamen dus ook gewoon om 5 uur.

Maar heb je wel eens gewoon aangegeven bij haar dat je het prettig zou vinden als ze niet de hele tijd zich met je dochter zou bemoeien en op die manier ook andere mensen de kans geven om even lekker met haar te spelen etc?
Want misschien als je zo iets in een normaal gesprek aan geeft, zonder haar gelijk aan te vallen, dat ze zich er best aan aan wil passen? Misschien realiseert ze het zich gewoon ook niet dat ze zo constant doet?
En als ze er voor open staat, dat je eventueel op de momenten zelf ook tegen haar kan zeggen "ga gewoon even rustig zitten, laat haar maar ff lekker spelen"
?

En dat je aangeeft dat de rest van je schoonfamilie ook 's avonds kwam (en dus ook alleen maar schoonfam..).. Is het niet een beetje gek dat iedereen overdag mag komen behalve je schoonfamilie? Waarom komt bijv. jou zus pas niet 's avonds en geef je je schoonfam. de kans om overdag te komen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 23:16

Ik heb de verjaardag expres s'middags gehouden omdat onze dochter slaapt van 12 uur tot 2 uur s'middags. En s'avonds gaat ze rond 8 uur op bed. Nu werd dat natuurlijk al half 10 en dat is ook helemaal niet erg voor een keer.

De verjaardagen ga ik zeker weten anders doen volgend jaar... Heb nog geen idee hoe, maar dat duurt gelukkig nog een jaar Wink Wie weet kan ze dan meer drukte en kan ik wel zeggen zie maar wanneer iedereen komt dan is het natuurlijk nog meer verspreid over de dag.

Pff je moet iedereen maar tevreden houden hé... Mijn vriend staat er trouwens veel makkelijker in.
Die maakt het nooit wat uit wat een ander van hem of zijn keuzes denkt wel makkelijk hoor. Wou dat ik dat kan haha.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 23:23

AngelNyn schreef:
Maar heb je wel eens gewoon aangegeven bij haar dat je het prettig zou vinden als ze niet de hele tijd zich met je dochter zou bemoeien en op die manier ook andere mensen de kans geven om even lekker met haar te spelen etc?
Want misschien als je zo iets in een normaal gesprek aan geeft, zonder haar gelijk aan te vallen, dat ze zich er best aan aan wil passen? Misschien realiseert ze het zich gewoon ook niet dat ze zo constant doet?
En als ze er voor open staat, dat je eventueel op de momenten zelf ook tegen haar kan zeggen "ga gewoon even rustig zitten, laat haar maar ff lekker spelen"
?

En dat je aangeeft dat de rest van je schoonfamilie ook 's avonds kwam (en dus ook alleen maar schoonfam..).. Is het niet een beetje gek dat iedereen overdag mag komen behalve je schoonfamilie? Waarom komt bijv. jou zus pas niet 's avonds en geef je je schoonfam. de kans om overdag te komen?

Mijn schoonmoeder boeit het echt niet wat ik zeg ze doet toch haar eigen zin. Laatst ook met oud en nieuw waren ze bij ons. En elke keer pakte ze mijn dochter op (waar ze helemaal niet van houd het is gewoon geen knuffelkind) dus op een gegeven moment rende ze weg voor mijn schoonmoeder. Dus ik zei al daar houd ze niet van laat haar maar even lekker spelen. Maar nee hoor ze blijft het gewoon door doen. Ik weet gewoon niet wat ik dan nog meer moet zeggen en mijn vriend die zegt het ook 1 á 2 keer, maar wat kan je er verder mee als ze er niet naar luisterd vraag ik mij af.

En mijn zusje die is de dag ervoor geweest. Dat is omdat zij van ver moet komen. Ik zie haar ook maar een paar keer per jaar. Dus zo had zij lekker een dagje alleen met haar nichtje. Vond ze prima zo. De rest trouwens ook dat vonden ze dan weer niet raar.

Maar als ik mijn zusje met mijn schoonfamilie had omgedraaid dan is het dan toch evengoed raar? Of is dat minder raar dan mijn schoonfamilie in de avond te laten komen? En wat maakt dat minder raar?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Lindsya za 21 jan 2012 - 23:25

Pussycat schreef:Ik heb de verjaardag expres s'middags gehouden omdat onze dochter slaapt van 12 uur tot 2 uur s'middags. En s'avonds gaat ze rond 8 uur op bed. Nu werd dat natuurlijk al half 10 en dat is ook helemaal niet erg voor een keer.

De verjaardagen ga ik zeker weten anders doen volgend jaar... Heb nog geen idee hoe, maar dat duurt gelukkig nog een jaar Wink Wie weet kan ze dan meer drukte en kan ik wel zeggen zie maar wanneer iedereen komt dan is het natuurlijk nog meer verspreid over de dag.

Pff je moet iedereen maar tevreden houden hé... Mijn vriend staat er trouwens veel makkelijker in.
Die maakt het nooit wat uit wat een ander van hem of zijn keuzes denkt wel makkelijk hoor. Wou dat ik dat kan haha.

Ik denk dat je zo ook moet gaan denken als je vriend. Je heb nu stress omdat je mensen in tijdvakken zit te verdelen en misschien willen of konden die mensen ook niet in jouw tijdsvak. Misschien in het vervolg toch mensen uitnodigen vanaf zo laat tot onbeperkt ofzo. Bij mijn zoontje zijn eerste verjaardag heb ik het ook zo gedaan en het werd natuurlijk later dan hij normaal naar bed ging maar ik heb hem toen gewoon op bed gelegd omdat die moe was en de visite vond dat helemaal geen probleem. En mocht je je dochter volgende jaar nog overdag slapen, dan nodig je mensen gewoon uit na haar middagslaapje. Je moet wel genieten van een verjaardag en zo heb jij ook geen stress als je het meer los laat. Het is bij ons nog nooit één keer voor gekomen dat iedereen allemaal te gelijk op de stoep stond.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat za 21 jan 2012 - 23:58

Dat is voor mij wel een leerpunt denk ik... dingen los laten.
Dat is wel moeilijk... ik wil gewoon dat dingen perfect verlopen, maar blijkbaar kan ik het nooit 100% goed doen.
Maar als je een onbeperkte tijd doet. Denkt straks dan niet iedereen van ow dan blijven wij ook mee eten? Want niet iedereen stapt na 1 á 2 uurtjes op de meesten zijn toch wel de hele tijd gebleven.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Lindsya zo 22 jan 2012 - 0:18

Pussycat schreef:Dat is voor mij wel een leerpunt denk ik... dingen los laten.
Dat is wel moeilijk... ik wil gewoon dat dingen perfect verlopen, maar blijkbaar kan ik het nooit 100% goed doen.
Maar als je een onbeperkte tijd doet. Denkt straks dan niet iedereen van ow dan blijven wij ook mee eten? Want niet iedereen stapt na 1 á 2 uurtjes op de meesten zijn toch wel de hele tijd gebleven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit een punt van maakt. Ik maak elke dag teveel eten omdat wij altijd wel onverwachts extra eters krijgen. Dus met een verjaardag maak ik s'morgens al zoveel mogelijk klaar om rond het avondeten zo weinig mogelijk te doen en dat het alleen in de pan of oven gedaan moet worden. Dan kan ik gezellig bij de visite blijven terwijl het eten aan staat. Allemaal weten ze dat ze mee kunnen eten en sommige visite gaan gewoon naar huis als ze een paar uren hebben gezeten dat laat ik aan hun zelf over.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Pussycat zo 22 jan 2012 - 1:01

Dan moet je ook veel eten maken zeg! Ik vond het voor 9 personen al veel en zou echt niet blij zijn als er nog veel meer mensen waren blijven eten, want ik weet zeker dat als ik dat aan zou bieden er zeker nog 6 mensen gebleven waren pff haha....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?) - Pagina 2 Empty Re: Weer een schoonmoeder zeurtopic... (echt zo raar?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum