Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het spel der huizenjacht

+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers

Pagina 3 van 29 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 16 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 3 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Dennenappel di 24 jan 2012 - 23:13

Mogen we de foto's zien als alles rond is? Hopelijk is hij dan nog niet van Funda gehaald.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Zeester wo 25 jan 2012 - 7:21

Champagne schreef:
2CKC2 schreef:
Mees schreef:Ons bod is helaas afgewezen zonder tegenbod. Wel staan ze open voor een nieuw bod. Echter gaf hun makelaar wel aan dat ze een stuk hoger bod willen. Nu dus nadenken wat we dan willen bieden. We willen niet heel veel hoger gaan zitten.
het is hun verlies als ze het niet verkopen. Het staat al drie jaar te koop dus je zou zeggen dat ze er vanaf willen.
Wij doen trouwens niks met een aankoopmakelaar.

Spannend allemaal zeg!

Ik zou nu zeker 2/3 weken misschien zelfs wel langer geen bod uitbrengen. Ze spelen het best slim en ze willen waarschijnlijk het onderste uit de kan hebben, als jij NU een hoger bod plaatst weten zij dat je het graag, heel graag hebben wil.
1 het kan van hun ook een strategie zijn.. Even niks van je laten horen en goed nadenken over wat jullie uit willen geven en je daar ook aan houden. Spannend allemaal!

Bij ons ging het precies hetzelfde. Ook een bod gedaan en van de makelaar teruggekregen dat dit bod te laag was. We moesten minimaal zo'n bedrag bieden om ook maar tot elkaar te kunnen komen.
Wij hebben toen ook 2 weken niets gedaan. Dat is echt vreselijk vond ik!
Uiteindelijk werden we door de makelaar gebeld. Of we nog steeds interesse hadden. We zouden net ons 2e bod uitbrengen en dit hebben we toen voorgelegd. Uiteindelijk moest er nog €5000,-.
Gewoon afwachten inderdaad. Wel erg spannend!!
Zeester
Zeester
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 105

Bericht  Snoes wo 25 jan 2012 - 22:42

Wat leuk Jolicious, gefeliciteerd!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Champagne do 26 jan 2012 - 8:42

Iemand nog nieuws? Wij hebben helaas nog geen reactie gehad.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Champagne za 28 jan 2012 - 20:47

Mees hoe is het bij jullie afgelopen?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 21:06

Dennenappel schreef:Mogen we de foto's zien als alles rond is? Hopelijk is hij dan nog niet van Funda gehaald.

Van ons huis bedoel je? Via pm mag dat wel, maar openbaar gooien doe ik liever niet.

Champagne, al een reactie gehad weer? En Mees?

Wij zijn nu bezig met hypotheekgesprekken en alles bij elkaar aan het verzamelen aan documenten. Huis moet nog getaxeerd worden door een onafhankelijke partij. En we willen nog een offerte laten maken voor een uitbouw zodat we meteen die financiering mee kunnen pikken.

Gast
Gast

Bericht  Champagne za 28 jan 2012 - 21:38

Hmm ja hebben een reactie gehad. Hebben nog nog 15000 verschil.. We denken eraan om een eindbod te doen dan hebben we nog 6000 verschil.. Makelaar gaf aan dat ze verder niet willen zakken.. Wordt nog even spannend.
Hoeveel hebben jullie eigenlijk van de vraagprijs afgekregen? Ben blij voor jullie dat jullie eruit gekomen zijn! smile
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Gast za 28 jan 2012 - 21:48

Champagne schreef:Hmm ja hebben een reactie gehad. Hebben nog nog 15000 verschil.. We denken eraan om een eindbod te doen dan hebben we nog 6000 verschil.. Makelaar gaf aan dat ze verder niet willen zakken.. Wordt nog even spannend.
Hoeveel hebben jullie eigenlijk van de vraagprijs afgekregen? Ben blij voor jullie dat jullie eruit gekomen zijn! smile

Zeker spannend!! Wij hebben het huis ook gekregen voor €6000 onder de vraagprijs. Als dat voor hen niets was, dan hadden we het ook afgekapt. Tja graag of niet hoor! Plus dat ik denk dat de meeste mensen zo'n kans ook weer niet laten schieten voor een paar duizend euro. Wie weet wanneer de volgende potentiële koper langs komt..

Gast
Gast

Bericht  Champagne za 28 jan 2012 - 23:58

Jolicious schreef:
Champagne schreef:Hmm ja hebben een reactie gehad. Hebben nog nog 15000 verschil.. We denken eraan om een eindbod te doen dan hebben we nog 6000 verschil.. Makelaar gaf aan dat ze verder niet willen zakken.. Wordt nog even spannend.

Zeker spannend!! Wij hebben het huis ook gekregen voor €6000 onder de vraagprijs. Als dat voor hen niets was, dan hadden we het ook afgekapt. Tja graag of niet hoor! Plus dat ik denk dat de meeste mensen zo'n kans ook weer niet laten schieten voor een paar duizend euro. Wie weet wanneer de volgende potentiële koper langs komt..
ja heel spannend haha. Hoop zo dat ze akkoord gaan. Zijn jullie er al uit bij welke bank je de hypotheek gaat afsluiten? Voor jullie ook nog spannend komende weken..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Mees zo 29 jan 2012 - 4:04

Wij hebben het er samen nog druk over gehad. We laten het even rusten en dan over een week ofzo willen we opnieuw een bod doen. Als ze dan nog niet willen onderhandelen, houdt het waarschijnlijk op. Dan willen ze (bijna) niks van de prijs af doen en wij kunnen en willen niet het geld neerleggen wat zij er nu voor vragen.
Hopelijk komen we er samen nog uit, maar we zijn er een beetje bang voor.

Bij jullie is het dus ook wel heel erg spannend Champagne! Heb je dan 6000 van de vraagprijs af, of zitten jullie nu nog zo ver van elkaar af met onderhandelen?

Je hoort wel echt hele grote verschillen. Sommige doen echt bijna niks van de prijs af terwijl anderen (net als bij mijn zusje en haar vriend) echt tienduizenden euro's naar beneden gaan.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Champagne zo 29 jan 2012 - 5:03

Goed dat jullie het even laten rusten en later weer een bod uit brengen. Probeer ook voor zover het kan je gevoel uit te zetten. Hebben jullie een aankoop makelaar?
Ik vind het erg spannend.. Als ze akkoord gaan kopen we 16.000 onder de vraagprijs. Tussen hun tegenbod en ons eindbod zit 6000 verschil. Het is dus de vraag of ze het daar op stuk laten lopen.

Iedereen zegt dat het een kopersmarkt is maar daar merken wij nog niet veel van..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Dennenappel zo 29 jan 2012 - 7:48

Jolicious schreef:
Dennenappel schreef:Mogen we de foto's zien als alles rond is? Hopelijk is hij dan nog niet van Funda gehaald.

Van ons huis bedoel je? Via pm mag dat wel, maar openbaar gooien doe ik liever niet.

Wij zijn nu bezig met hypotheekgesprekken en alles bij elkaar aan het verzamelen aan documenten. Huis moet nog getaxeerd worden door een onafhankelijke partij. En we willen nog een offerte laten maken voor een uitbouw zodat we meteen die financiering mee kunnen pikken.
Ja, van het huis bedoel ik! Als je die wilt pm-en graag.

Waar zouden jullie willen uitbouwen? En wat ga je met de taxatie doen als die lager uitvalt o.i.d.? Kan je de uitbouw nog meenemen in de hypotheek? Is dit mogelijk omdat je nog niet aan de max. van je hypotheek zit of hoe of wat?
Ik hoorde namelijk dat er een aanvraag was gedaan (nog niet door of besproken) dat je voortaan nog maar 90% van de koopprijs als hypotheek kan nemen. 10% dus zelf betalen, evenals kosten koper en verbouwingskosten. Ik weet niet zo goed wat er nu op dit moment nog allemaal mogelijk is.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769

Bericht  Champagne za 18 feb 2012 - 8:40

Hoe is het bij iedereen afgelopen? Wij zijn er helaas niet aan uitgekomen. Volgende week hebben we bij een ander huis een bezichtiging. Merken jullie ook dat je bijna niet kan onderhandelen?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Mees za 18 feb 2012 - 19:37

Wat balen Champagne dat jullie er niet uit zijn gekomen.

Wij zijn ondertussen wel aan het onderhandelen, maar ze zakken niet zo hard als wij zouden willen. Waarschijnlijk willen we na de carnaval ons eindbod (of wat eronder) doen en dan kijken of ze toch willen verkopen. We hebben nog hoop, maar zijn toch bang dat het niet gaat lukken.
Het blijft dus nog erg spannend allemaal.

Hopelijk hebben jullie met het volgende huis meer geluk!
Mees
Mees
Prater
Prater

Bericht  Champagne zo 19 feb 2012 - 1:29

Ja jammer inderdaad. We gaan volle moed verder. Wink
Spannend Mees! Hoe lang zijn jullie nu al bezig met onderhandelen?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Mees zo 19 feb 2012 - 1:35

In totaal zijn we nu zo'n 3 weken aan het onderhandelen. En eigenlijk ben ik er nu wel zo'n beetje klaar mee. Het duurt allemaal lang en het schiet niet echt op. Hopelijk hebben we aan het einde van deze week (of halverwege volgende week) definitieve duidelijkheid.
Mees
Mees
Prater
Prater

Bericht  Lien zo 19 feb 2012 - 4:24

Bij mij is het wachten op de oprichting van de VVE, dat schiet allemaal niet op. Daar wil ik eerst duidelijkheid over voordat ik een bod ga doen.

Ik ben nog wel bij een ander huis wezen kijken maar daar had ik 0.0 mee, dus dat is niets geworden!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast zo 19 feb 2012 - 9:58

Wij zijn er wel uitgekomen gelukkig! Vond het allemaal wel lang duren en traag gaan. Heb ik helemaal geen geduld voor. Het huis stond voor 259 te koop en we zijn op 245 uitgekomen. Aanstaande dinsdag het tekenen van het voorlopig koopcontract en dan moeten wij de financiering in orde maken.

Gast
Gast

Bericht  Champagne zo 19 feb 2012 - 19:06

Carrie schreef:Wij zijn er wel uitgekomen gelukkig! Vond het allemaal wel lang duren en traag gaan. Heb ik helemaal geen geduld voor. Het huis stond voor 259 te koop en we zijn op 245 uitgekomen. Aanstaande dinsdag het tekenen van het voorlopig koopcontract en dan moeten wij de financiering in orde maken.
Gefelicteerd!!
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  Champagne zo 19 feb 2012 - 19:08

Mees schreef:In totaal zijn we nu zo'n 3 weken aan het onderhandelen. En eigenlijk ben ik er nu wel zo'n beetje klaar mee. Het duurt allemaal lang en het schiet niet echt op. Hopelijk hebben we aan het einde van deze week (of halverwege volgende week) definitieve duidelijkheid.
Ja het kan lang duren he.. Wij waren een maand in onderhandeling toen een eindbod gedaan. Ik zal voor jullie duimen! Hoeveel verschil is jullie eindbod met hun laatste bod?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Bericht  kajaka88 di 21 feb 2012 - 7:47

Bij ons was er wel redelijk wat ruimte voor onderhandeling.

De oorspronkelijke vraagprijs van ons huis was 195.000

Wij hebben het gekocht voor 170.000, krijgen 9 maart de sleutel!

De reden waarom een huis verkocht wordt speelt wel erg mee, om hoeveel er te onderhandelen valt. Wij hebben ons huis gekocht van een stel dat uitelkaar is. Zij wilden zo snel mogelijk van het huis af. Aangezien de kosten voor hypotheek ed wel allemaal doorliepen.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Mees di 28 feb 2012 - 3:52

En hoe was het huis Champagne?

Wij hebben helaas nog geen definitief antwoord. De verkopers zijn aan het praten met de bank omdat ze een flink verlies gaan maken. Ze nemen ons bod dus heel serieus, maar ze zijn nu dus aan het kijken of ze het wel kúnnen accepteren. Nog even afwachten dus! Zo spannend..
Mees
Mees
Prater
Prater

Bericht  Snoes di 28 feb 2012 - 4:39

Spannend, Mees!

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gast di 28 feb 2012 - 6:52

Hier ook nog steeds geen duidelijkheid wat betreft de financiering. Om gék van te worden, een en al bureaucratische rompslomp. Aan het inkomen ligt het niet, want dat is ruim voldoende. Maar het gaat puur om hoe iets geformuleerd wordt... Man en ik worden er onderhand echt helemaal kierewiet van. Inclusief makelaar en bank. Wat een k*t bureaucratisch land is dit.. Excuses voor de woorden.. Merk echt dat ik er agressief van word zo langzamerhand.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje di 28 feb 2012 - 7:05

Zo herkenbaar Jolicious! Wij hebben zelfs de sleutel van ons huis drie dagen later gekregen, omdat ze dachten dat een origineel papier (wat met zwarte pen was ingevuld) een kopie was en toen moesten en zouden ze een nieuw ingevuld papier krijgen. Ingevuld met blauwe pen. Echt ongelofelijk!

Maar als alle gedoe achter de rug is en je in je nieuwe huis woont, ben je blij dat je het er allemaal voor over hebt gehad smile.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud