Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het spel der huizenjacht

+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers

Pagina 16 van 29 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 0:39

Lien schreef:Ik ga vanmiddag naar de hypotheker, ik wil alles zo snel mogelijk gedaan hebben haha! Ben ongeduldig! De overdracht staat voor 1 juni, denken jullie dat ik dat ga redden dan??
Spannend! Via de hypotheker duurt het bij ons 10 werkdagen voordat ze naar het dossier gaan kijken (bij de bank dan). Maar die oplevering gaat lukken hoor! Na die 2 wkn krijg je finaal akkoord.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis wo 11 apr 2012 - 2:09

Hier niet zoveel nieuws te vermelden. Hebben dalijk ons hypotheek gesprek en hopen eind van de week het voorlopig koopcontract te ontvangen en kunnen ondertekenen. Hoe hebben jullie dat gedaan met een bouwkundig rapport? We twijfelen een beetje omdat het huis nog niet zo oud is, maar willen ons er ook niet op verkijken. Wat heeft en bouwkundig onderzoek voor jullie voor meerwaarde gehad?

Haha Lien, dat ongeduldige ken ik ook! Liefst zou ik alles al rond willen hebben dat ik morgen de sleutel kreeg. Very Happy
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 2:28

Wij hebben geen bouwkundige keuring gedaan omdat ons huis in 2003 gebouwd is. Wat klinkt dat leuk ons huis haha. Uit welk jaar is jullie huis?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien wo 11 apr 2012 - 4:15

Champagne schreef:
Lien schreef:Ik ga vanmiddag naar de hypotheker, ik wil alles zo snel mogelijk gedaan hebben haha! Ben ongeduldig! De overdracht staat voor 1 juni, denken jullie dat ik dat ga redden dan??
Spannend! Via de hypotheker duurt het bij ons 10 werkdagen voordat ze naar het dossier gaan kijken (bij de bank dan). Maar die oplevering gaat lukken hoor! Na die 2 wkn krijg je finaal akkoord.

Nou was heel positief vanmiddag! Ik ga waarschijnlijk ook wat geld voor de verbouwing meenemen in de hypotheek zodat ik mijn spaargeld als "noodfonds" kan houden haha! Dat scheelde me €11 in de maand nou prima:) Ik heb denk dat ik een spaarhypotheek ga afsluiten en dat ik alles ga aflossen. Maar dat is eigenlijk het enige waar ik nog over twijfel of ik niet een klein stukje aflossingsvrij zal houden, de enige reden om dat te doen is om lagere maandlasten te hebben. 1 juni rond ging helemaal geen probleem worden, wel moest ik proberen de datum van bankgarantie uit te stellen, die stond op 30 april en dat is gewoon te snel.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 4:52

Wat positief Lien! Is er nu gelijk een offerte aangevraagt? Voor hoe lang zet je de rente vast? Wij hebben lang getwijfelt en uiteindelijk voor 10 jaar vast gekozen.
Voor 1 juni moet zeker lukken! smile
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 5:17

Wat is jullie rente? Wij hebben 'm voor 4,9% 10 jaar vast

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien wo 11 apr 2012 - 5:19

Nee, ik was alleen vanmiddag en wilde nog even met mijn ouders praten over wat voor hypotheek enzo, gewoon om er nog eens goed over te denken! Ik heb de rente ook voor 10 jaar vast. Mijn rentepercentage is 4,5% na onderhandeling van de adviseur:) Het was eigenlijk 4,9% maar hij heeft hem dus kunnen verlagen:)
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 5:48

Jolicious schreef:Wat is jullie rente? Wij hebben 'm voor 4,9% 10 jaar vast
Wij 4,55 met loyaliteitskorting
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 5:51

Lien schreef:Nee, ik was alleen vanmiddag en wilde nog even met mijn ouders praten over wat voor hypotheek enzo, gewoon om er nog eens goed over te denken! Ik heb de rente ook voor 10 jaar vast. Mijn rentepercentage is 4,5% na onderhandeling van de adviseur:) Het was eigenlijk 4,9% maar hij heeft hem dus kunnen verlagen:)
Ja dat is ook logisch.. Wanneer verlopen jou ontbindende voorwaarden? Wel fijn dat de adviseur nog heeft onderhandeld! Wist niet dat dat ook kon bij de hypotheker. Ons hebben ze alle rentepercentages op de pc laten zien. Heb je nu een nieuwe afspraak gepland?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien wo 11 apr 2012 - 6:10

Nog geen nieuwe afspraak. Ik mag hem bellen waar ik uiteindelijk voor ga kiezen. Ik weet wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot maandlasten en kan daar tussenin gaan zitten. Als ik hem bel gaat hij de offerte aanvragen, dat duurt meestal 3 tot 4 werkdagen. Ik wist ook niet dat dat kon dat onderhandelen, maar daar kwam hij zelf mee!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 6:17

Dat is fijn Lien! Bij ons was de offerte binnen 1 dag bij de adviseur binnen dus dat kan snel gaan. Weet je al bij welke bank je de hypotheek wilt afsluiten? Wel beter die onderhandeling, wou dat ze dat bij ons ook hadden gezegt. Wink
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien wo 11 apr 2012 - 6:30

Ja, bij Florius. Had ook ABN kunnen zijn maar dan moest ik ook mijn betaalrekening daar naartoe doen, bovendien was Florius flexibeler volgens die man!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 6:36

Mees schreef:Wij wachten ook nog op het akkoord van de bank. Hoop eigenlijk dat die vandaag komt, maar we wachten rustig (of enigszins gestresst) af. Gelukkig hebben we uitstel gekregen, want anders hadden we gister een antwoord moeten hebben.

Gisteren bij de vloerenboer geweest en die komt, zodra we de sleutel hebben, kijken om alles op te meten e.d. Ondertussen klussen we vrolijk verder bij mijn zusje. Over drie weken mogen we zelf aan de slag.
Mees hoe langen wachten jullie nu al? Heb je enig idee hoe lang het nog gaat duren? Vorige week is jou werkgeversverklaring opgestuurd of was het de week daarvoor alweer?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees wo 11 apr 2012 - 9:22

Vandaag was de 7de werkdag, dus hopelijk weten we het aan het einde van de week.

Wij hebben geloof ik 10 jaar vast tegen een rente van 4,45%. Hebben gekozen voor Argenta, is een Belgische bank waar onze hypotheekadviseur heel veel hypotheken heeft lopen.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast wo 11 apr 2012 - 10:03

Zo, wat een lage rente hebben jullie allemaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien wo 11 apr 2012 - 10:11

Jolicious schreef:Zo, wat een lage rente hebben jullie allemaal!

Die van mij komt dus door de onderhandeling! Was eigenlijk 4,9 net als die van jullie. Dat was de laagste die ik te zien kreeg in het overzicht.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne wo 11 apr 2012 - 18:10

Mees schreef:Vandaag was de 7de werkdag, dus hopelijk weten we het aan het einde van de week.

Wij hebben geloof ik 10 jaar vast tegen een rente van 4,45%. Hebben gekozen voor Argenta, is een Belgische bank waar onze hypotheekadviseur heel veel hypotheken heeft lopen.
oh dan wachten jullie ook al lang zeg. Hebben jullie de ontbindende voorwaarden verlengt? Wel toevallig dat iedereen voor 10 jaar vast heeft gekozen.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 0:55

Wij hebben na onderhandeling van onze adviseur een rente van 4,55% voor 10 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly do 12 apr 2012 - 23:00

Sorry, heb nooit eerder meegeschreven maar wel meegelezen.

Gister bij een huis wezen kijken. Qua ligging mooi met zuid achtertuin, uitzicht op een park en een mega grote tuin.

Nu vind mjn vriend hem helemaal geweldig.....en ikke niet. de tuin en uitzicht super, maar het huis...?

Het uiterlijk van het huis vind ik ook echt lelijk. en ik schrok van de binnenkant, kan daar heel moeilijk doorheen kijken. Zijn oude mensen, de keuken zo lelijk en oud, boven de overloop vind ik klein(ok wat doe je daar maar toch)

wandkontaktdozen...die op 2 metern hoog zitten, en uit 1815 komen denk ik.

zo lastig.....hebben jullie wel eens zo samen 2 meningen gehad? ben zo bang dat ik spijt krijg voor de tuin en uitzicht.

Dit huis zouden we precies kunnen betalen....maar kunnen dan niet gaan verbouwen....dat houd mij ook tegen.

ooooh krijg er maagzuur van. best lastig.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 23:34

Ojee, wat lastig! Ik neig zelf naar niet doen. Een huis moet jou ook aanspreken, en niet alleen je vriend. Zeker als er geen ruimte is om iets te verbouwen zou ik nee zeggen. Vind je op Funda ook andere huizen die er beter uitzien en jullie ook kunnen betalen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly do 12 apr 2012 - 23:48

thanks voor je reactie.

ik heb zeker goedkopere en mooiere en groter huizen gezien.Waarbij ik zeker wel een goed gevoel nu al heb haha.

Nee zonder gekheid.....dit huis heeft een droomtuin en uitzicht....alleen het huis....nee . toen we rondliepen dacht ik alleen maar nee, nee NEEE. hahaha.

en ik hoor van mensen die een huis bezichtigen als het JE huis is....dat je dat gelijk voel.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien do 12 apr 2012 - 23:53

Dat is inderdaad wel belangrijk dat je meteen zoiets hebt van ja, hier zie ik mezelf wel wonen!

De oplevering van mijn huis gaat waarschijnlijk 1 juli worden. Ik wilde de ontbindende voorwaarden uitstellen maar dat ging alleen als de opleverdatum ook een maand vooruit ging. Nou ja opzich niet heel erg maar nu bedenk ik net dat die overdrachtsbelasting tot 1 juli 2% is. Dat scheelt nogal veel geld. Nu heb ik er een beetje stress van maar die makelaar heeft me zo onder druk gezet Cry Hij ging heel boos doen dat hij me nooit kan bereiken enzo. Gadver wat een rotvent!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast do 12 apr 2012 - 23:59

Lien schreef:Dat is inderdaad wel belangrijk dat je meteen zoiets hebt van ja, hier zie ik mezelf wel wonen!

De oplevering van mijn huis gaat waarschijnlijk 1 juli worden. Ik wilde de ontbindende voorwaarden uitstellen maar dat ging alleen als de opleverdatum ook een maand vooruit ging. Nou ja opzich niet heel erg maar nu bedenk ik net dat die overdrachtsbelasting tot 1 juli 2% is. Dat scheelt nogal veel geld. Nu heb ik er een beetje stress van maar die makelaar heeft me zo onder druk gezet Cry Hij ging heel boos doen dat hij me nooit kan bereiken enzo. Gadver wat een rotvent!

Wow dat is ook lullig, welke makelaar heb je dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly vr 13 apr 2012 - 0:02

nou ja zeg wat een vervelende makelaar. Ik vind dat je daar best iets van mag zeggen hor.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 0:05

Lien schreef:Dat is inderdaad wel belangrijk dat je meteen zoiets hebt van ja, hier zie ik mezelf wel wonen!

De oplevering van mijn huis gaat waarschijnlijk 1 juli worden. Ik wilde de ontbindende voorwaarden uitstellen maar dat ging alleen als de opleverdatum ook een maand vooruit ging. Nou ja opzich niet heel erg maar nu bedenk ik net dat die overdrachtsbelasting tot 1 juli 2% is. Dat scheelt nogal veel geld. Nu heb ik er een beetje stress van maar die makelaar heeft me zo onder druk gezet Cry Hij ging heel boos doen dat hij me nooit kan bereiken enzo. Gadver wat een rotvent!

Nouja zeg, waar slaat dat op? Wat ga je nu doen dan? Wij hebben ook een keer om uitstel gevraagd en de oplverdatum bleef hetzelfde. Het is tegenwoordig toch vrij normaal dat men om uitstel vraagt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 16 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 16 van 29 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum