Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het spel der huizenjacht

+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers

Pagina 17 van 29 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 23 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 0:05

Lien schreef:Dat is inderdaad wel belangrijk dat je meteen zoiets hebt van ja, hier zie ik mezelf wel wonen!

De oplevering van mijn huis gaat waarschijnlijk 1 juli worden. Ik wilde de ontbindende voorwaarden uitstellen maar dat ging alleen als de opleverdatum ook een maand vooruit ging. Nou ja opzich niet heel erg maar nu bedenk ik net dat die overdrachtsbelasting tot 1 juli 2% is. Dat scheelt nogal veel geld. Nu heb ik er een beetje stress van maar die makelaar heeft me zo onder druk gezet Cry Hij ging heel boos doen dat hij me nooit kan bereiken enzo. Gadver wat een rotvent!
Ah dat is balen! Kan je niet op 30-6 passeren? Wat een rare makelaar zeg.. Hij moet blij zijn dat hij iets verkoopt in deze tijd.


Laatst aangepast door Champagne op vr 13 apr 2012 - 0:07; in totaal 1 keer bewerkt
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 0:07

Wij hebben vanmorgen het telefoontje gekregen dat onze hypotheek akkoord is! Joehoeee..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly vr 13 apr 2012 - 0:10

Zo jij doet nu je naam eer aan CHAMPAGNE !

gefeliciteerd!!!
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 0:15

Haha! Dank je! Ben blij dat het helemaal rond is.. Ik trok de spanning echt niet meer Wink nu nog 2 maanden wachten tot de overdracht.
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 0:17

Travelgurly schreef:Sorry, heb nooit eerder meegeschreven maar wel meegelezen.

Gister bij een huis wezen kijken. Qua ligging mooi met zuid achtertuin, uitzicht op een park en een mega grote tuin.

Nu vind mjn vriend hem helemaal geweldig.....en ikke niet. de tuin en uitzicht super, maar het huis...?

Het uiterlijk van het huis vind ik ook echt lelijk. en ik schrok van de binnenkant, kan daar heel moeilijk doorheen kijken. Zijn oude mensen, de keuken zo lelijk en oud, boven de overloop vind ik klein(ok wat doe je daar maar toch)

wandkontaktdozen...die op 2 metern hoog zitten, en uit 1815 komen denk ik.

zo lastig.....hebben jullie wel eens zo samen 2 meningen gehad? ben zo bang dat ik spijt krijg voor de tuin en uitzicht.

Dit huis zouden we precies kunnen betalen....maar kunnen dan niet gaan verbouwen....dat houd mij ook tegen.

ooooh krijg er maagzuur van. best lastig.
Als het niet goed voelt niet doen! Er zijn genoeg huizen en er komen er elke dag weer bij. He moet het samen helemaal geweldig vinden anders krijg je er misschien spijt van. Hebben jullie al veel huizen gezien?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Travelgurly vr 13 apr 2012 - 0:32

ahum...het was onze eerste huis bezichtiging .

Alleen die tuin.....dat vind je bij ons niet meer. mijn vriend is echt een natuurpersoon en vind het daarom zo geweldig. Ga nu voor een ander en goedkoper huis een bezichtiging aanvragen. kunnen we vergelijken.



Champagne; maar die stress is gelukkig weg en je kan nu van alles gaan regelen!?

tof. moeten jullie veel doen?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 0:38

Hmm als de tuin belangrijker is dan het huis?? Wat je ook kan doen is eem tweede bezichtiging aanvragen, je ziet dan vaak toch weer andere dingen en als je het gevoel niet hebt dan niet doen. Er komt echt wel iets waarbij jullie allebei het goede gevoel bij hebben.

Ja nu de hypotheek rond is heb ik daar geen stress meer over haha. We hoeven alleen maar te schilderen en dan kunnen we over. Hier hebben we het huis ook op geselecteerd, wij wilden er niet te veel aan moeten doen. Nu nog 2 maanden wachten op de overdracht. smile
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis vr 13 apr 2012 - 2:25

Lien, ah nee. Ik zou zeker iets proberen om het voordeel van de overdrachtsbelasting mee te pikken. misschien inderdaad een poging het nog te verschuiven naar 30-6? Of anders die 4% op hun kosten laten komen?

Wat fijn champagne! Heb je dus lang op moeten wachten op dat telefoontje? Is het nu alleen nog die 2 maanden wachten of moet er nog wat geregeld worden?

Travelgurly, jullie moeten beiden ee goed gevoel hebben bij een huis. Voordat wij dit huis vonden hebben we een ander huis 2 keer bezichtigd. Mijn vriend was er weg van, maar voor mij voelde het niet goed. Het is niet zomaar iets hè, dus voor beide moet het goed voelen.

Wj hebben gister de concept koopovereenkomst ontvangen. Werkgeversverklaringen zijn ook binnen, dus de aanvraag voor de hypotheek kan de deur uit. smile
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees vr 13 apr 2012 - 2:49

Ook wij hebben te horen gekregen dat het financiële gebeuren helemaal rond is. Alleen willen ze nog wat vragen stellen aan de dokter vanwege mijn gewrichtsklachten. Dat was nog een heel gedoe, maar als het goed is, horen we maandag of dat goed wordt gekeurd en dan is alles echt rond.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 2:54

ixis schreef:Lien, ah nee. Ik zou zeker iets proberen om het voordeel van de overdrachtsbelasting mee te pikken. misschien inderdaad een poging het nog te verschuiven naar 30-6? Of anders die 4% op hun kosten laten komen?

Wat fijn champagne! Heb je dus lang op moeten wachten op dat telefoontje? Is het nu alleen nog die 2 maanden wachten of moet er nog wat geregeld worden?

Travelgurly, jullie moeten beiden ee goed gevoel hebben bij een huis. Voordat wij dit huis vonden hebben we een ander huis 2 keer bezichtigd. Mijn vriend was er weg van, maar voor mij voelde het niet goed. Het is niet zomaar iets hè, dus voor beide moet het goed voelen.

Wj hebben gister de concept koopovereenkomst ontvangen. Werkgeversverklaringen zijn ook binnen, dus de aanvraag voor de hypotheek kan de deur uit. Het spel der huizenjacht - Pagina 17 561177

Ik denk niet dat de Makelaar een paar duizend euro voor hen gaat betalenHet spel der huizenjacht - Pagina 17 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  ixis vr 13 apr 2012 - 3:07

Carrie schreef:
ixis schreef:Lien, ah nee. Ik zou zeker iets proberen om het voordeel van de overdrachtsbelasting mee te pikken. misschien inderdaad een poging het nog te verschuiven naar 30-6? Of anders die 4% op hun kosten laten komen?

Wat fijn champagne! Heb je dus lang op moeten wachten op dat telefoontje? Is het nu alleen nog die 2 maanden wachten of moet er nog wat geregeld worden?

Travelgurly, jullie moeten beiden ee goed gevoel hebben bij een huis. Voordat wij dit huis vonden hebben we een ander huis 2 keer bezichtigd. Mijn vriend was er weg van, maar voor mij voelde het niet goed. Het is niet zomaar iets hè, dus voor beide moet het goed voelen.

Wj hebben gister de concept koopovereenkomst ontvangen. Werkgeversverklaringen zijn ook binnen, dus de aanvraag voor de hypotheek kan de deur uit. Het spel der huizenjacht - Pagina 17 561177

Ik denk niet dat de Makelaar een paar duizend euro voor hen gaat betalenHet spel der huizenjacht - Pagina 17 394967

Misschien valt iets te regelen met de verkopers? Niet geschoten is altijd mis. 4% is best veel!
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 13 apr 2012 - 3:12

Ja ik ga inderdaad wel kijken of ik iets kan regelen! Van de hypotheekadviseur heb ik al antwoord (op zijn vrije dag, aardige man!) dat ik het echt op 29 juni geregeld moet hebben anders kost het me gewoon veel geld. Als je dan maar naar de notaris gaan dat de sleuteloverdracht dan pas op 1 juli desnoods 2 of 3 juli maakt me weinig uit!
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 4:11

Mees schreef:Ook wij hebben te horen gekregen dat het financiële gebeuren helemaal rond is. Alleen willen ze nog wat vragen stellen aan de dokter vanwege mijn gewrichtsklachten. Dat was nog een heel gedoe, maar als het goed is, horen we maandag of dat goed wordt gekeurd en dan is alles echt rond.
Gefeliciteerd met de financiele goedkeuring!
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 7:43

ixis schreef:
Carrie schreef:
ixis schreef:Lien, ah nee. Ik zou zeker iets proberen om het voordeel van de overdrachtsbelasting mee te pikken. misschien inderdaad een poging het nog te verschuiven naar 30-6? Of anders die 4% op hun kosten laten komen?

Wat fijn champagne! Heb je dus lang op moeten wachten op dat telefoontje? Is het nu alleen nog die 2 maanden wachten of moet er nog wat geregeld worden?

Travelgurly, jullie moeten beiden ee goed gevoel hebben bij een huis. Voordat wij dit huis vonden hebben we een ander huis 2 keer bezichtigd. Mijn vriend was er weg van, maar voor mij voelde het niet goed. Het is niet zomaar iets hè, dus voor beide moet het goed voelen.

Wj hebben gister de concept koopovereenkomst ontvangen. Werkgeversverklaringen zijn ook binnen, dus de aanvraag voor de hypotheek kan de deur uit. Het spel der huizenjacht - Pagina 17 561177

Ik denk niet dat de Makelaar een paar duizend euro voor hen gaat betalenHet spel der huizenjacht - Pagina 17 394967

Misschien valt iets te regelen met de verkopers? Niet geschoten is altijd mis. 4% is best veel!
Ook dat gaat denk ik niet lukken. Ik als verkoper zijnde ga echt niet omlaag met de afgesproken prijs omdat de koper dan geen korting op de overdrachtsbelasting krijgt. Zou jij dat wel doen dan?

Maar de optie om op 1 juli de sleutel te krijgen maar op 31 juni te passeren is wel een goede! Hoop dat dat lukt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 7:46

Lien schreef:Ja ik ga inderdaad wel kijken of ik iets kan regelen! Van de hypotheekadviseur heb ik al antwoord (op zijn vrije dag, aardige man!) dat ik het echt op 29 juni geregeld moet hebben anders kost het me gewoon veel geld. Als je dan maar naar de notaris gaan dat de sleuteloverdracht dan pas op 1 juli desnoods 2 of 3 juli maakt me weinig uit!
Maar waarom willen ze ineens later passeren?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast vr 13 apr 2012 - 8:02

Champagne schreef:
Lien schreef:Ja ik ga inderdaad wel kijken of ik iets kan regelen! Van de hypotheekadviseur heb ik al antwoord (op zijn vrije dag, aardige man!) dat ik het echt op 29 juni geregeld moet hebben anders kost het me gewoon veel geld. Als je dan maar naar de notaris gaan dat de sleuteloverdracht dan pas op 1 juli desnoods 2 of 3 juli maakt me weinig uit!
Maar waarom willen ze ineens later passeren?

Omdat de makelaar een l*l is als ik het goed begreep smile Zij heeft uitstel aangevraagd, wat vrij normaal is, maar dat mocht alleen als de overdrachts datum dan ook opgeschoven werd met 1 maand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 8:18

Carrie schreef:
Champagne schreef:
Lien schreef:Ja ik ga inderdaad wel kijken of ik iets kan regelen! Van de hypotheekadviseur heb ik al antwoord (op zijn vrije dag, aardige man!) dat ik het echt op 29 juni geregeld moet hebben anders kost het me gewoon veel geld. Als je dan maar naar de notaris gaan dat de sleuteloverdracht dan pas op 1 juli desnoods 2 of 3 juli maakt me weinig uit!
Maar waarom willen ze ineens later passeren?

Omdat de makelaar een l*l is als ik het goed begreep smile Zij heeft uitstel aangevraagd, wat vrij normaal is, maar dat mocht alleen als de overdrachts datum dan ook opgeschoven werd met 1 maand.
Dat slaat toch nergens op? Ik snap de toegevoegde waarde daarvan niet. Die verkoper is ook niet echt flexibel volgens mij..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Lien vr 13 apr 2012 - 10:39

De verkoper heeft er nu een huurder inzitten die prima wil blijven zitten. Stel dat ik ineens toch niet zou kopen maar ontbinden op de 15e mei hebben ze de huurder al opgezegd. Dat is een beetje het hele punt.
Lien
Lien
Prater
Prater

Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne vr 13 apr 2012 - 19:16

Lien schreef:De verkoper heeft er nu een huurder inzitten die prima wil blijven zitten. Stel dat ik ineens toch niet zou kopen maar ontbinden op de 15e mei hebben ze de huurder al opgezegd. Dat is een beetje het hele punt.
Oh zo.. Kunnen ze niet gewoon overleggen met de huurder? Misschien vindt hij of zij het niet erg om er eerder uit te gaan? Wat een gedoe zeg.. Hoop dat je het snel geregeld krijgt. Wanneer verlopen de ontbindende voorwaarden? Die van ons 27-4 en we hebben gisteren akkoord van de bank gehad dus het kan toch nog snel gaan..
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne zo 15 apr 2012 - 3:11

Lien, weet je al hoe je het gaat aanpakken?
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 4:08

Nou meiden, wij zijn eindelijk over.. Pff wát een zooi komt er los

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Champagne zo 15 apr 2012 - 4:10

Yeah wat fijn!
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Mees zo 15 apr 2012 - 4:38

Wat lekker Jolicious! Geloof goed dat je een hoop zooi hebt. Wat dat betreft heb ik nog niet zo'n zin om te verhuizen, haha.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 4:43

Haha, had ik ook echt niet.. Nu de wasmachine en de vaatwasser draaien en internet en tv het weer doen.. En vooral: nu we het aanrecht ook weer kunnen zien, begin je je een beetje thuis te voelen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Zonnetje zo 15 apr 2012 - 4:43

Oh, wat fijn Jolicious! Ik was bij onze verhuizing ook zo verbaasd dat er zoveel spullen uit een appartement van 50 vierkante meter kwamen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Het spel der huizenjacht - Pagina 17 Empty Re: Het spel der huizenjacht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 17 van 29 Vorige  1 ... 10 ... 16, 17, 18 ... 23 ... 29  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum