Het spel der huizenjacht
+26
Pompoen
ShallY
Bimbam
Travelgurly
SparklingEyes
ixis
ellibre
Ibbeltje
kajaka88
Snoes
Puggle
PiP
Dennenappel
Stuiterbal
Paper Crown
Susan
Mees
-Ieniemienie-
Champagne
Zeester
Coccinelle
Zininzon
Zonnetje
Kqip
Lien
Novalee
30 plaatsers
Pagina 23 van 29
Pagina 23 van 29 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 29
Re: Het spel der huizenjacht
Ja ik vind het wel spannend worden hoor!
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Carrie schreef:Gefeliciteerd Lien! Ixis, dat het bij jou ook maar snel rond mag zijn
Zit hier nu tussen de dozen, en vrijdag krijgen we dan eindelijk de sleutel
Superleuk! Klusze!
Gast- Gast
Mag ik hier wat van mijn vragen komen stellen?
Vriend en ik gaan morgen met een hypotheekadviseur praten, kijken of we überhaupt een hypotheek kunnen krijgen (allebei tijdelijke contracten, vriend wel een intentieverklaring) en wat dan de mogelijkheden zijn. We weten al dat als we een hypotheek kunnen krijgen, we bij voorkeur maar op 1 salaris willen kopen zodat als een van ons toch zonder werk komt te zitten, we de lasten in ieder geval kunnen dragen. Dus, we zijn een beetje aan het rondkijken op funda, weten in welke prijsklasse we ongeveer kunnen zoeken, etc.
Maar, hebben jullie bijvoorbeeld met een aankoopmakelaar gewerkt? en hebben jullie een bouwkundig onderzoek laten doen? Zo ja, hoe zijn jullie aan een dergelijk persoon gekomen? Hebben jullie dat bijvoorbeeld via de vereniging eigen huis laten doen, of een ander persoon?
En stel je budget is max 150.000 euro, hebben jullie op funda dan ook gezocht naar huizen in een iets hogere prijsklasse (160.000-175.000) in de hoop toch een beetje te kunnen onderhandelen? En zijn jullie ook in de avonduren door de wijken gegaan om te kijken hoe de buurt is, of er genoeg parkeerplekken zijn, etc?
Alvast bedankt!
Vriend en ik gaan morgen met een hypotheekadviseur praten, kijken of we überhaupt een hypotheek kunnen krijgen (allebei tijdelijke contracten, vriend wel een intentieverklaring) en wat dan de mogelijkheden zijn. We weten al dat als we een hypotheek kunnen krijgen, we bij voorkeur maar op 1 salaris willen kopen zodat als een van ons toch zonder werk komt te zitten, we de lasten in ieder geval kunnen dragen. Dus, we zijn een beetje aan het rondkijken op funda, weten in welke prijsklasse we ongeveer kunnen zoeken, etc.
Maar, hebben jullie bijvoorbeeld met een aankoopmakelaar gewerkt? en hebben jullie een bouwkundig onderzoek laten doen? Zo ja, hoe zijn jullie aan een dergelijk persoon gekomen? Hebben jullie dat bijvoorbeeld via de vereniging eigen huis laten doen, of een ander persoon?
En stel je budget is max 150.000 euro, hebben jullie op funda dan ook gezocht naar huizen in een iets hogere prijsklasse (160.000-175.000) in de hoop toch een beetje te kunnen onderhandelen? En zijn jullie ook in de avonduren door de wijken gegaan om te kijken hoe de buurt is, of er genoeg parkeerplekken zijn, etc?
Alvast bedankt!
Gast- Gast
Jolicious schreef:Carrie schreef:Gefeliciteerd Lien! Ixis, dat het bij jou ook maar snel rond mag zijn
Zit hier nu tussen de dozen, en vrijdag krijgen we dan eindelijk de sleutel
Superleuk! Klusze!
Tnx! Ga jij nog foto's van je nieuwe huis plaatsen?
Gast- Gast
Oreo schreef:Mag ik hier wat van mijn vragen komen stellen?
Alvast bedankt!
Mijn vriend en ik hebben niet met een aankopend makelaar gewerkt. Wij hebben zelf onderhandeld, met hele goede tips van onze hypotheekadviseur van de Hypotheker. Achteraf hebben wij een aankopend makelaar ook echt niet nodig gehad.
Bouwkundig rapport hebben wij laten doen, via de Hypotheek adviseur. Hij heeft een paar namen opgegeven, wij offertes aangevraagd en er daarna 1 uitgekozen.
Op Funda hebben wij inderdaad ook boven ons budget gezocht. Wij hebben 14.000 van de vraagprijs af kunnen halen. Wij zijn niet door de wijken gegaan waar we nu wonen, want we kennen Houten al goed. Toen we nog naar Amsterdam wilden verhuizen, zijn we wel dagjes naar Amsterdam gegaan, om door de buurten te slenteren waar we eventueel wilden gaan wonen.
Gast- Gast
Spannend Oreo!
Wij zijn ook aan het rondrijden en willen over een maandje ongeveer langs de makelaar gaan en een huisbezichtingen. We zijn al langs verschillende huizen gereden om te kijken hoe ze eruit zien en de buren e.d.
Wij zullen het niet op een salaris redden, maar proberen er niet al te veel boven te zitten.
Wij zijn ook aan het rondrijden en willen over een maandje ongeveer langs de makelaar gaan en een huisbezichtingen. We zijn al langs verschillende huizen gereden om te kijken hoe ze eruit zien en de buren e.d.
Wij zullen het niet op een salaris redden, maar proberen er niet al te veel boven te zitten.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ooh leuk Dennenappel! Wij gaan dus vanavond met zo'n mannetje praten! Super spannend
Op 1 salaris kunnen we niet heel veel lenen, maar hebben we wel meer zekerheid ivm de tijdelijke contracten. En anders gaan we weer huren hoor, niet ideaal, maar gelukkig wel een alternatief!
Jullie ook succes!
Op 1 salaris kunnen we niet heel veel lenen, maar hebben we wel meer zekerheid ivm de tijdelijke contracten. En anders gaan we weer huren hoor, niet ideaal, maar gelukkig wel een alternatief!
Jullie ook succes!
Gast- Gast
Carrie schreef:Oreo schreef:.........
Mijn vriend en ik hebben niet met een aankopend makelaar gewerkt. Wij hebben zelf onderhandeld, met hele goede tips van onze hypotheekadviseur van de Hypotheker. Achteraf hebben wij een aankopend makelaar ook echt niet nodig gehad.
Bouwkundig rapport hebben wij laten doen, via de Hypotheek adviseur. Hij heeft een paar namen opgegeven, wij offertes aangevraagd en er daarna 1 uitgekozen.
Op Funda hebben wij inderdaad ook boven ons budget gezocht. Wij hebben 14.000 van de vraagprijs af kunnen halen. Wij zijn niet door de wijken gegaan waar we nu wonen, want we kennen Houten al goed. Toen we nog naar Amsterdam wilden verhuizen, zijn we wel dagjes naar Amsterdam gegaan, om door de buurten te slenteren waar we eventueel wilden gaan wonen.
thx Carrie!
Hebben jullie met meerdere hypotheekverstrekkers gesproken, of maar met 1?
Gast- Gast
Wij hebben wel een aankoopmakelaar gehad, dat was iemand die een bekende ook al aan een goed huis had geholpen. Wij hadden zelf echt niet zo'n zin in gedoe. Het was ook wel erg fijn hoor, wij wilden perse bij een huis gaan kijken, ik wist zeker dat het ons huis zou worden nav de foto's en beschrijving. De aankoopmakelaar was er van overtuigd dat het niets was maar we zijn natuurlijk toch gaan kijken. T was niets... Later zijn we nog naar een huis gaan kijken wat me op funda helemaal niet aansprak, maar de aankoopmakelaar dacht juist dat dat echt ons huis was. Nou dat is het ook geworden, toen we binnen stonden waren we zo enthousiast!
Maar het was niet goedkoop dus dat moet je zeker in je achterhoofd houden!!
Wij zijn meerdere malen naar onze nieuwe woonplaats gegaan om de sfeer te proeven in verschillende buurten, zo kwamen we er wel achter dat we op sommige plaatsen niet wilden wonen en op andere plaatsen wel.
Maar het was niet goedkoop dus dat moet je zeker in je achterhoofd houden!!
Wij zijn meerdere malen naar onze nieuwe woonplaats gegaan om de sfeer te proeven in verschillende buurten, zo kwamen we er wel achter dat we op sommige plaatsen niet wilden wonen en op andere plaatsen wel.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Oreo schreef:Carrie schreef:Oreo schreef:.........
thx Carrie!
Hebben jullie met meerdere hypotheekverstrekkers gesproken, of maar met 1?
We zijn naar de ABN amro geweest, en bij de Hypotheker, zij kunnen je de vergelijkingen laten zien.
Gast- Gast
Oreo schreef:Mag ik hier wat van mijn vragen komen stellen?
Alvast bedankt!
Hoe ging het bij de hypotheekadviseur? Een beetje wijzer geworden?
wij hebben niet met een aankoopmakelaar gewerkt, maar onze hypotheekadviseur heeft een groot deel gedaan in de onderhandelingen en het regelen van alles. Dat vond ik toch wel heel erg prettig. Wij hebben geen bouwkundig onderzoek laten doen. De hypotheekadviseur raadde dit af omdat het huis te jong was en het taxatierapport (waarin we gevraagd hebben hier ook extra aandacht te schenken) geen opmerkingen had. Bij de zoektocht naar een huis hebben wij op funda ook gezocht naar huizen iets boven onze prijsklasse. Met name omdat in onze situatie het qua hypotheek voordeliger zou zijn een iets duurder te huis te vinden wat wel al zo ver af was, dan een goedkoper huis waar je heel veel in moest verbouwen. Daarbij kun je altijd onderhandelen!
Wij hebben bericht gehad van de notaris en gaan volgende week voor het samenlevingscontract en nog wat aktes. Komt steeds dichterbij nu!
Carrie voor jou nog maar 2 dagen! Leuk leuk!
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
het gesprek was super positief gister en de adviseur zag geen problemen voor het krijgen van een hypotheek. We gaan volgende week nog met de hypotheker praten en misschien ook nog met een bank. De man van gister rekent wel veel bemiddelingskosten, maar aan de andere kant bewandelt hij wel samen met ons het gehele pad van voorbereidingen, eventueel helpen met biedingen, nazorg, 1e belastingaangifte en voorlopige teruggave. Bovendien doet deze man ook andere dingen voor zowel ons als mijn ouders, dus ik heb er wel vertrouwen in.
Op zijn advies gaan we nu gewoon veel woningen bekijken, heel veel bezichtigen dus, en als we iets vinden waar we enthousiast over zijn, gaan we verder met hem praten.
We hebben wel een goed beeld gekregen nu van wat we kunnen lenen op 1 salaris, wat voor soort hypotheek zinvol is, etc. Incl een bruto-netto berekening.
Wij gaan dus op huizenjacht
Op zijn advies gaan we nu gewoon veel woningen bekijken, heel veel bezichtigen dus, en als we iets vinden waar we enthousiast over zijn, gaan we verder met hem praten.
We hebben wel een goed beeld gekregen nu van wat we kunnen lenen op 1 salaris, wat voor soort hypotheek zinvol is, etc. Incl een bruto-netto berekening.
Wij gaan dus op huizenjacht
Gast- Gast
Wat leuk Oreo! Succes!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Leuk Oreo! Veel plezier met de huizenjacht!
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Wat leuk Oreo! Het klinkt goed.
Wij hebben gelukkig beide een contract voor onbepaalde tijd wat het iets gemakkelijker maakt om op 1 1/4 inkomen ongeveer een hypotheek te zoeken. Zelf hebben wij al een huis in gedachten, waardoor het allemaal weer anders gaat denk ik.
Mag ik vragen hoeveel bemiddelingskosten hij ongeveer vraagt? Ik heb hier namelijk geen idee van en ben wel benieuwd.
Wat voor soort hypotheek willen jullie nemen?
Wij hebben gelukkig beide een contract voor onbepaalde tijd wat het iets gemakkelijker maakt om op 1 1/4 inkomen ongeveer een hypotheek te zoeken. Zelf hebben wij al een huis in gedachten, waardoor het allemaal weer anders gaat denk ik.
Mag ik vragen hoeveel bemiddelingskosten hij ongeveer vraagt? Ik heb hier namelijk geen idee van en ben wel benieuwd.
Wat voor soort hypotheek willen jullie nemen?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel: PM!
Ixis en Marin, thx! Wij vinden het ook spannend en speuren 's avonds lekker op Funda
Ixis en Marin, thx! Wij vinden het ook spannend en speuren 's avonds lekker op Funda
Gast- Gast
Oeh spannend! Veel plezier!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
тыквашка schreef:Oeh spannend! Veel plezier!
thx! Heb er ook wel erg veel zin in!
Gast- Gast
Oreo schreef:Zo, wij gaan zaterdagochtend 2 woningen bezichtigen, zo leuk
Leuk!
Gast- Gast
Meiden, heb even een vraagje...Op welk bedrag kan je ongeveer rekenen als je een huis koopt wbt overdrachtsbelasting, notariskosten e.d? Wel 10.000 euro of is dat wel heel ruim genomen?
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
ShallY schreef:Meiden, heb even een vraagje...Op welk bedrag kan je ongeveer rekenen als je een huis koopt wbt overdrachtsbelasting, notariskosten e.d? Wel 10.000 euro of is dat wel heel ruim genomen?
Je moet 1 procent van de koopprijs pakken. Dus het bedrag delen door 100, en dat bedrag dan keer 2 want de overdrachtsbelasting is 2%. Voor ons was dat dus 4.900 bij een koopsom van 245.000.
Dan komen er inderdaad nog notariskosten bij, eventueel je hypotheker, of een aankopend makelaar, bouwkundig rapport, enz. Ik weet niet meer hoeveel onze notariskosten waren, wij hebben ook een samenlevingscontract laten opstellen. Wij hebben uiteindelijk een hypotheek van 261.000 daar zit wel 3.000 euro in voor de vloer en toilet.
Laatst aangepast door Carrie op do 31 mei 2012 - 1:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jolicious schreef:Carrie, ik hoop toch niet €49000 maar €4900?
Oh haha! Ja al die nullen Gelukkig kan er 1 nul af, zal het even aanpassen
Gast- Gast
Oreo schreef:Zo, wij gaan zaterdagochtend 2 woningen bezichtigen, zo leuk
Leuk zeg! Als je een goede woning binnenstapt voel je het gewoon een soort van. Dan denk je echt..ja hier zie ik mezelf wel wonen:)
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Pagina 23 van 29 • 1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 29
Soortgelijke onderwerpen
» Spel: Pim Pam Pet
» Groepsactiviteit/ spel?
» sinterklaas spel
» Hoe spel ik dit correct?
» Groepsactiviteit/ spel?
» sinterklaas spel