Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

+23
Snoes
Linda
Zeester
Thunder
Caroow
RioolSpook
SoGood
Inge
Jeanette
Aziraphale
Nana
Blond
Susan
Bay
Highway
Rush
Rovine
Zininzon
Zora
PluDan
Beachgirl
Lady4
ixis
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  ixis vr 20 jan 2012 - 6:09

Je hoort ook vaak dat mensen na hun opleiding een hele andere richting zijn opgegaan qua werkveld. Ik ben benieuwd hoe dat met jullie zit? Dus: zijn jullie iets gaan doen met jullie opleiding of echt een andere op gegaan. En wat dan?

ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Lady4 vr 20 jan 2012 - 6:11

Ik heb MBO-V en HBO-V gedaan en werk nu als S.poedeisende Hulp verpleegkundige in het ziekenhuis. Voor mij een ja dus.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Beachgirl vr 20 jan 2012 - 6:20

Ik doe een duale opleiding op dit moment... dus ja.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  PluDan vr 20 jan 2012 - 6:22

Ik ben nu helpende en start eind deze maand met een bbl opleiding voor VIG, ja dus smile .
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 6:22

Ik heb toerisme gedaan. Nooit iets gedaan met de richting die ik heb gestudeerd. Wat ik nu doe zit er ook mijlenver vanaf al kan ik me daar verder ook geen opleiding bij bedenken die erop aansluit. Ik krijg nu een interne opleiding. Ik ben trouwens ander werk gaan doen omdat het meer verdiende en eigenlijk ook gewoon toevallig op mijn pad kwam.


Laatst aangepast door Zusje op vr 20 jan 2012 - 8:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Zora vr 20 jan 2012 - 6:37

Ik werk in een zijtak van mijn opleiding, maar doe geen opleidingsgerelateerd werk. Jammer genoeg is dat er momenteel ook niet, dus voorlopig is dit even ok.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Zininzon vr 20 jan 2012 - 7:57

Ik heb Maatschappelijk Werk en Dienstverlening gedaan en ik werk nu als maatschappelijk werker, dus volmondig JA!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Rovine vr 20 jan 2012 - 8:03

Ja, ik doe precies waar ik voor geleerd heb. Als één van de weinigen in mijn klas, de meesten zijn een zijtak ingestroomd.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 8:31

Deels wel ja. Ik heb hotelschool gedaan en werk in een hotel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Rush vr 20 jan 2012 - 8:40

Ik heb geen opleiding.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Highway vr 20 jan 2012 - 8:42

Ik heb hbo-v gedaan en werk als verpleegkundige dus ja smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Bay vr 20 jan 2012 - 8:53

Ik heb comm econom.ie gedaan een erg brede opleiding. Mijn werk past bij mijn opleiding.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 8:53

Ik heb pedagogische wetenschappen gestudeerd en ik schrijf op freelance basis doktersromans, dus dat is wel heel wat anders. Ik heb wel met het pedagogische werkveld te maken, maar van de andere kant, als moeder dus, voor mijn autistische zoontje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Blond vr 20 jan 2012 - 9:16

Ik heb pabo en pedagogische wetenschappen gestudeerd, maar de baan die ik vanaf februari heb, heeft daar geen raakvlakken mee. Mijn laatste baan als onderzoeker had wel raakvlakken met pedagogische wetenschappen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Zora vr 20 jan 2012 - 9:45

Chance, ik ben al steeds benieuwd wat je deed/doet als onderzoeker in je werkveld, wat voor baan. Wil je me dat pm'en? Hoeft niet hoor, maar elke keer als ik het lees ben ik weer even nieuwsgierig smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Nana vr 20 jan 2012 - 9:57

Ik heb sph en pedagogische wetenschappen gestudeerd. Ik werk nu in een jeugdzorginstelling voor kinderen van 2 t/m 8 jaar. Echt iets met mijn opleiding dus.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Aziraphale vr 20 jan 2012 - 10:29

Ik heb Pabo gedaan en dit is mijn 5e jaar als juf, dus mijn antwoord is ook ja smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Jeanette vr 20 jan 2012 - 10:46

Ik heb SPW 4 gedaan en werk nu als woonbegeleider voor mensen met een verstandelijke beperking, dus ook een ja.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Inge vr 20 jan 2012 - 11:24

Ja! Ik heb sph gedaan en werk met jongeren met een licht verstandelijke beperking en gedragsproblemen op een orthopedagogisch behandelcentrum
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 14:30

Niet echt, ik heb een sociale wetenschap gestudeerd en werk nu in een technische richting. Al kan ik toch sommige onderdelen van mijn studie trouwens goed gebruiken in mijn werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  SoGood vr 20 jan 2012 - 21:03

Nee, toen ik afgestudeerd was kwam de kredietcrisis om de hoek kijken. Sad

Gestudeerd: Psychologie

Werkveld: Financiele dienstverlening.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  RioolSpook vr 20 jan 2012 - 23:19

Ik heb MBO secretarieel gedaan en ben nog nooit als secretaresse aan de slag geweest. Ik was bij mijn laatste vaste baan financial controller, maar heb daar wel interne cursussen voor gevolgd.

Nu leg ik vloeren. Dus dat is iets heel anders. Kwam toevallig op mijn pad en heb het meer naar mijn zin dan ooit.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 23:46

Niet meer. Heb rechten gedaan en ben jurist geweest. Ik vond er geen klap aan, stelletje over het paard getilde luchtfietsers.
Nu geef ik les en studeer Nederlands.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  ixis za 21 jan 2012 - 0:26

Wauw, toch veel mensen die dus de juiste opleiding hebben gekozen!

Na mijn HBO studie heb ik altijd gezegd niet gelukkig te worden in dat vakgebied, Heb toen nog een master gedaan. Ben nu toch in het vakgebied van mijn HBO studie terecht gekomen, maar zie mij hier in de toekomst ook wel weer uit gaan. Ben dus vooral benieuwd naar mensen die iets anders zijn gaan doen dan hun opleiding. En hoe dat dan is gegaan.
ixis
ixis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 1:39

Nee nu even niet. Afgelopen juni afgestudeerd in de Kinderopvang. Ook even gewerkt in de Kinderopvang, maar nu de ouders minder terug krijgen van de belasting loopt het allemaal zo terug hier in de omgeving dat ik een beetje verplicht ben geweest om iets anders te gaan doen. Of ja verplicht, kon ergens gaan werken maar dan kon het gerust zijn dat ik een week kon werken en dan weer een hele tijd niet, en dat werkt niet voor mij met mijn plannen om op mezelf te gaan wonen. Ga nu vanaf komende week via een uitzendbureau voor een groot bedrijf hier in de buurt werken, voor 4-5 volle dagen per week.

Ik blijf wel verder zoeken naar vacatures in mijn werkveld, want dat is toch wel wat ik echt wil. En zit eraan te denken om een totaal andere studie (thuisstudie) erbij te gaan doen, dat ga ik nog even allemaal goed tegen elkaar afwegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

zitten jullie in het werkveld van je opleiding? Empty Re: zitten jullie in het werkveld van je opleiding?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum