Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk autostoeltje na maxicosi

+6
Spring
Liadan
teletascha
Parisienne
Tania
yes1984
10 plaatsers

Ga naar beneden

Welk autostoeltje na maxicosi Empty Welk autostoeltje na maxicosi

Bericht  yes1984 vr 20 jan 2012 - 5:33

Wat voor autostoeltje hebben jullie gekocht toen jullie kindje uit de maxi cose was gegroeid?
Ik heb begrepen dat ze tot 9 kilo in de maxi cosi kunnen.
Ik verwacht dat J. dan nog niet kan zitten.
Dus zijn we eigenlijk op zoek naar eentje die in verschillende standen kan.
Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk autostoeltje na maxicosi Empty Re: Welk autostoeltje na maxicosi

Bericht  Tania vr 20 jan 2012 - 5:40

De maxi cosi is tot 13 kilo en dat is eigenlijk gewoon totdat je kindje er niet meer inpast want er zullen weinig kindjes zijn die met 13 kilo nog goed in de maxi cosi passen. Zolang je kindje met z'n hoofdje niet boven de rand uitkomt mag hij gewoon in de maxi cosi.
Van de standen van de vervolgstoel moet je je niet te veel voorstellen. Die ligstand is een stukje achterover maar bij lange na niet zoals in de maxicosi.

Wij hebben een Maxi cosi Tobi en een Maxi cosi Priori sps als vervolgstoel. Allebei prima stoeltjes als zat J. toen hij er net in ging in de Tobi beter.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne vr 20 jan 2012 - 5:52

Ik zou je kindje nog niet gelijk met 9 kilo in de vervolgstoel doen. Als ze dan nog in de Maxi Cosi passen zou ik die nog blijven gebruiken tot deze te krap wordt. Dit is echt de veiligste manier van vervoeren.

Wij hebben als vervolgstoel de Maxi Cosi Tobi. Een prima stoel. Lekker hoog, zodat N. goed uit het raam kan kijken. Echt in ligstand kan 'ie niet, maar je kan hem wel in een paar standen zetten, van rechtop tot wat verder achterover. N. zit prima in deze stoel!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  teletascha vr 20 jan 2012 - 6:44

Wij hebben de Maxi cosi pearl gekocht. Maar nog niet in gebruik, dus nog geen ervaring.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Bericht  Liadan vr 20 jan 2012 - 6:58

Voor onze dochter hebben we een maxicosi Tobi, zij ging hierin toen ze 1 jaar was.
Voor onze zoon hebben we nog geen vervolgstoel maar dat zal denk ik ook een Tobi worden, al hoop ik dat hij de komende maanden nog in de maxicosi kan (hij is trouwens nu 9,5 kilo).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  teletascha vr 20 jan 2012 - 7:02

Liadan schreef:Voor onze dochter hebben we een maxicosi Tobi, zij ging hierin toen ze 1 jaar was.
Voor onze zoon hebben we nog geen vervolgstoel maar dat zal denk ik ook een Tobi worden, al hoop ik dat hij de komende maanden nog in de maxicosi kan (hij is trouwens nu 9,5 kilo).

Jouw zoon en mijn dochter schelen 2 dagen, maar zij weegt 1.5 kg minder! Terwijl ze toch ruim 4 kg was met de geboorte.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Bericht  Spring vr 20 jan 2012 - 7:35

Hier zijn al meerdere topics over. Daar zijn ook veel antwoorden waar je wat aan hebt.
Wij hebben de romer king plus gekocht maar nog niet in gebruik.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Liadan vr 20 jan 2012 - 7:46

teletascha schreef:
Liadan schreef:Voor onze dochter hebben we een maxicosi Tobi, zij ging hierin toen ze 1 jaar was.

Jouw zoon en mijn dochter schelen 2 dagen, maar zij weegt 1.5 kg minder! Terwijl ze toch ruim 4 kg was met de geboorte.
Ja, hij is een dikzakje smile. Hij is gelukkig ook wel langer dan gemiddeld, 72 cm.
Hij weegt nu bijna net zoveel als mijn dochter met 2 jaar woog.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 20 jan 2012 - 7:58

Parisienne schreef:Ik zou je kindje nog niet gelijk met 9 kilo in de vervolgstoel doen. Als ze dan nog in de Maxi Cosi passen zou ik die nog blijven gebruiken tot deze te krap wordt. Dit is echt de veiligste manier van vervoeren.

+1

Ze kunnen tot 13 kilo in de MC, dus zolang je kindje er nog goed inzit en met het hoofdje er niet bovenuit komt (beentjes mogen over/uit de MC steken) gewoon de MC blijven gebruiken.

Y. is overgegaan toen hij 10 maanden was. Hij was toen 9,5 kilo en kon al goed zitten. Hier hadden we 2 problemen:
- met zijn winterjasje aan zat/lag hij niet meer goed in de MC. De lengte was geen probleem, want zijn hoofdje kwam er niet bovenuit, maar de breedte werd gewoon te smal
- hij probeerde met alle macht uit de MC te komen omdat hij wilde zitten. Het was dus een heel gevecht om hem in de MC te krijgen en daarna om hem er in te houden. Meneer was namelijk zo slim om 1 armpje tussen de gordel door te krijgen in zijn strijd er uit te komen. Vervolgens kon ik dus langs de weg een parkeerplaats zoeken en hem bevrijden omdat hij moord en brand gilde omdat zijn arm klem zat Rolling Eyes

Edit; wij hebben trouwens de MC Pearl. Maar dat is omdat we de Familyfix in de auto hebben angel

Laatst aangepast door Annie24 op vr 20 jan 2012 - 8:05; in totaal 2 keer bewerkt
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Annemie vr 20 jan 2012 - 8:00

Wij hebben de maxi cosi Priori en die bevalt prima, onze zoon ging daar met ongeveer 10 maanden in.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bloem86 vr 20 jan 2012 - 8:05

Met precies een jaar ging onze dochter in de maxi cosi Tobi! Ze paste nog wel in de maxicosi, maar vond dit echt niet meer leuk! Ze is nu tussen de 8,5 en 9 kg en zat er tot voor kort nog héél soms in. Bij bijv iemand anders in de auto, als er geen andere stoel bij de hand was! Maar nu wordt ze net iets te lang!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  Gast vr 20 jan 2012 - 8:14

Bloem86 schreef:Met precies een jaar ging onze dochter in de maxi cosi Tobi! Ze paste nog wel in de maxicosi, maar vond dit echt niet meer leuk! Ze is nu tussen de 8,5 en 9 kg en zat er tot voor kort nog héél soms in. Bij bijv iemand anders in de auto, als er geen andere stoel bij de hand was! Maar nu wordt ze net iets te lang!

Ik wist dat I. een licht poppetje was, maar 8,5-9 kg? Jeetje.. B. is nu iets van 12 kg schat ik zo.. en hij is 5 maanden jonger! Wat een verschil he, hoe grappig! smile

Gast
Gast

Bericht  teletascha vr 20 jan 2012 - 10:51

Liadan schreef:
teletascha schreef:

Ja, hij is een dikzakje Welk autostoeltje na maxicosi 561177. Hij is gelukkig ook wel langer dan gemiddeld, 72 cm.

Ah, dan zijn ze wel even lang! Want zij is ook 72 cmWelk autostoeltje na maxicosi 561177 , en toch ook wel een lekker mollig babytje (vooral van die bovenbeentjes die je lekker kunt vastpakken, haha).
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose vr 20 jan 2012 - 11:03

Hier een Maxi Cosi Priori. Bevalt prima! Vooral ook de verschillende standen, bij langere ritten handig om hem dan in de slaapstand te zetten zodat ze wat comfortabeler kan slapen.

Ze ging hier over met ruim 10 maanden. Al paste ze toen nog net in de gewone maxi cosi. Maar dit zat veel beter, niet zo opgepropt en ze kon lekker om zich heen kijken (wat ze in de andere stoel uit alle macht probeerde af en toe). Dus wij zijn toen overgestapt, ik rij weinig en korte stukjes met de auto, dus durfde het toen wel aan. Officieel kun je ze het beste pas over doen als het echt niet meer past.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Liadan vr 20 jan 2012 - 21:01

teletascha schreef:
Liadan schreef:
teletascha schreef:

Ja, hij is een dikzakje Welk autostoeltje na maxicosi 561177. Hij is gelukkig ook wel langer dan gemiddeld, 72 cm.

Ah, dan zijn ze wel even lang! Want zij is ook 72 cmWelk autostoeltje na maxicosi 561177 , en toch ook wel een lekker mollig babytje (vooral van die bovenbeentjes die je lekker kunt vastpakken, haha).
Hier ook een baby met lekkere spekkies dus, die bovenbeentjes met plooien I love you . En hij is breed gebouwd, zijn zus is ongeveer net zo breed, zij past in de breedte ook nog in de maxicosi smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven