Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Er jammer dat m'n man het graag eet!

+10
Herfstblaadjes
Lejow
Minx
RYW
tuttebel
Caro
Lenthe
VeryCherry
TGR
Caribbeanlover
14 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 22:24

Caribbeanlover schreef:
Lily schreef:hoe weet jij zo zeker dat je oom zelf ook niet de keuze heeft gemaakt om dan geen varkensvlees meer te eten? Misschien was hij was zo netjes door te zeggen van jij wil het niet eten dan hoef ik het ook niet meer.
Ik denk dat het geloof hier verder niks mee te maken heeft en in voor en tegenspoed bedoelen ze denk ik iets heel anders mee dan ruzie maken over wat vlees er wordt gegeten laughcry



Nou anders zei ik het niet nietwaar?! Hij lust het wel en eet het ook nog.

Nou ik vind dat het trouwen er wel mee te maken heeft. Je misgunt de ander toch niks neem ik aan. Zij is gewoon aso bezig omdat zij het niet wil, komt het niet in huis.

Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen he. In een relatie moet je de ander niks misgunnen maar je doet het zelf wel bij je man scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Lejow do 19 jan 2012 - 22:27

Lily schreef:
Caribbeanlover schreef:
Lily schreef:hoe weet jij zo zeker dat je oom zelf ook niet de keuze heeft gemaakt om dan geen varkensvlees meer te eten? Misschien was hij was zo netjes door te zeggen van jij wil het niet eten dan hoef ik het ook niet meer.
Ik denk dat het geloof hier verder niks mee te maken heeft en in voor en tegenspoed bedoelen ze denk ik iets heel anders mee dan ruzie maken over wat vlees er wordt gegeten laughcry



Nou anders zei ik het niet nietwaar?! Hij lust het wel en eet het ook nog.

Nou ik vind dat het trouwen er wel mee te maken heeft. Je misgunt de ander toch niks neem ik aan. Zij is gewoon aso bezig omdat zij het niet wil, komt het niet in huis.

Je spreekt jezelf nu wel een beetje tegen he. In een relatie moet je de ander niks misgunnen maar je doet het zelf wel bij je man scratch

Laughing
Let op he CBL, komtie weer: + 1!!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Lejow do 19 jan 2012 - 22:30

Dus even, to be sure..
Als ik getrouwd ben met mijn vriend, moet ik vissen gaan ontleden in mijn keuken, omdat hij dat nou eenmaal graag zou eten (even hypothetisch dit he..).. want, jaja, we zijn nou eenmaal in voor en tegenspoed getrouwd??


Laatst aangepast door Lejow op do 19 jan 2012 - 22:30; in totaal 1 keer bewerkt
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caro do 19 jan 2012 - 22:30

Zero schreef:
Het is denk ik meer het principe dan dat het om eten gaat. Het zal mij een worst zijn wat mijn partner eet, ik zou me daar nooit mee bemoeien en zou het ook spaans benauwd krijgen als hij zich met mijn eten zou bemoeien. Maar ja als hij bijvoorbeeld kaas heeft lopen eten, dan ga ik hem niet zoenen. Bah, kaas.

Maar ik zou het niet persoonlijk opvatten of gepikeerd raken dat mijn vriend of man andere dingen wil eten dan ik. But then again, ik ben geen vegetariër. Misschien is het een valse constatering, maar de vegetariërs die ik heb gekend zijn 10 x meer met eten bezig dan de rest. En daar moet je mij niet voor hebben.

Maar het is wel vervelend dat jij iets heel belangrijk vind en je partner er luchtig over doet. Maar goed, als hij zijn hele leven al die lever eet...

Amen.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Herfstblaadjes do 19 jan 2012 - 22:38

Caribbeanlover schreef:
Lily schreef:hoe weet jij zo zeker dat je oom zelf ook niet de keuze heeft gemaakt om dan geen varkensvlees meer te eten? Misschien was hij was zo netjes door te zeggen van jij wil het niet eten dan hoef ik het ook niet meer.
Ik denk dat het geloof hier verder niks mee te maken heeft en in voor en tegenspoed bedoelen ze denk ik iets heel anders mee dan ruzie maken over wat vlees er wordt gegeten laughcry



Nou anders zei ik het niet nietwaar?! Hij lust het wel en eet het ook nog.

Nou ik vind dat het trouwen er wel mee te maken heeft. Je misgunt de ander toch niks neem ik aan. Zij is gewoon aso bezig omdat zij het niet wil, komt het niet in huis.

Huh,ik snap dit niet. Ik heb liever dat mijn vriend ganzenlever in een restaurant eet, dan dat ik het voor hem moet klaarmaken.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 22:51

Ik eet zelf al 14 jaar geen vlees, maar ik vind het niet erg dat anderen dat wel doen. Ik heb geen zin om mijn principes aan anderen op te dringen. Als tiener was ik er wat actiever in, maar sinds mijn 20e ben ik wel weer vis gaan eten (ook op aanraden van de internist toen en omdat ik me daar beter in kan vinden dan vlees eten). Dus toen was het helemaal klaar met mijn principes steeds verkondigen, want ik eet zelf ook hypocriet Cool

Mijn vriend 'mag' van mij lekker vlees eten, maar ik maak het niet klaar en dat weet hij ook. Ik koop het liever ook niet, maar dat komt ook omdat ik er echt helemaal niets van af weet.
In het begin van onze relatie maakte mijn vriend vaak apart vlees klaar, maar nu vind hij de vegetarische versies vaak veel lekkerder en eet hij nog amper vlees. Wij eten trouwens wel (duurzame) vis. Dat scheelt denk ik ook. In een restaurant bestelt hij soms vlees. Prima Wink In ieder geval 1x in de maand gaan we uitgebreid samen koken, maar maken we voor onszelf gerechten klaar die de ander niet lust. Dan maakt mijn vriend meestal wel iets van vlees.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 23:32

Aziraphale schreef:Ik eet zelf al 14 jaar geen vlees, maar ik vind het niet erg dat anderen dat wel doen. Ik heb geen zin om mijn principes aan anderen op te dringen. Als tiener was ik er wat actiever in, maar sinds mijn 20e ben ik wel weer vis gaan eten (ook op aanraden van de internist toen en omdat ik me daar beter in kan vinden dan vlees eten). Dus toen was het helemaal klaar met mijn principes steeds verkondigen, want ik eet zelf ook hypocriet Cool

Mijn vriend 'mag' van mij lekker vlees eten, maar ik maak het niet klaar en dat weet hij ook. Ik koop het liever ook niet, maar dat komt ook omdat ik er echt helemaal niets van af weet.
In het begin van onze relatie maakte mijn vriend vaak apart vlees klaar, maar nu vind hij de vegetarische versies vaak veel lekkerder en eet hij nog amper vlees. Wij eten trouwens wel (duurzame) vis. Dat scheelt denk ik ook. In een restaurant bestelt hij soms vlees. Prima Wink In ieder geval 1x in de maand gaan we uitgebreid samen koken, maar maken we voor onszelf gerechten klaar die de ander niet lust. Dan maakt mijn vriend meestal wel iets van vlees.
Moet hij het vlees dan ook in een speciale pan bereiden? Ik heb een vriendin die niet wil dat ik iets bereid in een pan waar vlees in heeft gezeten. Ik vind dat persoonlijk wel wat ver gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:36

Dat gaat helemaal niet ver. Als ik eerst vlees in de pan bak en daarna mijn vegaburger in datzelfde vet, dan zit er een vleessmaak aan. Lijkt me nogal logisch he dat dat apart word gedaan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:37

Arizaphale, waarom maak je het niet klaar? Als je nou veganist was vind ik dat toch wel anders.

Ik raak het aan en bereid het ook. Vind het onzin om mijn man van boven (als hij daar zit) helemaal naar beneden te laten komen alleen omdat ik het weiger te bereiden.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 23:38

Caribbeanlover schreef:Dat gaat helemaal niet ver. Als ik eerst vlees in de pan bak en daarna mijn vegaburger in datzelfde vet, dan zit er een vleessmaak aan. Lijkt me nogal logisch he dat dat apart word gedaan.
Ik bedoel een pan waar NOOIT vlees in is bereid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Niekske do 19 jan 2012 - 23:39

Caribbeanlover schreef:Dat gaat helemaal niet ver. Als ik eerst vlees in de pan bak en daarna mijn vegaburger in datzelfde vet, dan zit er een vleessmaak aan. Lijkt me nogal logisch he dat dat apart word gedaan.

Het meeste vega-vlees smaakt toch ook naar vlees...?
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 23:39

Caribbeanlover schreef:Arizaphale, waarom maak je het niet klaar? Als je nou veganist was vind ik dat toch wel anders.

Ik raak het aan en bereid het ook. Vind het onzin om mijn man van boven (als hij daar zit) helemaal naar beneden te laten komen alleen omdat ik het weiger te bereiden.

Ik raak het niet aan en bereid het niet. Mijn vriend en ik koken sowieso vaak samen, of zijn dan in ieder geval beiden in de woonkamer/keuken. Want we komen ongeveer tegelijk uit ins werk. Maar ik hoef het ook niet te bereiden want mijn vriend eet het amper smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:40

Oh oke, nee dat gaat me te ver. Ik was de koekenpannen goed af en dus kan het voorkomen dat ik de volgende keer mijn burgers oid erin bak, so what, ze zijn schoon.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 23:40

Niekske schreef:
Caribbeanlover schreef:Dat gaat helemaal niet ver. Als ik eerst vlees in de pan bak en daarna mijn vegaburger in datzelfde vet, dan zit er een vleessmaak aan. Lijkt me nogal logisch he dat dat apart word gedaan.

Het meeste vega-vlees smaakt toch ook naar vlees...?

Dat lijkt toch totaal niet op echt vlees, met alle sappen en stukjes die in de pan zitten? Het gaat om het vleselijke, het dierlijke stukje.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 23:40

Mijn man eet buiten de deur wel vlees en.daar maak ik ook geen punt van maar ganzenlever gaat mij echt veel te ver. Ik zou ook geen relatie willen met iemand die aapjes traint voor de foto, die honden schopt of die katten vergiftigd. Ganzenlever valt voor mij in dezelfde categorie en ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom iemand dat zou willen eten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:41

Niekske schreef:
Caribbeanlover schreef:Dat gaat helemaal niet ver. Als ik eerst vlees in de pan bak en daarna mijn vegaburger in datzelfde vet, dan zit er een vleessmaak aan. Lijkt me nogal logisch he dat dat apart word gedaan.

Het meeste vega-vlees smaakt toch ook naar vlees...?



Niet echt, maar er is nu een vegaslager en dat is wel bijna echt.

Mijn man vind het raar waarom het dan ook ''hamburger'' of ''snitzel'' ed heet en dat het er ook zo uit ziet. Dus ik zei ''moet een hamburger er dan blauw en als een driehoek ofzo uitzien?''.

Echt anders kan het niet en zolang er vega op de verpakking staat zie ik het probleem niet. Snap niet waarom hij zich daar druk om maakt.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op do 19 jan 2012 - 23:43; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 23:42

Lorna mercedez schreef:
Aziraphale schreef:Ik eet zelf al 14 jaar geen vlees, maar ik vind het niet erg dat anderen dat wel doen. Ik heb geen zin om mijn principes aan anderen op te dringen. Als tiener was ik er wat actiever in, maar sinds mijn 20e ben ik wel weer vis gaan eten (ook op aanraden van de internist toen en omdat ik me daar beter in kan vinden dan vlees eten). Dus toen was het helemaal klaar met mijn principes steeds verkondigen, want ik eet zelf ook hypocriet Cool

Mijn vriend 'mag' van mij lekker vlees eten, maar ik maak het niet klaar en dat weet hij ook. Ik koop het liever ook niet, maar dat komt ook omdat ik er echt helemaal niets van af weet.
In het begin van onze relatie maakte mijn vriend vaak apart vlees klaar, maar nu vind hij de vegetarische versies vaak veel lekkerder en eet hij nog amper vlees. Wij eten trouwens wel (duurzame) vis. Dat scheelt denk ik ook. In een restaurant bestelt hij soms vlees. Prima Wink In ieder geval 1x in de maand gaan we uitgebreid samen koken, maar maken we voor onszelf gerechten klaar die de ander niet lust. Dan maakt mijn vriend meestal wel iets van vlees.
Moet hij het vlees dan ook in een speciale pan bereiden? Ik heb een vriendin die niet wil dat ik iets bereid in een pan waar vlees in heeft gezeten. Ik vind dat persoonlijk wel wat ver gaan.

Nee hoor, dat vind ik ook erg ver gaan! We hebben een goede vaatwasser smile En dat kun je toch nooit onder controle houden, helemaal niet als je wel eens buiten de deur eet of bij anderen.


Laatst aangepast door Aziraphale op do 19 jan 2012 - 23:46; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 23:43

Maar eten jullie dan altijd een vervanger of ook maaltijden zonder vervanger? Ik vind die vervanger best duur maar ik loop met vega-eten zo tegen ingrediënten aan. Ik lust bv geen kaas, ei, noten en spinazie dus loop ik snel vast in een voedzame maaltijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  TGR do 19 jan 2012 - 23:49

Ik moet zeggen dat het "vlees" van de vegetarische slager ernstig lekker is. Wel duur, maar erg lekker!

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:50

Lorna mercedez schreef:Maar eten jullie dan altijd een vervanger of ook maaltijden zonder vervanger? Ik vind die vervanger best duur maar ik loop met vega-eten zo tegen ingrediënten aan. Ik lust bv geen kaas, ei, noten en spinazie dus loop ik snel vast in een voedzame maaltijd.



Soms eten we vega en soms eet ik dat alleen en hij vlees.

Als je die dingen niet lust kan het best zonder, gewoon goed zoeken vooral in de natuurwinkel.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:51

TGR, ik wil daar eens heen, maar DH zit niet echt in de buurt. Ik hoop dat er meerdere filialen komen dus dichtbij.



Hier gaan wij wel eens eten www.deoudeplek.nl, een aanrader!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 23:51

Ik eet niet altijd een vervanger. De meeste mensen eten ook niet elke dag een stukje vlees. Komt ook omdat ik vis eet, denk ik, dan kan ik dat compenseren.
Maar als je bijv geen noten etc. eet wordt het inderdaad lastig om een voedzame maaltijd neer te zetten. Lust je ook geen walnoten oid?

Ik ben wel dolblij met de vervangers van bijv vleeskroket en knakworstjes smile Zo kan ik ook lekker een broodje knakworst eten!

Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  TGR do 19 jan 2012 - 23:54

Caribbeanlover schreef:TGR, ik wil daar eens heen, maar DH zit niet echt in de buurt. Ik hoop dat er meerdere filialen komen dus dichtbij.



Hier gaan wij wel eens eten www.deoudeplek.nl, een aanrader!

Kijk eens op de website voor de verkooppunten: http://www.devegetarischeslager.nl/onze-verkooppunten

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Caribbeanlover do 19 jan 2012 - 23:55

Die knakworsten van AH ben ik een beetje zat omdat ik ze onderhand al ken en afwisseling wel fijn is. Nu heb ik zo'n worst die ik dan eet op zo'n echt hotdogbroodje en doe 1 door de helft, lekker met saus en gebakken uitjes.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 23:55

TGR schreef:
Caribbeanlover schreef:TGR, ik wil daar eens heen, maar DH zit niet echt in de buurt. Ik hoop dat er meerdere filialen komen dus dichtbij.



Hier gaan wij wel eens eten www.deoudeplek.nl, een aanrader!

Kijk eens op de website voor de verkooppunten: http://www.devegetarischeslager.nl/onze-verkooppunten

Ik ga ook even kijken, geloof niet dat wij dat hier hebben namelijk. Maar ben erg benieuwd ernaar!
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Er jammer dat m'n man het graag eet! - Pagina 2 Empty Re: Er jammer dat m'n man het graag eet!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum