Sonja Bakker
+6
JustMeDaan
Blond
Caramba
Pussycat
Niekske
Spring
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Sonja Bakker
Carrie schreef:Yoyo schreef:_Chance schreef:Yoyo schreef:_Chance schreef:Yoyo schreef:En van kwark wordt je echt wel vol
Haha ja zeker! Voor de smaak deed ik er vaak ananas of mandarijnstukjes in.
Ik heb tot nu toe alleen optimel kwark gehad. Moet nog bepaalde dingen uitzoeken hoe ik optimel kan vervangen i.v.m. de aspartaam wat er in zit.
Ik neem juist altijd naturel kwark van de Zaanse Hoeve (AH), die kost ook maar 45 cent geloof ik. En dan wat lijnzaad erdoorheen en wat fruit. Vind ik veel lekkerder dan Optimel kwark.
Maar wat is lijnzaad precies? Dat zie ik wel vaker voorbij komen, maar waar haal je dat?
Bij de natuurwinkel en albertheijn heeft het ook. Het 'borstelt' je darmen schoon en het is heel goed voor een goede stoelgang.
Maar dankjewel Carrie! Ik ga er een keer naar kijken. Daar wordt je ook wel vol(ler) van of niet?
Gast- Gast
Carrie schreef:Niekske schreef:Sorry Elodie, dit zijn vast niet de reacties die je wil horen.... maar de essentie van een goed dieet is dat je je eetgewoontes op een gezonde manier aanpast, dan alleen heb je er op de lange termijn iets aan. Bij Sonja Bakker is dat absoluut niet aan de orde, want je eet gewoon veel te weinig. Als je het volhoudt, ja dan val je snel af, maar zodra je weer normaal gaat eten, is het ook zo weer erbij.
Ik heb wel tips tegen een honger-gevoel: water drinken, komkommer eten en kauwgom kauwen.
Van water drinken is mijn trek nog nooit weggegaan, van komkommer ook niet. Van kaugom kauwen krijg je juist honger, omdat je maag een seintje krijgt dat er eten in komt, wat er niet inkomt.
Wil je een voller gevoel hebben is mijn tip meer eiwitten eten. (gekookt ei als tussendoortje, gebakken ei zonder brood als ontbijt, kwark, tonijn, bonen, enz) Dat geeft een voller gevoel, minder koolhydraten eten, en als je ze eet, kies de bruine variant (bruine rijst, volkoren pasta, enz) de witte variant zet zich om in suikers. Sonja bakker is niet erg gezond omdat ze allemaal bewerkte producten voorschrijft, witte rijst, sausjes uit een pakje, lightproducten, lightkaas waar bijnna al het vet uit is gehaald ja, maar waar vervolgens zoveel toevoegingen bijgevoegd worden om de kaas nog enigszins smaak te geven, eierkoeken als verantwoord tussendoortje (= niet waar) en het is inderdaad lastig vol te houden.
Ik zou als ik jou was minderen met de koolhydraten die je in brood vindt en pasta, rijst, aardappels. Je koolhydraten uit groenten halen, bonen. Meer sporten en een gezond eetpatroon vinden. Ik ben met dit eetpatroon 6 kilo kwijt geraakt (het boek van Amber Albarda, www.amberalbarda.nl) en op de lange termijn werkt het veel beter.
Ik ben zo blij met Amber in mijn leven
Gast- Gast
+1Reva schreef:Carrie schreef:Niekske schreef:Sorry Elodie, dit zijn vast niet de reacties die je wil horen.... maar de essentie van een goed dieet is dat je je eetgewoontes op een gezonde manier aanpast, dan alleen heb je er op de lange termijn iets aan. Bij Sonja Bakker is dat absoluut niet aan de orde, want je eet gewoon veel te weinig. Als je het volhoudt, ja dan val je snel af, maar zodra je weer normaal gaat eten, is het ook zo weer erbij.
Ik heb wel tips tegen een honger-gevoel: water drinken, komkommer eten en kauwgom kauwen.
Van water drinken is mijn trek nog nooit weggegaan, van komkommer ook niet. Van kaugom kauwen krijg je juist honger, omdat je maag een seintje krijgt dat er eten in komt, wat er niet inkomt.
Wil je een voller gevoel hebben is mijn tip meer eiwitten eten. (gekookt ei als tussendoortje, gebakken ei zonder brood als ontbijt, kwark, tonijn, bonen, enz) Dat geeft een voller gevoel, minder koolhydraten eten, en als je ze eet, kies de bruine variant (bruine rijst, volkoren pasta, enz) de witte variant zet zich om in suikers. Sonja bakker is niet erg gezond omdat ze allemaal bewerkte producten voorschrijft, witte rijst, sausjes uit een pakje, lightproducten, lightkaas waar bijnna al het vet uit is gehaald ja, maar waar vervolgens zoveel toevoegingen bijgevoegd worden om de kaas nog enigszins smaak te geven, eierkoeken als verantwoord tussendoortje (= niet waar) en het is inderdaad lastig vol te houden.
Ik zou als ik jou was minderen met de koolhydraten die je in brood vindt en pasta, rijst, aardappels. Je koolhydraten uit groenten halen, bonen. Meer sporten en een gezond eetpatroon vinden. Ik ben met dit eetpatroon 6 kilo kwijt geraakt (het boek van Amber Albarda, www.amberalbarda.nl) en op de lange termijn werkt het veel beter.
Gast- Gast
Broodrooster schreef:+1Reva schreef:Carrie schreef:
+1, ik zou nu ook niet weer voor Sonja gaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Oeh lijnzaad ga ik halen!
Carrie, ik heb geprobeerd wat af te vallen (ging toen om 5 kilo) met een koolhydraatarm dieet maar dat is me niet gelukt. Het is zeker gezonder want idd Sonja gebruikt oa best wat light producten. Maar ik vind het zo fijn dat ik duidelijke weekmenu's heb. Ik heb weinig tijd en alle maaltijden zijn heel makkelijk. En van het avondeten kunnen vriend en zoon ook gewoon eten, dus dat scheelt.
Carrie, ik heb geprobeerd wat af te vallen (ging toen om 5 kilo) met een koolhydraatarm dieet maar dat is me niet gelukt. Het is zeker gezonder want idd Sonja gebruikt oa best wat light producten. Maar ik vind het zo fijn dat ik duidelijke weekmenu's heb. Ik heb weinig tijd en alle maaltijden zijn heel makkelijk. En van het avondeten kunnen vriend en zoon ook gewoon eten, dus dat scheelt.
Gast- Gast
Elodie schreef:Oeh lijnzaad ga ik halen!
Dat is inderdaad ook mijn beweegreden (al heb ik geen kind, maar ouders die er rekening mee moeten houden). Verder, als ik zelf de dagmenu's moet gaan samenstellen eet ik én niet gestructureerd én ik moet er te veel bij na denken waardoor ik bang ben sneller op te geven. Wie weet dat wanneer mijn 1e doel is bereikt met Sonja, ik over stap op een ander dieet. Lightproducten probeer ik wel naar alternatieven te zoeken en ook de zakjes gebruik ik liever niet (verbaasde ik me ook over dat dat zoveel wordt gebruikt!).
Gast- Gast
Elodie schreef:Oeh lijnzaad ga ik halen!
Misschien kun je Sonja dan hier en daar wat aanpassen? Dus de bruine variant kiezen waar zij voor bv witte rijst gaat? En de bruine variant vult ook veel meer! Gebruik je gewoon dezelfde hoeveelheden. Zeg het nog een keer: witte rijst, wit brood, witte pasta vult minder snel, en zet zich in je lichaam om in suikers!
Veel succes met je dieet!
Gast- Gast
Broodrooster schreef:+1Reva schreef:Carrie schreef:Niekske schreef:Sorry Elodie, dit zijn vast niet de reacties die je wil horen.... maar de essentie van een goed dieet is dat je je eetgewoontes op een gezonde manier aanpast, dan alleen heb je er op de lange termijn iets aan. Bij Sonja Bakker is dat absoluut niet aan de orde, want je eet gewoon veel te weinig. Als je het volhoudt, ja dan val je snel af, maar zodra je weer normaal gaat eten, is het ook zo weer erbij.
Haha me to!
Gast- Gast
Carrie schreef:Elodie schreef:Oeh lijnzaad ga ik halen!
Misschien kun je Sonja dan hier en daar wat aanpassen? Dus de bruine variant kiezen waar zij voor bv witte rijst gaat? En de bruine variant vult ook veel meer! Gebruik je gewoon dezelfde hoeveelheden. Zeg het nog een keer: witte rijst, wit brood, witte pasta vult minder snel, en zet zich in je lichaam om in suikers!
Maar Sonja zegt ook nergens dat je witte rijst, wit brood of witte pasta moet eten. Ze adviseert zeker om volkorenbrood te eten, en volgens mij ook voor volkorenpasta en zilvervliesrijst.
Maar inderdaad, gewoon je eigen draai aan geven. Dat deed ik ook. Ik heb bijvoorbeeld nooit 30+ kaas gegeten, alleen gewone 48+ kaas. En toch best veel mee afgevallen
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben er zelf 12 kilo mee afgevallen en mijn man 30! Hij is nooit meer erna aangekomen en eet in de weekenden wat hij wilt en door de week gewoon 4 boterhammen elke dag en fruit.
Ik ben zelf net weer begonnen voor 5 kilo maar dat is echt mijn eigen schuld want heb mijn gewicht van toen gewoon 3jr vast gehouden en toen ben ik gewoon weer veel gaan eten en veel zoetigheid.
Uiteindelijk weet je meestal zelf wel waar je de fout in gaat, en je moet het niet zien als dieet maar ook gewoon beseffen dat je erna ook je levensstijl aan moet passen.
Als je dat doet dan komt het vast goed! En als je ECHT honger hebt kun je altijd een extra appel nemen.,
Ik ben zelf net weer begonnen voor 5 kilo maar dat is echt mijn eigen schuld want heb mijn gewicht van toen gewoon 3jr vast gehouden en toen ben ik gewoon weer veel gaan eten en veel zoetigheid.
Uiteindelijk weet je meestal zelf wel waar je de fout in gaat, en je moet het niet zien als dieet maar ook gewoon beseffen dat je erna ook je levensstijl aan moet passen.
Als je dat doet dan komt het vast goed! En als je ECHT honger hebt kun je altijd een extra appel nemen.,
Poeke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10
_Chance schreef:Carrie schreef:Elodie schreef:Oeh lijnzaad ga ik halen!
Maar Sonja zegt ook nergens dat je witte rijst, wit brood of witte pasta moet eten. Ze adviseert zeker om volkorenbrood te eten, en volgens mij ook voor volkorenpasta en zilvervliesrijst.
Maar inderdaad, gewoon je eigen draai aan geven. Dat deed ik ook. Ik heb bijvoorbeeld nooit 30+ kaas gegeten, alleen gewone 48+ kaas. En toch best veel mee afgevallen
Maar ze zegt wel dat je moet ontbijten met ontbijtkoek (suiker), optimelkwark (aspartaam) en soep uit blik te eten met wat extra groentes erin. En de milner oud 30+ is echt heel erg lekker!
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Ja dat klopt. Sonja Bakker is voor mij niet heilig hoor , maar ik lees regelmatig hele negatieve dingen, en zo slecht is het nu ook weer niet. Met die wissellijsten kan je toch wel redelijk wisselen. Wat ik al eerder zei, ik nam zelden Optimel, ik nam dan bijvoorbeeld magere yoghurt/kwark of halfvolle melk. Zo strikt is het allemaal gewoon niet. In plaats van ontbijtkoek kan je ook een appel of een banaan eten. En je kan natuurlijk altijd nog beter een ontbijtkoek als tussendoortje eten dan een gevulde koek of een saucijzenbroodje.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Liz schreef:_Chance schreef:Carrie schreef:Elodie schreef:Oeh lijnzaad ga ik halen!
Maar ze zegt wel dat je moet ontbijten met ontbijtkoek (suiker), optimelkwark (aspartaam) en soep uit blik te eten met wat extra groentes erin. En de milner oud 30+ is echt heel erg lekker!
Soep uit blik zou ik ook nooit maken. Dat vond ik ook zoiets belachelijks!!
Nog een tip voor wat betreft de kaas. Je hebt bij de aldi 30+ kaas met lekkere kruiden erin! Die is echt erg lekker.
Gast- Gast
_Chance schreef:Ja dat klopt. Sonja Bakker is voor mij niet heilig hoor , maar ik lees regelmatig hele negatieve dingen, en zo slecht is het nu ook weer niet. Met die wissellijsten kan je toch wel redelijk wisselen. Wat ik al eerder zei, ik nam zelden Optimel, ik nam dan bijvoorbeeld magere yoghurt/kwark of halfvolle melk. Zo strikt is het allemaal gewoon niet. In plaats van ontbijtkoek kan je ook een appel of een banaan eten. En je kan natuurlijk altijd nog beter een ontbijtkoek als tussendoortje eten dan een gevulde koek of een saucijzenbroodje.
Je zou juist beter wel een gevulde koek kunnen eten
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Iemand bekend met Sonja Bakker
» Zomerslank van Sonja Bakker; doet/deed iemand dit toevallig?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Leen bakker
» Boekenkast Bretagne (Leen Bakker)
» Zomerslank van Sonja Bakker; doet/deed iemand dit toevallig?
» Waarom Sonja Bakker.. Waarom..
» Leen bakker
» Boekenkast Bretagne (Leen Bakker)
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: