Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten gastouder?

+9
chipa
Fiebje
Lejow
Dora
Muis
Coccinelle
RiLiJu
Tania
Bruintje Beer
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kosten gastouder? - Pagina 2 Empty Re: Kosten gastouder?

Bericht  Tania zo 15 jan 2012 - 22:29

Ik zou ook geen vreemde in huis willen. Mijn moeder past wel altijd hier op maar bij een gastouder in huis zou ik me niet prettig voelen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  RiLiJu zo 15 jan 2012 - 22:31

Ik had het heerlijk gevonden.
Het is voor een gastouder alleen niet rendabel om voor 1 kindje aan huis op te gaan vangen.
Nu hebben we al 2,5 jaar een gastouder die heel goed bevalt en dan stap je ook niet zo snel meer over, als je twee kindjes hebt.
Heb je al op de volgende sites gekeken?:
nannyinhetnoorden.nl
nannyco.nl
topnanny.nl
RiLiJu
RiLiJu
Prater
Prater

Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 22:31

FryskeFlinter schreef:Begrijpelijk Tijgertje, en als de gastouder nou geen kinderen heeft? (in ons geval)

Waar woon je Beegee? Kosten gastouder? - Pagina 2 166342 Nee grapje, zou je ook een opvang-ouder in huis nemen als dat veel duurder zou zijn dan de kinderen naar een gastouder toe brengen? En daarbij, je schoonmoeder is geen 'vreemde'.

Ik wil gewoon liever iemand aan huis, anders moet ik bijv in de ochtend 3 kids verplaatsen waarvan er 2 op nog geen 2 min afstand op school/psz zitten en als dat duurder zou zijn, tsja dat is dat balen. Maar goed mijn schoonmoeder is niet onze gastouder hoor.. maar wij hebben er wel over nagedacht om voor de donderdag 1 gastouder te nemen omdat ik dan veel moet regelen met school/psz de ophaal en breng tijden zeg maar. Op dit moment hebben we het geregeld qua oppas, maar mocht dat lastig worden dan gaan we toch kijken voor een gastouder... (denk toekomst gezien dat als er een 4e kindje zou mogen komen dat we dan wel moeten)... wil men ouders/schoonouders niet belasten met zoveel kindjes..

Gast
Gast

Bericht  Silver zo 15 jan 2012 - 23:04

RiLiJu schreef:
Heb je al op de volgende sites gekeken?:
nannyinhetnoorden.nl
nannyco.nl
topnanny.nl

Nee, die kon ik nog niet! Zal gelijk een kijkje nemen. smile
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 23:13

FryskeFlinter schreef:Even een vraagje, omdat ik sta te springen om gastouder te worden in de thuis-opvang.

Zouden jullie ook een gastouder in je eigen huis willen nemen? Dus thuis-opvang, ipv. je kind/eren ergens anders heen brengen? Aangezien wij (nog) niet aan kinderen toe zijn, wil ik het liefst buiten de deur werken, maar het is zo moeilijk een gezin te vinden.
En ik ben au-pair geweest dus weet wel hoe het is om in een huis van 'vreemden' te zitten.
Vroeg het mij alleen maar af, hoe jullie daar tegenover staan.

Er zijn genoeg mensen die een gastouder aan huis willen hebben! Ik zou naar een ander gastouderbureau gaan kijken als je er nu nog steeds niks is gevonden.
Ik heb het ook de eerste jaren gedaan en vond het heel fijn, maar nu ik een eigen kindje heb vind ik het prettiger om hier thuis op te vangen.

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer zo 15 jan 2012 - 23:47

Oke. Waarom ben je niet tevreden over bijdehand? Ben echt nog een leek daarin dus ervaringen zijn welkom!
Dat dacht ik dus ook dat ze bij meerdere aangesloten mocht zijn.

Ik zou ook geen gastouder aan huis willen hebben eigenlijk. Mijn moeder past nu nog regelmatig op bij mij thuis en vindt dat heerlijk omdat zij ook wat huishoudelijke dingen doet maar gastouder aan huis zou ik niet aan huis willen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Gast zo 15 jan 2012 - 23:50

Bruintje Beer schreef:Oke. Waarom ben je niet tevreden over bijdehand? Ben echt nog een leek daarin dus ervaringen zijn welkom!

Meerdere redenen eigenlijk, de voornaamste redenen zijn dat ze slecht communiceren, ze het 1 zeggen en het ander doen doen, en dat ze de vraagouders proberen te laten liegen tegen mij om reden dat ze weggingen. Gelukkig had ik goede vraagouders die dat eerlijk tegen mijn vertelde.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey ma 16 jan 2012 - 7:22

Ik heb ruim een jaar bij mensen thuis opgepast. Als gastouder. Je betaald als vraagouder niet meer als wanneer jij je kinderen bij een gastouder brengt.
Enige is, je vind niet zomaar een gastouder die bij jou thuis wil oppassen. Met 3 kids zoals beegee is dat wel te doen, maar voor 1 kind niet want je kunt geen andere kinderen erbij nemen dan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  sanne-84 ma 10 sep 2012 - 22:55

Even een oude topic uppen.

Ik ben ook het een en ander aan het uitzoeken, en snap het uurtarief niet goed. Dit staat op de site;

Bij de onderstaande tarieven is geen rekening gehouden met de tegemoetkoming van de belastingdienst, waardoor het uiteindelijke bedrag dat betaald moet worden meestal maar een beperkt deel van de vermelde prijs is. 

Rijksnorm 2012  € 5,09

Het uurtarief voor de gastouderopvang is € 5,41 en  bestaat uit de adviesvergoeding aan de gastouder per uur per kind plus de bemiddelingskosten.

De uurvergoeding voor de gastouder bedraagt € 4,33 inclusief maaltijden en tussendoortjes.

Het uurtarief opvang kinderen bestaat uit de bemiddelingskosten per jaar gedeeld door het totaal aantal uren opvang per jaar plus de adviesvergoeding aan de gastouder per uur per kind. 

Ben ik dan 5,41+4,33 euro per uur kwijt? Lijkt me niet, maar kan er niks anders van maken..

En een andere vraag; zit er maar vaak maar 1 gastouderbureau in de buurt.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 22:57

Nee je betaald dan 5,41, waarvan 4,33 naar de gastouder gaat.

Er zijn heel veel landelijke gastouderbureau's.

Gast
Gast

Bericht  sanne-84 ma 10 sep 2012 - 22:59

Aha ok, die prijs klinkt íets aannemelijker;)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Gast ma 10 sep 2012 - 23:01

Haha ja anders word het wel erg duur! smile

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: