Kosten gastouder?
+9
chipa
Fiebje
Lejow
Dora
Muis
Coccinelle
RiLiJu
Tania
Bruintje Beer
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kosten gastouder?
Wij zijn op zoek naar een gastouder. En doen dit dus via zo'n bureau. Nu hebben wij een kennis die ook gastouder is en heeft aangeboden om op onze kinderen te passen.
Schrok alleen van de prijs. Niet zo zeer van de prijs van de gastouder maar meer van het bureau zelf.
De gastouder vraagt 4,75 p.u. maar met de bureaukosten/bemiddelingskosten is het voor het 1e kind 6,73 p.u. en 2e kind 6,23 p.u. Nu heb ik van horen zeggen dat waar zij zit wel een heel duur bureau is.
We hebben ook nog contact met een ander bureau wat opzich goedkoper lijkt en deze staat ook wel goed aangeschreven.
Nu is mijn vraag wat betalen jullie per uur aan de gastouder/gastouderbureau met de bureaukosten erbij?
Schrok alleen van de prijs. Niet zo zeer van de prijs van de gastouder maar meer van het bureau zelf.
De gastouder vraagt 4,75 p.u. maar met de bureaukosten/bemiddelingskosten is het voor het 1e kind 6,73 p.u. en 2e kind 6,23 p.u. Nu heb ik van horen zeggen dat waar zij zit wel een heel duur bureau is.
We hebben ook nog contact met een ander bureau wat opzich goedkoper lijkt en deze staat ook wel goed aangeschreven.
Nu is mijn vraag wat betalen jullie per uur aan de gastouder/gastouderbureau met de bureaukosten erbij?
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kosten gastouder?
Wij betalen nu 4,50 voor de gastouder en 45 euro per maand aan bureaukosten. Dat komt op 5,63 per uur. Als ons tweede kindje er ook is gaan we overstappen naar een ander bureau waarschijnlijk omdat dat dat ons bij een ander bureau zo'n 50 euro per maand scheelt dan.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Onze gastouder vraagt ook 4.75 euro per uur per kind. De bureaukosten zijn 55 euro per kind, ongeacht het aantal uren dat je afneemt. Als je weinig uren afneemt is dit eigenlijk ongunstig, neem je veel uren af is het tarief gunstiger. Wij nemen per maand ongeveer 100 tot 120 uur per maand af dus ons uurtarief ligt tussen de 5.20 en 5.30. Wij hebben onze gastouder via 4-kids. Het uurtarief voor de gastouder zelf bij dat bureau wisselt tussen de 4.30 en 5.06 als ik het goed heb.
Gast- Gast
Wij zitten bij allkidsnederland en betalen 27,50 bemiddelingskosten per maand, ongeacht het aantal uren of aantal kinderen.
Het bureau is verder prima en het gaat allemaal ook heel persoonlijk.
Edit: Wij betalen 4,70 voor het eerste kind en 4,50 voor het tweede kind.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Nu ik je bedragen wat beter bekeken heb, vind ik dat toch wel heel duur.
Als je haar wel als gastouder wil hebben, zou ik gewoon zeggen dat je dat prima vindt, maar dan wel bij een bureau naar eigen keuze.
Als je haar wel als gastouder wil hebben, zou ik gewoon zeggen dat je dat prima vindt, maar dan wel bij een bureau naar eigen keuze.
RiLiJu- Prater
Wij betaalden € 6,10 per uur.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
Onze gastouder vraagt €4,25 per uur + €1,- kosten voor het gastouderbureau zitten we dus op €5,25 per uur.
Gast- Gast
Wij hebben nog geen kinderen, maar hopelijk binnekort wel . Houd dit topic dus even in de gaten, altijd makkelijk om een indicatie te krijgen.
Muis- Prater
- Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
RiLiJu schreef:Wij zitten bij allkidsnederland en betalen 27,50 bemiddelingskosten per maand, ongeacht het aantal uren of aantal kinderen.
Daar zitten wij ook. Wij betalen voor beide €5,-
Www.allkidznederland.nl
Dit bureau is blijkbaar ook erg gunstig voor de gastouder, dus wellicht een optie dat ze zich daar ook inschrijft (de gastouder)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Teigertje schreef:RiLiJu schreef:Wij zitten bij allkidsnederland en betalen 27,50 bemiddelingskosten per maand, ongeacht het aantal uren of aantal kinderen.
Www.allkidznederland.nl
Dit bureau is blijkbaar ook erg gunstig voor de gastouder, dus wellicht een optie dat ze zich daar ook inschrijft (de gastouder)
Zo aan hun naam te zien, neem ik aan dat zij door heel Nederland zitten?
Ik ben eens aan het rond kijken op de site, maar vind het wel prettig als er een lijst is waarin alle gastouders staan, zodat je kunt zien of het in de buurt is. Maar, of zij hebben het niet, of ik kijk er overheen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Teigertje schreef:RiLiJu schreef:Wij zitten bij allkidsnederland en betalen 27,50 bemiddelingskosten per maand, ongeacht het aantal uren of aantal kinderen.
Www.allkidznederland.nl
Ik ben eens aan het rond kijken op de site, maar vind het wel prettig als er een lijst is waarin alle gastouders staan, zodat je kunt zien of het in de buurt is. Maar, of zij hebben het niet, of ik kijk er overheen?
Ze zitten inderdaad door heel Nederland. Wij hadden al een gastouder en hebben ons toen daar samen aangemeld, dus ik weet niet hoe het gaat als je via hun een gastouder zoekt, maar misschien dat Tijgertje dat wel heeft gedaan en weet of dat ook goed verloopt.
RiLiJu- Prater
Wij betalen 4.50 per uur. Bureaukosten is 70 euro is een vast bedrag per maand. Mijn gastouder zit aangeskoten bij gobhaaglanden. Maar zitten ook in het midden van het land.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Ik vind die kosten van zo'n bureau zo belachelijk hoog! Op die manier wordt gastouderopvang (net als het kdv) bijna onbetaalbaar. (Off topic maar moest het even kwijt)
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Maar volgens mij heb je wel belastingvoordeel Chipa.
Het bureau waar mijn moeder voor werkt vraagt €6,00 per uur waar dan de bemiddelingskosten van 1,75 al bij in zitten. Ik weet niet waar je woont, anders kan ik die site ook door geven?
Het bureau waar mijn moeder voor werkt vraagt €6,00 per uur waar dan de bemiddelingskosten van 1,75 al bij in zitten. Ik weet niet waar je woont, anders kan ik die site ook door geven?
Gast- Gast
chipa schreef:Ik vind die kosten van zo'n bureau zo belachelijk hoog! Op die manier wordt gastouderopvang (net als het kdv) bijna onbetaalbaar. (Off topic maar moest het even kwijt)
Ik vind het zelf heel erg mee vallen met de kosten. Wij hebben via 4kids een gastouder, vinden het een fijn bureau en ook een fijn contactpersoon.
Wij nemen per maand 84uur af en betalen zo'n 90 euro zelf. Van de belastingdienst krijgen we rond de 340 euro!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Aan mij betalen ze 5 euro exclusief luiers en flesvoeding ( inclusief de rest)
Ik wil overstappen naar een ander bureau waar de kosten heel laag liggen.
Je kan als je een gastouder hebt gevonden ook vragen of ze via een goedkoper bureau wil werken ( gastouder kan bij meerdere bureau's ingeschreven staan)
Als je nog geen bureau hebt dan zou je naar een goedkopere kunnen kijken.
Ik weet niet waar je nu zit?
Ik wil overstappen naar een ander bureau waar de kosten heel laag liggen.
Je kan als je een gastouder hebt gevonden ook vragen of ze via een goedkoper bureau wil werken ( gastouder kan bij meerdere bureau's ingeschreven staan)
Als je nog geen bureau hebt dan zou je naar een goedkopere kunnen kijken.
Ik weet niet waar je nu zit?
Gast- Gast
RiLiJu schreef:Lejow schreef:Teigertje schreef:RiLiJu schreef:Wij zitten bij allkidsnederland en betalen 27,50 bemiddelingskosten per maand, ongeacht het aantal uren of aantal kinderen.
Www.allkidznederland.nl
Ze zitten inderdaad door heel Nederland. Wij hadden al een gastouder en hebben ons toen daar samen aangemeld, dus ik weet niet hoe het gaat als je via hun een gastouder zoekt, maar misschien dat Tijgertje dat wel heeft gedaan en weet of dat ook goed verloopt.
http://www.allkidznederland.nl/aanbod-gastouders-allkidz
En mocht er niemand tussenstaan kan het zijn dat het niet betekent dat ze niemand voor je hebben. Anders gewoon bellen.
Wij zijn samen met de gastouder overgestapt.
Dora- Kletskop
Snoepy:Tja dat is het probleem zij zegt dat ze dat dus niet mag. Zij zit bij OOK.
Zelf hebben we nu contact met Bijdehand en 4Kids.
Waar ga ijij naar toe. Omdat je naar een goedkopere wilt? En waarom als ik vragen mag?
Zelf hebben we nu contact met Bijdehand en 4Kids.
Waar ga ijij naar toe. Omdat je naar een goedkopere wilt? En waarom als ik vragen mag?
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Ik zit nu bij Bijdehand, maar daar ben ik niet tevreden over ( en vele met mij)
Wat vreemd dat de gastouder zegt dat het niet mag, want het mag namelijk wel. Als je op internet zoekt kan ze dat ook zien, voorbeeld:
Gastouder en gastouderbureau
Als gastouder werk je altijd samen met een gastouderbureau. Dit is verplicht gesteld door de overheid. Als je niet samenwerkt met een gastouderbureau, hebben de vraagouders van je opvang kinderen geen recht op kinderopvangtoeslag.
Veel gastouders denken dat ze maar samen mogen werken met één gastouderbureau. Sterker nog, sommige gastouderbureaus zetten in hun contract dat de gastouder slechts met één gastouderbureau samen mag werken. Klopt dit?
Nee, dit klopt niet. Als gastouder mag je met meerdere gastouderbureaus samenwerken.
En zo zijn er vele site's die aangeven dat het wel mag!
Ik wil bij find-brands gaan werken ( heel goedkoop voor ouders) verder zit ik ook bij gastouderexpert, maar verder nog geen ervaring met ze. En via OOK wil ik even gaan kijken.
Wat vreemd dat de gastouder zegt dat het niet mag, want het mag namelijk wel. Als je op internet zoekt kan ze dat ook zien, voorbeeld:
Gastouder en gastouderbureau
Als gastouder werk je altijd samen met een gastouderbureau. Dit is verplicht gesteld door de overheid. Als je niet samenwerkt met een gastouderbureau, hebben de vraagouders van je opvang kinderen geen recht op kinderopvangtoeslag.
Veel gastouders denken dat ze maar samen mogen werken met één gastouderbureau. Sterker nog, sommige gastouderbureaus zetten in hun contract dat de gastouder slechts met één gastouderbureau samen mag werken. Klopt dit?
Nee, dit klopt niet. Als gastouder mag je met meerdere gastouderbureaus samenwerken.
En zo zijn er vele site's die aangeven dat het wel mag!
Ik wil bij find-brands gaan werken ( heel goedkoop voor ouders) verder zit ik ook bij gastouderexpert, maar verder nog geen ervaring met ze. En via OOK wil ik even gaan kijken.
Gast- Gast
Even een vraagje, omdat ik sta te springen om gastouder te worden in de thuis-opvang.
Zouden jullie ook een gastouder in je eigen huis willen nemen? Dus thuis-opvang, ipv. je kind/eren ergens anders heen brengen? Aangezien wij (nog) niet aan kinderen toe zijn, wil ik het liefst buiten de deur werken, maar het is zo moeilijk een gezin te vinden.
En ik ben au-pair geweest dus weet wel hoe het is om in een huis van 'vreemden' te zitten.
Vroeg het mij alleen maar af, hoe jullie daar tegenover staan.
Zouden jullie ook een gastouder in je eigen huis willen nemen? Dus thuis-opvang, ipv. je kind/eren ergens anders heen brengen? Aangezien wij (nog) niet aan kinderen toe zijn, wil ik het liefst buiten de deur werken, maar het is zo moeilijk een gezin te vinden.
En ik ben au-pair geweest dus weet wel hoe het is om in een huis van 'vreemden' te zitten.
Vroeg het mij alleen maar af, hoe jullie daar tegenover staan.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Snoepy heeft dat een tijdje gedaan.
Maar ik zou het niet fijn vinden. Kun je niks rondlaten slingeren en zo groot is ons huis niet...
Als er een keer een avondje een oppas komt vind ik het wat anders, maar ik zou het niet willen dan mijn gastouder 2 dagen in de week bij mij zit. Plus dat ze ook nog een eigen kind heeft dat ze naar school moet brengen (zit aan de andere kant van onze woonplaats) en nog andere opvangkindjes heeft.
Ook vinden onze dames het erg leuk om daar te gaan spelen omdat ze daar toch weer ander speelgoed etc heeft.
Maar ik zou het niet fijn vinden. Kun je niks rondlaten slingeren en zo groot is ons huis niet...
Als er een keer een avondje een oppas komt vind ik het wat anders, maar ik zou het niet willen dan mijn gastouder 2 dagen in de week bij mij zit. Plus dat ze ook nog een eigen kind heeft dat ze naar school moet brengen (zit aan de andere kant van onze woonplaats) en nog andere opvangkindjes heeft.
Ook vinden onze dames het erg leuk om daar te gaan spelen omdat ze daar toch weer ander speelgoed etc heeft.
Dora- Kletskop
Als ik een gastouder zou willen dan 1 die aan huis komt. Ik woon nog geen 2 minuten van school af.. ook wil ik in de ochtend niet extra haasten om ook nog de kindjes weg te moeten brengen....
mijn schoonmoeder komt nu bijv ook om 8 zodat ik weg kan voordat ze naar school/psz gaan.. scheelt mij een boel tijd en ik kom rustiger aan op men werk :-)
mijn schoonmoeder komt nu bijv ook om 8 zodat ik weg kan voordat ze naar school/psz gaan.. scheelt mij een boel tijd en ik kom rustiger aan op men werk :-)
Gast- Gast
Begrijpelijk Tijgertje, en als de gastouder nou geen kinderen heeft? (in ons geval)
Waar woon je Beegee? Nee grapje, zou je ook een opvang-ouder in huis nemen als dat veel duurder zou zijn dan de kinderen naar een gastouder toe brengen? En daarbij, je schoonmoeder is geen 'vreemde'.
Waar woon je Beegee? Nee grapje, zou je ook een opvang-ouder in huis nemen als dat veel duurder zou zijn dan de kinderen naar een gastouder toe brengen? En daarbij, je schoonmoeder is geen 'vreemde'.
Silver- Ratel
Dan zou ik me daar nog niet prettig bij voelen....
Dora- Kletskop
Toch wel handig, om nu een beeld te krijgen... Aangezien ik me in okt. aangemeld heb. En er sindsdien nog geen gezin voor mij gevonden is. Het begint op het laatst ook wel wat te frustreren waar het aan kan liggen.
Silver- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: