Wat is een 'normaal' oppastarief tegenwoordig..
+14
Darius
piene1983
Le Chat Noir
Highway
Ellusss
blondje1313
Susan
JD
PiP
Roodkapje
Monte
Caroow
Lejow
Printje
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Wat is een 'normaal' oppastarief tegenwoordig..
JaneDoe schreef:Hmmm.... Geloof dat ik best weinig vraag dan....
Ik vraag 5e per uur, maar ik ben dan wel 26, werk in de kinderopvang,pedagogische achtergrond,en t is een gezin net 3 kindjes, die ik alle3 nog in bad moet doen,naaer bed moet brengen etc.
To, als het een meisje van 17 is, en ze hoeftr alleen maar op de bank neer te ploffen, dan vind ik 3,50 een mooi bedrag. En dan kun je per keer bekijken of je t naar boven of beneden afrond....
Je moet gewoon zeggen dat je uurloon per 1 januari is verhoogd ! 5 euro is echt weinig voor iemand van 26! Gewoon minimaal op het minimumloon zitten... je hoeft er niet rijk van te worden maar 5 euro is echt schandalig weinig... ik zou het niet eens durven geven!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
PiP schreef:En wat vinden jullie een mooi uurbedrag voor een meid van 21(of 23)die een opleiding spw doet?
Het gaat dan om een avond van 7 tot 11/12 uur.
Aan de ene kant zou ik het wel prettig vinden om een oppas te hebben die al wat ouder is en weet hoe ze met kleine kinderen om moet gaan, aan de andere kant, als je kind rond die tijd al op bed ligt en 9 van de 10 keer doorslaapt kan ik me ook wel weer indenken dat je niet heel veel meer betaalt dan aan een andere oppas.
Bij een oppas die overdag komt profiteer je echt van die opleiding en de ervaring die ze heeft, bij een oppas die er 's avonds is gaat het vooral erom dat ze zich verantwoordelijk gedraagt, het hoofd koel houdt als zich een incident voordoet (bijvoorbeeld een ziek kind) en dan weet wat ze moet doen. SPW is dan op zich niet echt een vereiste.
Als je kinderen hebt die moeilijk gaan slapen of die vaak wakker worden heeft het weer wel een meerwaarde.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het eerder af laten hangen van wat diegene moet doen, dan van de leeftijd..
Iemand van 16 hangt waarschijnlijk op dezelfde manier op de bank als iemand van 21.
Ik vind 7,50 per uur echt heel veel!
Iemand van 16 hangt waarschijnlijk op dezelfde manier op de bank als iemand van 21.
Ik vind 7,50 per uur echt heel veel!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik vind niet dat je voor oppassen op het minimumloon hoeft te gaan zitten, zeker niet als het gewoon tv kijken en chips eten is.
Als je een kindje hebt wat wel meer aandacht nodig heeft vind ik het wat anders, of wanneer het over structureel oppassen gaat (elke dinsdagavond ofzo) dan zie ik het meer als een 'baan'.
Volgens mij kreeg ik vroeger voor een avondje oppassen tien of 15 gulden, dat vond ik best goed verdiend voor wat ik er voor moest doen.
Ik denk dat voor die paar uurtjes 15 euro wel genoeg is, je zou eventueel aan haar kunnen vragen of ze het genoeg vindt of niet, weet niet of ze meerdere oppasadressen heeft.
Ik zou haar wel kennis laten maken met het kindje, lijkt me anders zo schrikken voor hem als hij wakker wordt en het is een wildvreemd gezicht.
Als je een kindje hebt wat wel meer aandacht nodig heeft vind ik het wat anders, of wanneer het over structureel oppassen gaat (elke dinsdagavond ofzo) dan zie ik het meer als een 'baan'.
Volgens mij kreeg ik vroeger voor een avondje oppassen tien of 15 gulden, dat vond ik best goed verdiend voor wat ik er voor moest doen.
Ik denk dat voor die paar uurtjes 15 euro wel genoeg is, je zou eventueel aan haar kunnen vragen of ze het genoeg vindt of niet, weet niet of ze meerdere oppasadressen heeft.
Ik zou haar wel kennis laten maken met het kindje, lijkt me anders zo schrikken voor hem als hij wakker wordt en het is een wildvreemd gezicht.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik vind het trouwens wel weer een beetje denigrerend om te stellen dat een avondoppas echt alleen maar op de bank zit en chips eet. Een oppas zit er niet voor niks, die is er voor de situatie waarin je kind wel wakker wordt en iemand nodig heeft en het kan dus ook gebeuren dat je kind ziek wordt, een nachtmerrie heeft, niet meer wil slapen, noem maar op. Als oppas heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid en op het moment dat je oppast ben je gewoon niet vrij, zoals je bent als je thuis met chips voor de televisie zit.
Ik snap natuurlijk wel dat een oppas die er overdag is en standaard van alles met de kinderen moet ondernemen meer krijgt, maar een oppas die er 's avonds is zit ook weer niet voor spek en bonen op de bank.
Ik snap natuurlijk wel dat een oppas die er overdag is en standaard van alles met de kinderen moet ondernemen meer krijgt, maar een oppas die er 's avonds is zit ook weer niet voor spek en bonen op de bank.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik krijg 6 tot 10 euro per uur,, ligt aan het gezin.
Maar vind 3 euro wel erg laag, zou eerder iets van 4 of 5 geven, ze heeft wel de verantwoordelijkheid over jouw kind.
Maar vind 3 euro wel erg laag, zou eerder iets van 4 of 5 geven, ze heeft wel de verantwoordelijkheid over jouw kind.
Gast- Gast
Tuurlijk kan er van alles gebeuren, en daarom heb je ook de oppas. Anders zou je net zo goed gewoon van huis kunnen gaan zonder iemand.
Maar ik vind dat bij oppassen de verdiensten wel in relatie tot wat gedaan moet worden mogen staan. Als er wel iets gebeurd is kun je toch altijd nog wat extra geven?
Maar ik vind dat bij oppassen de verdiensten wel in relatie tot wat gedaan moet worden mogen staan. Als er wel iets gebeurd is kun je toch altijd nog wat extra geven?
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Susan schreef:PiP schreef:En wat vinden jullie een mooi uurbedrag voor een meid van 21(of 23)die een opleiding spw doet?
Aan de ene kant zou ik het wel prettig vinden om een oppas te hebben die al wat ouder is en weet hoe ze met kleine kinderen om moet gaan, aan de andere kant, als je kind rond die tijd al op bed ligt en 9 van de 10 keer doorslaapt kan ik me ook wel weer indenken dat je niet heel veel meer betaalt dan aan een andere oppas.
Bij een oppas die overdag komt profiteer je echt van die opleiding en de ervaring die ze heeft, bij een oppas die er 's avonds is gaat het vooral erom dat ze zich verantwoordelijk gedraagt, het hoofd koel houdt als zich een incident voordoet (bijvoorbeeld een ziek kind) en dan weet wat ze moet doen. SPW is dan op zich niet echt een vereiste.
Als je kinderen hebt die moeilijk gaan slapen of die vaak wakker worden heeft het weer wel een meerwaarde.
Ik had het zo nog niet bekeken maar inderdaad.. ik ging ook uit van een avondje oppassen.. Maar overdag zou het voor mij zeker meerwaarde hebben!!
Roodkapje- Prater
Jawel, dat mag ook wel, daarom zeg ik ook dat ik me kan voorstellen dat je een dagoppas beter betaalt dan een avondoppas, maar ik vind het ook niet terecht om te doen alsof een avondoppas alleen maar een beetje op de bank komt hangen.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik vind het trouwens wel weer een beetje denigrerend om te stellen dat een avondoppas echt alleen maar op de bank zit en chips eet. Een oppas zit er niet voor niks, die is er voor de situatie waarin je kind wel wakker wordt en iemand nodig heeft en het kan dus ook gebeuren dat je kind ziek wordt, een nachtmerrie heeft, niet meer wil slapen, noem maar op. Als oppas heb je wel een bepaalde verantwoordelijkheid en op het moment dat je oppast ben je gewoon niet vrij, zoals je bent als je thuis met chips voor de televisie zit.
+1 !
Ik zou het belangrijk vinden dat ik met een gerust hart weg kan en ik weet dat mijn kind goed wordt verzorgd mocht dat nodig zijn.. ( al is het maar een schone luier of even troosten). Tuurlijk kan het zijn dat ze een makkelijk avondje heeft maar ik heb zelf heel wat avonden met een huilend kindje op gezeten en dan kwam er niets van mijn huiswerk of tv kijken...
En ik vind dat dat best beloond mag worden want zonder haar kon jij niet genieten van een avondje weg maar zat je ook met chips op die bank waar nu je oppas zit.
Roodkapje- Prater
Heb 't echt getroffen met mijn oppas adresje!
Moet gemiddeld 4 a 5 keer per maand oppassen als zij overlappende uren hebben met werk. Dit gaat dan of om 2 uur op 'n avond (22.00-00.00) of om 1 uur op 'n avond (22.30-23.30). En 't jochie (bijna 2) ligt dan al op bed, heb hem nog nooit 's avonds wakker gehad en mag alles doen wat ik wil daar (zelfs douchen/kleding wassen mocht 't nodig zijn )
Als ik twee uur moet oppassen, krijg ik 7,50 per uur. Moet ik Ă©Ă©n uur oppassen, dan krijg ik 10 euro per uur.
Terwijl ik bij 1e gesprek aangaf tevreden te zijn met 3,50/4 euro. Dit omdat hij al op bed ligt en ik dus eigenlijk 'niks' hoef te doen. Had toen ook in mijn achterhoofd als ik bij mijn ouders in de buurt oppas dit vaak 3 kids is, ik die nog op bed moet leggen en ze heus niet gelijk gaan slapen en dan ongeveer 5 euro per uur krijgt (wordt afgerond aan eind van de avond). Dus nee, mij hoor je echt niet klagen hoor!
Moet gemiddeld 4 a 5 keer per maand oppassen als zij overlappende uren hebben met werk. Dit gaat dan of om 2 uur op 'n avond (22.00-00.00) of om 1 uur op 'n avond (22.30-23.30). En 't jochie (bijna 2) ligt dan al op bed, heb hem nog nooit 's avonds wakker gehad en mag alles doen wat ik wil daar (zelfs douchen/kleding wassen mocht 't nodig zijn )
Als ik twee uur moet oppassen, krijg ik 7,50 per uur. Moet ik Ă©Ă©n uur oppassen, dan krijg ik 10 euro per uur.
Terwijl ik bij 1e gesprek aangaf tevreden te zijn met 3,50/4 euro. Dit omdat hij al op bed ligt en ik dus eigenlijk 'niks' hoef te doen. Had toen ook in mijn achterhoofd als ik bij mijn ouders in de buurt oppas dit vaak 3 kids is, ik die nog op bed moet leggen en ze heus niet gelijk gaan slapen en dan ongeveer 5 euro per uur krijgt (wordt afgerond aan eind van de avond). Dus nee, mij hoor je echt niet klagen hoor!
Ellusss- Fluisteraar
- Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
hmm ja nu ik t zo lees zou ik meer kunnen vragen, maar ja.... ik pas hier al een jaar of 3 op, en vind t dan zo raar om dan nu "opeens" meer te gaan vragen, als t al jaren 5 euro was.
Heb nu net opgepast, van 7 tot 11 en heb 20 euro gehad...
TO, ik zou het bedrag Ă©cht niet naar 20 euro afronden, eerder naar 15. of 10 en een doosje celebrations ofzo inderdaad. Het is de eerste keer, ze hoeft waarschijnlijk nks te doen, is jong, en het is inderdaad een maatstaaf voor de volgende keer dat ze komt oppassen.
Heb nu net opgepast, van 7 tot 11 en heb 20 euro gehad...
TO, ik zou het bedrag Ă©cht niet naar 20 euro afronden, eerder naar 15. of 10 en een doosje celebrations ofzo inderdaad. Het is de eerste keer, ze hoeft waarschijnlijk nks te doen, is jong, en het is inderdaad een maatstaaf voor de volgende keer dat ze komt oppassen.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Ik krijg 5 euro per uur, ik pas dan wel 's nachtslot op, van bv 21:30 tot 04:00
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
15 euro is toch prima voor een avond?! Is volgens mij al meer dan minimumloon zelfs. Zou ook niet vragen of ze het wel genoeg vindt. Oppasbaantjes zijn ook best wel gewild dacht ik zo! Vind trouwens ook niet dat het bedrag echt veel hoger moet worden als de oppas in de 20 is. Kijk eens naar wat een gastouder per kind per uur krijgt! Als er meer kinderen zijn kun je daar wel wat meer voor geven. En als iemand rond middernacht voor 1 uurtje moet komen ook.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Printje: Wat heb je uiteindelijk gegeven en is het goed gegaan? Hebben jullie een leuke avond gehad?
Toen ik nog veel oppaste vroeg ik voor een avond waarbij de kinderen al sliepen meestal rond de 3,50 euro. Met sommige ouders sprak ik af dat er een vast uurtarief was van 4 euro ongeacht of de kinderen wakker waren of niet of een flexibel tarief van 3 euro tijdens de slaapuren en 5 euro tijdens wakkere uren. Ik vind voor een avond van 19 uur tot 23 uur, 15 tot 20 euro een heel net bedrag! Als ik dit zo lees hoop ik dat mijn ouders of schoonouders willen oppassen als wij een avondje weg willen, dat kost hooguit een flesje wijn ofzo!
Oh ja! Het aan de oppas zelf vragen werkte bij mij voor geen meter, ik was hiervoor veel te verlegen/bescheiden dus een eerlijk antwoord vond ik dan moeilijk om te geven...
Toen ik nog veel oppaste vroeg ik voor een avond waarbij de kinderen al sliepen meestal rond de 3,50 euro. Met sommige ouders sprak ik af dat er een vast uurtarief was van 4 euro ongeacht of de kinderen wakker waren of niet of een flexibel tarief van 3 euro tijdens de slaapuren en 5 euro tijdens wakkere uren. Ik vind voor een avond van 19 uur tot 23 uur, 15 tot 20 euro een heel net bedrag! Als ik dit zo lees hoop ik dat mijn ouders of schoonouders willen oppassen als wij een avondje weg willen, dat kost hooguit een flesje wijn ofzo!
Oh ja! Het aan de oppas zelf vragen werkte bij mij voor geen meter, ik was hiervoor veel te verlegen/bescheiden dus een eerlijk antwoord vond ik dan moeilijk om te geven...
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
De oppas die hier heel af en toe komt is 24 jaar en ervaren au pair.
We betalen haar 4,50 per uur..
(gelijk ongeveer aan wat een gastouder verdient van haar leeftijd.)
We betalen haar 4,50 per uur..
(gelijk ongeveer aan wat een gastouder verdient van haar leeftijd.)
Gast- Gast
ik vind alles boven de 4.50 eigenlijk best wel veel voor een meisje van 17. Onze gastouder van 38 (tegenwoordig geschoold en al) krijgt 4.75 per uur en dat zijn gewoon de normale tarieven voor gastouders.
Gast- Gast
Mijn zusje is 16 en werkt voor 3,70 bij de kassa in de supermarkt. Even om wat te vergelijken.
Ik zou het bedrag trouwens gewoon afronden, 15 euro voor een avond van drie uurtjes ofzo.
Ik zou het bedrag trouwens gewoon afronden, 15 euro voor een avond van drie uurtjes ofzo.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Mijn zusje is 16 en werkt voor 3,70 bij de kassa in de supermarkt. Even om wat te vergelijken.
Dan verdient je zusje niet slecht. Mijn zwager is 17 en verdient minder, ik geloof iets van 3.66 bruto.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Darius schreef:Mijn zusje is 16 en werkt voor 3,70 bij de kassa in de supermarkt. Even om wat te vergelijken.
Dan verdient je zusje niet slecht. Mijn zwager is 17 en verdient minder, ik geloof iets van 3.66 bruto.
O, ik weet eigenlijk niet of die 3,70 bruto of netto is. Maar net wat jij zegt over het tarief van een gastouder: ik denk niet dat je te hoog moet gaan zitten! Maar ik zou dan ook afspraken maken over brengen of halen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Roodkapje schreef:PiP schreef:En wat vinden jullie een mooi uurbedrag voor een meid van 21(of 23)die een opleiding spw doet?
Opleiding zou ik niet mee laten tellen in deze. Dat is haar privekeuze en een rechtenstudent kan misschien net zo goed oppassen Maar dan zou ik gaan voor 7.50 per uur voor iemand van 21, dus een euro of 30 - loopt het uit tot half 12 zou ik in haar voordeel rekenen.. 35 euro.
Ik vind dit best een duur avondje worden op deze manier! Ik vind persoonlijk dat voor oppaasen niet echt het 'zakelijke' uurtarief gegeven hoeft te worden.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Wij betalen onze oppas (21) 5 euro per uur. Ze komt elke vrijdagavond oppassen, zodat wij naar dansles kunnen. Onze zoon ligt dan al lang in bed. Ik maak aan het einde van de maand het totaal van alle avonden over (samen overlegd), ik rond het ook altijd af naar boven. Gemiddeld komt het uit op zo'n 40-50 euro per maand.
Gast- Gast
Ik vind het inderdaad eigenlijk ook wel vaag dat een oppas die alleen in de avonden komt als het kindje al slaapt (tuurlijk zit ze er niet voor jan lul), meer verdient dan een gastouder die de hele dag druk in de weer is met de kindjes.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik zat zelf aan 5,- per uur te denken, vind 35,- voor een avond wel veel eigenlijk.
Dure verjaardag(bijvoorbeeld) dan:oops:
Meestal gaat ze mee naar verjaardagen, maar de laatste tijd gaat ze niet zo makkelijk meer ergens anders slapen en zoals pas wou mijn man `s avonds naar de open dagen op mijn werk komen, maar konden we geen oppas vinden(binnen familie/vriendenkring).
Nu heb ik pas van iemand het telefoonnummer gekregen van haar dochter.
Wij zijn verhuisd uit de de woonplaats waar al onze familie woont en kennen hier eigenlijk geen mensen die zouden kunnen oppassen. Dat zou dus wel ideaal zijn een oppas in de buurt, maar ik heb de stap nog niet genomen om haar te bellen.
Het kost best wel veel geld om gewoon naar een verjaardag te gaan. Als we zelf nou een avondje voor ons zelf willen hebben, heb ik het er wel voor over.
Dure verjaardag(bijvoorbeeld) dan:oops:
Meestal gaat ze mee naar verjaardagen, maar de laatste tijd gaat ze niet zo makkelijk meer ergens anders slapen en zoals pas wou mijn man `s avonds naar de open dagen op mijn werk komen, maar konden we geen oppas vinden(binnen familie/vriendenkring).
Nu heb ik pas van iemand het telefoonnummer gekregen van haar dochter.
Wij zijn verhuisd uit de de woonplaats waar al onze familie woont en kennen hier eigenlijk geen mensen die zouden kunnen oppassen. Dat zou dus wel ideaal zijn een oppas in de buurt, maar ik heb de stap nog niet genomen om haar te bellen.
Het kost best wel veel geld om gewoon naar een verjaardag te gaan. Als we zelf nou een avondje voor ons zelf willen hebben, heb ik het er wel voor over.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Lejow schreef:Ik vind het inderdaad eigenlijk ook wel vaag dat een oppas die alleen in de avonden komt als het kindje al slaapt (tuurlijk zit ze er niet voor jan lul), meer verdient dan een gastouder die de hele dag druk in de weer is met de kindjes.
+1 ik schrik gewoon van de bedragen die hier worden genoemd. Ik verdien 5 euro in uur maar daar gaan nog wat kosten vanaf en dan ben ik de hele dag druk bezig met ze!
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Is afzeggen tegenwoordig normaal?
» Dat speelgoed van tegenwoordig..
» Mafkezen tegenwoordig.....
» Wat zit er tegenwoordig in de blije doos van Prenatal?
» Al die schandalen van tegenwoordig ...
» Dat speelgoed van tegenwoordig..
» Mafkezen tegenwoordig.....
» Wat zit er tegenwoordig in de blije doos van Prenatal?
» Al die schandalen van tegenwoordig ...
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: