afbouwen bv en fles weigeren
+4
Jezzie
PiP
Dora
Wennes
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
afbouwen bv en fles weigeren
Ik heb D altijd volledig bv gegeven en nu wil ik af gaan bouwen. Ik heb nooit geoefend met een fles ( niet handig, weet ik) en nu wil hij geen fles.
Overdag krijgt hij wel fruit en groenten met een lepeltje of een gewone beker, bijv peer die heel waterig is. Maar bv uit de vriezer wil hij ook niet via een lepel of beker.
Heeft er iemand tips hoe ik toch de bv af kan bouwen?
Misschien een idee om geen bv uit de vriezer te geven maar fv maken? Ik heb nu de voeding van 19.00 af proberen te bouwen, omdat hij dan niet zoveel drinkt, misschien een voeding van de ochtend proberen?
Overdag krijgt hij wel fruit en groenten met een lepeltje of een gewone beker, bijv peer die heel waterig is. Maar bv uit de vriezer wil hij ook niet via een lepel of beker.
Heeft er iemand tips hoe ik toch de bv af kan bouwen?
Misschien een idee om geen bv uit de vriezer te geven maar fv maken? Ik heb nu de voeding van 19.00 af proberen te bouwen, omdat hij dan niet zoveel drinkt, misschien een voeding van de ochtend proberen?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: afbouwen bv en fles weigeren
Wat je kunt dien is een keer kolven en deze meteen met de fles geven. Verder even geen tips.
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Dora, kolven lukt me niet, er komt dan gewoon niks uit.
Hij wil de fles niet eens in zn mond hebben en duwt alles weg.
Hij wil de fles niet eens in zn mond hebben en duwt alles weg.
Wennes- Kletskop
Maar hoe krijg je dan bv in de vriezer? Of is dit nog van eerder. Kan zijn dat de smaak dan heel anders is. S krijgt fv, maar weigerde meteen een flesje met thee of diksap. Ze proeven blijkbaar erg snel wat er in de speen zit.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
En ander merk fles proberen?
En als je man de fles geeft i.p.v jij, of heb je dat al geprobeerd?
Want als hij hij jou ligt wil hij natuurlijk liever de borst dan de fles.
L krijgt fv maat idd wat pip ook zegt als ik water in haar fles doe wil ze ook niet. Terwijl ze amper de speen in haar mond heeft gehad...ze ruikt het gewoon!
En als je man de fles geeft i.p.v jij, of heb je dat al geprobeerd?
Want als hij hij jou ligt wil hij natuurlijk liever de borst dan de fles.
L krijgt fv maat idd wat pip ook zegt als ik water in haar fles doe wil ze ook niet. Terwijl ze amper de speen in haar mond heeft gehad...ze ruikt het gewoon!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Oeh lastig.. Ik heb hetzelfde met mijn meisje maar zij is een stuk jonger 3 maanden en zij kán de fles ( en speen ook niet) niet inhouden.
Ik wilde gaan afbouwen omdat ik over een week weer aan het werk moet maar zag dat het niet goed ging.. Ze raakt ook in paniek van de fles.
Ik loop dus ook bij de logopediste...
Maargoed hier heb je idd niks aan weet alleen dat het heel vervelend is.
Ehm idd de melk door je man laten geven of iemand anders dan jij? Andere speen op de fles? Eerst met een lepeltje en dan de rest met de fles?
En blijven aanbieden.
Ik wilde gaan afbouwen omdat ik over een week weer aan het werk moet maar zag dat het niet goed ging.. Ze raakt ook in paniek van de fles.
Ik loop dus ook bij de logopediste...
Maargoed hier heb je idd niks aan weet alleen dat het heel vervelend is.
Ehm idd de melk door je man laten geven of iemand anders dan jij? Andere speen op de fles? Eerst met een lepeltje en dan de rest met de fles?
En blijven aanbieden.
superwoman- Fluisteraar
- Aantal berichten : 69
Punten : 120
Onze jongste heeft een periode van flesweigeren gehad. Zij heeft toen de melk uit een borstvoedingshulpset gehad. Dat werkte prima voor tijdelijk, maar als je alle voedingen op die manier wilt geven ben je wel even zoet.
Na ongeveer 6 weken is het drinkgedrag geen reflex meer, maar aangeleerd gedrag. Als een kind dus nooit uit een fles heeft leren drinken, beheerst hij die drinktechniek niet. Rond de vier maanden zit weer een reflexmatige periode en toen heeft onze dochter de fles leren drinken. Nu drinkt ze zonder probleem de flessen.
Ik denk dat het heel moeilijk is om een kind op die leeftijd nog uit de fles te leren drinken. Ik denk dat je dan moet gaan denken aan bekers (oefenbeker van difrax, 360 graden anti knoeibeker, knoeibeker van avent)
Na ongeveer 6 weken is het drinkgedrag geen reflex meer, maar aangeleerd gedrag. Als een kind dus nooit uit een fles heeft leren drinken, beheerst hij die drinktechniek niet. Rond de vier maanden zit weer een reflexmatige periode en toen heeft onze dochter de fles leren drinken. Nu drinkt ze zonder probleem de flessen.
Ik denk dat het heel moeilijk is om een kind op die leeftijd nog uit de fles te leren drinken. Ik denk dat je dan moet gaan denken aan bekers (oefenbeker van difrax, 360 graden anti knoeibeker, knoeibeker van avent)
Gast- Gast
ik heb hier eens gelezen dat iemand een fles had met een speen in de vorm van een speen. Weet zo even niet waar die van is,misschien even googlen?
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Mijn man heeft het ook geprobeerd, maar D weigert bijna alles van hem zoals fruit, groenten, naar bed gebracht eworden, troosten.
Ik had idd nog bv van eerder, ik heb ongeveer nog voeding voor 3 flessen in de vriezer.
Ik heb 3 soorten flessen geprobeerd, maar misschien is de tip van nijntje wel iets om nog te proberen.
D weigert nu zelfs alles: fruit van lepel of beker, groenten.
Hmm ik geloof dat ons probleem groter is dan ik dacht.
Ik had idd nog bv van eerder, ik heb ongeveer nog voeding voor 3 flessen in de vriezer.
Ik heb 3 soorten flessen geprobeerd, maar misschien is de tip van nijntje wel iets om nog te proberen.
D weigert nu zelfs alles: fruit van lepel of beker, groenten.
Hmm ik geloof dat ons probleem groter is dan ik dacht.
Wennes- Kletskop
J was ook een fanatieke flesweigeraar. Al klopt die benaming niet helemaal want opzich weigerde ze hem niet, het lukte haar gewoon echt niet! Ik was ook te laat begonnen en heb ook tig flesjes geprobeerd, anderen laten geven, verse bv of diepvries... er is hier zelfs een pre-verbale logopediste geweest. Zonder resultaat. Ik ben dus alle voedingen live blijven geven (gelukkig had ik die mogelijkheid) maar daar heb jij helaas niets uit vrees ik.
J kon daardoor wel al voor haar eerste jaar zelfstandig uit een bekertje drinken. Misschien kan je een tuitbeker of rietjesbeker proberen?
J kon daardoor wel al voor haar eerste jaar zelfstandig uit een bekertje drinken. Misschien kan je een tuitbeker of rietjesbeker proberen?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ken iemand die met ik dacht 6 maanden gekolfde borstvoeding in de fles wilde gaan geven en haar kindje wilde ook absoluut geen fles. Die drinkt de melk nu (met hulp uiteraard) uit een bekertje! Geen tuitbeker maar een gewone. Het is wel zo dat ze daarnaast nog wel zelf voedt. Maar ze is 4 dagen per week weg en dan drinkt haar dochter dus uit een bekertje!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Soortgelijke onderwerpen
» Fles van 18.30 weigeren?
» Fles weigeren
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» afbouwen bv
» Afbouwen bv en fv...
» Fles weigeren
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» afbouwen bv
» Afbouwen bv en fv...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: