Dagcafe voor de mama's!
+34
L!ND@
Teddyaapje
Tiara
Barbabella
chocolate
woezel
Sofie
Happydobby
Pussycat
Roos
LMCurious
vlinder-19
Ayla
Roodkapje
snoezel
blondje1313
Bruintje Beer
koNijntje
kwak
PapillonRose
Laced
sheila123
Makamba
Fearie
Parisienne
Novalee
M@niek
meisje
Aagje!
Lejow
Flip Fluitketel
Flower_L
Muppetje
Nijntje
38 plaatsers
Pagina 6 van 11
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Re: Dagcafe voor de mama's!
Chocolate, en als je hem overdag ook in z'n wiegje legt en er dan bij blijft tot hij slaapt en dan stiekem weg sluipt? En bij welke signalen probeer je hem naar bed te brengen?
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Chocolate, onze dochter heeft ook reflux, en kan zichzelf flink omhoog trappen in bed als ze overstuur is. Om die reden slaapt ze wel in een slaapzakje, zodat ze het warm heeft sowieso, maar ga ik wel elke keer kijken (als ze op haar eigen kamer ligt en niet tussenin) als ze huilt, omdat ze af en toe heel erg spuugt. Ook slaapt ze niet zonder speen, maar dat is om de vieze smaak uit haar mond weg te smakken.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:En als je hem in bed legt en even een minuut of 10 laat huilen (babyfoon ook echt uit)? Hier hebben ze dat echt nodig, 10 a 15 minuten. Iedere keer dat ik die kamer weer op loop voor een speentje begint die tijd 'opnieuw' zeg maar.chocolate schreef:Stofzuiger schreef:Zit hij in een sprongetje?chocolate schreef:Goedemorgen!
Meneer ligt weer eens bij me, wil niet in z'n wiegje slapen..alleen maar bij mama.Box wil ie nu ook niet, dat is ook huilen, huilen, huilen.
Zou toch erg fijn zijn als ie dat ook eens deed! Vind het heerlijk hoor, maar kom zo nergens aan toe. Laten huilen is geen optie (wil ik ook niet) dat wordt alleen maar erger..
Heb eigenlijk geen idee Moet straks maar eens het boek erbij pakken, al is dit al zo sinds de 2de week..
En meestal slapen ze na even huilen of mopperen, sinds we het zo doen (vanuit het ziekenhuis na opname ivm huilen) gaat het veel beter met slapen.
Maar ga je dan wel die kamer in voor een speentje, of juist niet?
En hoe huilen ze dan? Moord in brand, overstuur? Of juist zeurderig?
En leg je ze in bed volgens een schema, of als ze moe zijn?
Gast- Gast
Ik doe hier; als ze zeurderig huilt dan laat ik haar huilen. Dan moet ze het gewoon even kwijt voor ze in slaap kan vallen. Zulke momenten help ik haar niet door er steeds heen te gaan. Meestal gaat dit na een tijdje vanzelf over in echt huilen, dan loop ik er heen voor haar speen en meestal draait ze dan haar hoofd weg en gaat slapen.
Als ze direct echt huilt dan ga ik er vrijwel meteen heen. Ik probeer haar door steeds haar speentje te geven, of eventueel een flesje in slaap te krijgen. Lukt dat niet dan haal ik haar er uit en ga met haar in m'n armen op haar kamertje zitten en probeer ik het even later weer. Als het echt niet lukt neem ik haar weer mee naar beneden en probeer ik het een tijdje later, als ze weer aangeeft moe te zijn, opnieuw.
Als ze direct echt huilt dan ga ik er vrijwel meteen heen. Ik probeer haar door steeds haar speentje te geven, of eventueel een flesje in slaap te krijgen. Lukt dat niet dan haal ik haar er uit en ga met haar in m'n armen op haar kamertje zitten en probeer ik het even later weer. Als het echt niet lukt neem ik haar weer mee naar beneden en probeer ik het een tijdje later, als ze weer aangeeft moe te zijn, opnieuw.
Novalee- Kletskop
@ Novalee: Ik kan een eeuwigheid naast z' n wieg gaan zitten, maar slapen ho maar! Eerst brabbelen, dan huilen en dan helemaal overstuur raken. Ja ik heb al vanalles geprobeerd
Ik legde 'm altijd in z'n wieg zodra hij begon te gapen en z'n oogjes dicht begonnen te vallen. Al doe ik dat de laatste tijd ook niet meer en laat 'm eerst bij mij in slaap vallen, maar zodra ik hem in de wieg.leg gaan de ogen meteen open!
@ Parels: Slaapzak ga ik doen! Zorgt er in ieder geval voor dat hij niet zo snel weer wakker wordt en het koud krijgt. Spugen doet hij godzijdank niet meer in bed. Vond dat altij zo eng!
Speen doen we hier trouwens niet. Wil ik zelf absoluut niet en heeft lactatiekundige afgeraden.
Ga nu kolven, lees en reageer straks verder!
Ik legde 'm altijd in z'n wieg zodra hij begon te gapen en z'n oogjes dicht begonnen te vallen. Al doe ik dat de laatste tijd ook niet meer en laat 'm eerst bij mij in slaap vallen, maar zodra ik hem in de wieg.leg gaan de ogen meteen open!
@ Parels: Slaapzak ga ik doen! Zorgt er in ieder geval voor dat hij niet zo snel weer wakker wordt en het koud krijgt. Spugen doet hij godzijdank niet meer in bed. Vond dat altij zo eng!
Speen doen we hier trouwens niet. Wil ik zelf absoluut niet en heeft lactatiekundige afgeraden.
Ga nu kolven, lees en reageer straks verder!
chocolate- Fluisteraar
- Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10
chocolate schreef:Speen doen we hier trouwens niet. Wil ik zelf absoluut niet en heeft lactatiekundige afgeraden.
ik wilde ook geen speen en ook de kraamzorg raadde het hier af, maar we zijn na 2 weken toch gezwicht.
baby's hebben een heel grote zuigbehoefte (ik weet niet hoe oud jullie zoontje is?) en naast dat hij overdag onrustig was, was het of tussen 21-23 of tussen 23-1 heel erg onrustig. achteraf gezien is het bij onze zoon echt de zuigbehoefte geweest, want met speen ging het direct beter.
naar mate ze ouder worden, wordt deze behoefte ook minder en kun je het af gaan leren. mijn zoontje heeft de speen nu overdag bijna niet meer in, eigenlijk alleen bij het slapen gaan..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
Chocolate heb een heel fijn slaapzakje van de Hema, helemaal wit en gewatteerd mét mouwen (die je eraf kan ritsen)!
Gast- Gast
koNijntje schreef:chocolate schreef:Speen doen we hier trouwens niet. Wil ik zelf absoluut niet en heeft lactatiekundige afgeraden.
ik wilde ook geen speen en ook de kraamzorg raadde het hier af, maar we zijn na 2 weken toch gezwicht.
baby's hebben een heel grote zuigbehoefte (ik weet niet hoe oud jullie zoontje is?) en naast dat hij overdag onrustig was, was het of tussen 21-23 of tussen 23-1 heel erg onrustig. achteraf gezien is het bij onze zoon echt de zuigbehoefte geweest, want met speen ging het direct beter.
naar mate ze ouder worden, wordt deze behoefte ook minder en kun je het af gaan leren. mijn zoontje heeft de speen nu overdag bijna niet meer in, eigenlijk alleen bij het slapen gaan..
Ik geef ook bv en ben ook maar op een speen overgegaan! Ik zat op zoveel voedingen, maar ze had gewoon zuigbehoefte. En na 4 maanden kan dat wel hoor. Ik heb dit ook iom met de lactatiekundige gedaan. Voor het slapen, vind hij het niet fijn om op zijn buikje te slapen? Dat was hier de oplossing.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Chocolate, lastig zeg! Hier is het wel zo dat als haar oogjes al dichtvallen we te laat zijn en dan is het erg moeilijk haar in slaap te krijgen. Als N. moe wordt is dat te merken aan gapen en in de oogjes wrijven, maar ook aan dat ze geen of amper oogcontact meer maakt. Of als ik haar rechtop tegen me aan heb (om een boer te laten bijvoorbeeld) dat ze haar hoofdje niet zo lang omhoog kan houden. Ik vond zelf de site slaapbabyslaap.nl wel erg handig.
Als je zelf niet achter een speen staat dan moet je het niet doen natuurlijk. Maar ik denk dat de LK dat in het begin heeft afgeraden? Inmiddels denk ik dat het voor de BV geen kwaad meer kan, dat zal hij inmiddels wel goed genoeg onder de knie hebben.
Als je zelf niet achter een speen staat dan moet je het niet doen natuurlijk. Maar ik denk dat de LK dat in het begin heeft afgeraden? Inmiddels denk ik dat het voor de BV geen kwaad meer kan, dat zal hij inmiddels wel goed genoeg onder de knie hebben.
Novalee- Kletskop
Parel schreef:Chocolate heb een heel fijn slaapzakje van de Hema, helemaal wit en gewatteerd mét mouwen (die je eraf kan ritsen)!
Die zijn idd fijn!
Hier ook tegenstander speen,.maar eerste nachten sliep l alleen met onze vinger in mond...geen doen. Nu alleen bij inslapen. Voorjaar gaan we afboueen
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
@ Chocolate: Hoe oud is je kindje? Het eerste wat ik dacht toen ik je verhaal las was 'draagdoek'. Ik lees dat hij het heerlijk vindt maar dat erin en eruit een ramp zijn. Hoevaak heb je hem (?) in de draagdoek gedaan? Waarschijnlijk moet hij (en jij misschien ook) er even aan wennen en het knopen zal alleen maar makkelijker en sneller gaan naarmate je het vaker doet. Dat is in elk geval wel mijn ervaring. Wat je ook kunt doen is onder het knopen alvast een beetje wiebelen, daarvan werd T. altijd rustig. Dat ie eruit niet leuk vindt dat kan ik begrijpen maar dat moet soms gewoon en ook daar zal ie wel aan wennen. Ik vind de draagdoek ideaal, heb m dinsdag nog gebruikt om T. in slaap te krijgen. Hij was een beetje hangerig/ziekig en wilde alleen maar bij mij zijn en kon in zijn bedje niet in slaap vallen. Heb m omgebonden en even op en neer door de kamer gelopen (5min) en toen sliep hij. Ik kon verder met t huishouden en T. heeft 1,5u heerlijk liggen slapen. Voor baby's met reflux schijnt t ook heel goed te zijn omdat ze niet plat liggen.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
koNijntje schreef:anniej: ik vroeg me af hoe het nu met je man en jou gaat..
denk wel goed aangezien jullie voor een 2e willen gaan, maar vroeg me af hoe het verder verlopen is vanaf het moment dat jullie weer naar huis gingen vanaf je ouders..
Hier gaat het goed hoor! Vanaf april/mei willen we echt voor een 2e gaan ja...(als mijn contract word verlengd!)
Gast- Gast
Goedenmiddag meisjes!
Is het bij jullie ook zulk slecht weer? Goede reden om weer even te forummen! De boodschapjes zijn gedaan, hebben weer aardig wat koopies mee gepakt...ben echt van het koopjes jagen haha..ik struin gerusti 4 a 5 winkels af om iets goedkoops te krijgen..alleen bij de C1000 waar mijn man werkt hadden ze niet alles, dus straks weer even na een ander pleintje om daar te koekeloeren..
2e wasje staat inmiddels aan, de 1e gekleurde (het was echt alleen maar roze) hangt al lekker op zolder..wou het eerst in de droger doen...maar er zat ook zoveel merk-spul bij dat ik d8 laat ik alles maar ophangen!
Verder ben ik van plan om niet zoveel te doen, ben gewoon wel heel erg moe!
Tot later maar weer! XxX
Is het bij jullie ook zulk slecht weer? Goede reden om weer even te forummen! De boodschapjes zijn gedaan, hebben weer aardig wat koopies mee gepakt...ben echt van het koopjes jagen haha..ik struin gerusti 4 a 5 winkels af om iets goedkoops te krijgen..alleen bij de C1000 waar mijn man werkt hadden ze niet alles, dus straks weer even na een ander pleintje om daar te koekeloeren..
2e wasje staat inmiddels aan, de 1e gekleurde (het was echt alleen maar roze) hangt al lekker op zolder..wou het eerst in de droger doen...maar er zat ook zoveel merk-spul bij dat ik d8 laat ik alles maar ophangen!
Verder ben ik van plan om niet zoveel te doen, ben gewoon wel heel erg moe!
Tot later maar weer! XxX
Gast- Gast
Anniej_s, het is hier hartstikke droog, wel wat donker, maar prima te doen!
Ik ben ook gek op koopjes, maar alle winkels afstruinen (iig niet voor de wekelijkse boodschappen) lukt me écht niet, vooral niet nu met een baby.
Wij zijn vanochtend naar de kinderarts geweest, daarna naar de apotheek. Toen heb ik een flesje gegeven en L naar bed gedaan. Terwijl ik het huis even snel snel heb schoongemaakt/opgeruimd, heb ik er 10x een speen in gedaan, maar ze heeft toch nog even geslapen. Daarna werd ze schreeuwend wakker, dus heb haar in de wipper naast me op tafel staan. Nu slaapt ze weer een beetje, maar steeds komt er wat zuur omhoog of ze moet een scheet laten vanwege de lactulose die ik heb moeten toedienen, dus ze schrikt wakker. Heb nog 2 wasjes erin zitten, en dan kan ik gaan vouwen. Ook nog even parmezaanse kaas raspen voor de macaroni voor vanavond, de saus is al klaar. Lekker rustig aan dan maar!
Ik ben ook gek op koopjes, maar alle winkels afstruinen (iig niet voor de wekelijkse boodschappen) lukt me écht niet, vooral niet nu met een baby.
Wij zijn vanochtend naar de kinderarts geweest, daarna naar de apotheek. Toen heb ik een flesje gegeven en L naar bed gedaan. Terwijl ik het huis even snel snel heb schoongemaakt/opgeruimd, heb ik er 10x een speen in gedaan, maar ze heeft toch nog even geslapen. Daarna werd ze schreeuwend wakker, dus heb haar in de wipper naast me op tafel staan. Nu slaapt ze weer een beetje, maar steeds komt er wat zuur omhoog of ze moet een scheet laten vanwege de lactulose die ik heb moeten toedienen, dus ze schrikt wakker. Heb nog 2 wasjes erin zitten, en dan kan ik gaan vouwen. Ook nog even parmezaanse kaas raspen voor de macaroni voor vanavond, de saus is al klaar. Lekker rustig aan dan maar!
Gast- Gast
Parel schreef:Anniej_s, het is hier hartstikke droog, wel wat donker, maar prima te doen!
Wij gingen na de C1000 en de rest van de winkels zitten daar gelukkig allemaal in de buurt..maar ik ben ook niet van plan om nog heel A. door te krossen van hot naar her hoor haha dat gaat me te ver...
Waar moest je met L. naar de kinderarts? Y. slaapt ook nu heerlijk! *ik ga even thee zetten* totzo!
Gast- Gast
@ teddyaapje hoeveel weegt jullie kindje? Is het niet ontzettend zwaar om een kindje van die leeftijd nog in een draagdoek te doen? Ik ben echt een totale leek hoor wat dat betreft, maar ik heb wel interesse in een draagdoek voor een eventueel volgend kindje. Vandaar mijn vraag
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
zo, t. ligt ook weer in bed. ik zit lekker, onder genot van een kopje thee, op de bank.
benedenverdieping is vanmorgen schoongemaakt toen t. sliep, boven moet nog maar
dat doe ik als mijn vriend thuis is, dat gaat nu niet lukken.. konijnenhok moet ook nog
een beurt, maar het hooi is op dus ik wacht nog even tot zaterdag of zo..ben gewoon lui!
benedenverdieping is vanmorgen schoongemaakt toen t. sliep, boven moet nog maar
dat doe ik als mijn vriend thuis is, dat gaat nu niet lukken.. konijnenhok moet ook nog
een beurt, maar het hooi is op dus ik wacht nog even tot zaterdag of zo..
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
@ Parel: Hoe was het bij de kinderarts? Heb je nu andere medicijnen gekregen?
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Nee, ook niet voor een speen, de eerste 10/ 15 min kom ik er gewoon niet. Ook als gelijk gaan huilen en de speen niet willen ga ik gewoon weg.Parel schreef:
Maar ga je dan wel die kamer in voor een speentje, of juist niet?
En hoe huilen ze dan? Moord in brand, overstuur? Of juist zeurderig?
En leg je ze in bed volgens een schema, of als ze moe zijn?
De een keer zeurderig, de andere keer boos. Soms gaan ze even door en zijn ze echt boos, maar vallen dan vaak van het een op het andere moment in slaap.
Ik hou een beetje aan dat ze tot een uur na de voeding wakker zijn ivm voedselverwerking, maar als ze eerder jengelig en poetserig zijn leg ik ze eerder.
Al moet ik zeggen dat het vandaag totaal niet loopt, ze hebben last van tanden denk ik, want ze zijn niet te genieten en hebben net al veel te kort geslapen...
Misschien ben ik ook wel 'makkelijker' geworden omdat ik gewoon niet de hele dag 2 kinderen bij me kan hebben. Samen in de draagzak past niet meer, ze willen dat ook niet meer.
En ik heb maar 1 schoot en 2 handen, dus ik kan niet alles tegelijk.
Gast- Gast
Ik ben met F.elice even naar het bos gegaan, ze vond het nog best eng maar heb gelukkig nog een paar mooie foto's kunnen maken!
@anniej, ik ben ook een koopjesjager hoor. Van de week ben ik bij de AH, kruitvat, trekpleister en c1000 geweest scheelde toch best veel allemaal.
@anniej, ik ben ook een koopjesjager hoor. Van de week ben ik bij de AH, kruitvat, trekpleister en c1000 geweest scheelde toch best veel allemaal.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ik maak altijd een lijstje 1x in de week wat we nodig hebben aan boodschappen...
En daar van uit ga ik internet afstruinen en gebruik ik voordeelmuis.nl
En dan schrijf ik er achter waar alles in de aanbieding is en hoeveel het evt. zou schelen...
Ben het gaan doen op het moment dat ik geen werk had en in de WW thuiszat, dit was tijdens mijn zwangerschap en totdat Y.enthe ongeveer 6maanden was..
En nog hebben we het niet breed...dus ja je word daar dan vanzelf heel slim in
En daar van uit ga ik internet afstruinen en gebruik ik voordeelmuis.nl
En dan schrijf ik er achter waar alles in de aanbieding is en hoeveel het evt. zou schelen...
Ben het gaan doen op het moment dat ik geen werk had en in de WW thuiszat, dit was tijdens mijn zwangerschap en totdat Y.enthe ongeveer 6maanden was..
En nog hebben we het niet breed...dus ja je word daar dan vanzelf heel slim in
Gast- Gast
Kan niet op iedereen afzonderlijk reageren, ik kan niet teruglezen, dus hopelijk heb ik alles onthouden!
Mijn zoontje is 4 maanden. Speen wil ik gewoon echt niet, gaat gewoon tegen m'n gevoel in en hier doet de pink het ook goed.
Parel wij hebben ook de slaapzak van de hema, maar hangt nog ongebruikt in de kast
Ik ga 'm zeker gebruiken!
@ op de buik slapen: ik vind dat best wel eng. Hij kan al bijna omrollen en ik zie er toch een beetje tegenop. Van het weekend komt het ledikant op onze kamer, daar hebben we als matras een aerosleep, misschien geeft dat meer rust.
@ draagdoek: misschien dan toch proberen door te zetten!
@ Parel: Zielig is dat he, hier raakt hij er helemaal overstuur van.
@ Novalee: Ik ga meteen op de site kijken!
Mijn zoontje is 4 maanden. Speen wil ik gewoon echt niet, gaat gewoon tegen m'n gevoel in en hier doet de pink het ook goed.
Parel wij hebben ook de slaapzak van de hema, maar hangt nog ongebruikt in de kast
Ik ga 'm zeker gebruiken!
@ op de buik slapen: ik vind dat best wel eng. Hij kan al bijna omrollen en ik zie er toch een beetje tegenop. Van het weekend komt het ledikant op onze kamer, daar hebben we als matras een aerosleep, misschien geeft dat meer rust.
@ draagdoek: misschien dan toch proberen door te zetten!
@ Parel: Zielig is dat he, hier raakt hij er helemaal overstuur van.
@ Novalee: Ik ga meteen op de site kijken!
chocolate- Fluisteraar
Ik vind de slaapzak van de hema juist niet zo fijn, rits loopt niet tot helemaal onder en de armpjes zitten best strak. Als ik Lotte dan wil verschonen moet het helemaal uit en het is dan ook weer een gewurm om het aan te krijgen.
Belt het kdv net dat ze in een andere groep komt dan afgesproken, dinsdag intake gehad en al, vind het eerlijk gezegd maar een raar verhaal. De vrouw die belde wist me wel te vertellen dat ze me kende, en ik haar waarschijnlijk ook, dus dat het toch niet helemaal nieuw was. Lotte is er toch nog niet geweest, dus voor haar maakt het ook niet echt uit.
Zo meteen weer naar het cb, bah, wordt weer hard huilen denk ik.
Belt het kdv net dat ze in een andere groep komt dan afgesproken, dinsdag intake gehad en al, vind het eerlijk gezegd maar een raar verhaal. De vrouw die belde wist me wel te vertellen dat ze me kende, en ik haar waarschijnlijk ook, dus dat het toch niet helemaal nieuw was. Lotte is er toch nog niet geweest, dus voor haar maakt het ook niet echt uit.
Zo meteen weer naar het cb, bah, wordt weer hard huilen denk ik.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Blondje: Wat een raar verhaal inderdaad!
Krijgt ze haar prikjes?
Krijgt ze haar prikjes?
chocolate- Fluisteraar
Pagina 6 van 11 • 1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11
Pagina 6 van 11
Permissies van dit forum: