Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

+37
tweeling
Plien84
-Ieniemienie-
RYW
Zeester
JD
Bacio
Laced
Annie24
Zininzon
piene1983
Zonnetje
Bloom
Roodkapje
Didi
Enelya
Curious
Alex
Catwoman79
Shisha
Snack a Jack
blondje1313
Ooh La La!
Paper Crown
Rumble
SarahKey
Novalee
NoName88
Lady4
Lilou
Highway
Sarah1985
Muppetje
Lejow
miss piggy
Tsjip
Vanilla Queen
41 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) - Pagina 2 Empty Re: Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

Bericht  Lilou wo 11 jan 2012 - 9:54

Type: Eengezinswoning
Prijs: € 184.500 met Koopgarantregeling (originele prijs €230.000)
Bouwjaar: 2010
Perceelsopp.:115 m2 (dacht ik...)
Bewoonbare opp.: circa 125 m2
Indeling begane grond: Ruime hal, toilet, trapopgang, woonkamer met halfopen keuken (38 m2)
Indeling 1e verdieping: Overloop, 3 slaapkamers ( 15, 10 en 9,5 m2), badkamer met toilet, inloopdouche, wastafel en bad (6,5 m2).
Indeling 2e verdieping: Ruime hoge zolder en 2 technische ruimtes.
Tuin: Voortuin (paar m2), achtertuin zo'n 30 m2 met daarnaast nog eigen parkeerplek en schuur.
Oriëntatie tuin: Zuid - Zuidwest
Regio: Noorden van het land (stad)
Bijzonderheden: Energiezuinige woning met vloerverwarming- en koeling in gehele huis (geen radiatoren).

Nog steeds altijd een keer welkom voor een bezoekje Jolicious Wink ! Leuk dat jullie op zoek zijn naar een huis. Willen jullie in O. blijven?

Laatst aangepast door Lilou op do 12 jan 2012 - 1:21; in totaal 1 keer bewerkt
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) - Pagina 2 Empty Re: Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis)

Bericht  Lady4 wo 11 jan 2012 - 10:14

Ik heb afgelopen jaar een huis gekocht:

Type: Jaren 30 woning, 2 onder 1 kap.
Prijs: 138.000
Bouwjaar: 1930
Perceelsopp.: 130 m².
Bewoonbare opp.: 100m²
Aantal kamers: 4
Aantal slaapkamers: 3
Aantal badkamers: 1
Woonlagen: 3, vaste trap naar zolder
Tuin: Ja, voor -en achtertuin
Oriëntatie tuin: westen, hele dag zon.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  NoName88 wo 11 jan 2012 - 10:22

Wij hebben in januari 2011 een tussenwoning in een dorp op de Veluwe gekocht voor 238.000 k.k.

Woonoppervlakte is volgens mij 110 m2 en perceeloppervlakte 160 m2

Huis is van 1997

We hebben 3 slaapkamers en op de zolder (bereikbaar met vaste trap) is ook een gedeelte afgetimmerd als slaapkamer.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Bericht  Novalee wo 11 jan 2012 - 10:33

Type: Tussenwoning
Prijs: 213.000,-
Bouwjaar: 1974
Opp.: 150 m² geloof ik
Aantal kamers: gang, wc, woonkamer met half open keuken, 3 slaapkamers, badkamer (met douche, bad en 2e toilet) en grote zolder
Aantal slaapkamers: 3, maar nog een grote zolder waar nu niks mee gebeurt behalve was drogen & strijken, en een hoop troep opstallen
Oriëntatie tuin: noord-west maar in de zomer hele dag zon

We wonen op de Veluwe.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey wo 11 jan 2012 - 20:16

Wij hebben een kleine rijtjeswoning gebouwd in, volgens mij, 1947.
Wel diepe tuin met garage, 3 slaapkamers en een zolder met een slaapkamer.
Oppervlakten geen idee, wij hebben een stuk erbij aan en er komt nog een aanbouw bij over enkele jaren.
Om de hoek de winkels en voor en achter geen inkijk van buren.
Prijs: 170.000.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 20:32

Ik woon in België (15 km over de grens bij Maastricht) en heb een vrijstaand huis, bouwjaar 1979.

Perceeloppervlakte: 893 m2
Bewoonbare oppervlakte: weet ik niet.
Woonkamer: niet heel groot (4 x 7 ongeveer)

Verder op de begane grond:
Keuken
Wc
Badkamer
3 slaapkamers

Daarboven hebben we een zolder met 4 aparte ruimtes, die gebruiken we op dit moment niet omdat er geen vaste trap naar boven is. We willen straks één slaapkamer beneden opofferen om daar een vaste trap naar boven te maken en dan boven 2 slaapkamers maken en 1 grote werkkamer waar de trap ook in uitkomt. Verder hebben we nog een kelder en een garage.

Prijs: 219.000 euro.

Laatst aangepast door Vergeet-me-nietje op wo 11 jan 2012 - 20:47; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 20:43

Type: 2-onder-1-kap
Prijs: 199,500
Bouwjaar: 190
Opp.: 178 m2
Aantal kamers: 6

Aantal slaapkamers: 4
Woonlagen: 3
Oriëntatie tuin: noord-west

Gast
Gast

Bericht  Rumble wo 11 jan 2012 - 21:07

Ik heb een 3-kamerappartement op de 1e verdieping, hypotheek van 125.000 + 20.000 bouwdepot.
Oppervlakte is 65 m2.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Paper Crown wo 11 jan 2012 - 21:08

Type: 2-onder-1-kap
Prijs: €400.000 (plus nog een stukje voor bouwrente, wij hebben dus €420.000 aan hypotheek en ingeschreven bij notaris voor €500.000 hoeven we nooit weer naar de bank als we dat stukje willen opnemen)
Bouwjaar: 2011 (is nog in bouwproces)
Opp.: 187 m2
Aantal kamers: Woonkamer, 3 slaapkamers 1ste verdieping, 2slaapkamers 2de verdieping, plus washok.

Aantal slaapkamers: 5
Aantal badkamers: 2
Woonlagen: 3 (plus vlizozolder)
Tuin: Ja, voor -en achtertuin maar de voortuin is niet echt een zittuintje.
Oriëntatie tuin: zuidwesten

Regio: Dichtbij Amsterdam.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Ooh La La! wo 11 jan 2012 - 21:18

Wij hebben nu een appartementje van 55 m2 in Amsterdam, gekocht voor 190.000.
Ons nieuwe appartement (ook in Amsterdam) wordt momenteel gebouwd (2013 is ie klaar) en is 82 m2 en hebben we gekocht voor 218.000.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  blondje1313 wo 11 jan 2012 - 21:30

2CKC2 schreef:Type: 2-onder-1-kap
Prijs: €400.000 (plus nog een stukje voor bouwrente, wij hebben dus €420.000 aan hypotheek en ingeschreven bij notaris voor €500.000 hoeven we nooit weer naar de bank als we dat stukje willen opnemen)

Dat laatste stuk is helaas niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Wij hebben ook een hypotheek ingeschreven tot 450.000 geloof ik, maar met de huidige hypotheeknormen vind de bank het nooit meer goed als we dat gaan lenen. We zouden nu al niet eens meer de hypotheek kunnen krijgen die we een paar jaar terug afgesloten hebben terwijl we allebei behoorlijk meer zijn gaan verdienen.

OT:
Nieuwbouwhuis, in 2010 was het af en zijn we er gaan wonen. Hypotheek is 340.000 geloof ik, maar er zit een aardig bedrag aan eigen geld nog in (zal we rond de 50.000 zijn).
Het is vrijstaand, boven 4 slaapkamers, zolder wel alleen bereikbaar via vlizotrap omdat we voor een Franse kap gekozen hebben waardoor de zolderruimte wat minder is.
Woon volgens mij ook in een minder goedkoop deel van Nederland (z-o brabant)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Paper Crown wo 11 jan 2012 - 21:35

blondje1313 schreef:
2CKC2 schreef:Type: 2-onder-1-kap

Dat laatste stuk is helaas niet altijd zo makkelijk als het lijkt. Wij hebben ook een hypotheek ingeschreven tot 450.000 geloof ik, maar met de huidige hypotheeknormen vind de bank het nooit meer goed als we dat gaan lenen. We zouden nu al niet eens meer de hypotheek kunnen krijgen die we een paar jaar terug afgesloten hebben terwijl we allebei behoorlijk meer zijn gaan verdienen.

Ons hypotheek is vorig jaar afgesloten, maar we hadden nog een hele ruime marge tot we aan de top zaten van ons kunnen voor een hypotheek. Dus dat komt wel goed. Ik denk trouwens niet dat wij ooit gebruik daarvan zouden maken,als er echt iets groots moet gebeuren in ons huis, dan sparen we daarvoor. smile
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 wo 11 jan 2012 - 21:40

Fijn dat dat gewoon kan, waarschijnlijk zul je de eerste jaren ook wel tevreden zijn omdat het allemaal gloednieuw is!

Maar mijn nichtje had vorig jaar een nieuwe keuken gekocht en dacht daarvoor te hypotheek op te kunnen hogen, maar dat ging dus mooi niet door! (Nu hebben ze het van hun spaargeld betaald, wat mij veel slimmer lijkt omdat je hem nu niet 3 dubbel hoeft te betalen door de hypotheekrente)

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 21:42

Wij hebben een halfvrijstaand huis in zuid-limburg met tuin.

Bewoonbare oppervlakte is 289 m2.

Het kostte 155.000 euro en daarmee hebben we echt geluk gehad. Wel een opknappertje.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown wo 11 jan 2012 - 21:43

blondje1313 schreef:Fijn dat dat gewoon kan, waarschijnlijk zul je de eerste jaren ook wel tevreden zijn omdat het allemaal gloednieuw is!

Maar mijn nichtje had vorig jaar een nieuwe keuken gekocht en dacht daarvoor te hypotheek op te kunnen hogen, maar dat ging dus mooi niet door! (Nu hebben ze het van hun spaargeld betaald, wat mij veel slimmer lijkt omdat je hem nu niet 3 dubbel hoeft te betalen door de hypotheekrente)

Mij ook hoor. Ik zou nooit mijn hypotheek ophogen. Ik krijg nu al een paniekaanval als ik aan de lasten denk, plus wij gaan ons huidige huis ook niet verkopen.. dus dat gaat ook door. Al gaan mijn broertje en vriendin daar wonen.. dus zij zullen ons betalen, maar toch..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Snack a Jack wo 11 jan 2012 - 22:32

Type: Rijtjeshuis
Prijs: 212.500 en 10.000 bouwdepot voor een dakkapel
Bouwjaar: 1962
Opp.: 120 m2
Aantal kamers: woonkamer, 3 slaapkamers en een vast trap naar zolder en daar nog een grote kamer
Aantal slaapkamers: 4

Oriëntatie tuin: zuidoosten
Regio: Net onder Amsterdam.

Snack a Jack
Snack a Jack
Prater
Prater

Aantal berichten : 718
Punten : 722
Registratiedatum : 12-03-11

Bericht  Shisha wo 11 jan 2012 - 23:30

Type: Hoekwoning
Prijs: 155.000 euro en 18.000 bouwdepot voor opknappen
Bouwjaar: 1980
Opp.: ongeveer 100m2
Aantal kamers: Woonkamer met half open keuken, 1e verdieping 3 slaapkamers en badkamer, vaste trap naar zolder met 2 slaapkamers, berging en een hok waar de aansluiting van de wasmachine zit.
Aantal slaapkamers: 5
Tuin: Achtertuin met een strook naast het huis.
Oriëntatie tuin Noorden
Regio: Arnhem

Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Catwoman79 wo 11 jan 2012 - 23:48

Nieuwbouw huis uit 2007
169.000,- vrij op naam
2-onder-1-kap woning.
3 slaapkamers met badkamer 1ste verdieping
volleybalzaal als zolder.
Garage.
Voor en achtertuin (beide erg groot)
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Alex wo 11 jan 2012 - 23:56

Wij hebben een rijtjeswoning, gekocht voor € 188.500,-. Woonkamer is ongeveer 4x7 meter, exclusief keuken, die zit ernaast (aan de tuinkant). Dáár naast nog een bijkeuken en een berging. Tuin is 4x20 meter.

Op de eerste verdieping hebben we twee slaapkamers (voormalig drie, we hebben van twee kleinere kamers één grote kamer gemaakt) en de badkamer. Op de tweede verdieping nog een zolderkamer met dakkapel en bergruimte.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Catwoman79 do 12 jan 2012 - 0:10

Ons huis op de dag van oplevering.

Istie weer: wat voor huis hebben jullie? (koophuis) - Pagina 2 PICT0144
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  Curious do 12 jan 2012 - 3:36

type huis: twee onder 1 kap, jaren 30 stijl.

Bouwjaar: 2010/2011
Perceeloppervlakte: 365 m2
Woonoppervlakte: 350m2
Inhoud: 1200m3
Woonlagen: 4 (gehele huis is onderkelderd), 3 x een vaste trap
woonkamer: 43 m2, keuken 30m2 (woonk. en keuken worden gescheiden door schuifdeuren)
Slaapkamers: 5 (3 x 25 m2, 2 x 16m2)
Sanitair: 1 op eerste verdieping, 1 kleine in kelder, 3 wc's.
Inpandige garage en carport
Achter het huis een overkapping met lichtstraat.
Tuin: voor en achterkant (achterkant ongeveer 17 x 10 meter)

Wij hebben deze woning in eigen beheer ontworpen en gebouwd. Kosten doen er niet toe.
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 3:49

Ik weet zou de inhoud en woonoppervlak niet meer, maar probeer ons huis toch te beschrijven.
Wij hebben een ruime tussenwoning, gekocht in 2005. Het huis heeft als bouwjaar 1977.
Wij hebben een ruime woonkamer met open keuken (c-vorm) en een bijkeuken. Een voortuintje en een ruim achtererf met achterom.
Op de 1e verdieping hebben wij 3 slaapkamers, 2 grote en 1 kleine, en een badkamer. We hebben een vaste trap naar de zolder waar we pasgeleden een 4e (erg ruime) slaapkamer hebben gemaakt.
Ik ben erg blij met ons huis. We wonen er samen (geen kinderen) en hebben dus ruimte zat.
We hebben in de loop van de tijd alles naar onze wensen gemaakt, nu is eigenlijk niks meer zoals het was toen we het huis kochten.
(denk donkerbruine schrootjes everywhere en donkere plavuizen, horror!!).

Wij hebben het huis gekocht voor 152000,00 kk. We hebben een hypotheek van 175000,00. Deze hebben we opgedeeld in 3 kwart spaarhypotheek en een kwart aflossingsvrij.
Onze maandelijkse lasten bedragen 760,00, de aftrek bedraagt per maand 240,00.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 5:03

Ik vind er hier echt supergoedkope huizen tussenzitten als ik kijk naar wat je ervoor krijgt! Hier beginnen de huizen in de "goede" buurten bij 2 ton, lager echt niet.

Gast
Gast

Bericht  Enelya do 12 jan 2012 - 5:04

Woon in Overijssel

Type: Woning - Hoekwoning - Eengezinswoning
Prijs: € 187.500 vop
Hypotheek: € 200.000
Kosten per maand: € 680 netto
Bouwjaar: 2009
Perceelsopp.:265 m2
Aantal kamers:4
Aantal slaapkamers:3
Aantal badkamers:1
Tuin: Ja, voor- en achtertuin
Oriëntatie tuin:Oost
Enelya
Enelya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 147
Punten : 152
Registratiedatum : 21-12-10

Bericht  Curious do 12 jan 2012 - 5:12

Arden schreef:Ik vind er hier echt supergoedkope huizen tussenzitten als ik kijk naar wat je ervoor krijgt! Hier beginnen de huizen in de "goede" buurten bij 2 ton, lager echt niet.

dat valt me ook echt op!! Daar vind je hier echt geen huizen voor..
Curious
Curious
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: