Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen, spullen dubbel

3 plaatsers

Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:05

Mijn vriend komt bij mij wonen, hij woont sinds zijn studententijd samen met een vriend en ze hebben niet heel veel goede meubels. Mijn vriend heeft een vrij nieuw bed, een bureau en een kast. Het bureau komt op zolder, dat wordt zijn werkkamer.
Het bed is een stuk nieuwer dan mijn bed, maar het past totaal niet in de slaapkamer (het bed is bruin gestoffeerd en de slaapkamer is wit met licht- en donkergrijs, grijze laminaatvloer en donkergrijze gordijnen). De logeerkamer is te klein voor het bed, het zou er wel in passen maar dan is ook meteen de kamer zowat vol.
De kast is ook bruin, zo'n antieke houten kast. Die past ook helemaal niet in mijn interieur (wederom wit en lichtgrijs, licht eiken vloer en witte meubels).
Wat hebben jullie gedaan met dubbele meubels? Verkopen is denk ik de enige optie, maar de kast is een erfstuk dus dat is eigenlijk zonde. Opknappen zou kunnen, maar dan past hij nog niet in de woonkamer (nu geen plaats meer en dan zou ik dus een andere kast, die eigenlijk mooier is, weg moeten doen).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 2:10

Verkopen, behalve die kast als dat een erfstuk is. Als die nergens past dan zou ik m even bij familie zetten ofzo.
Toen mijn vriend bij ons kwam wonen heeft hij alleen paar persoonlijke spulletjes, kleding en zn computer meegenomen. De rest heeft hij verkocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Xanna wo 11 jan 2012 - 2:21

Ja dat is lastig! Heb je op zolder geen plekje voor de kast?

In ons geval was het vrij eenvoudig en heb ik zo goed als mijn hele inboedel verkocht (anders zou het echt een allegaartje worden). Maar ik had dan ook geen meubels met emotionele waarde. Wij hadden alleen wel het probleem van echt alles dubbel, dus ook wasmachines, stofzuigers, vriezers en koelkasten. We hebben van alles het beste gehouden en de rest verkocht. Ondanks dat ik bijv. een beter bed had, hebben we die van mijn vriend gehouden omdat het gewoonweg makkelijker was (ik ben bij hem ingetrokken). Sommige dingen hebben we beiden verkocht en samen iets nieuws uitgezocht.
Wat bij ons meespeelt is dat we hier nog max 2 jaar willen wonen en dan een huis willen kopen, dan gaan we voor een heel nieuw interieur naar 'onze' smaak. Dus dat dingen nu minder goed bij elkaar passen neem ik maar voor lief. Maar kan mij voorstellen dat het voor jou anders is aangezien je al een koophuis hebt. Maar ookal is zijn bed een stuk nieuwer, als die van jou net zo goed ligt zou ik jezelf de moeite besparen om ze te gaan wisselen. Wat wil je vriend?

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Marin wo 11 jan 2012 - 3:04

Ik denk dat wij gaan kijken wie wat welk object de betere/leukere versie heeft en de ander proberen te verkopen. Zo heeft hij een groter en beter bed, maar ik een nieuwere wasmachine. We hebben allebei een complete uitzet, dus qua borden en bestek enzo moeten we maar kijken hoe veel ruimte er is in zijn huis om dat te verdubbelen. Hij heeft allemaal meubels al staan in zijn appartement, dus dat blijft gewoon staan en mijn boekenkast komt er bij. Mijn bank enzo kan ik wel aan een student verkopen en m'n lieve eettafeltje gaat weer terug naar m'n moeder. Zo zullen we samen gewoon net zo lang passen en meten tot we tevreden zijn met alles wat er in staat.

Dat erfstuk van je vriend zou ik proberen bij een familielid onder te brengen of toch te accepteren dat het in je huis komt te staan. Als het nu niet in de inrichting past, gaat het dan ooit wel passen? Dat moet je je afvragen. Kan die kast niet in z'n werkkamer?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Arwyn wo 11 jan 2012 - 3:45

Kun je het niet ergens stallen?
Stel dat jullie nog eens gaan verhuizen, dan is het misschien handig om achter de hand te hebben. De kast zou ik sowieso niet weg doen.
Wat vind je vriend ervan eigenlijk? Het lijkt mij dat hij het toch wel fijn vind als het jullie huis wordt, dus ook met zijn spullen en smaak er in verwerkt.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 7:45

Nee die kast past echt nergens. Hij is echt te groot voor op zolder en zijn ouders hebben er geen plaats voor. De mijne hebben nu wel iets anders aan hun hoofd. De inrichting maakt hem weinig uit, ik wil graag een nieuwe bank, zodat we in ieder geval iets van ons samen hebben, maar hij wil dat geld veel liever bewaren om te gaan reizen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 1:14

Tsjah, ik zou het dan een beetje van je vriend af laten hangen wat je met die kast doet. Het is ook zijn huis als hij bij jou komt wonen en het is zijn erfstuk.. Past hij ook niet in de woonkamer? Want misschien kunnen jullie die dan op zo'n manier veranderen dat het wel leuk staat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 7:48

Powerbabe schreef:Tsjah, ik zou het dan een beetje van je vriend af laten hangen wat je met die kast doet. Het is ook zijn huis als hij bij jou komt wonen en het is zijn erfstuk.. Past hij ook niet in de woonkamer? Want misschien kunnen jullie die dan op zo'n manier veranderen dat het wel leuk staat?

Nope, past echt niet. Mijn woonkamer is niet zo heel groot en heeft een Z-vorm, waardoor alle meubels nu precies passen op de muur waar ze tegen staan (moeten eigenlijk een nieuwe bank en dat is al een crime...). En we kunnen hem qua stijl ook nooit zo maken dat hij hier past. Dus hij kan echt niet in dit huis (of uit elkaar gedraaid en als een stapel planken in de schuur).

En officieel wordt het niet zijn huis, want ik betaal de aflossing, hij betaalt alleen mee aan het rente deel van de hypotheek Samenwonen, spullen dubbel 827601

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, spullen dubbel Empty Re: Samenwonen, spullen dubbel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum