Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

+12
MADDIE
Ibbeltje
Caroow
Rouxxxe
CCC
Marin
TukTuk
Rush
Liz
studiebol
tuttebel
Susan
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 7:53

Wat hebben jullie met alle spullen gedaan die over waren? Dus in het geval van alle twee al op jezelf gaan wonen en dat de een bij de ander in trekt..
Volgens mij gaat het bij ons echt een rood en groene stickertjes gebeuren worden qua spullen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 8:05

Wij hebben wel dingen op Marktplaats gezet toen. Al krijg je er maar een tientje voor, of al haalt iemand het gratis op. Bij dat programma Samenwonen gingen ze altijd spullen slopen die nog helemaal goed waren, daar ergerde ik me zo aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  tuttebel zo 11 maa 2012 - 8:15

Zodra we een groter huis hebben moet ik ook gaan kijken hoe we dat gaan doen met alle spullen. Op het moment wonen we erg klein en omdat mijn spullen al opgeslagen stonden heb ik de meeste spullen daar laten staan en de rest is allemaal van mijn vriend. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet eens goed meer weet welke spullen ik allemaal heb, want heb mijn spullen al bijna 3 jaar niet meer gezien. Gelukkig kost de opslagplaats me niets dus kan het daar ook nog wel een tijdje blijven staan.
tuttebel
tuttebel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  studiebol zo 11 maa 2012 - 23:01

Ik heb veel op marktplaats gezet, of weg gegeven aan bekende.

We hebben ook toen veel nieuw gekocht wat dan echt onze smaak was.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Liz zo 11 maa 2012 - 23:02

Ik ga veel op marktplaats zetten, desnoods gratis op te halen. Wat over is gaat naar de kringloop.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Rush zo 11 maa 2012 - 23:02

Mijn eigen spullen staan bij m`n ouders opgeslagen op zolder.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  TukTuk zo 11 maa 2012 - 23:07

Susan schreef:Wij hebben wel dingen op Marktplaats gezet toen. Al krijg je er maar een tientje voor, of al haalt iemand het gratis op. Bij dat programma Samenwonen gingen ze altijd spullen slopen die nog helemaal goed waren, daar ergerde ik me zo aan.

+1! Geef het dan aan een goed doel, aan mensen met een laag inkomen die het goed kunnen gebruiken ofzo! Of naar de kringloop er mee.
Natuurlijk is het "leuk" voor de kijkcijfers, maar ik zou met een fijner gevoel kijken als je ziet dat het ergens terecht komt waar het goed gebruikt kan worden. Er zijn genoeg mensen waarvoor de kringloop zelfs nog te duur is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Marin zo 11 maa 2012 - 23:08

Amazzonia schreef:
Volgens mij gaat het bij ons echt een rood en groene stickertjes gebeuren worden qua spullen :P

Hier zit ik ook aan te denken, om zo'n soort systeem op te zetten. We hebben het er terloops al over wat blijft en wat weg gaat met de grote dingen (verkoop of kringloop), maar echt alle kleine dingen moeten we toch goed over nadenken, want anders sta ik ineens met 10 dozen in zijn appartement. Hij mag van mij dingen veto-en die hij echt niet in huis wil, echt te meisjesachtige dingen bijvoorbeeld, maar ik stel ook wel wat eisen.

Mijn grote meubels gaan niet mee en die ga ik proberen te verkopen. Mijn tv geef ik aan mijn zusje. Mijn wasmachine gaat mee, maar zijne gaan we dan proberen te verkopen. We gaan de berging (die heeft hij gelukkig) helemaal goed opruimen zodat daar mijn rest dozen ook kunnen. We gaan ook de studeerkamer opruimen zodat zijn oude troep weg kan en daar meer berg- en werkruimte is.

Al met al zullen we er wel uitkomen, alleen die kleine dingen.. Ik denk dat ik maar een grote Yes sale ga houden ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  CCC ma 12 maa 2012 - 0:18

Wij gingen samenwonen vanuit een soort van studentenkamer... We hadden dus alleen dubbele slaapkamers, bureau's ed. Wij hebben toen een keuze gemaakt welk bed ed. en de rest heb ik op marktplaats gezet of weggegeven aan mensen die het goed konden gebruiken.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast ma 12 maa 2012 - 0:30

Mijn man had niks, alleen een wijnkoeler en vergiet van WMF hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Rouxxxe ma 12 maa 2012 - 1:05

Toe ik bij m'n vriend introk heb ik van wat ik niet meenam, een paar spullen weg gegeven en een deel opgeslapen bij m'n ouders op zolder. Heb ook veel weggegooid, dat was allemaal redelijk oud. Kwam trouwens vanaf een studentenkamer dus had gelukkig niet heel erg veel spullen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Caroow ma 12 maa 2012 - 1:30

Mijn spullen wilde de kringloop niet hebben en hebben we naar de stort gebracht. Een aantal dingen op marktplaats gezet, om gratis op te halen. Het huis is ingericht met zijn spullen en nieuwe dingen, het enige wat van mij was waren de computer en de wasmachine.

Edit: het klinkt nu echt alsof ik hele rare spullen had, maar onze kringloop wil alleen dingen "zo goed als nieuw".
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Ibbeltje ma 12 maa 2012 - 1:32

Dat kan wel als ze al veel spullen hebben en genoeg aanbod krijgen. Dan selecteren ze.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  MADDIE di 13 maa 2012 - 3:56

Ik heb net meer dan de helft van mijn inboedel verkocht. Nu heb ik alleen nog mijn bankstel en eetkamer stoelen niet verkocht. ze staan op marktplaats, maar vanwege de kleur nogal smaakgevoelig. We hebben in zijn huis nu allemaal nieuwe meubels gezet.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Marsy28 di 13 maa 2012 - 23:23

Ik had in het buitenland samengewoond en het meeste van mijn spullen heb ik daar laten staan en er een bedrag van mijn ex voor gekregen. Toen ik weer in Nederland kwam heb ik poos bij vriendin gewoond dus kon haar spullen gebruiken maar heb wel onderwijl wat spulletjes voor mezelf gekocht zoals tafel en keukenspullen en die bij mijn moeder opgeslagen totdat ik weer een eigen plekje zou krijgen. Mijn vriend had een studentenkamer. Toen wij gingen samenwonen hadden we 3 matrassen en 2 ervan staan in de berging, handig als we bezoek krijgen (en wij krijgen regelmatig overnachters). Eigenlijk heeft hij alleen een klein bureautje en stoel laten staan en ik alles wat ik had meegenomen. Ons huis was veelste groot voor de spullen die we hadden maar langzaam maar zeker komt nu alles op z'n plek!
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 6:59

Whaaa, ik moet er niet aan denken dat ik spullen achter moet laten of weg moet doen. Ik voorzie een probleem, mocht ik ooit gaan samenwonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Prosecco wo 14 maa 2012 - 7:27

Smikkell schreef:Whaaa, ik moet er niet aan denken dat ik spullen achter moet laten of weg moet doen. Ik voorzie een probleem, mocht ik ooit gaan samenwonen.

+ 1 :-(
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 7:27

Prosecco schreef:
Smikkell schreef:Whaaa, ik moet er niet aan denken dat ik spullen achter moet laten of weg moet doen. Ik voorzie een probleem, mocht ik ooit gaan samenwonen.

+ 1 :-(
Hoe gaan jullie dat doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Prosecco wo 14 maa 2012 - 7:39

Smikkell schreef:
Prosecco schreef:
Smikkell schreef:Whaaa, ik moet er niet aan denken dat ik spullen achter moet laten of weg moet doen. Ik voorzie een probleem, mocht ik ooit gaan samenwonen.

+ 1 :-(
Hoe gaan jullie dat doen?

Hij komt bij mij wonen en neemt een eettafel+ 6 stoelen, bank, leunstoel, 2 salon tafeltjes en een dressoir mee. Oh en zijn bed.

Zijn bed ben ik blij mee, de rest zie ik nog niet helemaal zitten. Dressoir past sowieso niet, mijn bank zal weg moeten, net als mijn eettafel en stoelen.

Nou mag ik niet klagen hoor, want hij wil amper iets meenemen of veranderen aan mijn huis, maar ik heb nu alles fantastisch matching en dan komt er ineens een bruine bank ipv een grijze Cry
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 7:40

Ow, en je woont er nog maar zo kort en je hebt nog maar zo kort van jij eigen bij elkaar gezochte spullen kunnen genieten. Je krijgt er natuurlijk wel een leuke huisgenoot voor terug, maar ik heb met je te doen.. Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? 166342

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 23:33

Ik vind de inrichting van mn vriend ook zo lelijk dat ik er echt niks van in mn huis wil hebben Embarassed Ja het bed misschien, maar die past nu niet in mn slaapkamer dus dat lukt al niet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 23:39

Mijn vriend had bijna niks in huis staan; dus dat was handig. Alleen de banken en de kast in de woonkamer zijn van mijn vriend Very Happy De rest had ik, of hebben we allemaal nieuw gekocht/gekregen. Gelukkig, want zo voelde we ons wel echt thuis samen, omdat het onze spullen waren. Alleen de banken heb ik nooit mooi gevonden.... Nu zijn we alles aan het vervangen en wederom nieuw aan het kopen, dus straks is het helemaal perfect I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gast do 15 maa 2012 - 8:15

Maar Pippa, jij kwam toch van huis uit bij hem wonen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  RYW do 15 maa 2012 - 22:59

Mijn vriend zijn huis wordt overgenomen door een vriend van hem die in scheiding ligt, en ook de spullen die mijn vriend niet meeneemt hierheen.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Niekske do 15 maa 2012 - 23:40

Mijn vriend had niks en ik bijna alles smile maar we hebben de grote dingen nieuw gekocht, bed, bank, garderobe kast, eettafel enzo. Hij baalde in het begin wel dat het veel 'mijn' spullen waren en er bijna niks van hem was. Nja, ik had al op mezelf gewoond en ik had dus al een complete keukenuitzet bijvoorbeeld. Scheelt alleen maar geld als je dat niet hoeft te kopen. Nu is ie heel blij met mijn Blond servies Rolling Eyes
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen? Empty Re: Samenwonen.. Wat te doen met alle spullen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum