En weer een sollicitatiebrief-topic
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
En weer een sollicitatiebrief-topic
Wie wil mij helpen met mijn sollicitatiebrief? Ik heb al een stuk geschreven, maar weet niet helemaal of dit de bedoeling is (met wat dingen die ik in mijn opleiding heb geleerd en advies van Smikkel (als ik het tenminste goed heb uitgevoerd).
* weg ivm privacy *
* weg ivm privacy *
Laatst aangepast door Serpentijn op ma 9 jan 2012 - 9:50; in totaal 5 keer bewerkt
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: En weer een sollicitatiebrief-topic
Ik vind dat voorbeeld juist erg goed, daarmee "bewijs" je die competenties ook echt te hebben.
Waarom vind je dat? Het hoeft misschien niet in de brief, maar een toelichting waarom zou je verhaal wel sterker maken denk ik.
Het lijkt mij een uitdaging om binnen de werkorganisatie van de gemeenten *** te werken, en actief mee te denken over een goede dienstverlening in deze gemeenten.
Waarom vind je dat? Het hoeft misschien niet in de brief, maar een toelichting waarom zou je verhaal wel sterker maken denk ik.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Rovine schreef:Ik vind dat voorbeeld juist erg goed, daarmee "bewijs" je die competenties ook echt te hebben.Het lijkt mij een uitdaging om binnen de werkorganisatie van de gemeenten *** te werken, en actief mee te denken over een goede dienstverlening in deze gemeenten.
bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad nog eens nadenken over een betere toelichting, dat maakt het inderdaad geloofwaardiger!
edit: ik heb het iets aangepast, maar twijfel er nog enorm over.
Jade- Ratel
Dienstverlening is natuurlijk wel erg breed, ik zou het wat uitgebreider uitleggen wat je dan zo aanspreekt. Ik zou je opleiding noemen die je hebt gehad
Ik zou het weglaten dat je bij je stage niet voldoende begeleid werd. Ook al bedoel je het positief, nooit negatief praten over je vorige werkgevers.
Deze zin klopt niet: Hierdoor heb ik geleerd met collega’s, klanten, maar ik zelfstandig taken uit te voeren.
Ik zou zelf nog iets erbij zeggen waarom je voor deze gemeente wil werken want nu geef je eigenlijk nog steeds niet echt een reden. Je kan bijv toch ook niet zeggen: ik wil graag bij Philips werken omdat ik veel producten daarvan gebruik. Hecht de gemeente veel waarde ergens aan? Dan zou ik dat eerder zeggen in je brief dan de reden die je nu hebt.
Ik vind het een beetje een standaardbrief als ik eerlijk ben. Het enthousiasme spat er niet vanaf, waarom nu juist jij geschikt ben. Als ik de brief zo zie komt het over alsof je hem voor meerdere vacatures gebruikt, even snel een paar zinnetjes waarom jij er wilt werken en de rest is allemaal standaard. Probeer hem meer te richten naar de taken van de functie en het bedrijf zelf
Ik zou het weglaten dat je bij je stage niet voldoende begeleid werd. Ook al bedoel je het positief, nooit negatief praten over je vorige werkgevers.
Deze zin klopt niet: Hierdoor heb ik geleerd met collega’s, klanten, maar ik zelfstandig taken uit te voeren.
Ik zou zelf nog iets erbij zeggen waarom je voor deze gemeente wil werken want nu geef je eigenlijk nog steeds niet echt een reden. Je kan bijv toch ook niet zeggen: ik wil graag bij Philips werken omdat ik veel producten daarvan gebruik. Hecht de gemeente veel waarde ergens aan? Dan zou ik dat eerder zeggen in je brief dan de reden die je nu hebt.
Ik vind het een beetje een standaardbrief als ik eerlijk ben. Het enthousiasme spat er niet vanaf, waarom nu juist jij geschikt ben. Als ik de brief zo zie komt het over alsof je hem voor meerdere vacatures gebruikt, even snel een paar zinnetjes waarom jij er wilt werken en de rest is allemaal standaard. Probeer hem meer te richten naar de taken van de functie en het bedrijf zelf
Gast- Gast
Check carrieretijger.nl, daar staan echt super goede tips op.
Dingen als een uitdaging om voor uw organisatie te werken, zou ik zeker uit je brief halen. Iets een uitdaging vinden vind ik nietszeggend en afgezaagd klinken. Probeer het op een andere manier te zeggen of het op zn minst te onderbouwen.
De opsomming van computerprogramma's zou ik er ook uithalen. Je kan daar computervaardigheden van maken en de programma's zelf in je CV noemen. Je hebt al zo weinig ruimte in je brief (max 1 a4) dat het zonde is om dat soort dingen in je brief te noemen. Het voorbeeld vind ik opzich wel goed. Het is iets wat ze vaak doen bij gesprekken. Ik vind het wel origineel dat je het in je brief zet.
Zorg ook dat je CV erg opvalt. In deze tijd waarin veel mensen solliciteren, zullen ze eerst je CV bekijken en aan de hand daarvan bepalen of ze je brief willen lezen.
Edit: de pc programma's kan je ook gewoon Microsoft Office noemen.
Dingen als een uitdaging om voor uw organisatie te werken, zou ik zeker uit je brief halen. Iets een uitdaging vinden vind ik nietszeggend en afgezaagd klinken. Probeer het op een andere manier te zeggen of het op zn minst te onderbouwen.
De opsomming van computerprogramma's zou ik er ook uithalen. Je kan daar computervaardigheden van maken en de programma's zelf in je CV noemen. Je hebt al zo weinig ruimte in je brief (max 1 a4) dat het zonde is om dat soort dingen in je brief te noemen. Het voorbeeld vind ik opzich wel goed. Het is iets wat ze vaak doen bij gesprekken. Ik vind het wel origineel dat je het in je brief zet.
Zorg ook dat je CV erg opvalt. In deze tijd waarin veel mensen solliciteren, zullen ze eerst je CV bekijken en aan de hand daarvan bepalen of ze je brief willen lezen.
Edit: de pc programma's kan je ook gewoon Microsoft Office noemen.
Laatst aangepast door xxlisaxx op ma 9 jan 2012 - 6:34; in totaal 1 keer bewerkt
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
eens met Yasmin mbt het begeleiden. Het is idd niet verstandig om negatief over je vorige werkgever je schrijven.
xxlisaxx- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 08-12-10
Ik heb absoluut geen verstand van het schrijven van sollicitatiebrieven. Maar ik wilde wel even zeggen dat het heel netjes van je is om hem in jouw topic te posten, maar niet verstandig. Omdat hij googlebaar is. Dat is ook de reden, waarom ik gisteren gevraagd heb om mijn brief via pm te beoordelen. Het is maar een tip hoor. Je zult het maar hebben dat ze denken dat jouw brief niet de jouwe is, omdat ze hem hebben gevonden tijdens een ronde googlen.
Yasmin; Ik had mijn topic al verwijderd. Maar mengeling van alles en ook mijn eigen woorden. Ik ben alleen bang dat ik ze het verkeerde document heb toegezonden.
Yasmin; Ik had mijn topic al verwijderd. Maar mengeling van alles en ook mijn eigen woorden. Ik ben alleen bang dat ik ze het verkeerde document heb toegezonden.
Gast- Gast
Ik zou in de eerste alinea niet schrijven 'hierbij wil...'. Voor mijn gevoel komt het aan als 'voila, ik ben hier, eigenlijk hoef ik al niet eens verder te schrijven'. Ik zou het zelf vervangen door 'Met deze brief/e-mail zou ik graag mijn interesse kenbaar maken'. Ofzoiets.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor alle reacties!
Ik reageer morgen even uitgebreid, ik zit nu op mijn telefoon te internetten!
Ik reageer morgen even uitgebreid, ik zit nu op mijn telefoon te internetten!
Jade- Ratel
nogmaals bedankt voor alle reacties!
Die opmerking over mijn vorige werkgever was helemaal niet negatief bedoeld! Ik heb hier een geweldige tijd gehad! Maar ik zie nu pas in dat dit wel zo zou kunnen overkomen!
Het woord dienstverlening heb ik gebruikt omdat dit op deze manier in de vacature werd beschreven.
Ik heb mijn brief helaas gisteren al verstuurd (moest voor vandaag), maar ik ga deze punten voor een eventuele volende brief zeker gebruiken!
Heeel erg bedankt voor de tips!
Die opmerking over mijn vorige werkgever was helemaal niet negatief bedoeld! Ik heb hier een geweldige tijd gehad! Maar ik zie nu pas in dat dit wel zo zou kunnen overkomen!
Het woord dienstverlening heb ik gebruikt omdat dit op deze manier in de vacature werd beschreven.
Ik heb mijn brief helaas gisteren al verstuurd (moest voor vandaag), maar ik ga deze punten voor een eventuele volende brief zeker gebruiken!
Heeel erg bedankt voor de tips!
Jade- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Het "Ik ga weer studeren" topic
» Het 't-is-weer-maandag topic
» Het-overkomt-mij-weer topic!
» Weer een iphone topic...
» Ja hoor, weer een namen topic....
» Het 't-is-weer-maandag topic