Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen; hoeveel gespaard?

+14
Muis
Tsjip
Arwyn
Sarah1985
minoessepoes
Atelier Madame
studiebol
Suus
Nora
Lavendel
Paper Crown
Roxi3
Rush
Alesha
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Samenwonen; hoeveel gespaard? Empty Samenwonen; hoeveel gespaard?

Bericht  Alesha zo 8 jan 2012 - 23:36

Mijn vriend en ik willen graag samenwonen en hebben ook al wel gespaard, maar met name ik vraag af wanneer het 'genoeg' is. We willen graag een huis kopen op zijn salaris.

Ik vroeg me af, hoeveel jij en je vriend/man hadden gespaard voordat jullie gingen samenwonen?

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 36
Registratiedatum : 07-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen; hoeveel gespaard? Empty Re: Samenwonen; hoeveel gespaard?

Bericht  Rush zo 8 jan 2012 - 23:39

Ik ben bij mn vriend ingetrokken. Hij gaat dit huis op den duur wel kopen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Roxi3 zo 8 jan 2012 - 23:41

Bij de hypotheek konden wij een bouwdepot afsluiten, daarmee hebben wij ons huis verbouwd. Daarnaast hadden we ongeveer 8000 euro gespaard voor de inrichting en dat is allemaal prima gelukt (we hadden zelfs nog wat geld over).

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Paper Crown zo 8 jan 2012 - 23:43

Zoveel mogelijk. Ik zou trouwens niet perse naar je gespaarde geld kijken, ik bedoel je kan altijd een goedkope bank kopen en goedkoper laminaat, dat hoeft allemaal niet heel duur te worden (al is natuurlijk als je net uit huis gaat een grote kostenpost, omdat je nog alles moet aanschaffen) maar ik zou eerder kijken naar de lasten die je straks erbij krijgt en of die goed te behappen zijn. Het lijkt me vreselijk om perse te moeten samenwonen maar het heel krap te hebben waardoor er geen geld is om door te sparen/ leuke dingen te doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Alesha zo 8 jan 2012 - 23:45

Bedankt voor de reacties!
Wij zijn in eerste instantie niet van plan om iets aan het huis te verbouwen. Dit kan eventueel op langere termijn nog wel. Wel willen we boven de vloer anders (geen vloerbedekking), muren verven, gordijnen en dan de complete inrichting..

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lavendel zo 8 jan 2012 - 23:46

Ik wil binnenkort gaan samenwonen met mijn vriend en ik heb 0 euro en hij nog iets van 2000 euro ofzo.. Qua meubels komen we een heel eind met de spullen uit onze studentenkamers en voor de rest moet ik nog even zien hoe we dat gaan doen angel
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Rush zo 8 jan 2012 - 23:47

Wij sparen ook zoveel mogelijk trouwens.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Roxi3 zo 8 jan 2012 - 23:52

Ik zou mezelf niet te veel blind staren op het sparen. Ik wilde 2 jaar geleden heel graag samenwonen en toen mijn vriend en ik een mooie kans kregen op een leuk huis, heb ik die met beide handen aangegrepen. Bij ons is het gelukkig allemaal meegevallen qua verbouwen en bijkomende kosten maar ik ben altijd blijven denken: kan het nu nog niet dan doen we het volgend jaar of dat jaar daarop wel. Als ik een enorm bedrag had willen sparen dan had ik nu dit huis niet gehad en woonde ik waarschijnlijk nog steeds bij mijn ouders dus ik ben blij dat ik toen die keuze heb gemaakt.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Alesha zo 8 jan 2012 - 23:57

@ 2CKC2: Klopt, dat willen wij beiden ook erg graag, leuke dingen blijven doen. We hebben de maandlasten berekend op mijn vriend zijn inkomen en daarmee zouden we het goed kunnen redden. Daarnaast kan ik ook nog geld inleggen per maand, waar we nu nog niet van uit zijn gegaan. Dat zien we dan ook wel zitten.

@ Roxi3: dat klinkt positief, jullie hebben zeker een goede keuze gemaakt als ik het zo hoor smile deze keuze voor dit huis is voor ons ook inderdaad een grote kans, anders blijft het ook nog even verder kijken en afwachten.

Het is alleen zo spannend, nu het dichterbij komt

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Nora ma 9 jan 2012 - 0:12

Leuk Alesha! Gefeliciteerd!

Zelf heb ik €0 gespaard voor het samenwonen. Ik ging bij mijn vriend inwonen in zijn huurhuis en had een studentkamer vol met kast/bureau/bed/borden.
Het enige wat we gekocht hebben is een eettafel en 2 kledingkasten, totaal iets van €250. Banken van familie gekregen.

In ons volgende huis wil ik het iets minder studentikoos hebben. Dus een mooi bankstel en het huis mooi behangen/geschilderd met een mooie houten vloer. Als we dat nu zouden doen zouden we zeker €5000 kwijt zijn denk ik.

Maar dat zou puur zijn qua inrichting. Hoeveel fijn is om te sparen qua hypotheek weet ik niet.

Alvast veel plezier met het plannen maken:)
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Suus ma 9 jan 2012 - 0:22

Wij hadden van tevoren niet echt gespaard. We kwamen in een huurhuis waar al een vloer in lag. We hebben wel veel geverfd, maar verder waren we niet veel geld kwijt. We hebben onze meubels gewoon gecombineerd en in de loop van de tijd steeds meer dingen vervangen.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol ma 9 jan 2012 - 0:51

Ik heb geen idee meer wat ik op mijn spaarrekening had staan en van mijn vriend weet ik het al helemaal niet. Eerlijk gezegd heb ik daar ook weinig opgelet.

Toen we een huis hadden gekocht en we meubels nodig hadden hebben we toen gekeken wat we hadden en toen naar de winkels om te kijken wat er binnen ons budget pastte.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 0:54

Ik had niks gespaard! Vriend had dit huis al gekocht, en de spullen die nog nodig waren (vriend had deel wel zelf al) hebben we gewoon van onze salarissen gekocht, dat ging prima, omdat de hypotheek + vaste lasten is berekend op het salaris van mijn vriend, dus we houden mijn salaris 'over'.

Nu sparen we zoveel mogelijk om het huis op te kunnen knappen en mooie(re) nieuwe spullen te kunnen kopen.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame ma 9 jan 2012 - 1:11

Suus schreef:Wij hadden van tevoren niet echt gespaard. We kwamen in een huurhuis waar al een vloer in lag. We hebben wel veel geverfd, maar verder waren we niet veel geld kwijt. We hebben onze meubels gewoon gecombineerd en in de loop van de tijd willen we steeds meer dingen vervangen.

dit met kleine aanpassing.. het is zo duur als je het zelf maakt. Goedkope vloer of juist een dure, verf van de hema of van lexa etc. Wij hebben uiteindelijk een paar dingen nieuw gekocht, zoals een hoekbank.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  minoessepoes ma 9 jan 2012 - 1:15

Uhm nagenoeg niks, we waren beide net afgestudeerd en begonnen met werken. Maar er lag al een vloer en verder hoefde we ook niks te doen, mijn vriend had nog veel spulletjes van zijn studenten kamer, ik had al wel wat keukenspulletjes gespaard en verder hebben we meubels opgeknap, wat ons dus vrij weinig gekost heeft. Verder hebben we voor verjaardagen en Sinterklaas bonnen gevraagt van de Hema, de Ikea en de Gamma en we ook veel spulletjes gekregen van familie.

Zo hebben vrienden van ons 5 jaar op een matras op de grond geslapen, ging ook prima en nu ze er het geld voor hebben, hebben ze meteen een heel goed bed gekocht.

Verder loop ik telkens tegen kleine dingen aan die we missen en die kopen we op dat moment gewoon, dat kan ook nu we werken.

Het is natuurlijk wel leuk om in 1 keer alles nieuwe te hebben, maar het is zeker geen must!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Alesha ma 9 jan 2012 - 1:24

Wat leuk om alle reacties te lezen!
Wij willen zeker ook niet alles helemaal nieuw of het beste van het beste. Ik heb bijv. al een tweepersoonsbed, waardoor we in het begin geen nieuw bed zullen aanschaffen. Ben benieuwd!
We hebben het huis nog niet, maar we kunnen het in principe kopen. Het is nu een kwestie van of wij het echt willen en of we overeenstemming kunnen vinden over de prijs.. Spannend!

Alesha
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:21

Toen ik voor het eerst op mezelf ging wonen (alleen) had ik 25.000 euro gespaard. Toen ik ging samenwonen hoefden wel alleen de vloer te doen en verder alles schilderen, waren we met 2000 euro wel klaar. Daarna hebben we zo af en toe een meubelstuk gekocht (of ja ik, zodat alles van mij was). Toen we uit elkaar gingen hoefden we dus niks te verdelen. Nu heb ik sinds een jaar mijn eerste koophuis, en ga over een maand of 2 samenwonen. We gaan de zolder nog doen, maar daar kunnen we ook met een paar honderd euro wel vooruit. De dakkapel volgt dan als we daarvoor hebbe gespaard (die wil ik ook zelf betalen, omdat het mijn huis is, ik ga dus ook de verbouwing van de wc en het schuurtje betalen).

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:26

Alles wat ik had gespaard is opgegaan aan de schulden die zijn ouders hebben gemaakt op de naam van mijn toenmalige vriend, nog voor we naar de notaris konden om de overdracht te doen. Dus het antwoord is 0,0 gespaard.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 6:49

Ik had ongeveer 25.000 euro gespaard. Mijn vriend had meer gespaard. We hebben dan ook alles, maar dan ook echt alles veranderd in dit huis.

Gast
Gast

Bericht  Sarah1985 ma 9 jan 2012 - 6:51

wij hadden gespaard tot mijn man een andere auto kocht en hij geld van mij leende, en een maand later kregen we een huis toegewezen. We hebben toch alles in huis geverfd en overal nieuwe vloer. Als ik het overnieuw zou mogen doen had ik meer willen sparen. Nu hadden we eerst 2e hands meubels van familie en half jaar later nieuw spul
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 7:02

We hadden niks gespaard, of nee dat is niet helemaal waar. Ik had wel iets gespaard, maar manlief had al een flatje en dus de meeste spullen!
En nu na 3,5 jaar hier te wonen kan ik pas zeggen dat de woonkamer nu echt af is, alle meubels welliswaar 2e hands gekocht maar wel zgan! En ik ben er heel blij mee kan ik je zeggen!

Maar ondanks dat, ook al heb je wel gespaard, je kan het zo duur of goedkoop mogelijk maken als je zelf wil! Wat dat betreft vind ik MP echt een uitvinding hoor...waarom zou ik iets duurder kopen, terwijl het nu goedkoper kan? En zo kan ik ook nog eens zeggen over 2 a 3 jaar, goh we zijn erop uit gegeven we kopen weer wat anders...

Toch hebben we financiel al wat klappers gehad, dus we proberen nu ondanks alles toch iets te sparen in de maand, dat heeft jaren niet gekund dus alle kleine beetjes wat we overhouden nu is toch wel fijn om iets achter de hand te hebben!

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 7:06

Mijn vriend had €30.000 en ik €13.000. Mijn vriend heeft €10.000 hiervan in de hypotheek gestoken zodat de maandlasten lager werden.

Wanneer heb je genoeg? Als je meer te besteden hebt ga je automatisch meer uitgeven ...

Gast
Gast

Bericht  Arwyn ma 9 jan 2012 - 7:08

Ik ben bij mijn vriend ingetrokken.
Toen hij hier kwam wonen, had hij eigenlijk geen spaargeld. Puur geluk dat hij de woning van een vriend van hem kon krijgen, die al het verfwerk en dergelijke al gedaan had. Toen ik hierbij in kwam, hebben we nieuwe meubels gekocht van mijn spaargeld, omdat hij het grootste deel van de vaste lasten betaald.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Tsjip ma 9 jan 2012 - 7:21

Wij hadden een kleine € 5000,- aan spaargeld. Ons eerste huisje was een klein appartementje zonder balkon. Bed, televisie, radio hadden we al. Verder zaten in de keuken/hal/slaapkamer inbouwkasten. Dus we hoefden qua meubels alleen bankstel, salontafel, tv-meubel, eettafel + stoel te kopen. Servies, bestek, pannenset en handdoeken had ik ook al gespaard. Wat we verder nog moesten waren een stofzuiger, strijkplank, wasmachine, droger, koelkast, vriezer, kookplaat, senseo, verlichting. En dan verf, laminaat, gordijnen, vloerbedekking.
Maar ook met een gewoon huis waren we met dit bedrag uitgekomen. Dan hadden we onze eisen naar beneden moet stellen. Je maakt het gewoon net zo duur als dat je zelf wil!

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Muis ma 9 jan 2012 - 10:08

Wij hadden samen ongeveer € 13.000 euro. Hiervan hebben wij de verbouwing en de inrichting betaald. Verder hebben we ook ontzettend veel cadeau gekregen.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: