Hoeveel heb je gespaard voordat jullie/je gingen verhuizen?
+2
tweeling
Mida4you
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoeveel heb je gespaard voordat jullie/je gingen verhuizen?
Mijn man en ik wonen in een flat en we willen dolgraag verhuizen ( we gaan straks huren ) Als we een huisje hebben willen we alles direct goed aanpakken, als dat nodig is en niet rustig aan doen en eventueel later aanpakken. Het is natuurlijk heel persoonlijk hoeveel je spaart voor de verhuizing. Maar wij zitten zelf te denken dat als we een 3000 euro hebben dat we dan al een heel eind komen ( verven, vloer etc. ) Wat denken jullie??
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Hoeveel heb je gespaard voordat jullie/je gingen verhuizen?
Mirjam4you schreef:Mijn man en ik wonen in een flat en we willen dolgraag verhuizen ( we gaan straks huren ) Als we een huisje hebben willen we alles direct goed aanpakken, als dat nodig is en niet rustig aan doen en eventueel later aanpakken. Het is natuurlijk heel persoonlijk hoeveel je spaart voor de verhuizing. Maar wij zitten zelf te denken dat als we een 3000 euro hebben dat we dan al een heel eind komen ( verven, vloer etc. ) Wat denken jullie??
Wat moet je allemaal precies aan het huis doen?? Want het valt altijd tegen hoeveel iets kost. Wij zijn net verhuisd naar een huis uit 2004 die zo goed als helemaal onze smaak was, we moesten alleen verven en een kast om de wasmachine heen maken en nog wat klusjes. Heeft ons toch nog even 1500 euro gekost. En moet je ook nieuwe meubels etc. hebben?
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
We hebben verder nog geen huis dus dat is ook nog maar de vraag. Misschien is het huis wel in onze smaak maar misschien moeten we ook alles wel opnieuw verven etc. Qua meubels zijn we niks meer nodig. Daarom is het zo moeilijk om een beetje in te schatten hoeveel je nodig zal zijn.
Mida4you- Ratel
Mirjam4you schreef:We hebben verder nog geen huis dus dat is ook nog maar de vraag. Misschien is het huis wel in onze smaak maar misschien moeten we ook alles wel opnieuw verven etc. Qua meubels zijn we niks meer nodig. Daarom is het zo moeilijk om een beetje in te schatten hoeveel je nodig zal zijn.
Ja precies dat is zeker lastig. Vaak wil je toch alles wel even verven om het voor je gevoel fris te maken (dat heb ik tenminste wel). Gewoon verder sparen en als je een huis gevonden hebt gewoon dealen met wat je hebt
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Euhm, helemaal niks. Ik kreeg inrichtingskosten via de sociale dienst.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
CherrieLola schreef:Euhm, helemaal niks. Ik kreeg inrichtingskosten via de sociale dienst.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wij willen ook straks gaan verhuizen naar een ééngezinswoning en ik denk dat wij ook rond de €2000/€3000,- willen hebben! Dus ik vind dat wel een reeël bedrag.. En daarnaast is het ook zo dat je hele goedkope laminaat hebt (5.95 p.m) maar je hebt ook hartstikke duur laminaat/parket en precies hetzelfde geld voor de muren..heb je nou een hele dure smaak..tja dan moet je misschien iets meer sparen maar ga je gewoon voor mooi en een beetje kwaliteit dan heb je hier wel genoeg aan! Leuk weetje: Mijn vriend is klusser en heeft een paar weken terug een huis geverfd met latex van brillux (10L voor 96,- ) maar bij de verfdiscounter heb je hetzelfde spul voor de helft van dat (10L voor 49,-) en écht dezelfde kwaliteit..dus zo zie je maar dat er heel veel verschil in zit..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Ik_zelf_87 schreef:CherrieLola schreef:Euhm, helemaal niks. Ik kreeg inrichtingskosten via de sociale dienst.
Hoe krijg je dat voor elkaar?
Wij willen ook straks gaan verhuizen naar een ééngezinswoning en ik denk dat wij ook rond de €2000/€3000,- willen hebben! Dus ik vind dat wel een reeël bedrag.. En daarnaast is het ook zo dat je hele goedkope laminaat hebt (5.95 p.m) maar je hebt ook hartstikke duur laminaat/parket en precies hetzelfde geld voor de muren..heb je nou een hele dure smaak..tja dan moet je misschien iets meer sparen maar ga je gewoon voor mooi en een beetje kwaliteit dan heb je hier wel genoeg aan! Leuk weetje: Mijn vriend is klusser en heeft een paar weken terug een huis geverfd met latex van brillux (10L voor 96,- ) maar bij de verfdiscounter heb je hetzelfde spul voor de helft van dat (10L voor 49,-) en écht dezelfde kwaliteit..dus zo zie je maar dat er heel veel verschil in zit..
Okee, net als wat je zegt of je nou een dure smaak hebt of niet. Aangezien mijn man nog wel een dure smaak heeft.... En btw wij willen ook graag naar een eengezinswoning. Heb dr nu al zin in!!! We kijken er eigenlijk al jaren naar uit, maarja met weinig geld schiet het niet echt op. We zijn nu gelukkig druk aan het sparen
Mida4you- Ratel
Dat hangt heel erg van je persoonlijke situatie af. Wij hadden nog helemaal niks aan spullen en waren voor de meubels bijvoorbeeld al €7000 euro kwijt. Het kan goedkoper natuurlijk maar als je net als ons nog alles aan moet schaffen + een verbouwing moet doen dan heb je aan 3000 euro nooit genoeg. Wij hebben dus ook veel meer gespaard dan dat.
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10
Mirjam4you schreef:
Okee, net als wat je zegt of je nou een dure smaak hebt of niet. Aangezien mijn man nog wel een dure smaak heeft.... En btw wij willen ook graag naar een eengezinswoning. Heb dr nu al zin in!!! We kijken er eigenlijk al jaren naar uit, maarja met weinig geld schiet het niet echt op. We zijn nu gelukkig druk aan het sparen
Ja vertel mij wat! Mijn vriend heeft ook een aardig dure smaak maar hij is met de jaren al wel iets bijgedraaid dat niet alles megaduur hoeft te zijn I Ikea! In het begin vond mijn vriend ikea vreselijk haha maar nu? Hij vind heel veel leuk Lucky me! .. Wij willen ook al een paar jaar een huisje maar elke keer kwam er wat tussen, onverwachte uitgaven enzo maar nu willen we er echt voor gaan en dan duurt het maar iets langer..tis mij veel meer waard dat we over een tijdje in een mooi huisje zitten waarvan we weten dat we alles hebben uitgezocht wat we graag wouden dán dat we alles goedkoop bij elkaar geraffeld hebben onder het mom van 'het moet maar'...
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Ja inderdaad hebben wij ook. We willen het ook meteen goed doen en niet half half. We sparen rustig door en er komt vanzelf een moment dat er genoeg is
Mida4you- Ratel
Niks, we hadden al wat basisdingen en hebben gewoon elke maand wat gekocht.
Gast- Gast
Samen hadden we ongeveer 20.000 euro. Maar minder dan de helft is aan het huis uitgegeven. We hadden sowieso gespaard, o.a. voor het huis. Maar we hebben later ook nog een auto gekocht en zijn lekker op vakantie geweest.
Wij hadden buiten wat keukengerei etc. niks voor het huis, dus moesten alles nog kopen. Ook hebben we de badkamer verbouwd, dat hoef je natuurlijk ook niet altijd te doen. Ik vond het fijner om gewoon alles te kopen wat we op dat moment nodig hadden, zonder echt te moeten puzzelen of we uit zouden komen qua geld, dan dat we het zoals Liva moesten doen. Elke maand weer wat nieuws kopen. Dus dat zijn dan ook prioriteiten die je hebt.
Wij hadden buiten wat keukengerei etc. niks voor het huis, dus moesten alles nog kopen. Ook hebben we de badkamer verbouwd, dat hoef je natuurlijk ook niet altijd te doen. Ik vond het fijner om gewoon alles te kopen wat we op dat moment nodig hadden, zonder echt te moeten puzzelen of we uit zouden komen qua geld, dan dat we het zoals Liva moesten doen. Elke maand weer wat nieuws kopen. Dus dat zijn dan ook prioriteiten die je hebt.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
0,00 euro. Maar mijn vriend had eigenlijk alles al en wat hij niet had, had ik. Daarna hebben we gewoon af en toe wat gekocht, net als Liva, en dat doen we nog steeds.
Gast- Gast
Winegum schreef:Samen hadden we ongeveer 20.000 euro. Maar minder dan de helft is aan het huis uitgegeven. We hadden sowieso gespaard, o.a. voor het huis. Maar we hebben later ook nog een auto gekocht en zijn lekker op vakantie geweest.
Nee, had bij ons niks met prioriteiten te maken. We hadden dat geld gewoon niet Dus ja, dan moet je wat. Mijn voorkeur was ook uit gegaan naar alles in 1 keer kopen, maar ik wilde niet nog jaren wachten voordat ik dat bij elkaar gespaard had. Plus dat ik weg moest bij mijn ouders en dat ik praktisch gezien bij mijn schoonfamilie in woonde. Dus toen was het een betere optie om gewoon een plekje voor ons samen te zoeken. Maar ik had al op kamers gewoond dus had alle basisdingen al wel. Plus dat mijn vriend de nodige basisdingen had van thuis. Heb er nooit echt mee gezeten hoor, maar het is inderdaad een fijnere situatie als je gewoon alles in 1 keer kan kopen.
Gast- Gast
Wij hadden het geld ook niet maar ik was ook gewoon heel blij met wat wij al hadden. Het past heel mooi bij elkaar in huis, we houden allebei ook van wit, zwart en grijs. En als je alle technische dingen (vaatwasser, wasmachine, koelkast (droger hebben we gekregen) al hebt dan ben je echt een stuk minder geld kwijt, daar hadden wij geluk mee. Het enige wat wij gekocht hebben is een dressoir (omdat ik die al jaren wilde hebben) en een kledingkast (omdat de oude kledingkast de verhuizing niet had overleefd ), een ouderwets gietijzeren bed (tweedehands op yes voor 20 euro ) en een tweede boekenkast (omdat de eerste niet volstond ).
Gast- Gast
Ik zie dat het er wat anders uit kwam dan dat ik het bedoelde. Ik bedoelde meer, prioriteiten stellen in welke dingen je wanneer gaat kopen. Als je niks hebt kun je ook niks uitgeven natuurlijk. Maar als je 1000 euro hebt en eigenlijk alles wat je wilt doen of hebben bedraagt 5000 euro, dan moet je prioriteiten stellen. Wat moet en kan niet wachten? Dat kun je dan als eerst kopen en dan sparen voor het volgende project
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
De eerste keer ging ik in een huurhuis wonen. Toen had ik iets van 7.000 euro gespaard. 3,5 jaar later ben ik verhuist naar een koopwoning waar we alles nog zelf moesten doen (stucadoren, vloer leggen, keuken, tegels etc) toen hadden we een bedrag van ongeveer 20.000 euro gespaard samen. Over ongeveer 3 jaar willen we weer gaan verhuizen en dan willen we ook zo'n bedrag hebben als spaargeld of misschien nog wel iets meer.
Gast- Gast
Dat scheelt inderdaad al veel als je alles al hebt. Wij hebben gelukkig ook alles al, dus die kostenpost valt alweer af.
Heb echt zin om te verhuizen. We wonen nu in een flat en daar ben je ook wel een keer uitgekeken, vooral omdat we een kleine meid hebben. Maar goed ons plan is om waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar te gaan verhuizen.
Dat ligt er natuurlijk maar weer helemaal aan hoe alles loopt
Heb echt zin om te verhuizen. We wonen nu in een flat en daar ben je ook wel een keer uitgekeken, vooral omdat we een kleine meid hebben. Maar goed ons plan is om waarschijnlijk eind dit jaar of begin volgend jaar te gaan verhuizen.
Dat ligt er natuurlijk maar weer helemaal aan hoe alles loopt
Mida4you- Ratel
Wij zijn vanuit huis samen gaan wonen in een koophuis, en daar moesten we veel aan verbouwen. We hadden minimaal 50.000 euro gespaard. We hebben flink verbouwd, en zijn meteen getrouwd. Gelukkig was toen niet al het geld op, maar er ging veel in de verbouwing en de bruiloft zitten natuurlijk. En verder moesten we dus de hele inrichting nog kopen.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wat hebben jullie gespaard voordat je zwanger werd.
» Na hoeveel tijd gingen jullie samenwonen?
» Samenwonen; hoeveel gespaard?
» Hoeveel sparen voordat je huis koopt
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
» Na hoeveel tijd gingen jullie samenwonen?
» Samenwonen; hoeveel gespaard?
» Hoeveel sparen voordat je huis koopt
» Hoeveel water verbruiken jullie en met hoeveel personen?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: