Bakfiets vs achter karretje
+3
mauwmauw
Susan
Printje
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bakfiets vs achter karretje
Hoi hoi
We twijfelen heel erg of we een bakfiets zouden willen aanschaffen of zo'n karretje voor achter de fiets.
Ik denk zelf dat een bakfiets erg moeilijk en zwaar sturen is, maar wie heeft hier ervaring mee? Wat vinden jullie de voor/nadelen van deze dingen en wat zou je adviseren? (bakfiets of zo'n karretje)
Liefs
We twijfelen heel erg of we een bakfiets zouden willen aanschaffen of zo'n karretje voor achter de fiets.
Ik denk zelf dat een bakfiets erg moeilijk en zwaar sturen is, maar wie heeft hier ervaring mee? Wat vinden jullie de voor/nadelen van deze dingen en wat zou je adviseren? (bakfiets of zo'n karretje)
Liefs
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Bakfiets vs achter karretje
Ik heb ervaring met:
1. Bakfiets van Babboe, die vond ik vrij zwaar trappen en ik vond 'm ook erg groot. Ezra ging erin staan en dat vond ik gevaarlijk.
2. Fietskar van de HEMA, ging op zich wel goed, maar ik vond het toch niet prettig dat het karretje achter mijn fiets hing, ik vond dat erg onoverzichtelijk.
3. Bakfiets van Zigo, vind ik zelf erg ideaal, de bak is in feite een soort fietskar die je ook los kunt koppelen om er op de plek van bestemming mee te wandelen en eventueel ook als fietskar achter een fiets te gebruiken als je dat wil. Je kunt de fiets ook als losse fiets gebruiken, er zit een extra voorwiel bij. Ik vind het een heel fijne, lichte, stabiele fiets.
1. Bakfiets van Babboe, die vond ik vrij zwaar trappen en ik vond 'm ook erg groot. Ezra ging erin staan en dat vond ik gevaarlijk.
2. Fietskar van de HEMA, ging op zich wel goed, maar ik vond het toch niet prettig dat het karretje achter mijn fiets hing, ik vond dat erg onoverzichtelijk.
3. Bakfiets van Zigo, vind ik zelf erg ideaal, de bak is in feite een soort fietskar die je ook los kunt koppelen om er op de plek van bestemming mee te wandelen en eventueel ook als fietskar achter een fiets te gebruiken als je dat wil. Je kunt de fiets ook als losse fiets gebruiken, er zit een extra voorwiel bij. Ik vind het een heel fijne, lichte, stabiele fiets.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik twijfelde idd eerst aan de Hema kar maar ik vnd het ook 'eng' dat ik hem dan helemaal niet in de gaten kan houden.
De laatste klinkt goed, zoiets zoek ik. Maar ik vrees dat ze wel erg duur zullen zijn.
De laatste klinkt goed, zoiets zoek ik. Maar ik vrees dat ze wel erg duur zullen zijn.
Printje- Lady Post-a-lot
ik heb zelf een tijd met de fiets kar achter mijn fiets gefietst,ik vond het opzich wel fijn,Maar bij ons heb je veel plekken waar je een straat oversteekt met een tussen stuk in het midden,en dan kan je daar niet staan omdat je gewoon te lang bent.maar dat is denk met een bak fiets ook wel.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Printje schreef:Ik twijfelde idd eerst aan de Hema kar maar ik vnd het ook 'eng' dat ik hem dan helemaal niet in de gaten kan houden.
Ja, dat zijn ze ook, ik heb de mijne op Marktplaats gekocht.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Printje schreef:Ik twijfelde idd eerst aan de Hema kar maar ik vnd het ook 'eng' dat ik hem dan helemaal niet in de gaten kan houden.
Ja, dat zijn ze ook, ik heb de mijne op Marktplaats gekocht.
Daar dacht ik idd dan ook al aan, ga morgen eens kijken.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb toen in dezelfde periode mijn Babboe op Marktplaats gezet, dat scheelde ook wel. Al met al was ik aan de 'ruil' 200 euro kwijt.
Susan- Lady Post-a-lot
Wij hebben de fietscar van KIDCAR. Wij vinden hem ideaal, eerst hadden wij hierin een baby steco mee in geïnstalleerd staan, zodat T in zijn eigen maxi cosi in de fietskar kon. Wij hebben de kidkar gekozen om de kunstof bak. Zo zijn zijn voetjes goed beschermd.
Wij willen graag een tweede kidcar erbij hebben voor onze weekendjes en vakanties, welke opvoeuwbaar is tot een klein pakketje. We hebben ons oog laten vallen op een Croozer for 1 kid.
Maar ook steeds vaker gaat tonnie in het fietsstoeltje, buggy achterop en fietsen maar.
Maar als je extra spullen mee wil nemen(strandje of dergelijke), of een net wat langer fietstochtje gaat maken (wijbij T. steevast in slaap valt) is een fietscar ideaal.
Wij willen graag een tweede kidcar erbij hebben voor onze weekendjes en vakanties, welke opvoeuwbaar is tot een klein pakketje. We hebben ons oog laten vallen op een Croozer for 1 kid.
Maar ook steeds vaker gaat tonnie in het fietsstoeltje, buggy achterop en fietsen maar.
Maar als je extra spullen mee wil nemen(strandje of dergelijke), of een net wat langer fietstochtje gaat maken (wijbij T. steevast in slaap valt) is een fietscar ideaal.
Gast- Gast
Ik heb zo'n karretje voor achter de fiets, want we hebben geen plek voor een bakfiets en dat karretje is opvouwbaar. Ik gebruik hem alleen weinig (niet eigenlijk), want ik vind het best eng, zo achter de fiets. Geen aanrader dus.
Gast- Gast
Wij hebben sinds een tijd een fietskar en ik vind het geweldig!! We hebben hem nu denk ik een keer of 15 gebruikt en ik ben er superblij mee... Heb geen rijbewijs dus op deze manier ben ik veel mobieler.
Een ander groot pluspunt vind ik dat het makkelijker weg te zetten is, onze schuur is vrij klein. Staat erg vol en een bakfiets had er niet bij in gepast. De fietskar kunnen we heel gemakkelijk inklappen en oast op ons zoldertje in de schuur neemt daardoor weinig ruimte in beslag.
Een ander groot pluspunt vind ik dat het makkelijker weg te zetten is, onze schuur is vrij klein. Staat erg vol en een bakfiets had er niet bij in gepast. De fietskar kunnen we heel gemakkelijk inklappen en oast op ons zoldertje in de schuur neemt daardoor weinig ruimte in beslag.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik heb een bakfiets: een gazelle cabby. Het is een bakfiets met een kunststof bak die je in kan klappen zodat ie niet zoveel ruimte inneemt in je schuur/garage. De fiets heeft 2 wielen en fietst en stuurt daardoor net zo makkelijk als een gewone fiets. Je hebt alleen een grotere draaicircel, maar als je 2 rondjes hebt gefietst ben je daar aan gewend.
Verder heb ik wel eens op een Babboe gefietst met 3 wielen, dat vond ik zelf helemaal niet fijn fietsen. Ik had steeds het idee dat ik om zou vallen. Maar ook daar zal je wel aan wennen denk ik, de bak daarvan is in ieder geval heel groot.
Verder heb ik wel eens op een Babboe gefietst met 3 wielen, dat vond ik zelf helemaal niet fijn fietsen. Ik had steeds het idee dat ik om zou vallen. Maar ook daar zal je wel aan wennen denk ik, de bak daarvan is in ieder geval heel groot.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hier hebben we eerst een karretje gehad, maar ik vond dat helemaal niet prettig.
Nu hebben we een babboe bakfiets. Hier een 3 wieler vind ik prettiger ivm stabiliteit en wil er graag 4 kinderen in kwijt kunnen. Al kon dat met de babyschaal nog niet. In het begin is het even oefenen, maar ik ben er gauw aan gewend. Ik vind het nu ook makkelijk nu M soms zelf wil fietsen, ik hoef niet elke keer op en af te stappen, als hij stopt, langzaam gaat enz.
Ik heb ook een bakfiets getest met de voorwielen los vd bak, moet makkelijker wezen. Maar ik vond dat maar eng, je ziet niet welke kant die willen en bak heen gaan.
Nu hebben we een babboe bakfiets. Hier een 3 wieler vind ik prettiger ivm stabiliteit en wil er graag 4 kinderen in kwijt kunnen. Al kon dat met de babyschaal nog niet. In het begin is het even oefenen, maar ik ben er gauw aan gewend. Ik vind het nu ook makkelijk nu M soms zelf wil fietsen, ik hoef niet elke keer op en af te stappen, als hij stopt, langzaam gaat enz.
Ik heb ook een bakfiets getest met de voorwielen los vd bak, moet makkelijker wezen. Maar ik vond dat maar eng, je ziet niet welke kant die willen en bak heen gaan.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Wij wilden eerst voor een bakfiets gaan, maar dat moet sowieso een elektrische worden, omdat het anders hier niet te doen is. (heuvelachtig)
Toen bedacht ik me dat we er niet zo heel lang wat aan hebben, en ik er weinig aan heb als ik het centrum in wil. Ik heb dan geen buggy, en kan niet 2 baby's tillen.
Nu hebben we besloten om voor een kar te gaan. We kopen dat sowieso ook een elektrische fiets voor mij, daar heb ik dan ook meteen nog jaren wat aan, en als ik dan in het centrum ben, kan ik de kar gewoon loskoppelen en de kinderen laten zitten en zo de winkels in.
Toen bedacht ik me dat we er niet zo heel lang wat aan hebben, en ik er weinig aan heb als ik het centrum in wil. Ik heb dan geen buggy, en kan niet 2 baby's tillen.
Nu hebben we besloten om voor een kar te gaan. We kopen dat sowieso ook een elektrische fiets voor mij, daar heb ik dan ook meteen nog jaren wat aan, en als ik dan in het centrum ben, kan ik de kar gewoon loskoppelen en de kinderen laten zitten en zo de winkels in.
Gast- Gast
_MamaRosa_ schreef:Wij wilden eerst voor een bakfiets gaan, maar dat moet sowieso een elektrische worden, omdat het anders hier niet te doen is. (heuvelachtig)
Past er dan geen buggy meer bij in de bakfiets?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
studiebol schreef:_MamaRosa_ schreef:Wij wilden eerst voor een bakfiets gaan, maar dat moet sowieso een elektrische worden, omdat het anders hier niet te doen is. (heuvelachtig)
Past er dan geen buggy meer bij in de bakfiets?
Nee, want ik moet de andere 2 ook meehebben, in ieder geval zoon, en dochter kan nog niet los in het verkeer. Dus vandaar.
Gast- Gast
Ik heb als gastouder gewerkt en dagelijks met een bakfiets gefietst, ideaal! 2 kinderen, en er konden ook 2 vriendjes mee, maar dan zit je ook wel echt vol en wordt het vrij zwaar fietsen. Maar het was even oefenen, maar ik reed gewoon door de drukke straat en allemaal steegjes met dat ding, en dat ging prima. Ik vond het fijn dat ze voor me waren en ik ze in de gaten kon houden en met ze kon kletsen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: