Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor bank past hier?

+8
Olijfje
Pien
Sarah1985
Bay
Atelier Madame
Niekske
Rovine
Monte
12 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Wat voor bank past hier?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 2:45

Ik moet eigenlijk een nieuwe bank. Vriend en ik kunnen niet samen op deze bank liggen (hij zit overigens heerlijk, dus deze mag naar de zolder als die klaar is).
We wilden een hoekbank en hadden er bijna een gekocht, tot we toch maar even goed gingen meten hier thuis. Blijkt zo'n hoekbank hier met geen mogelijkheid in te passen.
Ik wil zelf het hoek stuk (of de chaise longe in dit geval, een hoek gaat echt niet passen) voor het raam. Maar dan komt dat heel dicht bij de tv, en dat is niet mooi. Ook komt het hoekstuk dan heel dicht tegen de salontafel aan, en lijkt het mij erg krap worden allemaal,
De salontafel is nog best nieuw, maar was een Ikea'tje dus kan vervangen worden voor een kleinere (vierkante).
Mijn vriend wil het hoekstuk juist aan de andere kant, dus niet voor het raam. Mij lijkt dat de kamer te vol maken, nu heb je mooi die doorkijk naar het eetgedeelte. Wat vinden jullie?
Wat voor bank past hier? Foto-BLRGHJ4Z

Wat voor bank past hier? Foto-SBLDHAKW
(Dat kleine glazen tafeltje naast de bank staat er niet meer, dat was de oude salontafel en die heeft daar even gestaan toen ik de nieuwe net had).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Monte vr 6 jan 2012 - 2:57

Wat ik als tip heb gehad is, alle meubels aan de kant en dan op internet kijken naar wat banken(de maten) en dan de maten in kranten op de grond leggen. Dan kun je goed kijken of een hoekbank midden in de kamer veel ruimte wegneemt. Natuurlijk heb je dan niet de hoogte, maar wel een idee van de grootte. Ik vind zelf een hoekbank mooi, misschien ook wel in het midden, maar kan me ook voorstellen dat het je hele kamer inneemt. In dat geval zou zo'n klein stukje/chaise longe misschien beter zijn.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 3:00

Ja, dat staat idd op de planning voor dit weekend. Eeen hoekbank vind ik ook prachtig, en die zouden we het liefst willen, maar dat gaat hier echt niet passen helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Rovine vr 6 jan 2012 - 3:00

Hoekbanken zijn er ook in veel verschillende maten. Een vriendin heeft een veel kleinere dan wij staan, die past ook veel beter bij haar (kleinere) woonkamer. Wij hebben juist een hele grote omdat een kleine zo ielig zou staan bij ons.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Niekske vr 6 jan 2012 - 3:02

Rovine schreef:Hoekbanken zijn er ook in veel verschillende maten. Een vriendin heeft een veel kleinere dan wij staan, die past ook veel beter bij haar (kleinere) woonkamer. Wij hebben juist een hele grote omdat een kleine zo ielig zou staan bij ons.

Same here, wij hebben ook een best grote, maar je hebt zoveel variaties.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Atelier Madame vr 6 jan 2012 - 3:42

Wij hebben ook een vrij kleine woonkamer (ik denk zon 3 bij 4 meter woongedeelte zeg maar) met een ruime hoekbank erin (2,75 breed geloof ik). Het loungegedeelte zit bij ons niet aan de raamkant maar juist de andere kant. Op die manier krijg je wat meer een zithoek effect.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 4:32

Atelier Madame schreef:Wij hebben ook een vrij kleine woonkamer (ik denk zon 3 bij 4 meter woongedeelte zeg maar) met een ruime hoekbank erin (2,75 breed geloof ik). Het loungegedeelte zit bij ons niet aan de raamkant maar juist de andere kant. Op die manier krijg je wat meer een zithoek effect.
Heb je daar misschien een foto van? Ik ben zo bang dat het er dan meteen zo krap uit gaat zien. Mijn woonkamer is niet heel klein, maar heeft veel hoekjes, waardoor ik mijn meubels maar op 1 manier kwijt kan, en dat is niet heel handig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Atelier Madame vr 6 jan 2012 - 4:52

Bobbie schreef:
Atelier Madame schreef:Wij hebben ook een vrij kleine woonkamer (ik denk zon 3 bij 4 meter woongedeelte zeg maar) met een ruime hoekbank erin (2,75 breed geloof ik). Het loungegedeelte zit bij ons niet aan de raamkant maar juist de andere kant. Op die manier krijg je wat meer een zithoek effect.
Heb je daar misschien een foto van? Ik ben zo bang dat het er dan meteen zo krap uit gaat zien. Mijn woonkamer is niet heel klein, maar heeft veel hoekjes, waardoor ik mijn meubels maar op 1 manier kwijt kan, en dat is niet heel handig.

jazeker, ik heb je eventjes een pm gstuud smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 5:09

Atelier Madame schreef:
Bobbie schreef:
Atelier Madame schreef:Wij hebben ook een vrij kleine woonkamer (ik denk zon 3 bij 4 meter woongedeelte zeg maar) met een ruime hoekbank erin (2,75 breed geloof ik). Het loungegedeelte zit bij ons niet aan de raamkant maar juist de andere kant. Op die manier krijg je wat meer een zithoek effect.
Heb je daar misschien een foto van? Ik ben zo bang dat het er dan meteen zo krap uit gaat zien. Mijn woonkamer is niet heel klein, maar heeft veel hoekjes, waardoor ik mijn meubels maar op 1 manier kwijt kan, en dat is niet heel handig.

jazeker, ik heb je eventjes een pm gstuud smile
Dat is een mooie!
Kun je daar ook met zijn tweeën op liggen? Daarom zoeken wij nl een nieuwe, we kunnen hier prima op zitten met 4 man, maar op liggen met zijn tweeën gaat dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Bay vr 6 jan 2012 - 6:10

Is het geen optie om met je rug naar het raam te gaan zitten zeg maar.
Zo van de foto lijkt het alsof je dan misschien meer ruimte hebt.

Succes met het vinden van een bank!
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 6:29

Zilver* schreef:Is het geen optie om met je rug naar het raam te gaan zitten zeg maar.
Zo van de foto lijkt het alsof je dan misschien meer ruimte hebt.

Succes met het vinden van een bank!
Dat heb ik ook al gemeten, maar dat gaat ook niet passen. De muur houdt ook op daar waar het gordijn zit, dus het is maar een kleine muur. De tv staat ook in die hoek, daar zit een hoek in de muur omdat de meterkast daar achter zit. Dus asl ik daar zou gaan zitten, kon ik de tv niet meer zien. De muur waar de bank nu tegenaan staat is eem meter of 4, dus daar moet het lange stuk tegenaan komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Sarah1985 vr 6 jan 2012 - 6:39

wij hebben het lounge gedeelte ook wel eens midden in de kamer, we wisselen wel eens af. Je hebt verschillende maten van die banken wij hebben een hele grote
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 6:44

Wij hebben ook een kleine wwonkamer (5x4 denk ik), maar enorme hoekbank smile
Heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Pien vr 6 jan 2012 - 9:21

Ik vind dat een bank ook wel aanwezig mag zijn in een ruimte! Je brengt er immers heel veel tijd op door!! Wij hebben nu een hele grote bank! 2.5 bij 3 ongeveer.

Voorheen hadden we een 3zitter en dan zat er aan de linkerkant een lang stuk.. We konden daar prima met zijn tweeen op liggen. Hebben er zelfs wel eens met zijn vieren languit op gehangen!!

deze bank vind ik geweldig:
Wat voor bank past hier? 10102106_Landscape_XL

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Olijfje vr 6 jan 2012 - 11:06

Ik zou wel een leren bank nemen. Misschien staat donkerbruin wel leuk in je hus! Hoekbanken vind ik zelf niet zo mooi en helemaal niet als het er eigenlijk niet in past..
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Sjaantje vr 6 jan 2012 - 11:15

Mijn situatie is redelijk hetzelfde als bij jou.
Ik heb een 3-zits tegen de lange muur, tegenover de tv (dat is dus wel net als bij jou) en ik had een 2-zits voor het raam staan (zit op dezelfde plek als bij jou). Omdat ik een sta-op-fauteuil heb gekocht en die alleen voor het raam kan staan, is de 3-zits verhuisd naar de andere kant van de bank. Ik wilde dat eerst niet, bang dat het echt een obstakel zou zijn want feitelijk staat die nu midden in de kamer.
Maar het gekke is: mijn kamer is optisch groter geworden! Echt heel maf! Ik heb nu echt een 'zithoekje' terwijl zitgedeelte en eetgedeelte eerst naadloos in elkaar over liepen. Het ziet er ineens een stuk knusser uit en ik ben blij dat ik het toch geprobeerd heb.

Wellicht is dat bij jullie ook wel het geval met zo'n chaise longe aan de eet-gedeelte-kant?
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Dennenappel za 7 jan 2012 - 4:42

Hoihoi,

wij hadden hetzelfde als jou. We wilde doorkijk blijven houden en aan de andere kant was het te krap met de salontafel. Wij hebben tenslotte een gewone bank gekocht en twee leren hockers/poefjes. Deze staan voor de verwarming (zie je dat lelijke ding ook minder). Je kan ze makkelijk voor de bank verplaatsen, zodat je benen er gestrekt op kunnen liggen.

Ideaal, zo liggen wij beiden op de bank, hebben we wel nog de ruimte en het ziet er gezellig uit.

We hebben ze trouwens wij Pronto wonen gekocht, veel mogelijkheden qua stof of leer.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Atelier Madame ma 9 jan 2012 - 1:13

Bobbie schreef:
Atelier Madame schreef:
Bobbie schreef:
Atelier Madame schreef:Wij hebben ook een vrij kleine woonkamer (ik denk zon 3 bij 4 meter woongedeelte zeg maar) met een ruime hoekbank erin (2,75 breed geloof ik). Het loungegedeelte zit bij ons niet aan de raamkant maar juist de andere kant. Op die manier krijg je wat meer een zithoek effect.
Heb je daar misschien een foto van? Ik ben zo bang dat het er dan meteen zo krap uit gaat zien. Mijn woonkamer is niet heel klein, maar heeft veel hoekjes, waardoor ik mijn meubels maar op 1 manier kwijt kan, en dat is niet heel handig.

jazeker, ik heb je eventjes een pm gstuud smile
Dat is een mooie!
Kun je daar ook met zijn tweeën op liggen? Daarom zoeken wij nl een nieuwe, we kunnen hier prima op zitten met 4 man, maar op liggen met zijn tweeën gaat dus niet.

daar hebben we m op gekocht :p beide kanten kan iemand makkelijk liggen. hij is 275 breed.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Schaapke di 10 jan 2012 - 3:14

Wij hebben een beetje dezelfde situatie hier. Onze bank is 2.75m. lang:
Wat voor bank past hier? Img884650345

En zo ziet het eruit met de eetkamertafel:
Wat voor bank past hier? Img884650079

En zo de afstand van de chaise longue tot de tv:
Wat voor bank past hier? Img884650861

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  limbogirl82 di 10 jan 2012 - 7:12

Ik kijk ook even mee, ook op zoek naar een bank.

Wil ook zo'n lounge stuk het liefste maar door de verwarming en de deur ben ik gebonden aan een bank van hooguit 2,50

Gezien ik een hondje heb , wil ik het liefste alcantara (soort suede) is makkelijk schoon te houden en de haren liggen erop ipv dat ze erin steken. Echter krijg je dit niet meer in veel winkels....Ook aan leer gedacht maar dat krast weer erg denk ik.... er is volgens mij wel een leer soort die minder snel krast maar pffffff...........

ik heb momenteel geen bank dus hoop dat ik deze week nog ergens slaag maar het is heel lastig bleh!

Misschien iemand nog tips, als je huisdieren hebt. Anders maar leren dat ze niet meer op de bank mag smile

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor bank past hier? Empty Re: Wat voor bank past hier?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum