Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Haar verven met henna

+4
TGR
Coco
TukTuk
Mamsie
8 plaatsers

Ga naar beneden

Haar verven met henna Empty Haar verven met henna

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 11:13

Wie verft wel eens met henna? Ik heb er iets over gelezen op Beautygloss en haar haar zag er zo mooi uit. Het schijnt ook goed voor je haar te zijn en het dikker te laten aanvoelen. Ik verf nu ongeveer elke 2 maanden met de foam van John Frieda. Geeft ook een mooie kleur, maar het is wel chemisch.
Maar kan ik dan nu over een aantal weken (heb mijn haar 2 weken geleden geverfd) al met henna kleuren?
En waar kun je het kopen en welke kleuren kun je kiezen? Ik ben een beetje bang voor (te) rood haar, ik wil echt donkerbruin met gouden gloed.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Haar verven met henna Empty Re: Haar verven met henna

Bericht  Mamsie do 5 jan 2012 - 11:35

Als je het doet zou ik het met die van lush doen.
(ik heb mijn mega blonde haar een keer met henna gedaan en toen was ik dus peentjes oranje *ik was 12 * )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 12:40

Ik verfde mijn haar vroeger altijd met henna. Ik vind het echt een klote klus maar mijn haar werd er wel mooi van. Ik weet niet meer welk merk ik had maar ik kocht het altijd bij de reformzaak op Amsterdam Centraal. Die was heel goed.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 5 jan 2012 - 20:12

Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij wel eens gehoord dat je daarna nooit meer met gewone verf je haar kan verven. Weet niet of het klopt. Maar lijkt me wel lastig. Stel dat het tegenvalt de kleur etc.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:07

Mijn moeder verfde het altijd met henna, dat kocht ze dan bij de Marokkaanse groenteboer.
Ik weet alleen niet of ze daar verschil in kleuren hebben, mijn moeder kocht altijd rood.
Bij de natuurwinkel (kan niet op de naam komen, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel Wink) hebben ze denk ik wel meerdere kleuren. Je kan daar beter meteen vragen of je het wel kunt kleuren, bij een vriendin van me werd het n keer groen toen ze teveel verschillende dingen over elkaar had geverfd.

Gast
Gast

Bericht  Coco vr 6 jan 2012 - 1:14

Bij de Tuinen verkopen ze het. Je haar wordt er wel mooi van maar ik durf het niet aan. Straks mislukt het en mag he het niet zomaar weer verven geloof ik.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast vr 6 jan 2012 - 1:14

AngelNyn schreef:Ik heb er geen ervaring mee maar volgens mij wel eens gehoord dat je daarna nooit meer met gewone verf je haar kan verven. Weet niet of het klopt. Maar lijkt me wel lastig. Stel dat het tegenvalt de kleur etc.
Dat klopt ja. Ik heb ook henna gekocht, van dat poeder en dat moet je dan mengen met cremespoeling dacht ik. Nooit gebruikt omdat je het daarna niet kunt oververven met gewone verf. Die stoffen reageren niet goed op elkaar, geen idee wat er dan gebeurt trouwens

Gast
Gast

Bericht  TGR za 7 jan 2012 - 9:36

Bij lush en dan caca marron. Prachtig voor jouw haarkleur, bobbie.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 9:39

Bobbie ik zou er maar eens goed over na denken. Ik zou het dus niet doen. Het is daarna erg lastig je haar te laten kleuren met normale verf.

Gast
Gast

Bericht  TGR za 7 jan 2012 - 9:43

Carrie schreef:Bobbie ik zou er maar eens goed over na denken. Ik zou het dus niet doen. Het is daarna erg lastig je haar te laten kleuren met normale verf.
ik verf mijn haar altijd in roodtinten, maar de ene keer met henna en de andere keer met verf om mijn uitgroei goed weg te werken, nooit problemen mee. Je moet alleen niet je haar verven met henna en het een maand later blond willen, dat gaat niet.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Beachgirl za 7 jan 2012 - 9:56

Bobbie schreef:Wie verft wel eens met henna? Ik heb er iets over gelezen op Beautygloss en haar haar zag er zo mooi uit. Het schijnt ook goed voor je haar te zijn en het dikker te laten aanvoelen. Ik verf nu ongeveer elke 2 maanden met de foam van John Frieda. Geeft ook een mooie kleur, maar het is wel chemisch.
Maar kan ik dan nu over een aantal weken (heb mijn haar 2 weken geleden geverfd) al met henna kleuren?
En waar kun je het kopen en welke kleuren kun je kiezen? Ik ben een beetje bang voor (te) rood haar, ik wil echt donkerbruin met gouden gloed.

Nee dat kan niet!!! Chemische verf en Henna kunnen heel sterk op elkaar reageren, dus je kunt alleen met Henna verven als je haar puur natuur is. Dus moet je het eerst helemaal uit laten groeien.

Andersom ook... je kunt pas weer chemisch gaan verven als de Henna helemaal uitgegroeid is.

Wil ook heel graag Henna maar mijn kapster raadt het echt af vanwege die mogelijke reactie Cry
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  TGR za 7 jan 2012 - 9:59

Beachgirl_24 schreef:
Bobbie schreef:Wie verft wel eens met henna? Ik heb er iets over gelezen op Beautygloss en haar haar zag er zo mooi uit. Het schijnt ook goed voor je haar te zijn en het dikker te laten aanvoelen. Ik verf nu ongeveer elke 2 maanden met de foam van John Frieda. Geeft ook een mooie kleur, maar het is wel chemisch.

Nee dat kan niet!!! Chemische verf en Henna kunnen heel sterk op elkaar reageren, dus je kunt alleen met Henna verven als je haar puur natuur is. Dus moet je het eerst helemaal uit laten groeien.

Andersom ook... je kunt pas weer chemisch gaan verven als de Henna helemaal uitgegroeid is.

Wil ook heel graag Henna maar mijn kapster raadt het echt af vanwege die mogelijke reactie Cry
met de henna van lush gaat dat prima. Zolang je maar niet lichter gaat.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Zora za 7 jan 2012 - 11:53

Mamsie schreef:Als je het doet zou ik het met die van lush doen.
(ik heb mijn mega blonde haar een keer met henna gedaan en toen was ik dus peentjes oranje *ik was 12 * )

+1. Duurde echt een jaar voordat het eruit was. De keren daarvoor had ik het er heel kort in laten zitten, en toen kreeg het wel een mooi rood/gouden gloed.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 12:26

TGR schreef:
Carrie schreef:Bobbie ik zou er maar eens goed over na denken. Ik zou het dus niet doen. Het is daarna erg lastig je haar te laten kleuren met normale verf.
ik verf mijn haar altijd in roodtinten, maar de ene keer met henna en de andere keer met verf om mijn uitgroei goed weg te werken, nooit problemen mee. Je moet alleen niet je haar verven met henna en het een maand later blond willen, dat gaat niet.

Ja is dat zo? Ik moet bekennen dat ik Lush niet ken. Maar met de gewone Henna kan het niet. En Bobbie 'kenende' wil ze regelmatig iets anders of heeft ze weer iets in haar hoofd wat ze wil en daarom raad ik het haar niet aan. Maar als het met Lush wel kan, dat is dat wel fijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 7 jan 2012 - 13:09

Ik verf het altijd met henna van Lush en ik wil voorlopig niets anders meer. Ik vind het niet veel meer geklieder dan met een pakje verf. Ik rasp altijd twee blokjes, doe er kokend water bij, smeer het daarna in m'n haar en dan doe ik er plasticfolie en een handdoek overheen en laat ik het een paar uur intrekken. Ik gebruik marron, dat vind ik zelf de mooiste kleur, krijg er ook veel complimentjes over. Ik vind de henna van Lush fijn omdat daar al citroensap en koffie etc. in zit, waardoor je haar heel zacht wordt en ontzettend mooi gaat glanzen.

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl wo 11 jan 2012 - 1:20

Dijn82 schreef:Ik verf het altijd met henna van Lush en ik wil voorlopig niets anders meer. Ik vind het niet veel meer geklieder dan met een pakje verf. Ik rasp altijd twee blokjes, doe er kokend water bij, smeer het daarna in m'n haar en dan doe ik er plasticfolie en een handdoek overheen en laat ik het een paar uur intrekken. Ik gebruik marron, dat vind ik zelf de mooiste kleur, krijg er ook veel complimentjes over. Ik vind de henna van Lush fijn omdat daar al citroensap en koffie etc. in zit, waardoor je haar heel zacht wordt en ontzettend mooi gaat glanzen.

Is marron een beetje warm donkerbruin?? Of meer roodbruin? Ik wil Lush ook wel eens gaan proberen maar twijfel dan tussen Brun of Marron.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gast wo 11 jan 2012 - 1:58

Zoals ik op de site van Lush zie, is de Marron meer richting rood. Ik wil geen rood, dus ik zou zelf voor de Brun gaan. Misschien wel gemengd met een klein beetje Marron.
Weet trouwens ook iemand waar je kleurloze henna kunt kopen? Dat schijnt je haar ook een oppepper te geven. Gaat dat wel als je je haar hebt geverfd met gewone verf?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 11:23

Beachgirl_24 schreef:
Dijn82 schreef:Ik verf het altijd met henna van Lush en ik wil voorlopig niets anders meer. Ik vind het niet veel meer geklieder dan met een pakje verf. Ik rasp altijd twee blokjes, doe er kokend water bij, smeer het daarna in m'n haar en dan doe ik er plasticfolie en een handdoek overheen en laat ik het een paar uur intrekken. Ik gebruik marron, dat vind ik zelf de mooiste kleur, krijg er ook veel complimentjes over. Ik vind de henna van Lush fijn omdat daar al citroensap en koffie etc. in zit, waardoor je haar heel zacht wordt en ontzettend mooi gaat glanzen.

Is marron een beetje warm donkerbruin?? Of meer roodbruin? Ik wil Lush ook wel eens gaan proberen maar twijfel dan tussen Brun of Marron.

Marron is roodbruin. Het is nu donkerder, omdat ik het inmiddels al een aantal keer heb geverfd. Brun is echt bruin.

Haar verven met henna Hair

Gast
Gast

Bericht  Oasis za 21 jan 2012 - 22:15

Wow, mooie kleur Dijn82!

Ik wil al langer Henna proberen, maar stel dat ik het rood probeer en ik vind het niet mooi, kan ik er dan donkerbruin/zwart over heen doen van Henna, of moet het dan eerst uitgroeien?
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662

Bericht  Lady Starstruck zo 22 jan 2012 - 1:32

Mijn moeder verfde het ook altijd met Henna. Ze werd er echt goed rood van! Het duurt alleen erg lang voor het er echt is uitgegroeid. Ik deed altijd Henna naturel in mijn haar met wat bier en groene thee dat is gezond en zorgt voor extra stevigheid. Maar dat hielp niet zoveel
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast zo 22 jan 2012 - 5:20

Oasis schreef:Wow, mooie kleur Dijn82!

Ik wil al langer Henna proberen, maar stel dat ik het rood probeer en ik vind het niet mooi, kan ik er dan donkerbruin/zwart over heen doen van Henna, of moet het dan eerst uitgroeien?

Dat moet je TGR even vragen, die heeft er meer verstand van. Henna op henna kan volgens mij wel.

Gast
Gast

Bericht  TGR zo 22 jan 2012 - 7:33

Dijn82 schreef:
Oasis schreef:Wow, mooie kleur Dijn82!

Dat moet je TGR even vragen, die heeft er meer verstand van. Henna op henna kan volgens mij wel.
donkerder kan altijd wel. Lichter niet.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud