Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  snowflakes do 5 jan 2012 - 10:13

Ik ben net verhuisd naar een erg leuk huisje, alleen één nadeel: mijn slaapkamer zit direct onder het dak, waardoor ik aan beiden kanten schuine wanden heb. Ik ben aan het kijken naar een kledingkast voor in de slaapkamer, maar dit is nog best lastig.
De slaapkamer is niet erg groot (12m2), waardoor een kledingkast al snel erg veel ruimte in beslag neemt.
Ik zat zelf al aan een commode/ladenkast te denken om mijn kleding in op te bergen en eventueel een kledingrek om de andere kleding aan op te hangen, maar weet niet of dit echt handig is. Kortom, ik kom er niet helemaal uit...

Iemand tips?
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:14

Je hebt ook van die lage kasten die speciaal voor schuine wanden zijn, waardoor je het schuine optimaal benut. Weet even de naam niet! Sowieso kan een kledingrek ideaal met schuine wanden, dat had ik ook in de kamer bij mijn ouders. Daar had ik overigens expedit vakkenkasten met kleding, dat paste precies (die met de 8 vakken).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 10:15

Kun je onder het schuine gedeelte geen roede ophangen waaraan je de kleding kunt hangen? En eventueel iets van schuifdeuren ervoor maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  silly-one do 5 jan 2012 - 20:41

Ik zal er dan voor kiezen om zelf kasten te maken die onder het dak passen. Met schuifdeuren zodat ik de ruimte ideaal kan benutten. Mijn ouders hebben dat ook gedaan op de zolder en hebben op deze manier een hoop kastruimte weten te maken. Voor hangkleding kan je ook een smalle kast maken die je met een deur o.i.d. dicht kan doen zodat je kleding wel bedenkt en 'stofvrij' hangen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Niekske vr 6 jan 2012 - 0:44

Ik heb zoiets gezien bij een kennis van me, die had een expedit-kast van ikea zelf een stuk schuin afgezaagd en onder het dak geplaatst. Daar laatjes en deurtjes in voor alle ondergoed, sokken en kleding die niet hoeft te hangen en daarnaast een smalle kast voor het hang-gedeelte. Zag erg leuk uit!
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Niekske vr 6 jan 2012 - 0:47

Ik zocht even of ik een plaatje kon vinden ervan, helaas... maar ik kwam dit tegen: http://www.plexatopzolder.nl/ misschien een idee? In de grotere kastjes kun je wellicht een roede plaatsen om kleding op te kunnen hangen.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Error vr 6 jan 2012 - 1:33

Ik heb ook zoiets gehad toen ik bij mijn ouders woonde, kan je eventueel wel foto's mailen van hoe dat er uit zag. Had zelf een grote stang tussen de muren waar ik een gordijn strak voor had hangen en later een schuifdeur. Had er ook nog een aantal schappen in gemaakt waarin ik manden had staan voor sokken en ondergoed etc.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Rovine vr 6 jan 2012 - 1:42

Niekske schreef:Ik zocht even of ik een plaatje kon vinden ervan, helaas... maar ik kwam dit tegen: http://www.plexatopzolder.nl/ misschien een idee? In de grotere kastjes kun je wellicht een roede plaatsen om kleding op te kunnen hangen.

Tof, die heeft een ex-klasgenoot van mij ontworpen. Very Happy

Als kind had ik deurtjes in een rails voor de schuine wanden hangen. Daarachter planken. Alle zooi van het huis werd bij mij in die kasten opgeslagen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  snowflakes vr 6 jan 2012 - 6:39

Paraplu schreef:Ik heb ook zoiets gehad toen ik bij mijn ouders woonde, kan je eventueel wel foto's mailen van hoe dat er uit zag. Had zelf een grote stang tussen de muren waar ik een gordijn strak voor had hangen en later een schuifdeur. Had er ook nog een aantal schappen in gemaakt waarin ik manden had staan voor sokken en ondergoed etc.

Als je zou willen mailen, graag! Inspiratie is welkom smile
snowflakes
snowflakes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Error za 7 jan 2012 - 2:12

snowflakes schreef:
Paraplu schreef:Ik heb ook zoiets gehad toen ik bij mijn ouders woonde, kan je eventueel wel foto's mailen van hoe dat er uit zag. Had zelf een grote stang tussen de muren waar ik een gordijn strak voor had hangen en later een schuifdeur. Had er ook nog een aantal schappen in gemaakt waarin ik manden had staan voor sokken en ondergoed etc.

Als je zou willen mailen, graag! Inspiratie is welkom smile

Als je mij je mailadres wilt PB-en zoek ik zometeen of anders vanavond na het werk even foto's voor je!
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips? Empty Re: Schuine wanden op slaapkamer, iemand tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum