Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

HG,iemand tips?

+17
Monnie
Lindsya
_Jet
Tummy
Purpleflower
Twellie
Coccinelle
Jazzlyn
Balloon
Choco*
Happydobby
Lejow
Roza
Jade
Robin_
M@niek
PapillonRose
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty HG,iemand tips?

Bericht  PapillonRose zo 11 aug 2013 - 5:33

Helaas, net als in de vorige zwangerschap heb ik ook nu weer HG (hyperemesis gravidarum: extreme zwangerschapsmisselijkheid en/of braken). Omdat ik weet dat er hier volgens mij nog een paar dames zitten die dit hebben gehad, was ik toch benieuwd of er nog tips zijn waar ik wat aan kan hebben.

Op het moment is het zo slecht, dat ik eigenlijk alleen nog maar in bed kan liggen.mKrijg bijna niks binnen en als ik onder de douche geweest ben, ben ik bijvoorbeeld al zo uitgeput dat ik eerst weer een paar uur moet liggen voordat ik eruit kan.

De meeste standaardtips werken hier helaas ook niet. Alleen zo kan het ook niet doorgaan, want ik heb ook A. nog rondlopen en doordeweeks zal ik het alleen moeten gaan redden, want vriend werkt. Hoe deden andere dames met HG dit?

Ik heb trouwens wel medicijnen, emesafene, dat leek even een klein beetje te helpen, maar inmiddels niet meer. De gyn heeft al gezegd dat ze behalve dat niks kunnen doen voor me. Ja, opnemen bij uitdroging.. Maar dat probeer ik uiteraard te voorkomen! Vorige zwangerschap 2x in het ziekenhuis beland, maar nu hoop ik er echt uit te blijven ivm A.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  M@niek zo 11 aug 2013 - 5:48

ooo meid wat balen. Ik weet het nog van de vorige keer...waren we allebei zo lekker ziek en in het ziekenhuis Sad  Ik heb helaas geen tips maar gewoon een dikke knuffel hug
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Robin_ zo 11 aug 2013 - 6:05

Je zou kunnen kijken of acupunctuur wat voor je is. Wordt vaker gedaan bij extreme zwangerschapsmisselijkheid (en andere gerelateerde klachten).
Robin_
Robin_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Jade zo 11 aug 2013 - 6:07

oei, balen zeg!

Ik at 's ochtends voor het opstaan altijd iets, maar meestal kwam dit er meteen weer uit. Wat goed hielp waren Mariabiscuitjes eten tussendoor. Ik at ook veel zure snoepjes, de misselijkheid werd er minder van.

Zuivel moest ik echt vermijden, dan stond ik écht op de kop!

Ik vond cup a soup (tomaat) ook erg lekker,, vaak bleef er wel iets in.. En een voordeel vond ik dat als ik het uitspuugde, het nog steeds naar tomatensoep smaakte Embarassed. Veel andere dingen vond ik echt vies worden.

Verder dronk ik alleen maar water. Elke keer kleine slokjes, zodat ik toch vocht binnen hield. Als ik meerdere slokken achter elkaar dronk, moest ik vaak alweer overgeven.

Droge rijstwafels heb ik ook pakken van leeg gegeten! Ik kan nu geen rijstwafel meer zien. Ik brak steeds een stukje af en at dat.

Ik moest eigenlijk de hele dag door blijven eten. Vaak at ik ook direct na het overgeven iets, omdat ik na het overgeven vaak 30/45 minuten niet hoefde te spugen. Dus dan bedacht ik altijd dat er dan in ieder geval 'iets' van binnen zou blijven.

Wat ik me nu af vraag (heb ik zelf tijdens de zwangerschap niet bedacht), zou het geen nut hebben om ORS te drinken? Steeds kleine beetjes? Dan krijgt je lichaam natuurlijk meer binnen als bij alleen water.

Heeeeel veeel sterkte in ieder geval! Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt. En trek op tijd aan de bel hoor!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Roza zo 11 aug 2013 - 6:07

Ik weet er natuurlijk helemaal niets vinden, maar wat lijkt mij dit vreselijk. Ben je zo blij dat je zwanger bent, voel je je zo lamlendig en ziek dat echt genieten er niet bij is. Ook voor je dochtertje Sad

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Lejow zo 11 aug 2013 - 6:14

Misschien kun je om primperan (of hoe je het ook schrijft) vragen, dat hielp bij mij beter dan emesafene!
Sterkte meis hug
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Jade zo 11 aug 2013 - 6:16

Lejow schreef:Misschien kun je om primperan (of hoe je het ook schrijft) vragen, dat hielp bij mij beter dan emesafene!
Sterkte meis hug
 Dat is per arts verschillend. Mijn arts wilde absoluut geen Primpran voorschrijven! Hij vond dat het niet goed genoeg onderzocht was. Hij legde me liever aan een vocht infuus.

Emesafene werd ik trouwens nog beroerder van. Ik had de zetpillen en kreeg er ook nog eens darmkrampen van. Verder heel moe en futloos.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Lejow zo 11 aug 2013 - 6:17

De arts die ik had, zei juist dat ze een onwijs uitgebreid onderzoek en verslag gelezen had en dat ze sindsdien alleen nog maar dat voorschreef.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Happydobby zo 11 aug 2013 - 6:23

Vragen om primperan of zofran. zofran is sterker dan primperan/emafesene. Maar ik weet niet of ze het geven.

sterkte hug 

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Choco* zo 11 aug 2013 - 6:40

Acupunctuur heeft mij enorm geholpen. Daardoor hield ik in ieder geval weer vocht binnen. Emesafene en andere standaardtips deden voor mij vrij weinig.
Choco*
Choco*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 41
Punten : 47
Registratiedatum : 10-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Balloon zo 11 aug 2013 - 6:46

Meis, wat ontzettend rot! Geen tips, maar erg veel sterkte hug
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Twellie zo 11 aug 2013 - 7:25

Wat een drama om zo misselijk te zijn Neutral .

Om je even moed in te praten: je zit nu in de week waarin de misselijkheid bij de meeste vrouwen het hevigste is. Dus of je nu HG hebt of niet. Grote kans dat het vanzelf ook weer enigszins opknapt over een paar dagen. Het is een heel goed teken dat je nu later misselijk werd: het lijkt er dan op dat je hormoonspiegel lager is dan de vorige keer en dat kan betekenen dat het nu ook eerder weer beter gaat.

In een ander topic heb ik ook al een aantal tips gegeven. Ik zou echt toegeven aan je vermoeidheid. Als ik daardoor heen ging, werd ik nog misselijker.

Verder inderdaad snel na overgeven weer eten en geen dingen eten die ranzig zijn als ze er weer uit komen, zoals cornflakes.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Jazzlyn zo 11 aug 2013 - 7:30

Hier hoge dosis primperan en zelfs haldol geprobeerd. Rustig aandoen eb uitzitten Sad
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Coccinelle zo 11 aug 2013 - 7:33

Geen tips maar zie net pas dat je weer zwanger bent. Wat leuk, gefeliciteerd! Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Twellie zo 11 aug 2013 - 7:36

Jazzlyn schreef:Hier hoge dosis primperan en zelfs haldol geprobeerd. Rustig aandoen eb uitzitten Sad
Haldol??? Dat is wel echt een paardenmiddel toch? Wordt normaal ingezet bij psychoses volgens mij.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Purpleflower zo 11 aug 2013 - 7:38

Wat ontzettend naar voor je!!
Geen tips..
Wil je alleen sterkte wensen en hopelijk word het snel iets minder.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Tummy zo 11 aug 2013 - 7:56

Happydobby schreef:Vragen om primperan of zofran. zofran is sterker dan primperan/emafesene. Maar ik weet niet of ze het geven.

sterkte hug 
Idd zofran. Enige wat echt hielp. Veel sterkte, het is zo naar  hug
Tummy
Tummy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 360
Registratiedatum : 02-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  _Jet zo 11 aug 2013 - 8:08

Geen tips, maar ik wil je wel veel sterkte wensen!
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Lindsya zo 11 aug 2013 - 8:12

Mijn huisarts had het over Gember, wat het is weet ik niet maar dat moet je vier per dag innemen. Maar ze geef dat liever niet, waarom weet ik niet maar ik heb het ook (nog) niet gehad omdat ik ook zo extreem misselijk ben.
Heb je al geprobeerd om s'morgens wat eten voor je op staat of niet? Bij mij helpt het wel iets. Sterkte
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Monnie zo 11 aug 2013 - 8:13

Oh wat balen dat je weer zo misselijk bent PR. Ik hoop toch dat je er dit keer snel doorheen bent en kan gaan genieten!
Helaas ook geen tips voor je...

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  meisjesmama zo 11 aug 2013 - 8:16

Mijn buurvrouw had het ook en die dronk tegen bevroren aan AA.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  PapillonRose zo 11 aug 2013 - 8:18

Bedankt allemaal!

Ik ga dan in elk geval toch nog eens vragen of ik geen andere medicatie mag proberen, want blijkbaar zijn er wel mogelijkheden! De emesafene werkt in elk geval niet bepaald. De gyn zei dat dit het enige was. Toch nog maar terugbellen, of de huisarts vragen (die heeft ook de emesafene gegeven).

Acupunctuur had ik ook nog niet aan gedacht, en heb op andere gebieden daar ook al eens goede ervaringen over gehoord. Ga nu bijna op vakantie, maar zal eens kijken wat er hier in de buurt voor mogelijkheden zijn, waar een goede acupuncturist zit. Proberen kan altijd.

Qua eten ben ik er ook nog steeds niet uit of er iets werkt, en wat niet. Maar lees hier nog een paar dingen die ik kan proberen. Ik eet in elk geval alleen waar ik trek in heb, anders werkt het niet. Brood heb ik dan ook al twee weken niet meer op geloof ik Embarassed 

Twellie, dat is in elk geval fijn om te horen, dat het waarschijnlijk nu het ergst is. Dan wordt het hopelijk in elk geval niet nog erger.. En ik hoop inderdaad dat het een goed teken is dat de misselijkheid deze keer wat later begon.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  mosio zo 11 aug 2013 - 9:53

Ik heb geen tips, maar wil je wel heel veel sterkte wensen hug

mosio
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Happydobby zo 11 aug 2013 - 11:45

Jazzlyn schreef:Hier hoge dosis primperan en zelfs haldol geprobeerd. Rustig aandoen eb uitzitten Sad
haldol word inderdaad voor meerdere doeleinden gebruikt en kan ook positief werken bij misselijkheid.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  JustMeDaan zo 11 aug 2013 - 11:54

Vanille vla heb ik wel eens gelezen. En geen idee of het kan werken maar je hebt bijvoorbeeld van die ronde pleistertjes voor achter je oren tegen reisziekte. Misschien dat dat ook kan helpen bij gewone misselijkheid?
Gemberpoeder of gemberwortel kan ook tegen misselijkheid helpen.
Cyclizine en meclozine. Dit zijn middelen die volgens de site apotheek.nl veilig tijdens een zwangerschap kunnen worden gebruikt.
Scopolamine zijn de pleisters. Misschien dat je die zelfs vrij kan verkrijgen.

Het zijn allemaal middelen die de prikkeling van het braakcentrum blokkeren dus misschien heb je er wat aan?

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

HG,iemand tips? Empty Re: HG,iemand tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum