Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voorzichtige peuter..

+5
Liadan
LotteK
Paper Crown
Susan
Printje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Voorzichtige peuter.. Empty Voorzichtige peuter..

Bericht  Printje do 5 jan 2012 - 1:57

Ik lees hier regelmatig over hele ondernemende peuters die op banken springen etc. Maar ons ventje is juist uber voorzichtig. Ik heb van die vallen en stotengel maar die heb ik inmiddels al een jaar in huis en nog nooit hoeven te gebruiken (klopt even af)
Het is gewoon een heel levendig en soms ondeugend manneke maar wel erg voorzichtig.

Wie heeft er nog meer een voorzichtige peuter?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voorzichtige peuter.. Empty Re: Voorzichtige peuter..

Bericht  Susan do 5 jan 2012 - 2:01

Dat is toch juist wel fijn?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje do 5 jan 2012 - 2:05

Ik vind het ook wel fijn maar vraag me af of hier meer voorzichtige peuters zijn. Ik lees alleen verhalen over klauterende peuters en dat doet die van mij echt niet hahahahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown do 5 jan 2012 - 2:06

Printje schreef:Ik vind het ook wel fijn maar vraag me af of hier meer voorzichtige peuters zijn. Ik lees alleen verhalen over klauterende peuters en dat doet die van mij echt niet hahahahaha.
Ik was zelf een voorzichtige. Als mijn moeder me op de bank zette en zei: 'Niet bewegen hoor, anders val je..' dan bleef ik zo zitten.. haha. Is niets mis mee.. ik dacht gewoon al jong na.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Printje do 5 jan 2012 - 2:09

2CKC2 schreef:
Printje schreef:Ik vind het ook wel fijn maar vraag me af of hier meer voorzichtige peuters zijn. Ik lees alleen verhalen over klauterende peuters en dat doet die van mij echt niet hahahahaha.
Ik was zelf een voorzichtige. Als mijn moeder me op de bank zette en zei: 'Niet bewegen hoor, anders val je..' dan bleef ik zo zitten.. haha. Is niets mis mee.. ik dacht gewoon al jong na.

hahahhaa we zeggen ook altijd voor de grap, een adhd-ertje is het zeker niet hahaha. Hij kan echt uren rustig spelen met zijn auto's. Hij luistert idd ook goed als ik zeg netjes zitten op de bank doet hij dat ook. Dat nadenken heeft ie vast van zijn mama angel
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 2:48

Ik zelf was ook altijd heel voorzichtig!

Zoonlief daarin tegen niet echt... Maar die verhalen ken je Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 2:52

Nier herkenbaar, hier een echte peuterpuber met al het bijbehorende (wan)gedrag smile.

Lijkt me wel lekker rustig, zo'n voorzichtig kindje!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 3:27

Hier ook niet herkenbaar haha. Meneer stoot zichzelf minstens 1x per dag gewoon omdat hij zo wild of nieuwsgierig is. Hij heeft nu al een rode plek op z'n voorhoofd omdat hij vanmiddag tegen de deur aan liep Wink Ook al zijn we al 2x lang de huisartstenpost geweest om een wondje te lijmen

Gast
Gast

Bericht  LotteK do 5 jan 2012 - 3:32

Mijn dochter is ook altijd erg voorzichtig (geweest). Ze wilde nog heel lang een handje als ze een drempel over moest of de stoep af moest stappen, terwijl ze al erg lang goed liep. Daar waar ik leeftijdgenootjes op van alles zag klimmen deed zij dat niet of met hulp. Ze was verder niet rustig, maar wel heel voorzichtig. Nu moet ik zeggen dat ze inmiddels wel meer "durft", maar vergeleken bij bijvoorbeeld haar neefje is ze nog steeds redelijk voorzichtig!
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252

Bericht  Liadan do 5 jan 2012 - 7:11

Yara is ook heel voorzichtig. Toen ze 2 jaar was ging ze pas uit zichzelf een keer onder de tafel zitten bijvoorbeeld. Daarvoor riep ze mij als er speelgoed van haar onder de tafel was gerold. Het traphekje hoeft voor haar in principe ook niet dicht want ze zal daar toch nooit iets doen (maar we hebben het natuurlijk altijd wel dichtgedaan voor de zekerheid).
Als we tegen haar zeggen: 'dat kan je beter niet doen want dat is gevaarlijk' dan doet ze het ook niet. Ze klimt bijna nooit ergens op of onder.

Ik denk wel dat Kian heel anders gaat worden want die is nu al veel wilder en sneller.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  pindaatje do 5 jan 2012 - 8:43

Hier nog een voorzichtige peuter!
Zie ook wel eens kinderen op dingen klimmen of dingen doen, die mijn dochter echt niet zou doen.
Ze wil nog steeds hulp bij afstapjes, durft niet zomaar door een plas water te lopen en klimt ook nergens zomaar op.
Beetje hetzelfde als bij LotteK en Liadan dus.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Susan do 5 jan 2012 - 8:46

Yrsa heeft een keer toen mijn oma oppaste en even naar de wc was haar stoeltje op het tafeltje gezet en is daar bovenop gaan zitten zodat ze de televisie beter kon zien. laughcry
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 8:49

Handig Susan! Haha

Mijn zoontje klautert ook overal op als je even niet kijkt..

Gast
Gast

Bericht  maiadebij do 5 jan 2012 - 8:51

Ik heb bij N het idee dat hij echt het gevaar ziet. Al rond zijn eerste jaar wist hij heel goed dat hij niet aan kopjes koffie en thee moest komen en heeft dat ook echt nooit gedaan. Ook op zijn loopfiets is hij razendsnel, maar alleen oversteken doet hij zeker niet. Hij kijkt goed en als er ook maar een auto in de verte te zien is, wilt hij niet oversteken (ook al kan het makkelijk) bij een zebrapad wilde hij de eerste tijd ook niet oversteken.
Ik kan hem ook rustig beneden laten als ik J naar bed breng bijvoorbeeld, hij doet geen gekke dingen.

J is daarintegen een banjer! Die is daarin het tegenovergestelde van N!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Liadan do 5 jan 2012 - 8:55

maiadebij schreef:Ik heb bij N het idee dat hij echt het gevaar ziet. Al rond zijn eerste jaar wist hij heel goed dat hij niet aan kopjes koffie en thee moest komen en heeft dat ook echt nooit gedaan. Ook op zijn loopfiets is hij razendsnel, maar alleen oversteken doet hij zeker niet. Hij kijkt goed en als er ook maar een auto in de verte te zien is, wilt hij niet oversteken (ook al kan het makkelijk) bij een zebrapad wilde hij de eerste tijd ook niet oversteken.
Ik kan hem ook rustig beneden laten als ik J naar bed breng bijvoorbeeld, hij doet geen gekke dingen.
J is daarintegen een banjer! Die is daarin het tegenovergestelde van N!

Dat kan hier ook makkelijk, ik laat Yara bijna altijd beneden als ik Kian naar bed breng en ze is ook wel eens alleen beneden als ik ga douchen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  LMCurious do 5 jan 2012 - 9:50

haha, Joris is tot een half jaar geleden ook zo voorzichtig geweest. Hij durfde toen hij al heel lang kon lopen bijv. nog steeds niet zelf van een stoeprand af te stappen die hij niet kende. Wel waar we veel wandelen, maar in een andere omgeving niet, alsof ie bang was dat die hoger zouden zijn ofzo, haha.

Nu doet ie echter van alles zonder erbij na te denken...dus het kan nog veranderen. Gelukkig is hij in elk geval nog niet kleinzerig, dus als hij nu van de bank af dondert, lacht ie er zelf het hardste om.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania do 5 jan 2012 - 9:54

Mijn zoontje is helemaal niet voorzichtig. Het enige waar hij heel voorzichtig mee doet is lopen (dat doet ie dus niet Very Happy). Verder klimt hij over al op of onder. Laatst probeerde hij op z'n loopauto te gaan staan zodat hij op de eettafel kon klimmen laughcry . Gelukkig zag ik op tijd waar hij mee bezig was.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: