Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Visite en kitten

+6
Raindrop
love
rapa nui
Lejow
Sarah1985
Jilke
10 plaatsers

Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Visite en kitten

Bericht  Jilke wo 4 jan 2012 - 8:06

Sinds een maand hebben wij een kitten, nu is hij 12 weken. Volgende week is mijn vriend jarig, en krijgen we dus visite. Leuk en gezellig, maar zodra je in de bank zit word je besprongen door een wilde kitten. We proberen dit in alle mogelijkheden af te leren, van plantenspuit, tot nee, in zijn krabpaal hangen etc. Maar de boodschap komt nog niet echt aan. En als hij dus op je springt, gaat dit met 4 poten met nagels uit natuurlijk, dus gaan er al gauw haakjes uit kleding etc.

Ook is hij nogal bijterig, en bedoelt dit speels (denk ik) maar stiekem bijt hij al aardig hard door. Uiteraard wordt dit ook bestraft.

Hoe gaan we dit doen? Ik wil dat de visite gewoon op de bank zitten kan, zonder gehavend thuis te komen. Maar wil ook mijn kitten niet een hele dag in de gang zetten.

Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Sarah1985 wo 4 jan 2012 - 8:08

als wij een verjaardag hebben zijn de katten altijd boven, omdat dan steeds de voor en achter deur open gaan, anders gaan ze naar buiten. Als er een paar mensen komen zijn ze gewoon in de kamer, en gaan ze beide op onderzoek uit, de oude kat 6 jaar oud gaat bij iedereen snuffelen en op schoot zitten. De kitten 3,5 maand is wat bang maar als die ziet dat de grote het doet komt die toch even kijken.

Ik zou gewoon aankijken hoe het gaat dan, als je kitten wel heel vervelend word wel apart zetten
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 8:09

Waarom zou je een kitten de hele tijd straffen?
Kittens doen dit nou nl..

Ik zou zelf de kitten een uurtje beneden laten met bezoek en dan na een uur de kitten op een slaapkamer ofzo, met wat speeltjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Lejow wo 4 jan 2012 - 8:12

Grote kans dat als de kamer vol met mensen zit, dat het beestje zich al heel anders gedraagt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  rapa nui wo 4 jan 2012 - 8:17

Ik zou even kijken hoe het uit pakt, bezoek even waarschuwen dat ze op moeten letten met hun kleren ivm de nagels van de kittens. Stel dat het na een half uur/uurtje niet werkt dan zou ik ze inderdaad boven in een kamer zetten. Worden ze denk ik echt niet slechter van, ik denk dat ze zichzelf echt niet zielig gaan vinden en er de volgende dag echt wel weer over heen zijn. Ik heb zelf geen huisdieren maar heb er wel een gigantische hekel aan dat tijdens een verjaardag er de hele tijd honden en katten rondlopen die overal opspringen, je de hapjes bijna uit je handen eten etc. Als ik gewoon bij die mensen op visite kom dan snap ik best wel dat hun dieren vrij rondlopen-overal mogen zitten maar met een kamer vol visite is het gewoon niet praktisch, niet iedereeen is gecharmeerd van huisdieren etc. Dan snap ik eigenlijk niet dat als mensen de ruimte wel hebben ze hun hond-kat niet even in een andere kamer parkeren. Lijkt me voor het dier op zich ook wel net zo relaxed.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Jilke wo 4 jan 2012 - 8:20

Waarom ik hem straf? Omdat hij dingen nou eenmaal niet mag, ik wil namelijk niet dat hij mensen als krabpaal gebruikt of bijt.

Nee ik heb er zelf ook een hekel aan als ik ergens op visite ben en dit gebeurt, vandaar dat ik al aan het bedenken was hoe we dit gaan oplossen. Dat wordt dan toch in de gang Wink
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Sarah1985 wo 4 jan 2012 - 8:21

bijten is een teken van liefde he bij kittens.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  love wo 4 jan 2012 - 8:28

Onze katten gaan naar buiten, maar ze zelf binnen zitten of weer is slecht als er visite is
doen we ze vaak naar boven op een kamer of naar zolder.
Onze zwarte kater heeft het al helemaal niet op drukte , die gaat uit zichzelf al naar boven.
Onze rode kater is bang maar ook nieuwsgierig, die komt altijd even om het hoekje kijken smile
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Jilke wo 4 jan 2012 - 8:30

Ik weet het, maar tussen bijten uit liefde of bijten om te bijten vind ik wel een verschil zitten.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Raindrop wo 4 jan 2012 - 8:44

Onze kat deed dat ook toen hij kitten was. Na een tijdje ging het gewoon over (gelukkig).
Als er (veel) bezoek was zag je onze kat nergens (verstopte zich op de slaapkamer) omdat hij best wel schrikkerig/bang is.

Ik zou eerst toch even aankijken hoe het gaat met de visite. Misschien reageert hij wel heel anders. En anders kan je hem nog altijd in een andere kamer zetten.
Maar zorg dan wel dat hij genoeg speeltjes heeft, aan zijn eten kan en naar zijn kattenbak kan gaan wanneer hij moet.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Jilke wo 4 jan 2012 - 8:46

Raindrop schreef:Onze kat deed dat ook toen hij kitten was. Na een tijdje ging het gewoon over (gelukkig).

Gelukkig! Hoe oud was hij toen het minder werd?

Soms word ik er echt stapelgek van. Nu ook, hij is al sinds vijf uur non stop aan het vervelen. In de gordijnen, in de bank, op de laptop willen staan terwijl ik aan het werk ben, in mijn nek springen, in mijn stoel hangen, de andere achterna jagen. Het is dat je het van te voren al weet als je aan een kitten begint, maar vermoeiend is het wel! Laughing
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Raindrop wo 4 jan 2012 - 10:26

Jilke schreef:
Raindrop schreef:Onze kat deed dat ook toen hij kitten was. Na een tijdje ging het gewoon over (gelukkig).

Gelukkig! Hoe oud was hij toen het minder werd?

Soms word ik er echt stapelgek van. Nu ook, hij is al sinds vijf uur non stop aan het vervelen. In de gordijnen, in de bank, op de laptop willen staan terwijl ik aan het werk ben, in mijn nek springen, in mijn stoel hangen, de andere achterna jagen. Het is dat je het van te voren al weet als je aan een kitten begint, maar vermoeiend is het wel! Laughing

Ik weet het niet meer heel precies maar volgens mij was het na een paar maand wel over. Toen hij gecastreerd werd (toen was hij 6 maand) was het al een hele tijd over.
Hoe oud is jullie kitten nu dan?
Hij is wel echt speels he, ik snap best dat dat vermoeiend is. Laten jullie hem castreren/sterriliseren als hij een half jaar is? Veel katten worden dan ook rustiger.

Onze kat springt trouwens wel altijd nog naar mijn benen maar dat doet niet veel pijn. Toen hij kitten was gebruikte hij echt zijn nagels (om bijvoorbeeld vanaf de grond op ons te klimmen of hij klom op onze rug).

Haha en kittens zijn inderdaad vermoeiend, ben ook wel blij als hij ouder wordt. Onze kat kan trouwens ook nog wel erg druk zijn.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Suus wo 4 jan 2012 - 11:23

De eerste keer dat wij veel visite kregen sinds onze katten er zijn was vorige maand op mijn verjaardag, ze waren toen bijna 5 maanden oud. Ze vonden het erg spannend en trokken zich zelf al wel terug op hun krabpaal, zodat ze lekker op de mensen neer konden kijken. Als we alleen met ze zijn moeten we inderdaad nog goed oppassen of ze niks van tafel eten als er wat ligt, maar nu waren alle hapjes veilig Wink
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Jilke wo 4 jan 2012 - 18:51

Onze Mick is nu 12 en halve week oud. We hebben hem sinds 8 weken. Hij wordt ook gecastreerd ja, als hij dalijk 4 maanden is gaat hij al onder het mes (niet met 6 maanden, gezien het verhuizen, en gezien zijn gewicht). Hij is nu namelijk al 1800 gram. Een erg flinke kerel dus.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  PluDan do 5 jan 2012 - 9:09

Daarom heb ik er 2 :P .
Wij hadden eerst ook 1 kitten. Maar toen zeiden wat collega's tegen me dat is zielig.
Als je er 2 hebt hebben ze elkaar en gaan ze met elkaar spelen en maken ze de boel niet kapot en zijn wij niet telkens de pineut. Toch maar besloten om er een 2e bij te nemen en inderdaad.
Het is nog eens veel gezelliger ook.
Die van ons zijn nu zo'n 8 maanden, maar ze zijn al wel iets rustiger geworden hoor.

Ik zou je kitten eerst lekker beneden laten om te kijken hoe het gaat, anders kun je hem alsnog apart doen toch?!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Jilke do 5 jan 2012 - 9:10

Precies smile en hij moet het ook maar leren, dus ben benieuwd hoe het gaat.

Nee nog een kitten komt er niet bij, we hadden al 2 katten, nu hebben we er dus 3 smile
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  PluDan do 5 jan 2012 - 9:11

Waar laat je die andere 2 dan als er visite komt?
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Rovine do 5 jan 2012 - 9:11

Als er bezoek komt zitten er vaak wel één of meerdere mensen tussen die katten superleuk vinden en de onze op schoot nemen en flink vertroetelen. Zo vallen ze andere mensen veel minder lastig en vaak zijn ze ook doodmoe na een uurtje aandacht en gaan ze in een hoekje slapen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  TNMN do 5 jan 2012 - 9:11

Lejow schreef:Grote kans dat als de kamer vol met mensen zit, dat het beestje zich al heel anders gedraagt.

Dat denk ik ook inderdaad. Verder kan je de kat misschien best op 1 kamer zetten met alle katten dingen (eten, box, speeltjes) erbij. Ik geloof niet dat het beestje daar last van zal hebben, eerder van al die vreemden.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Jilke do 5 jan 2012 - 9:12

Die andere 2 katten zijn 3 en 3en half jaar oud, en een stuk rustiger! Die komen zoiezo nooit op schoot zitten.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 9:25

Ik zou 't laten gaan en kijken hoe 't gaat. Ik zou 'm iig niet gescheiden houden van visite, je bent 'm nog aan't vormen zegmaar en dit hoort er toch gewoon bij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visite en kitten Empty Re: Visite en kitten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum