Voor wie het vroeg: kindje erkennen
+13
Silver
Fiebje
Jade
Annie24
Liadan
Happydobby
Sanne
koNijntje
meisjesmama
SarahKey
Earane
Darius
Lejow
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Voor wie het vroeg: kindje erkennen
Lejow schreef:Dat weet ik HD, daarom hebben we het stapeltje papieren meegekregen dat we straks moeten opsturen
We willen wel graag trouwen hoor, maar wil dan graag een mooie jurk, en een feest enz enz, dus daar hebben we wel iets van budget voor nodig. En dan vind ik het leuk als ons meisje wat ouder is, dat ze het redelijk bewust mee maakt (voor zover dat kan als je een jaar of 2 bent). Maar we willen ook de tuin nog opknappen, en de keuken.. en en en en..
Heel begrijpelijk dat je echt een groot feest wilt enzo. Dat wouden wij ook, zou ook nooit even op maandagochtend willen trouwen in spijkerbroek En ja zo'n bruiloft wat je wel graag wilt kost wel wat idd. Dan hebben jullie het zo goed opgelost voor die paar jaar.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Toen mijn nichtje zwanger raakte vertelde ik haar dat zij door het geregistreerd partnerschap dat zij had met haar partner het kindje kon/moest laten erkennen om familierechtelijke betrekkingen te laten ontstaan. Blijkbaar was het woord te moeilijk want zij heeft altijd bij hoog en bij laag beweerd dat het gp dat zij had gelijk stond aan een huwelijk en dat haar partner het kind niet hoefde te erkennen. Uiteindelijk ben ik erover opgehouden, totdat het kindje geboren werd en partner het kind wilde aangeven en niet zelf als vader geregistreerd kon worden. Hij was bij de bevalling dus mocht wel aangifte doen natuurlijk, maar het kindje had op de geboorteakte geen vader. Toen was het paniek en eigenlijk vond ik het wel een beetje sneu, het is natuurlijk altijd leuk om te stellen dat je gelijkt hebt gehad maar dit was echt een vergissing... Gelukkig was het relatief snel en alsnog kosteloos geregeld en staat er nu een vader op de akte. Gezag is bij gp wel al geregeld, de erkenning nog niet dus.... Wij hebben overigens alleen een samenlevingscontract dus wij moeten het ook beide regelen. Kindje is inmiddels erkend en de papieren voor het gezag liggen klaar.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Wij hebben ook voor GP gekozen omdat we voor de rest alle ellende willen uitsluiten mocht er wel iets gebeuren.
Ook ivm ons huis en we hebben testamenten op laten stellen ook ivm de voogdij mochten wij komen te overlijden.
Ook ivm ons huis en we hebben testamenten op laten stellen ook ivm de voogdij mochten wij komen te overlijden.
Gast- Gast
+1, zo hebben wij het ook gedaan.Doedel schreef:Wij hebben ook voor GP gekozen omdat we voor de rest alle ellende willen uitsluiten mocht er wel iets gebeuren.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend heeft N. wel erkend, maar het ouderlijk gezag moeten we nog steeds regelen Op papier moeten we ook nog de voogdij enzo regelen, maar we weten al wel wie. Helaas kost dat ook allemaal geld, dat hebben we op dit moment niet.
Ooit willen wij ook trouwen, maar daarvoor hebben we een aardig budget nodig omdat we wel een 'echte' bruiloft willen met alles erop en eraan. Dat duurt dus nog even.
Ooit willen wij ook trouwen, maar daarvoor hebben we een aardig budget nodig omdat we wel een 'echte' bruiloft willen met alles erop en eraan. Dat duurt dus nog even.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Even een vraagje:
Zoals ik hierboven al omschreven heb heeft mijn vriend N. gelijk erkend. Het ouderlijk gezag hebben we nog niet geregeld bij de rechter. Stel wij zouden binnenkort een geregistreerd partnerschap aangaan, wordt het ouderlijk gezag dan vanzelf geregeld? Heeft mijn vriend dan gelijk rechten wat betreft N., als mij iets overkomt? Dat we het ouderlijk gezag niet regelen bij de rechter, maar in plaats daarvan geregistreerd partnerschap aangaan?
Zoals ik hierboven al omschreven heb heeft mijn vriend N. gelijk erkend. Het ouderlijk gezag hebben we nog niet geregeld bij de rechter. Stel wij zouden binnenkort een geregistreerd partnerschap aangaan, wordt het ouderlijk gezag dan vanzelf geregeld? Heeft mijn vriend dan gelijk rechten wat betreft N., als mij iets overkomt? Dat we het ouderlijk gezag niet regelen bij de rechter, maar in plaats daarvan geregistreerd partnerschap aangaan?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne schreef:Even een vraagje:
Nee, je moet het gezag afzonderlijk regelen. Het gezag ontstaat alleen automatisch als het kind wordt geboren tijdens het huwelijk of GP. Als het kind wordt geboren en de ouders gaan daarna pas een huwelijk of GP aan, moet je dus nog wel het gezag regelen.
Gezag aanvragen is gratis, dus waarom zou je dat niet regelen? Alleen de uittreksels van de gemeente kosten geld, maar dat zal ook niet gigantisch in de papieren lopen schat ik in.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Darius schreef:En toch vond ik trouwen makkelijker, niet alleen voor de baby op komst, maar ook voor andere zaken, die waren dan meteen geregeld. Zoals partnerpensioen en weet ik veel wat nog meer.
+1 zo hebben wij dat ook gedaan....
Gast- Gast
Parisienne schreef:Even een vraagje:
Tegenwoordig krijgen beide ouders het gezag, als zij een geregistreerd partnerschap aangaan, ook als het kindje voor het partnerschap geboren is. Dit is vorig jaar geloof ik veranderd.
Wij hebben een geregistreerd partnerschap, maar dit was meer om dingen geregeld te hebben mbt het kopen van een woning.
Het is tegenwoordig echt niet meer nodig om te trouwen vanwege de kinderen, want het gezag is heel makkelijk te regelen.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Te vroeg voor een kindje?
» Ligt jullie kindje soms ook erg vroeg op bed?
» geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» plaatsnamen voor een kindje
» Ligt jullie kindje soms ook erg vroeg op bed?
» geboorte kaartje sturen als kindje te vroeg geboren is, of w
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» plaatsnamen voor een kindje
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: