Schimmelinfectie
+2
duckie
nillis
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Schimmelinfectie
T heeft sinds vorige weekend een schimmelinfectie aan haar schaamlipjes. Afgelopen maandag ben ik naar de ha geweest en heb ik zalfje gekregen. Deze smeer ik twee keer per dag, maar nu na 5 dagen is er nog weinig verschil.
Wie van jullie heeft er ook ervaring mee en na hoeveel dagen ging het weg?
Wie van jullie heeft er ook ervaring mee en na hoeveel dagen ging het weg?
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Schimmelinfectie
A heeft het ook sinds vorige week maandag, heb toen even met de dokter gebeld of ik er een zalfje op mocht smeren wat ik had want ik redde het niet om langs te komen. het heeft volgens mij ongeveer n weekje geduurd voor het beter werd. smeer het 2 x per dag en verder nog sudo creme... wat voor zalfje heb je gekregen? is het niet ook al minder rood?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Volgens mij heet micronazolnitraat en daarbij smeer ik ook sudo creme. Voor mijn gevoel is het wel iets minder rood (volgens mijn vriend niet) en is het wel verder uitgebreid.
nillis- Kletskop
dat smeer ik er ook op idd... als het uitbreid zou ik anders gewoon ff met de doktersassistente overleggen wat je er mee aan moet... in ieder geval even goed in de gaten houden! hier heeft het ook wel even geduurd voor ik het idee had dat het beter werd. nu zijn we nog druk aan het smeren maar het is al een stuk inder
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Mijn dochter had het ook en kreeg het zelfde zalfje als jou. Mij werd verteld alleen dat dus te smeren en juist niet in combi met sudocreme of iets dergelijks.. Was met een dag of 2 a 3 al minder.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
sheila123 schreef:Mijn dochter had het ook en kreeg het zelfde zalfje als jou. Mij werd verteld alleen dat dus te smeren en juist niet in combi met sudocreme of iets dergelijks.. Was met een dag of 2 a 3 al minder.
Hier werd juist geadviseerd om ook met sudo creme te smeren, zodat de urine wat meer werd tegengehouden.
nillis- Kletskop
Oh ja en geen billendoekjes gebruiken maar deppen met een vochtig washandje.... Succes ermee!!
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Die hebben wij ook gesmeerd en daar inderdaad sudo overheen. Anders als je de luier terug om doet zit alle zalf alweer aan de luier terwijl de sudocreme wel eventjes blijft zitten.
Hier duurt het meestal ook wat langer voor het echt weg is.
We hebben nu sowieso iets sterkers gekregen want zodra H. weer een keer wat dunnere ontlasting had, was het weer raak.
Je moet ook altijd wat langer door gaan mets meren als je denkt dat het weg is.
Hier duurt het meestal ook wat langer voor het echt weg is.
We hebben nu sowieso iets sterkers gekregen want zodra H. weer een keer wat dunnere ontlasting had, was het weer raak.
Je moet ook altijd wat langer door gaan mets meren als je denkt dat het weg is.
Gast- Gast
Hier ook een dochter met schimmelinfectie en ook hier duurde het wat langer voordat je enig effect zag. Wat volgens mij wel een groot verschil maakte, was dat we zinkolie gingen smeren op de momenten dat we geen zalf tegen de schimmelinfectie erop smeerden. Dus de rest van de keren. Ik vind die olie echt super fijn smeren!
Hoe lang mag je die zalf eigenlijk achter elkaar gebruiken?
Hoe lang mag je die zalf eigenlijk achter elkaar gebruiken?
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Ik weet niet of er een bepaald aantal dagen voor staat.
Hier moesten we altijd nog 2-3 dagen doorsmeren als het over leek te zijn.
Gast- Gast
N. heeft het een aantal weken geleden ook gehad. Had volgens mij dezelfde creme als die jij voor T. hebt. Hier duurde het ook even hoor, werd pas na een dag of 5 minder en na 1,5 week/2 weken was het eigenlijk pas helemaal weg. Heb het nog een dag of 5 langer gesmeerd, zodat het echt weg was zegmaar. Heb het niet gecombineerd met Sudocreme o.i.d. Ben wel 2 keer per dag gaan smeren toen ik merkte dat het na een aantal dagen niet minder werd. Toen zag ik snel verbetering.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
TBIB schreef:Ik weet niet of er een bepaald aantal dagen voor staat.
Dat is inderdaad het belangrijkste (mag nog wel langer). Azolen doden de schimmel niet, maar zorgen alleen dat hij niet meer kan delen. Je komt dus pas van de schimmel af als de huidcellen daar vernieuwd zijn. Te vroeg stoppen = schimmel nog aanwezig (en wellicht zelfs resistent geworden) = nog verder van huis.
Ik zou even doorsmeren nog, maar anders even bellen dat het niet aan lijkt te slaan.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
en ruim om de plekjes heen smeren! Dan kan de schimmel zich in ieder geval niet meer uitbreiden.
Gast- Gast
De sudocreme verergerde het alleen maar bij ons, dus daar ben ik mee gestopt en toen 2x per dag alleende zalf vd dokter gaan gebruiken.
Goed ook om de plekjes heen smeren en al lijkt het nadien weg te zijn, toch echt nog even blijven smeren, staat ook in de gebruikshandleiding.
Goed ook om de plekjes heen smeren en al lijkt het nadien weg te zijn, toch echt nog even blijven smeren, staat ook in de gebruikshandleiding.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: