Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

+2
Inge
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  duckie ma 2 jan 2012 - 9:01

vandaag aten we aardappelschijfjes met boontjes (en schnitzel) maar ik heb soms weinig inspiratie vooral als ik uit het werk kom maar als we dan iets als dit eten is het eigenlijk vaak een beetje droog (en saai)
hoe maken jullie dit lekker?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  Inge ma 2 jan 2012 - 9:06

Aardappelschijfjes in de oven met kruiden
Boontjes kort koken en dan roerbakken met een uitje (ook lekker met rulgebakken gehakt), rood pepertje als je van pittig houdt, wat chilisaus en kruiden

Ik wok eigenlijk bijna alle groente (met ui, verse knoflook, rood pepertje, blokjes tomaat)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  Evalynn ma 2 jan 2012 - 9:11

Wat wij wel eens doen is paprika-poeder op de aardappelschijfjes.
Boontjes bedoel je sperzieboontjes? Mijn 'standaard' recept is boontjes en een paprikaatje en een uitje en dan wokken.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  duckie ma 2 jan 2012 - 9:19

ik bedoel idd sperziebonen (neem ze altijd uit een pot en soms diepvries)
nu gaat alles bij elkaar in 1 pan en dan is het een beetje saai en dus vaak droog, maar wil er niet altijd mayo of appelmoes oid bij doen...

wokken is inderdaad ook nog een optie en dan met wat kruiden....
in de oven duurd vaak al weer wat langer en aangezien ik vaak laat thuis ben is dat voor mij geen optie eigelijk

het zelfde geld ook voor andere groentes vaak, alles gaat in 1 pan en dan is het saai en droog...

kan dan wel pas op t laatst kruiden toevoegen zodat ik eerst een portie voor mn dochter er uit kan halen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 9:20

Ik doe er vaak wat paprika poeder over.
Vaak bak ik in een apart pannetje ook nog spek en ui op en doe dat er op het bord pas bij. Maar als je de smaak liever wilt laten intrekken, dan kun je het natuurlijk ook bij de aardappeltjes in bakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  Pien ma 2 jan 2012 - 10:07

Wat ik erg lekker vind is wokken met chilisaus. Aardappeltjes lekker in olijfolie bakken, groente voorkoken dat het beetgaar is, kipfilet in stukjes snijden en dan bakken, als het bijna klaar is een scheutje chilisaus erdoor en als de kipfilet wat bruin word, dan pas weer de aardappels en groente erbij.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  Sylvana ma 2 jan 2012 - 10:09

De gebakken aardappeltjes zou je inderdaad met (flink) wat paprikapoeder kunnen kruiden en wat ik bij sperzieboontjes ook altijd heel lekker vind is wat komkommersalade, gewoon komkommer raspen en aanmaken met wat azijn en eventueel een uitje.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  minoessepoes ma 2 jan 2012 - 19:18

Friet kruiden over de aardappelschijfjes! Is ook erg lekker!
Verder zou ik geen sperziebonen uit pot (zit toch ook heel veel zout in of niet? Omdat je aangeeft eerst eten voor je dochter uit de pan te halen en daarna te kruiden) nemen maar uit de diepvries en die dan even koken/stomen met een uitje samen en een bouillonblokje, geeft zoveel meer smaak! Ik roer zelf altijd na het afgieten een scheutje chilisaus door de boontjes, maar dat vind ik meer bij oosters getinte gerechten passen en niet zo bij aardappels en een snitzel.

Wat ik ook wel lekker vind en makkelijk is om krieltjes even een minuut of wat in de magnetron te gooien zodat ze al gaar zijn. Daarna in een wok een uitje fruiten en spekjes erbij, daarna de krieltjes en als die een beetje bruin beginnen te worden voeg je nog erwten en wortelen toe en wat peper en zout. Weinig afwas, snel klaar en soms weleens lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips? Empty Re: aardappelschijfjes oid met groente... lekker maken tips?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum