Dreumes die geen groente eet. Tips?
+11
Printje
Liadan
PapillonRose
Thunder
Flower_L
Annemie
Twellie
Happydobby
Aimee
Monnie
teletascha
15 plaatsers
Pagina 1 van 1
Dreumes die geen groente eet. Tips?
Van de een op de andere dag ergens in september heeft onze dreumes besloten om te stoppen met het eten van groente bij de maaltijd. Ze eet sowieso erg slecht (lees: een stuk of 6 penne als we paste eten, of bv 2 aardappelkroketjes, en 2 hapjes vlees) , maar groente eet ze werkelijk nooit wat van.
Af en toe lukt het om eens een schijfje komkommer of een cherrytomaatje op te eten, maar dat is dan ook echt alles.
Heeft iemand tips? Of ervaring hoe lang dit duurt? Zijn jullie bijv. vitamines gaan bijgeven?
Af en toe lukt het om eens een schijfje komkommer of een cherrytomaatje op te eten, maar dat is dan ook echt alles.
Heeft iemand tips? Of ervaring hoe lang dit duurt? Zijn jullie bijv. vitamines gaan bijgeven?
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Re: Dreumes die geen groente eet. Tips?
Proberen je er geen zorgen over te maken, geen strijd etc etc. Hier is het avondeten op en af al bijna 1.5 jaar een ramp. Ik geef hem extra multi vitamine en probeer het voor de rest maar te laten gaan, het heeft toch geen nut.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb geen tips, hier begon het bij mijn dochter toen ze ongeveer 1,5 jaar was en ze eet nog steeds vrijwel niks 's avonds.
Mijn zoon eet sinds een paar maanden ook vrijwel geen groenten meer, alleen door de pasta. Ik maak dus regelmatig pastasaus van tomaten/courgette en roerbakgroenten. Vlees eet hij ook bijna niet, vleesvervangers vindt hij wel heel lekker en eet hij dus gelukkig wel goed.
Ik geef ze allebei vitaminepillen.
Mijn zoon eet sinds een paar maanden ook vrijwel geen groenten meer, alleen door de pasta. Ik maak dus regelmatig pastasaus van tomaten/courgette en roerbakgroenten. Vlees eet hij ook bijna niet, vleesvervangers vindt hij wel heel lekker en eet hij dus gelukkig wel goed.
Ik geef ze allebei vitaminepillen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Hier ook geen tips, mijn zoontje eet ook slecht groenten. ik ben al blij als hij 1 hapje eet. We besteden er weinig aandacht aan, gaan er geen strijd over aan, dat vind ik zelf belangrijk. Dat werkt alleen maar averechts.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Hier eten ze in principe goed, al zijn er natuurlijk de onvermijdelijke fases . Wat hierboven ook gezegd wordt: gewoon geen aandacht aan besteden en niet aandringen. Ik zou inderdaad wel wat vitamines bijgeven.
Verder houd ik zelf van lekker eten en ik betrek mijn dochter zoveel mogelijk bij het eten: ze mag helpen bij het klaarmaken, tussendoor al wat proeven, soms samen recepten uitzoeken op internet. Ik probeer eten als iets positiefs te benaderen, in de hoop dat ze dat van mij overnemen.
Verder houd ik zelf van lekker eten en ik betrek mijn dochter zoveel mogelijk bij het eten: ze mag helpen bij het klaarmaken, tussendoor al wat proeven, soms samen recepten uitzoeken op internet. Ik probeer eten als iets positiefs te benaderen, in de hoop dat ze dat van mij overnemen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Geen tips, mijn zoontje is er ook ineens mee begonnen en hij is pas 10.5 maand. Z'n aardappeltjes en vlees/vis eet hij wel gewoon van zijn bordje. Soms stopt hij per ongeluk een stukje groente in zijn mond, en werkt het er dan snel weer uit. Heel raar!
In de pasta eet hij het nog wel gewoon, dus krijgt hij regelmatig pasta met flink wat groente (spinazie, champignons, courgette, paprika's, wortel)
In de pasta eet hij het nog wel gewoon, dus krijgt hij regelmatig pasta met flink wat groente (spinazie, champignons, courgette, paprika's, wortel)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Mijn zoon eet de laatste 2 weken ook slecht, wel vlees en vervangers en vis. Net bij mijn vader erwtensoep gegeten en m. at 2 bordjes leeg. De groente filtert hij er gewoon uit
Wij laten het zo.
Wij laten het zo.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien nog wat ideeen om toch groente binnen te krijgen:
- Dikke laag humus op brood, dat is gemaakt van kikkererwten en de kinderen hier zijn er echt gek op.
- 'Chips' maken van in de oven gebakken winterpeen of pastinaak. Gewoon dunne plakjes snijden, even door de olijfolie halen (eventueel wat kruiden bij in de olie) en dan zo'n 20 minuten op 160 graden in de oven.
- Omelet maken met hele fijngesneden groentes er doorheen.
- Groentes verwerken in stamppot.
- Dikke laag humus op brood, dat is gemaakt van kikkererwten en de kinderen hier zijn er echt gek op.
- 'Chips' maken van in de oven gebakken winterpeen of pastinaak. Gewoon dunne plakjes snijden, even door de olijfolie halen (eventueel wat kruiden bij in de olie) en dan zo'n 20 minuten op 160 graden in de oven.
- Omelet maken met hele fijngesneden groentes er doorheen.
- Groentes verwerken in stamppot.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Mijn zoon eet ook slecht groente, ik geef hem van die optimax vitaminetabletjes.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Stampot. Kunt veel groente mengen met aardappelen
snoeptomaatjes of komkommers als tussendoortje
Groente met fruit mixen en soort smoothie van maken
snoeptomaatjes of komkommers als tussendoortje
Groente met fruit mixen en soort smoothie van maken
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Leuke tips allemaal maar R trapt er allemaal niet in hahahaha, behalve in de spaghettisaus. Voor de rest kijkt hij me aan en denkt volgens mij ja doei...ik eet GEEN groente mama, hoe je ze ook verstopt...ooit komt het vast wel goed.
Printje- Lady Post-a-lot
De enige tip die ik kan mee geven is: Ga de strijd niet aan! Die verlies je geheid.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hier eet ik maar extra vaak de groente die ze wel lust (o.a. doperwtjes) en verder is het hier meestal ook een drama. Ik probeer er maar niet teveel een probleem van te maken. Wel probeer ik haar te stimuleren om in elk geval te proeven, maar ook dat wil ze lang niet altijd.
Qua groente heb ik hier nog de mazzel dat ze nog wel eens wat rauwkost wil eten. Komkommer, stukjes paprika, een worteltje.. Zolang ze dat blijft doen dan krijgt ze regelmatig zoiets als tussendoortje, gaat er toch nog wat in!
Qua groente heb ik hier nog de mazzel dat ze nog wel eens wat rauwkost wil eten. Komkommer, stukjes paprika, een worteltje.. Zolang ze dat blijft doen dan krijgt ze regelmatig zoiets als tussendoortje, gaat er toch nog wat in!
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier ook een dochter die er niet in trapt, zelfs niet in de pastasaus want ze eet haar pasta zonder saus (en dan ook 3 happen en dan is ze weer klaar ). Maar ik geloof er ook nog in dat het ooit goed komt.Printje schreef:Leuke tips allemaal maar R trapt er allemaal niet in hahahaha, behalve in de spaghettisaus. Voor de rest kijkt hij me aan en denkt volgens mij ja doei...ik eet GEEN groente mama, hoe je ze ook verstopt...ooit komt het vast wel goed.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Liadan schreef:Hier ook een dochter die er niet in trapt, zelfs niet in de pastasaus want ze eet haar pasta zonder saus (en dan ook 3 happen en dan is ze weer klaar ). Maar ik geloof er ook nog in dat het ooit goed komt.Printje schreef:Leuke tips allemaal maar R trapt er allemaal niet in hahahaha, behalve in de spaghettisaus. Voor de rest kijkt hij me aan en denkt volgens mij ja doei...ik eet GEEN groente mama, hoe je ze ook verstopt...ooit komt het vast wel goed.
hahha erg he...ik denk dan echt kleine aap. Maar goed ooit ooit zal het idd wel goedkomen, we houden hoop en anders heb ik nu al medelijden met zijn partner later hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
J eet geen fruit, ze heeft het nooit echt lekker gevonden en sinds een jaar eet ze het gewoon echt niet meer. Gelukkig lust ze sinds een paar maanden wel sinaasappelsap dus krijgt ze elke dag een glas vers geperste jus en daarnaast een multivitamine.
Zoals anderen ook al zeggen, probeer er geen strijd van te maken want dat werkt alleen maar averechts. Blijven aanbieden en er komt vast wel een moment dat het wel weer ineens gegeten wordt (daar geloof ik nog steeds in, zelfs na meer dan een jaar)
Zoals anderen ook al zeggen, probeer er geen strijd van te maken want dat werkt alleen maar averechts. Blijven aanbieden en er komt vast wel een moment dat het wel weer ineens gegeten wordt (daar geloof ik nog steeds in, zelfs na meer dan een jaar)
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Goh, wel fijn dat er zoveel mama's dit toch wel herkennen. Maar ik blijf het zo vreemd vinden dat ze een half jaar geleden alles zo lekker vond, en nu bijna niks meer. Maar goed, het zal vast wel ooit goed gaan komen.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
teletascha schreef:Goh, wel fijn dat er zoveel mama's dit toch wel herkennen. Maar ik blijf het zo vreemd vinden dat ze een half jaar geleden alles zo lekker vond, en nu bijna niks meer. Maar goed, het zal vast wel ooit goed gaan komen.
Dat was hier ook, R at serieus alles, vond alles lekker...en nu tsja daar ga ik het niet eens meer over hebben hahaha. De ene dag vindt hij macaroni mmmm lekker mama en de week erop is het vies en wil hij niet eens proeven.
Printje- Lady Post-a-lot
T eet tot nu toe nog alles.
M heeft die fase ook gehad, vanaf 1,5jr ongeveer.
Ook wij zijn de strijd nooit aangegegaan. Gelukkig at ze wel dingen als pasta met pastasaus.
Behalve groente eet ze nauwelijk vlees. Aardappels gaat nog wel.
Maar ze at wel graag cherrytomaatjes en komkommer.
Dat kreeg ze dan vaak als tussendoortje om wat vitamientjes binnen te krijgen.
Nu sinds een maand eet ze gelukkig weer stukken beter! Hara bordje gaat mestal zo goed als leeg dus dat is erg fijn.
M heeft die fase ook gehad, vanaf 1,5jr ongeveer.
Ook wij zijn de strijd nooit aangegegaan. Gelukkig at ze wel dingen als pasta met pastasaus.
Behalve groente eet ze nauwelijk vlees. Aardappels gaat nog wel.
Maar ze at wel graag cherrytomaatjes en komkommer.
Dat kreeg ze dan vaak als tussendoortje om wat vitamientjes binnen te krijgen.
Nu sinds een maand eet ze gelukkig weer stukken beter! Hara bordje gaat mestal zo goed als leeg dus dat is erg fijn.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Mijn dochter eet wel groente, maar alleen maar als het stukken zijn. Groente in nasi, spaghetti en macaroni enzo hoeft ze niet. Ook de pasta eet ze het liefst apart. Ik heb het idee dat dat bij haar een nare bijwerking van de rapley is. Niks aan te doen, ik pas ons eten erop aan en soms eet ze maar een keer niet als ik wel trek heb ik zo iets.
Vlees gaat er hier moeilijk in. Kip vond ze eerst lekker, maar nu opeens niet meer. Gehaktballetjes vind ze wel erg lekker, vis ook gelukkig.
Werkt het niet om tijdens het koken wat te laten proeven? Mijn dochter heeft vaak al trek tijdens het koken, dus dan zorg ik ervoor dat er wat groente klaar staat. Dat eet ze dan voordat we gaan eten op. Dan heeft ze dat in ieder geval binnen. Gestoomde worteltjes, broccoli, snijboontjes, tomaat en komkommer zijn haar favoriet.
Vlees gaat er hier moeilijk in. Kip vond ze eerst lekker, maar nu opeens niet meer. Gehaktballetjes vind ze wel erg lekker, vis ook gelukkig.
Werkt het niet om tijdens het koken wat te laten proeven? Mijn dochter heeft vaak al trek tijdens het koken, dus dan zorg ik ervoor dat er wat groente klaar staat. Dat eet ze dan voordat we gaan eten op. Dan heeft ze dat in ieder geval binnen. Gestoomde worteltjes, broccoli, snijboontjes, tomaat en komkommer zijn haar favoriet.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
T heeft van 1 jaar tot 1,5 jaar alles gegeten en daarna werd het drama. Volgens mij beginnen de meeste kindjes op die leeftijd met het etens drama. Hier geen strijd aangaan en T heeft gisteren zelfs een paar patatjes gegeten, dit wilde ze echt nooit, dus we blijven alles gewoon aanbieden en inderdaad komt het ooit goed. Ze eet wel heel goed brood,pap en fruit. Van het cb hoefde ik nooit geen vitamines bij te geven en geef ik dus alleen vit D, waarom geven jullie wel vitaminen bij.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» geen groente eten....
» Tips gedrag dreumes
» Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten
» gewokte groente
» Tips voor wintersport met dreumes
» Tips gedrag dreumes
» Gezocht: DE tip voor een dreumes die opeens geen avondeten