Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik weet het even niet meer!

+5
Lady4
Thunder
Tania
Rumble
Laced
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Ik weet het even niet meer!

Bericht  Laced ma 2 jan 2012 - 3:53

Mijn zoontje is nu ruim 4 maanden oud en weegt ruim 6 kilo. Hij krijgt 4 flessen van 180+6 en savonds krijgt hij door de laatste fles wat rijstebloem. Nu laat hij overdag steeds minder tijd tussen de flessen. Hij krijgt om en nabij de tijden: 7-11-15-19.30uur de fles. Hij slaapt prima door van 20.30 tot de volgende ochtend. Maar zodra hij om 7uur de fles heeft gehad, begint hij om 10.00uur alweer te huilen dat hij honger heeft. en zo ook om 14.00u etc..

Wat kan ik nu het beste doen? Flessen geven van 230cc? Is dat niet veel te veel in een keer? Ik weet het even niet meer, wat ik nu het beste kan doen.


Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 4:13

Ik zou denk ik proberen om in de ochtendfles meer melk te doen, en dan te kijken of hij daarna nog honger heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Rumble ma 2 jan 2012 - 4:15

En als je 2 x 90 geeft ipv 1 x 180?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 4:16

Misschien flesvoeding proberen voor hongerige baby's? Wij hebben dit ook gehad met beide kinderen. Ik ben uiteindelijk begonnen met bijvoeden en dat hielp gelukkig goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Laced ma 2 jan 2012 - 4:22

Nucia; als ik halverwege de fles stop, dan is het al volle bak huilen. Hij krijgt de 200cc ook moeiteloos op.

Zelda; bedoel je door de ochtendfles alleen op te hogen? En de rest gewoon 200cc te geven?

Lieskuh: hielp de forte voeding? (die is toch voor hongerige baby's?) of zag je pas duidelijk verschil toen je bijvoeding begon te geven?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Rumble ma 2 jan 2012 - 4:23

Oh vervelend zeg! Heb je het al op het CB gevraagd? Ik zou idd ook voor Forte gaan. Als dat niet helpt zou ik het ook echt niet weten.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Laced ma 2 jan 2012 - 4:27

Ik ga morgen maar even advies vragen bij de gastouder. CB was ik vorige week, maar daar heb ik niet veel aan. Krijg ik alleen maar vage antwoorden.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 4:54

Fortevoeding maakte hier geen enkel verschil.

Krijg hij 4x 200cc = 800cc? Ze mogen max een liter, dus heb je nog 200cc per dag speling.
Of in de ochtend ook rijstebloem? Ik doe er om 14 uur ook altijd een schepje door omdat ze dan te snel komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Laced ma 2 jan 2012 - 5:00

Stofzuiger: klopt inderdaad, hij krijgt dus 800cc p.d. Misschien is het inderdaad een idee om in de ochtend een schepje rijstebloem erbij te doen. Maar savonds dan ook? Is dat niet teveel van het goede?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Tania ma 2 jan 2012 - 5:02

800ml. is ook vrij weinig bij ruim 6 kilo. Ik zou een fles extra geven en kijken wanneer hij dan voor de fles komt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Thunder ma 2 jan 2012 - 5:02

Als hij nog zo'n honger heeft en nog niet aan de max zit zou ik hem een extra flesje geven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Lady4 ma 2 jan 2012 - 5:05

Het zoontje van mijn zusje is bijna net zo oud als jouw zoontje. Hij krijgt nog steeds vijf flessen: rond 8, 10.30, 13.00, 16.30 en 20.00. Daar doet hij het heel goed op. Flessen zijn trouwens ook 180+6 en 's avonds een beetje rijstebloem erdoor. Sinds een week krijgt hij om 10.30 ook een fruithapje.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:06

Ik zou dan ook een fles extra geven.

Hoeveel schepjes rijstebloem doe je er 's avonds door? Ik doe 's avonds 2 schepjes en om 14.00 uur 1 schepje.

Hier krijgen ze om 6.00, 10.00, 14.00 met 1 schepje rijstebloem, 18.00 en 22.00 met 2 schepjes rijstebloem. 's Avonds krijgt de grootste 210 + 7, die heeft dan aan 200cc niet genoeg. En de laatste fles krijgen ze KV omdat BV niet indikt met rijstebloem.


Laatst aangepast door Stofzuiger op ma 2 jan 2012 - 5:08; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:07

Laced schreef:Je zou 's ochtends ook een papfles kunnen maken, misschien dat dat al wat scheelt.Lieskuh: hielp de forte voeding? (die is toch voor hongerige baby's?) of zag je pas duidelijk verschil toen je bijvoeding begon te geven? Het heeft zeker een maandje geholpen. Daarna hadden ze ook geen genoeg meer aan die voeding en kwam de bijvoeding. Dat heeft uiteindelijk echt goed geholpen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:09

Laced schreef:Stofzuiger: klopt inderdaad, hij krijgt dus 800cc p.d. Misschien is het inderdaad een idee om in de ochtend een schepje rijstebloem erbij te doen. Maar savonds dan ook? Is dat niet teveel van het goede?
Nee hoor, dat mag gewoon. Maakt het gewoon wat zwaarder zodat het langer in het maagje zit en ze een verzadigd gevoel hebben. Als je bijv. 's avonds 2 schepjes erbij doet kan je 's ochtends proberen met 1 schepje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:12

Lieskuh schreef:
Laced schreef:Stofzuiger: klopt inderdaad, hij krijgt dus 800cc p.d. Misschien is het inderdaad een idee om in de ochtend een schepje rijstebloem erbij te doen. Maar savonds dan ook? Is dat niet teveel van het goede?
Nee hoor, dat mag gewoon. Maakt het gewoon wat zwaarder zodat het langer in het maagje zit en ze een verzadigd gevoel hebben. Als je bijv. 's avonds 2 schepjes erbij doet kan je 's ochtends proberen met 1 schepje.
Ik heb ergens in mijn hoofd dat ze max 6 scheppen mogen (2 papbordjes, die zijn dikker als de flesjes rijstebloem), maar weet niet meer waar ik dat gelezen heb Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Darius ma 2 jan 2012 - 5:12

Ik zou ook nog een extra fles geven van 200 cc.

Je kunt dan ook deze tijden proberen aan te houden: 7 - 11- 15- 19 - 23. En dan in de fles van 23 uur wat rijstebloem.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Laced ma 2 jan 2012 - 5:28

Ik heb twee weken geleden de laatste fles eraf gehaald, omdat hij gedurende de dag een heel flesje liet staan. Ook slaapt hij prima door vanaf 20.30 uur. Ik denk dat ik het maar eens ga proberen met rijstebloem. Of ik ga het schema aanhouden wat lady4 zojuist benoemde. Vind het soms zo moeilijk. L. was de laatste maand maar 400 gram aangekomen, dan vraag ik me inderdaad af: is dat niet te weinig?

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Lady4 ma 2 jan 2012 - 5:36

Ik ben geen moeder, dus in die zin heb ik makkelijk praten. Maar ik denk altijd: volg gewoon je gevoel. Ieder kind is uniek en daarom zijn alle regeltjes echt niet altijd van toepassing. Als jij maar een gezond, blij, levendig en groeiend kind hebt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 5:39

Hier groeien ze meer als 400 gram per maand, maar je kan het ene kind niet met het andere kind vergelijken natuurlijk. De ene keer groeien ze niet zoveel, de andere keer hebben ze weer een spurtje. Hebben ze op het CB niks gezegd over zijn groei? En als hij tevreden, blij en voldoende plasluiers heeft is het prima toch? En nu lijkt hij aan te geven dat hij meer wil, dus zou ik er persoonlijk in mee gaan en meer aanbieden.

Ik zou zelf gaan voor een extra fles, zeker door de combinatie met de honger die hij heeft. En een liter mag, dus zou gewoon eens kijken wat hij doet met extra flesje, hij is nu al wel weer 2 weken ouder, dus misschien meer nodig?
Hier merk ik wel dat ze bijv met een sprongetje of als ze niet topfit zijn de flesjes niet leeg drinken, maar bijv de week erna gaat het tot de laatste druppel op.

Met 4 maanden zaten ze hier nog op 6/7 flessen, maar het zijn echte hongerwolfjes hier Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Laced ma 2 jan 2012 - 5:52

Bedankt voor het advies! Ik ga gewoon een fles extra geven, maar dan niet op 23.00u, maar een extra overdag.


Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 6:32

Laced schreef:Bedankt voor het advies! Ik ga gewoon een fles extra geven, maar dan niet op 23.00u, maar een extra overdag.

Ben benieuwd, hoop dat het werkt! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Annie24 ma 2 jan 2012 - 6:58

Y. zat met 4 maanden nog op 6 flessen van 150+5, dus bijna aan de liter per dag met 30 schepjes (max)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Pien ma 2 jan 2012 - 7:28

Laced schreef: L. was de laatste maand maar 400 gram aangekomen, dan vraag ik me inderdaad af: is dat niet te weinig?

Hier een meisje van 5maanden oud die ook rond de 6kilo zit. Ze is lang en mager, zo benoemen ze haar ook op het cb. Ze drinkt al een hele tijd maar 4flessen, maar dan van 210 met 7 schepjes. Ze krijgt heel af en toe rijstebloem door de laatste fles. Haar tijden zijn 8uur, 1uur, 6uur en 11uur.

Ze heeft rond de 4maanden heel erg lopen kloten en een drama gemaakt tijdens de fles! Was een fase die vanzelf is over gegaan.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 7:32

en als je het hem een paar dagen zelf laat regelen, dus gewoon een flesje geven als hij honger heeft, zoveel geven als hij zelf wil en dan afwachten wanneer hij weer komt. Kinderen zijn vaak heel goed in staat om zo ongeveer een eigen ritme te bepalen en hebben het helemaal niet nodig om in een bepaald ritme geduwd te worden. Misschien kom je er dan over een paar dagen wel achter dat hij maar een paar grote flessen wil, of meerdere kleine flesjes, of 's ochtends een grote en de rest kleine flesjes...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik weet het even niet meer! Empty Re: Ik weet het even niet meer!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum