Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

bv ik weet het even niet meer

+2
Pussycat
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty bv ik weet het even niet meer

Bericht  duckie di 26 apr 2011 - 21:59

mijn dochtertje is nu ruim 4 maand en ze krijgt nog BV, nu kolf ik elke voeding voor haar omdat ze door verborgen reflux niet echt fijn meer drinkt uit de borst.... maar nu gaat het me een beetje tegen staan dat kolven... ik weet het even niet meer wat ik nu wil. eigenlijk wil ik 6 maand volhouden maar ben een beetje moe ervan zeg maar.... het plannen van het kolven, als ze slaapt of als ik weg moet, savonds laat nog kolven, sochtends vroeg weer, als we een dagje weggaan, alles meeslepen.... maar aan de andere kant ben ik ook nog weer niet aan toe om te stoppen.... ik weet het allemaal even niet meer. de ene keer ben ik er helemaal klaar mee en denk ik we stoppen en de andere keer denk ik van neeeee gewoon volhouden, het gaat opzich wel lekker. maar nu werk ik nog niet (ben wel druk op zoek) maar als ik strax weer werk vraag ik me ook wel eens af hoe ik dat allemaal moet doen, ben soms gewoon echt moe, dat ik mn slaap nodig ben. door de weeks kom ik er bijna niet aan toe om bij te slapen want als ik haar de fles heb gedaan en weer op bed heb gelegd ga ik kolven en om dan nog weer even op bed te gaan liggen komt er vaak ook niet van want dan is het maar voor heel kort en ben ik bang dat ik er ook heel brak weer uit kom Embarassed

nu ben ik benieuwd hoelang jullie BV geven/hebben gegeven?
en als je gestopt bent, vond je dit een moeilijke keuze of niet en waarom?

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Pussycat di 26 apr 2011 - 22:12

duckie ik heb hetzelfde probleem als jou...
Wat een rotgevoel hé? Sad
Niet willen opgeven omdat je het zelf nog zo graag wilt en het ''beter'' schijnt te zijn voor je kindje.
Maar aan de andere kant doodmoe zijn van het alles correct inplannen etc...

Mijn borstvoeding liep een poosje geleden flink terug omdat zij minder dronk. Ik had nog maar 60 cc ofzo per keer dat ik kolfde.
Mijn schoonmoeder begon gelijk al dat zij dan wel de fles ging geven en het allemaal zo leuk vond en het volgens haar makkelijker was. Dus toen wilde ik al helemaal niet meer opgeven en ik kolf nu weer meer dan 200 cc per keer Very Happy

Maar ja... ik geef ook alles per fles alleen als we spontaan weg gaan ofzo dan neem ik alleen mijn borsten mee Laughing
En ergens vraag ik me af waarom ik dit nog doe... want de belangrijkste tijd is al voorbij en op flesvoeding doet ze het ook vast goed en straks beginnen we toch met bijvoeding...

Ik weet het ook niet....

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:14

als je nog twijfelt zou ik niet stoppen. Ik ben gestopt toen ik twijfelde en daar heb ik nu enorm veel spijt van. Kolf je nog 's nachts? Je zou ook kunnen proberen om die ervan af te laten, baby's gaan op den duur ook door slapen 's nachts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Pussycat di 26 apr 2011 - 22:16

ow ja ik kolf trouwens om de 3 á 4 uur net hoe het uitkomt.
En ik werk er ook al bij sinds 1 maand.
S'nachts kolven doe ik al een poos niet meer, want dat breekt me helemaal op met werk erbij.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Coccinelle di 26 apr 2011 - 22:32

Ik kan me voorstellen dat je het zwaar vindt worden. Ik kolf ook en heb er ook een tijdje de balen van gehad, de eerste maanden bestond het grootste deel van de dag alleen maar uit voeden en kolven. Nu mijn dochter naast bv ook groente/fruit en brood krijgt en daardoor minder melk (3 voedingen, dus hoef ik minder te kolven) is het weer een stuk beter te doen. Toch denk ik erover na om alleen de ochtend en avondvoeding nog te kolven en dan 's middags een flesje kv te geven, dan hoef ik niet meer te kolven op mijn werk en het geeft me weer een stukje meer vrijheid. Maargoed, dan moet ik eerst kijken of mijn productie niet terug loopt als ik minder ga kolven.

Ik zou er rustig over nadenken voordat je een beslissing maakt en je moet doen waar jij je goed bij voelt.


Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  duckie di 26 apr 2011 - 22:38

ben dus "gelukkig" niet de enige Embarassed
ik kolf geen nachtvoeding (al heel lang niet) meestal tegen 23 uur de laatste en dan tegen 8 uur de 1e weer... ik kolf 5 x per dag, heb ook nog wel genoeg voeding dat wel... heb ook nog een diepvries la vol liggen...
loop er al een poosje mee en de ene dag denk ik er weer anders over als de andere dag....
zou me een beetje schuldig voelen als ik stop (waarom weet ik eigenlijk ook niet hoor, bedoel KV is ook goed maar ja tis het gevoel...)
hier krijgt ze al wel fruit, maar dat is nog niet noemenswaardig zeg maar hoeveel....

en als mn voeding nou echt minder zou worden (is wel wat minder maar niet echt veel red het nog makkelijk) of iets anders dat het niet meer zo makkelijk ging zou de keuze veel makkelijker zijn maar in dat opzicht gaat het nog lekker zeg maar

@ dromertje... hoelang heb jij het gegeven dan?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Gast di 26 apr 2011 - 22:43

ik heb maar 4 weken borstvoeding gegeven, ook volledig afgekolfd trouwens. Na 3 weken ben ik gestopt met kolven en had nog voor een week in de vriezer liggen (kun je na gaan wat voor productie ik had als je in 3 weken een week aan extra voeding bij elkaar kolft :P ). Door allerlei bijkomende problemen ben ik gestopt, maar achteraf heb ik daar enorm veel spijt van en had ik heel graag gewild dat ik toch door was gegaan.

Je zou eventueel ook een keer minder kunnen gaan kolven, de eerste tijd kun je het dan nog opvangen met melk uit de vriezer, wie weet eet ze tegen die tijd wel zoveel dat je niet tekort komt en anders kun je altijd nog combineren met kv, dan hoef je niet direct helemaal te stoppen. Heb je er spijt van, kun je de productie altijd weer verhogen door extra te gaan kolven, vind je het ideaal, kun je altijd nog helemaal stoppen. Dan is de stap misschien niet zo groot.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Coccinelle di 26 apr 2011 - 22:49

Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar je moet je nooit schuldig voelen over een beslissing die je weloverwogen hebt gemaakt.
Als je dochter al fruit krijgt zou ik het gewoon nog even afwachten. Voordat je het weet gaat ze meer eten en gaat er een voeding af zodat je misschien wat minder kan gaan kolven en dus weer wat meer lucht krijgt zeg maar. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Flip Fluitketel di 26 apr 2011 - 22:50

Ik geef nu al ruim 6maanden BV ook d.m.v. afkolven. Soms heb ik er wel de balen in dat je alles mee moet slepen en 'plannen'. Ik kolf nu sinds een paar weken wel 1keer minder omdat ze met hapjes e,d, begonnen is. Op den duur wordt het 'gelukkig' minder het kolven, maar het is voor een 'goed doel´. Gelukkig heb ik ook een goede melkproductie, alhoewel het de ene keer meer is dan de andere keer. Ik hoop het nog even vol te houden, maar weet nog niet voor hoelang. We zien het wel!
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Teddyaapje di 26 apr 2011 - 23:01

Ik kolf ook al geruime tijd alle voedingen, af en toe leg ik T nog wel aan zodat hij het niet verleerd en het in noodgevallen wel nog zou kunnen. T wordt zondag 6mnd en dan heb ik mijn voorgenomen doel bereikt...6mnd volledige borstvoeding en ik kan wel zeggen dat ik super trots ben op mezelf.
Ik heb het ook vaker niet meer zien zitten maar heb het toch steeds weer doorgezet. Ik ben sinds deze week 5u tussen het kolven aant laten ipv 3 tot 4u zodat ik iets meer vrijheid heb. Er ligt 27L in de diepvries dus mocht ik teweinig gaan kolven kunnen we het hiermee aanvullen....

Als je twijfelt moet je echt niet stoppen!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Linda di 26 apr 2011 - 23:33

Ik had al eens eerder gezegd, maar petje af hoor voor de dames die fulltime kolven. Het lijkt mij super zwaar! Ik geef bv gewoon uit de borst en dat vind ik soms al best pittig, maar met kolven ben je helemaal veel tijd kwijt.

Ik merk nu trouwens sinds een week dat m'n dochter wat minder drinkt en langere tijd er tussen laat zitten, dat scheelt echt een hoop. Je zou inderdaad kunnen proberen om iets minder te kolven. Qua voorraad kan je aardig vooruit. Ookal zou je productie iets teruglopen, de 6 maanden zal je dan waarschijnlijk wel halen.
En mocht je productie teveel teruglopen naar je zin, dan kan je hem ook weer een beetje opkrikken door weer wat meer te kolven. Het lijkt me dat je nu niet opeens droog komt te staan.
Ik zou zelf niet stoppen als ik erg zou twijfelen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  duckie vr 29 apr 2011 - 1:39

ben vanmorgen weer met mn dochtertje naar het CB geweest en heb het er ook even met de verpleegkundige over gehad.... ze vroeg hoe het ging met de voeding, nou toen kwamen de Sad Cry . loop er al een tijdje mee rond dat ik niet weet wat ik wil zeg maar.... wou het zo graag 6 maand minimaal volhouden maar het begint me nu echt op te breken (dacht ach dat doen we wel even maar dat begint me nu een beetje tegen te vallen Embarassed Embarassed ). gister was het weer 23.30 dat ik op bed lag en vannacht was ze om 1, 2 en 3 uur wakker. om 1 en 2 uur is ze zo weer gaan slapen en om 3 uur had ze honger dus fles klaargemaakt. al met al lag ik rond kwart voor 4 weer op bed en om 5 uur ging de wekker van mn man en om 6 uur ging mn eigen wekker want me moesten optijd bij het CB zijn. het was wel fijn om er ook even met iemand erover te praten die wat verder van je af staat, en net zoals jullie antwoorden allemaal, bedankt daarvoor Very Happy . gister kwam ik al niet uit dus kwam ik maar op 4x kolven uit, en ga het nu gewoon proberen om te kijken hoe ik uit kom als ik op 4x blijf zitten. even kijken of het me dan wat meer lucht geeft en zo niet gaan we naar 3x. ik hoef natuurlijk niet direct te stoppen, we gaan gewoon kijken waar ik fijn mee uitkom en me fijn bij voel. moet ook aan mezelf denken, en met slaap gebrek kom ik zelf ook niet verder en kan ik er ook niet goed voor mn dochtertje zijn. ik heb nog een voorraadje in de diepvries zitten dus dat is ook wel fijn en daarna kunnen we altijd nog half bv half kv doen. we zien wel hoe het gaat lopen....

in ieder geval bedankt voor jullie antwoorden

liefs Duckie
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

bv ik weet het even niet meer Empty Re: bv ik weet het even niet meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum