Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wat kost het allemaal ?

+4
Lejow
Tania
CCC
**_pearl_**
8 plaatsers

Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** zo 1 jan 2012 - 2:32

wat kost het nu eigelijk ongeveer een kindje .
dan bedoel ik als de kleine er is maar ook het gene wat je moet hebben voor de de kleine zou kunnen komen .
ik weet dat je het zo duur kan maken als je zelf wil maar ik kan het niet inschatte .
en aangezien ik het heel belangrijk vind dat ik een buffer heb ben ik benieuwt .
het stukje geld maakt me keer op keer onzeker.
dus waar moet ik aan denken ongeveer .

p.s herken je die onzekerheid ? want voelt zo vervelend .... de datum dat wij voor ons eerst kindje kunnen gaan komt steeds dichter bij maar ik schuif hem stiekem ook steeds weer wat vooruit omdat ik bang ben dat ik op een of anderen manier op iets niet hebt gerekent .
en dat terwijl ik gewoon een warm gevoel krijg van binnen als ik denk aan een toekomst met ons gezinnetje
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  CCC zo 1 jan 2012 - 2:35

Tja, ik zou gewoon kijken wat je graag wilt hebben voor je kindje. Er zijn uitzetlijsten op verschillende sites, dus dan kun je zelf een berekening maken. Zelf was ik in de eerste ronde al zwanger, en daar hadden we ook niet echt op gerekend. Qua geld zijn we echt op 0 begonnen, maar nu best wat gespaard en uitgegeven aan de babykamer en benodigdheden... Tot nu toe denk ik dat we rond zo'n 2000 euro zitten. Maar goed, vrienden van ons hebben bijv. een tweedehands kamertje gekocht ed. dus het hoeft echt niet megaduur hoor. Het is net wat je eigen prioriteiten zijn en je voorkeuren.

Onzekerheid herken ik niet echt... Wij zijn ervoor gegaan in de vakantie, de dag voor onze vakantie kreeg ik te horen dat mijn baan niet doorging en ik per 1 oktober werkloos was. Ik was er al jaren klaar voor, mijn vriend niet... En ik zei toen nog, miss. even een maandje wachten totdat ik wat gesprekken heb gehad. Uiteindelijk zei mijn vriend, weet je.... we gaan er gewoon voor en we zien wel hoe alles loopt. Uiteindelijk moet ik zeggen, alles los zichzelf op hoor...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** zo 1 jan 2012 - 2:38

chococupcake schreef: Uiteindelijk moet ik zeggen, alles los zichzelf op hoor...

dat weet ik ook wel maar dat geeft me nu zo`n gek onderbuik gevoel .
en misschien is het gewoon een drempel waar ik over moet . gewoon het laatste stapje zeg maar .
bedankt alvast
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  CCC zo 1 jan 2012 - 2:59

Ja het is een spannend en nieuwe fase in je leven... Toen ik de test in mijn handen had, werd ik ook wel even gek hoor. Dacht toen echt, ja en nu... maar het is allemaal goedgekomen... Jullie gaan ook trouwen zie ik? Wanneer willen jullie er echt voor gaan?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 3:06

**_pearl_** schreef:
chococupcake schreef: Uiteindelijk moet ik zeggen, alles los zichzelf op hoor...

dat weet ik ook wel maar dat geeft me nu zo`n gek onderbuik gevoel .
en misschien is het gewoon een drempel waar ik over moet . gewoon het laatste stapje zeg maar .
bedankt alvast
O ja, dat had ik ook hoor, had alles helemaal berekend enz. En toen we opeens hoorden dat het er 2 waren viel dat allemaal in 'duigen'. Alles dubbel in de aanschaf, dubbele luiers, dubbele kinderopvang. Drukker, dus toch mijn contract maar aangepast dus minder inkomen. 2 MC's en onderstel in een kleine 3deurs auto ging niet... grotere auto nodig.

Maar het lukt allemaal, het komt echt wel goed, je past je leven toch aan naar de nieuwe situatie! hug
En het is het meer dan waard!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** zo 1 jan 2012 - 3:12

chococupcake schreef: Jullie gaan ook trouwen zie ik? Wanneer willen jullie er echt voor gaan?

we gaan inderdaad trouwen smile .
ik ben nu mijn cyclus in de gaten aan het houden heb ik nu twee menstruaties gedaan en heb 2 x 25 dagen .
we willen er rond april/mei voor gaan . ( klinkt nog mega ver weg ik weet het Sad )
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Tania zo 1 jan 2012 - 3:12

Wil je alles nieuw of tweedehands? Dat scheel namelijk nogal.

Als je kindje geboren is, ben je vooral geld kwijt aan luiers en eventueel flesvoeding. Als je voor luiers max. 10 euro in de week rekent, is dat meer dan genoeg. Flesvoeding verschilt heel erg in prijs als je de standaard voeding van bijvoorbeeld kruidvat gebruikt kost dat zo'n 7 euro per pak geloof ik. Je gebruikt ongeveer een pak per week (ligt een beetje aan hoe oud je kindje is).
Kleertjes heb je natuurlijk ook nodig maar dat hangt er ook vanaf of je merkkleding koopt of kleding bij de zeeman of op marktplaats.
Kinderopvang kun je uitrekenen op toeslagen.nl. Als je jullie verzamelinkomen weet en hoeveel dagen jullie kindje naar de opvang zou moeten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** zo 1 jan 2012 - 3:16

Stofzuiger schreef: je past je leven toch aan naar de nieuwe situatie! hug
En het is het meer dan waard!!

dat is ook het enige waar ik me niet druk om maak .
ik weet zeker dat het het meer dan waard is .
ik zou willen dat ik niet zo onzeker zou zijn over dit soort dingen maar ik kan er gewoon niks aan doen .
mijn vriend is in zo iets meestal heel makkelijk . hij zegt maak je nu nog niet zo druk het duurd nog een paar maanden voordat het zover is dat we er voor gaan en wie weet lukt het wel niet meteen ,
ik denk meer als het wel meteen lukt moet ik me niet druk hoeven te maken om geld
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Lejow zo 1 jan 2012 - 4:27

Ik denk dat dat gewoon een soort plankenkoorts is, als het zo ver is is het toch wel definitief en het is niet een halfje wit brood waar je over praat.
Ik was er heilig van overtuigd dat alles goed zat en ik het wilde, maar kreeg echt even een paniek momentje toen ik de positieve test in mijn handen had (en heb nu soms nog momenten dat ik het ineens spaans benauwd krijg..)

Wij hadden in mei de auto gekocht en zijn toen ook gestopt met de pil en moesten nog tot eind juli sparen voor de auto. Had ook verwacht dat het nog wel even zou duren, maar 28 juli haalden we de auto en 1 augustus testte ik positief. Ook met eigenlijk 0,0 op de spaarrekening.
Nu kopen we elke maand een beetje, en sparen we elke maand een beetje, zodat we in geval van nood altijd wat achter de hand hebben. En inderdaad je kunt het zo duur maken als je wilt. Wij hebben de kinderwagen 2e hands voor 150 euro, en de simpelste zwarte maxi cosi voor 67 euro. Terwijl ik ook voor een uberhip gekleurd ding van 900 euro had kunnen gaan... Zelfde geldt voor het kamertje.. De kleertjes enz enz.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Shy zo 1 jan 2012 - 4:35

**_pearl_** schreef:
chococupcake schreef: Jullie gaan ook trouwen zie ik? Wanneer willen jullie er echt voor gaan?

we gaan inderdaad trouwen smile .
ik ben nu mijn cyclus in de gaten aan het houden heb ik nu twee menstruaties gedaan en heb 2 x 25 dagen .
we willen er rond april/mei voor gaan . ( klinkt nog mega ver weg ik weet het Sad )
Volgens mij wil je er nu al voor gaan? Ach de tijd gaat zo hard! En eerst nog even oefenen kan ook geen kwaad toch nerd
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  mzcharlotte zo 1 jan 2012 - 4:43

Mijn vriend schijt ook zeven kleuren, maar meer omdat hij financieel erg bang is. Maar tegen de tijd dat zijn financiele situatie geheel opgelost is, zijn we naar mijn idee ook alweer jááren verder. Er komt nooit een perfecte tijd om eraan te beginnen en ik denk dat wij verstandig genoeg zijn om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Het vooruitzicht is wel dat we i.p.v. in een woonhuis, nog een paar jaartjes in een appartement zitten. Maar het geeft niet, want ook hier zijn gewoon alle gemakken in de buurt. Er staat een BSO praktisch in de tuin, er is een grote speeltuin om de hoek en vooralsnog woont mijn zusje ontzettend dichtbij. Bovendien hebben genoeg gezinnen dit voor ons ook gedaan en overleefd, dus dan zullen wij het toch ook wel redden?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Lejow zo 1 jan 2012 - 4:46

Dat is ook zo mzcharlotte, eigenlijk is er geen enkel geschikt moment, want er komt altijd wel wat tussen.
Op een gegeven moment is het gewoon een kwestie van de knoop doorhakken en er voor gaan!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  SarahKey zo 1 jan 2012 - 5:02

Hoeveel een kind voor dat hij/zij geboren kost ligt aan jezelf idd.
Al zou ik wel zoiets hebben, spaar er van te voren voor dat geeft toch wel iets meer rust.
Hier zou dat niet gewerkt hebben, maandenlijks iets kopen.
Wou op een gegeven moment alles in huis hebben en heb toen in 1 maand heel wat uitgegeven.
Maar ook hier tweedehands spullen etc.
Maar toch, moest bv een badjas voor mezelf aanschaffen, oh nog een paar omslagdoeken hier, hydorfiele luiers daar, extra verschoonkussenhoes is ook nooit verkeerd etc etc. En ik kreeg de nukken, moest een nieuw servies komen etc. angel

Als het kindje er is kun je het ook net zo duur maken als je wilt. Kleertjes hoeft niet persé van een bepaald merk te zijn. Voeding en luiers, ja dat hoort erbij. Maar later eet een kind dat bedrag wel mee.

Komt vast allemaal goed. Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Shy zo 1 jan 2012 - 5:24

SarahKey schreef:Hoeveel een kind voor dat hij/zij geboren kost ligt aan jezelf idd.
Al zou ik wel zoiets hebben, spaar er van te voren voor dat geeft toch wel iets meer rust.
Hier zou dat niet gewerkt hebben, maandenlijks iets kopen.
Wou op een gegeven moment alles in huis hebben en heb toen in 1 maand heel wat uitgegeven.
Maar ook hier tweedehands spullen etc.
Maar toch, moest bv een badjas voor mezelf aanschaffen, oh nog een paar omslagdoeken hier, hydorfiele luiers daar, extra verschoonkussenhoes is ook nooit verkeerd etc etc. En ik kreeg de nukken, moest een nieuw servies komen etc. angel

Als het kindje er is kun je het ook net zo duur maken als je wilt. Kleertjes hoeft niet persé van een bepaald merk te zijn. Voeding en luiers, ja dat hoort erbij. Maar later eet een kind dat bedrag wel mee.

Komt vast allemaal goed. Cool

Dat is een goede om die ook te gebruiken! Hier is nog steeds alles een bij elkaar geraapt zooitje!
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** zo 1 jan 2012 - 6:12

Shygirl85 schreef:
**_pearl_** schreef:
chococupcake schreef: Jullie gaan ook trouwen zie ik? Wanneer willen jullie er echt voor gaan?

we gaan inderdaad trouwen smile .
ik ben nu mijn cyclus in de gaten aan het houden heb ik nu twee menstruaties gedaan en heb 2 x 25 dagen .
we willen er rond april/mei voor gaan . ( klinkt nog mega ver weg ik weet het Sad )
Volgens mij wil je er nu al voor gaan? Ach de tijd gaat zo hard! En eerst nog even oefenen kan ook geen kwaad toch nerd

voor mijn gevoel zou ik het wel willen nu ja .. maar is een beetje jammer mocht het meteen lukken ... want ik heb een trouwjurk waarin ik echt niet pas met een dikker buikje hihi
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 6:14

Bij mij was de 'angst' toen ik eenmaal zwanger was ook wel veel minder, het was zover, ik kon niet meer terug en het was prima zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** zo 1 jan 2012 - 6:17

dank je dames !
ik ben deze avond alleen thuis en ik ga me maar eens nuttig maken om mezelf meer rust te geven .
ik heb de lijst met baby uitzet van internet gehaald en ga nu is puur kijken wat ik mooi vind en dan wat met dat zou kosten .
als ik dan ongeveer dat bedrag op mijn rekening heb staan voor we beginnen dan word het alleen nog maar meer toch .

en wat is het toch een straf om naar die hele mooie schattige spulletjes te kijken I love you angel Embarassed
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Flower_L zo 1 jan 2012 - 6:30

hier ook herkenbaar, vooral tijdens verlof....toch nog even dit of dat kooen, kan altijd van pas komen....en die kleine dingen tikken ook aan.
Nog paar hydroluiers (zitten nog in plastic), nog wat zwitsal shampoo want ruikt zo lekker (l heeft nog steeds maar vijf donshaartjes smile), etc etc

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 6:47

Flower_L schreef:hier ook herkenbaar, vooral tijdens verlof....toch nog even dit of dat kooen, kan altijd van pas komen....en die kleine dingen tikken ook aan.
Nog paar hydroluiers (zitten nog in plastic), nog wat zwitsal shampoo want ruikt zo lekker (l heeft nog steeds maar vijf donshaartjes smile), etc etc
Oh, ik gebruik gewoon shampoo voor die paar haartjes, daar gaat het vast hard van groeien angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** ma 2 jan 2012 - 2:29

Stofzuiger schreef:
Flower_L schreef:hier ook herkenbaar, vooral tijdens verlof....toch nog even dit of dat kooen, kan altijd van pas komen....en die kleine dingen tikken ook aan.
Nog paar hydroluiers (zitten nog in plastic), nog wat zwitsal shampoo want ruikt zo lekker (l heeft nog steeds maar vijf donshaartjes smile), etc etc
Oh, ik gebruik gewoon shampoo voor die paar haartjes, daar gaat het vast hard van groeien angel

het ruikt in ieder geval heerlijk smile
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Flower_L ma 2 jan 2012 - 7:55

**_pearl_** schreef:
Stofzuiger schreef:
Flower_L schreef:hier ook herkenbaar, vooral tijdens verlof....toch nog even dit of dat kooen, kan altijd van pas komen....en die kleine dingen tikken ook aan.
Nog paar hydroluiers (zitten nog in plastic), nog wat zwitsal shampoo want ruikt zo lekker (l heeft nog steeds maar vijf donshaartjes smile), etc etc
Oh, ik gebruik gewoon shampoo voor die paar haartjes, daar gaat het vast hard van groeien angel

het ruikt in ieder geval heerlijk smile

klopt smile
Nu doe ik er sinds kort haarlotion in. Alleen maar voor het geurtje. Nu moet ie extra veel met mij knuffelen, arm kind.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Gast ma 2 jan 2012 - 8:05

Ik spuit ook altijd even dat Zwitsal luchtje op de kleertjes, heerlijk I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  **_pearl_** ma 2 jan 2012 - 10:00

Flower_L schreef:
**_pearl_** schreef:
Stofzuiger schreef:
Flower_L schreef:hier ook herkenbaar, vooral tijdens verlof....toch nog even dit of dat kooen, kan altijd van pas komen....en die kleine dingen tikken ook aan.
Nog paar hydroluiers (zitten nog in plastic), nog wat zwitsal shampoo want ruikt zo lekker (l heeft nog steeds maar vijf donshaartjes smile), etc etc
Oh, ik gebruik gewoon shampoo voor die paar haartjes, daar gaat het vast hard van groeien angel

het ruikt in ieder geval heerlijk smile

klopt smile
Nu doe ik er sinds kort haarlotion in. Alleen maar voor het geurtje. Nu moet ie extra veel met mij knuffelen, arm kind.

hahah smile
**_pearl_**
**_pearl_**
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 271
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wat kost het allemaal ? Empty Re: wat kost het allemaal ?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum