Kost & inwoning
+28
Sophiee
Schaapke
silly-one
Shisha
Minx
Ragazza
Monte
Kreeftje
Snoes
Rush
Nyx
xxjojootjexx
Lenthe
Japie
Char1
sanne-84
Evalynn
rapa nui
Lady Starstruck
June
Burn
Angela_1986
Bazinga
Reeza
Aziraphale
Sam
Zwerver
FruttiTutti
32 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Kost & inwoning
Voor de thuis wonende dames; betalen jullie kostgeld (kost & inwoning)?
Ik heb het hier vandaag met mn ouders over gehad, en ik ben wel benieuwd hoe oud jullie zijn, óf jullie kostgeld betalen en zo ja hoeveel?
Ik heb het hier vandaag met mn ouders over gehad, en ik ben wel benieuwd hoe oud jullie zijn, óf jullie kostgeld betalen en zo ja hoeveel?
FruttiTutti- Fluisteraar
- Aantal berichten : 264
Punten : 358
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Kost & inwoning
Ik heb nooit kostgeld hoeven te betalen, maar ik betaalde uit mezelf wel bijvoorbeeld boodschappen oid. Als ik iets speciaals wilde kocht ik dat ook zelf.
Zwerver- Ratel
- Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, nooit hoeven betalen.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Op welke leeftijd gingen jullie uit huis?
FruttiTutti- Fluisteraar
Toen mijn beide broers allebei nog thuis woonden (tot hun 30e), is m'n moeder op een gegeven moment wel kostgeld gaan vragen. Ze hadden beiden een enorm dik loon en deden niets in het huishouden oid. Ik weet alleen niet hoeveel ze betaalden, eerlijk gezegd.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Toen ik klaar was met school en ging werken moest ik 100 euro per maand betalen. Dat heb ik maar een jaar gedaan, ben op mn 22e uit huis gegaan.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Ik doe de boodschappen en betaal wel 's een rekening tussendoor. Denk ik dat ik een euro of 500 betaal.
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Ik ben nu dan wel niet meer thuiswonend maar toen ik nog wel thuis woonde nooit kostgeld hoeven betalen. Op m'n 19e ben ik uit huis gegaan en later nog 'n jaartje terug geweest, ook in dat jaar hoefde ik niets te betalen. Mijn ouders gaven er de voorkeur aan mij te laten sparen, ik denk dat als ik al m'n geld over de balk had gegooid ik wél kostgeld had moeten betalen en dat ze dat dan gespaard zouden hebben voor mij (zonder dat ik dat wist). Maar dat denk ik, we hebben het nooit besproken.
Vooral in het jaar dat ik weer tijdelijk thuis heb gewoond deed ik wel eens de boodschappen of kocht ik andere dingen voor m'n ouders. Als ik nu thuis blijf eten en nog even boodschappen moet doen dan betaal ik ook regelmatig. Vind m'n vader niet leuk, hij wil altijd zijn pinpas meegeven en ik moet van hem 'mijn geld maar in m'n zak houden!'
Mijn broertje woont nog wel thuis, ik weet eigenlijk niet of hij kostgeld betaald... Ik denk van niet! Hij doet wel eens de boodschappen.
Vooral in het jaar dat ik weer tijdelijk thuis heb gewoond deed ik wel eens de boodschappen of kocht ik andere dingen voor m'n ouders. Als ik nu thuis blijf eten en nog even boodschappen moet doen dan betaal ik ook regelmatig. Vind m'n vader niet leuk, hij wil altijd zijn pinpas meegeven en ik moet van hem 'mijn geld maar in m'n zak houden!'
Mijn broertje woont nog wel thuis, ik weet eigenlijk niet of hij kostgeld betaald... Ik denk van niet! Hij doet wel eens de boodschappen.
Laatst aangepast door Angela_1986 op wo 20 maa 2013 - 7:58; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb het tot nu toe nooit hoeven betalen, maar ze/we willen het nu wel invoeren.
Eigenlijk heb ik er nog niet echt een mening in. Doe ook regelmatig boodschappen en uiteraard mn eigen vaste lasten.
Moet nu alleen wel even aan het idee wennen. Ik wil graag uit huis maar doordat ik geen vast contract heb kan ik zo weinig (+dat de wachttijd van huurhuisjes erg lang is). Ik had gehoopt flink te kunnen sparenzodat ik zo snel mogelijk een eigen huisje kan veroorloven, maar snap t vanuit mn ouders ook wel goed. Moet er dus gewoon nog even aan wennen, en ben daarom benieuwd wat anderen betalen. Ik ben trouwens 24.
Eigenlijk heb ik er nog niet echt een mening in. Doe ook regelmatig boodschappen en uiteraard mn eigen vaste lasten.
Moet nu alleen wel even aan het idee wennen. Ik wil graag uit huis maar doordat ik geen vast contract heb kan ik zo weinig (+dat de wachttijd van huurhuisjes erg lang is). Ik had gehoopt flink te kunnen sparenzodat ik zo snel mogelijk een eigen huisje kan veroorloven, maar snap t vanuit mn ouders ook wel goed. Moet er dus gewoon nog even aan wennen, en ben daarom benieuwd wat anderen betalen. Ik ben trouwens 24.
FruttiTutti- Fluisteraar
Ik was 18 toen ik bij mijn vriend in ging wonen, maar kon altijd terug vallen bij moeders. Toen ik 20 was verhuisde naar een andere stad.FruttiTutti schreef:Op welke leeftijd gingen jullie uit huis?
Zwerver- Ratel
Ik ben 21, betaal geen kost en inwoning. Betaal mijn vaste lasten wel zelf..
Als ik bijv. avondeten moet halen, dan betaal ik dit en hoef en wil ik dit niet terug.
Als ik bijv. avondeten moet halen, dan betaal ik dit en hoef en wil ik dit niet terug.
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Dat deed ik ook vaak, als we een patatje aten of chinees dan betaalde ik dat ook altijd. Mams wilde me altijd geld geven maar wilde dat niet hebben. Vaste lasten heb ik ook altijd zelf betaaldBurn schreef:Ik ben 21, betaal geen kost en inwoning. Betaal mijn vaste lasten wel zelf..
Zwerver- Ratel
Ik ben zelf op mijn negentiende het huis uitgegaan toen ik ging studeren. Van mijn achttiende tot mijn negentiende heb ik een half jaar gereisd en een half jaar gewerkt. In het half jaar werken heb ik geen kostgeld betaald, maar ik werkte toen om mijn reis terug te sparen. Bovendien was op dat moment al redelijk duidelijk dat ik snel uit huis zou gaan, terwijl mijn broer daar zeker geen plannen voor had.
Als ik na mijn studie nog thuis zou gaan wonen (wat niet gaat gebeuren) dan zou ik zelf gewoon kostgeld willen betalen. Als ik een baan heb, vind ik het niet de verantwoordelijkheid van mijn vader om voor mijn eten, drinken en onderkomen te betalen, want daar heb ik dan immers zelf genoeg geld voor. Bovendien vind ik niet dat ik meer recht heb om te sparen dan mijn vader. Als ik dan niet thuis had gewoond, had hij dat geld ook niet aan me uitgegeven. Een bedrag van 300 euro vind ik niet raar. Dan ben je nog steeds een stuk goedkoper uit dan wanneer je zelf een huis moet huren en eten moet kopen. Op die manier betaal je een beetje mee aan de huur/hypotheek en het is dan nog een bedrag voor eten, gas, water, licht.
Als ik na mijn studie nog thuis zou gaan wonen (wat niet gaat gebeuren) dan zou ik zelf gewoon kostgeld willen betalen. Als ik een baan heb, vind ik het niet de verantwoordelijkheid van mijn vader om voor mijn eten, drinken en onderkomen te betalen, want daar heb ik dan immers zelf genoeg geld voor. Bovendien vind ik niet dat ik meer recht heb om te sparen dan mijn vader. Als ik dan niet thuis had gewoond, had hij dat geld ook niet aan me uitgegeven. Een bedrag van 300 euro vind ik niet raar. Dan ben je nog steeds een stuk goedkoper uit dan wanneer je zelf een huis moet huren en eten moet kopen. Op die manier betaal je een beetje mee aan de huur/hypotheek en het is dan nog een bedrag voor eten, gas, water, licht.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik werk trouwens als oproepkracht, en zat de afgelopen paar maanden op €300 pm, ik kan dan zelf al weinig missen..
Burn- Lady Post-a-lot
Ben je op zoek naar ander werk Burn?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik ben er wel mee bezig, maar het meeste ben ik bezig met een BBL-plaats voor een opleiding waarmee ik een vast loon per maand krijg. In een sector waarin ik het leuk vind om te werken..
Burn- Lady Post-a-lot
Vaste lasten heb ik overigens vanaf het moment dat ik echt werkte (dus niet mijn bijbaantje), dat was rond m'n 18e, uiteraard ook zelf moeten betalen en die betaald mijn broertje ook zelf. Hij moet nu ook zijn school zelf betalen omdat hij al lang klaar had kunnen zijn maar er 'n beetje met de pet naar gooit.
Vanaf het moment dat ik een bijbaantje had kreeg ik de dingen die ik 'nodig' had (zoals 'n winterjas, 'n paar schoenen per seizoen, wat kledingstukken) en moest ik de dingen die ik 'extra' wilde zelf betalen; zoals meer kledingstukken, uitstapjes, 'frutsels'. Ik kreeg per maand ook x bedrag aan beltegoed omdat mijn ouders wilde dat ik bereikbaar was, fietste regelmatig door het buitengebied in m'n eentje. Maar daar had ik bij lange na niet genoeg aan dus moest ik de extra beltegoedkaarten zelf betalen.
En vanaf dat ik echt werkte moest ik al dat soort dingen uiteraard zelf betalen.
Vanaf het moment dat ik een bijbaantje had kreeg ik de dingen die ik 'nodig' had (zoals 'n winterjas, 'n paar schoenen per seizoen, wat kledingstukken) en moest ik de dingen die ik 'extra' wilde zelf betalen; zoals meer kledingstukken, uitstapjes, 'frutsels'. Ik kreeg per maand ook x bedrag aan beltegoed omdat mijn ouders wilde dat ik bereikbaar was, fietste regelmatig door het buitengebied in m'n eentje. Maar daar had ik bij lange na niet genoeg aan dus moest ik de extra beltegoedkaarten zelf betalen.
En vanaf dat ik echt werkte moest ik al dat soort dingen uiteraard zelf betalen.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Toen ik nog thuis woonde heb ik het nooit hoeven betalen. Ik heb het wel voorgesteld maar mijn moeder wilde dat niet.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik heb heel lang thuisgewoond maar heb nooit kostgeld moeten betalen. Betaalde wel boodschappen ed. Mijn ouders hadden het niet overdreven ruim maar hadden dit kostgeld ook niet perse nodig. Ik ben ze erg dankbaar dat ik hierdoor de kans heb gehad om jarenlang te sparen en dat ik daardoor uiteindelijk alleen een huis kon kopen en nog een leuke basis aan spaargeld over heb. Ik had het ook niet verkeerd gevonden als ze wel een bedrag aan kostgeld hadden gevraagd.
Ik vind wel dat ik hier in mijn omgeving de laatste paar jaar zie dat dingen door de crisis wel veranderd zijn (ten opzichte van bv 5 of 10 jaar geleden met vroeg uit huis gaan) dus zou zelf nu als ouder misschien geen kostgeld vragen als ik het niet perse nodig heb zodat mijn kind door wat langer thuis te blijven wonen een mooie basis kan opbouwen om eventueel toch een huis te kunnen kopen of een basis spaarpot kan opbouwen met minder risico op schulden.
Ik vind wel dat ik hier in mijn omgeving de laatste paar jaar zie dat dingen door de crisis wel veranderd zijn (ten opzichte van bv 5 of 10 jaar geleden met vroeg uit huis gaan) dus zou zelf nu als ouder misschien geen kostgeld vragen als ik het niet perse nodig heb zodat mijn kind door wat langer thuis te blijven wonen een mooie basis kan opbouwen om eventueel toch een huis te kunnen kopen of een basis spaarpot kan opbouwen met minder risico op schulden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ik heb tot mn 22e thuisgewoond, maar nooit kostgeld hoeven betalen. Ik denk dat dat komt doordat ik toen nog studeerde. Na mn studie ben ik vrij snel op zoek gegaan naar een huis met mn vriend/man.
Msschien als ik toen ik nog thuis woonde wel gewoon werkte dat het wel had gemoeten, geen idee. Toch eens vragen of mn broertje wel iets moet betalen;)
Msschien als ik toen ik nog thuis woonde wel gewoon werkte dat het wel had gemoeten, geen idee. Toch eens vragen of mn broertje wel iets moet betalen;)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben nu 21, woon nog thuis.
Hier hoef ik geen 'kostgeld' te betalen. Wel haal ik regelmatig wat boodschappen oid.
Verder moet ik alles wel zelf betalen, schoolgeld, zorgverzekering, lenzen, autoverzekering, kleding, benzine, schoolboeken etc. Ook shampoo/douchegel en tandpasta worden verwacht dat ik dit zelf koop.
Toen ik 14 was stopte mijn zakgeld en moest ik alle hebbedingetjes en cadeautjes en als ik een dagje weg wilde, zelf betalen. Toen ik 16 was kwam daar mijn kleding en douche-spullen bij. En vanaf dat ik 18 was mijn zorgverzekering, op mijn 19e kreeg ik een auto maar zat hiermee wel vast aan verzekering en benzine. Ook kwamen mijn schoolkosten er bij. Verder moet ik sinds vorig jaar ook mijn lenzen zelf betalen.
Als ik straks klaar ben met mijn studie en voltijd zou werken, ga ik er van uit dat ik ook kostgeld zal moeten gaan betalen.
Hier hoef ik geen 'kostgeld' te betalen. Wel haal ik regelmatig wat boodschappen oid.
Verder moet ik alles wel zelf betalen, schoolgeld, zorgverzekering, lenzen, autoverzekering, kleding, benzine, schoolboeken etc. Ook shampoo/douchegel en tandpasta worden verwacht dat ik dit zelf koop.
Toen ik 14 was stopte mijn zakgeld en moest ik alle hebbedingetjes en cadeautjes en als ik een dagje weg wilde, zelf betalen. Toen ik 16 was kwam daar mijn kleding en douche-spullen bij. En vanaf dat ik 18 was mijn zorgverzekering, op mijn 19e kreeg ik een auto maar zat hiermee wel vast aan verzekering en benzine. Ook kwamen mijn schoolkosten er bij. Verder moet ik sinds vorig jaar ook mijn lenzen zelf betalen.
Als ik straks klaar ben met mijn studie en voltijd zou werken, ga ik er van uit dat ik ook kostgeld zal moeten gaan betalen.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Ik heb geen kostgeld hoeven te betalen. Was 22 jaar toen ik het huis uit ging en nog student. Mijn ouders hebben wel als regel dat als we student-af zijn en een baan hebben, we kostgeld moeten gaan betalen. Dat is dus nooit van toepassing geweest op mij.
Heb wel altijd mijn eigen vaste lasten betaald zoals telefoon, kleding, hobby's, sporten, uitgaan etc.
Heb wel altijd mijn eigen vaste lasten betaald zoals telefoon, kleding, hobby's, sporten, uitgaan etc.
Gast- Gast
Toen ik een normaal loon ging verdienen zou ik kostgeld moeten betalen. Maar het was toen vrijwel meteen duidelijk dat ik met een paar maanden het huis uit zou gaan, dus het is er nooit van gekomen.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Ik heb nooit kostgeld hoeven betalen. Ik ben op mijn 23e het huis uit gegaan.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Ik ben 25 en nog thuiswonend, maar heb heel lang gestudeerd (meerdere studies), dus mijn ouders hebben geen kostgeld gevraagd, maar ik heb wel al mijn studiekosten zelf betaald. Ik ben inmiddels een aantal maanden fulltime aan het werk en ga binnenkort het huis uit, dus die tussentijd hoefde ik ook niets te betalen.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» wat kost het allemaal ?
» Wat kost Chanel no5?
» wat kost een spirraaltje
» Wat kost een baby?
» Wat een kind kost....
» Wat kost Chanel no5?