Een eet-vraagje
+13
woezel
Flower_L
maiadebij
Teddyaapje
ekjir@M
Jasmine
Liadan
Flip Fluitketel
-Ieniemienie-
Darius
Blue flower
Tania
Parisienne
17 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Een eet-vraagje
Lieskuh schreef:Maar waarom krijgen ze bij jullie wel het toetje als ik vragen mag? Is dat meer zo van dan zitten ze wat voller en slapen ze hopelijk de nacht door? Of iets anders?
Wij zien de vla of yoghurt ook als onderdeel van de maaltijd, net als zij haar aardappels ook gewoon krijgt als zij de groente niet wil eten bijvoorbeeld. Het toetje is hier geen beloning, maar het hoort er gewoon bij. Ze krijgt geen dubbele porties als ze slecht heeft gegeten, een toetje is geen vervanging, maar gewoon een onderdeel van de maaltijd.
Zuivel bevat ook gewoon voedingsstoffen, net als de andere onderdelen van de maaltijd.
Gast- Gast
Susan schreef:Arden schreef:
Omdat wij het als twee losse momenten zien. Het is geen beloning, het is gewoon iets wat standaard volgt na de maaltijd. Zo is het ons ook altijd geadviseerd en ik ben nu zeker achteraf blij dat we het zo gedaan hebben omdat onze oudste dus een lichamelijk probleem met eten blijkt te hebben en hij die yoghurt gewoon hard nodig had en heeft.
Wij doen het ook zo, ze krijgen altijd een toetje ongeacht hoeveel ze gegeten hebben, alleen als ze niet aan tafel willen blijven zitten krijgen ze geen toetje, want een toetje eten doe je aan tafel.
Ja ze moeten inderdaad wel aan tafel hier ook.
Gast- Gast
Aha oké, hier is het dus anders. Een toetje is hier wel iets speciaals en hoort echt niet standaart bij de maaltijd. Niet wíllen eten is geen toetje, simpel. Waarom zou ik ze belonen met iets lekkers (want dat ís een toetje gewoon) terwijl ze hun groente niet willen eten. Wij hebben het altijd zo gehanteerd en hier eten ze dus 9 van de 10 keer hun bord leeg (of zoveel als we willen) omdat ze graag een toetje lusten. Wij zijn zelf ook zo opgevoed en ik vind er niets mis mee. Ze eten hier altijd heel erg goed en we hebben er nooit problemen mee gehad gelukkig. En gelukkig eten ze overdag genoeg zuivel zodat het niet van het toetje afhangt dat ze het binnen krijgen. Ach ja, ieder het zijne he
Gast- Gast
Lieskuh, worden jouw kinderen dan ook beloond met aardappel als ze hun groente gegeten hebben en met vlees als ze hun aardappels gegeten hebben, want dat is dan in principe toch hetzelfde?
En waarom zou je je kinderen dwingen om zoveel te eten als jullie willen? Waarom niet zoveel eten als ze zelf op kunnen?
Onze dochter eet over het algemeen ook goed, ze lust heel veel en we hebben nooit gezeik aan tafel. Ze eet nooit veel, maar lust wel veel en eet altijd zonder te mopperen.
En waarom zou je je kinderen dwingen om zoveel te eten als jullie willen? Waarom niet zoveel eten als ze zelf op kunnen?
Onze dochter eet over het algemeen ook goed, ze lust heel veel en we hebben nooit gezeik aan tafel. Ze eet nooit veel, maar lust wel veel en eet altijd zonder te mopperen.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Lieskuh, worden jouw kinderen dan ook beloond met aardappel als ze hun groente gegeten hebben en met vlees als ze hun aardappels gegeten hebben, want dat is dan in principe toch hetzelfde? Ik vind dat niet hetzelfde, hier eten ze alles. En nadien krijgen ze wat lekkers in de vorm van een toetje.
En waarom zou je je kinderen dwingen om zoveel te eten als jullie willen? Waarom niet zoveel eten als ze zelf op kunnen? Nee, niks ervan. Ze moeten hier minimaal 5 volle borden opeten! En weet je waarom? Gewoon omdat wij dat als ouders willen.....Wat denk je nou zelf? Dat ik ze borden opschep die ze niet kunnen opeten of die teveel voor ze zijn? Dit vind ik dan meteen weer zo'n uiterste die nergens over gaat. Hier scheppen wij gewoon genoeg op voor wat zij opkunnen. Vaak willen ze zelfs nog een 2e bordje, en die hoeft niet op.Daarnaast dwingen wij ze helemaal niet. Ze hoeven hun bordjes niet leeg te eten, mogen rustig alles laten staan. Niemand die er boos om zal worden, ze krijgen alleen geen toetjes na het eten. Jeetje, wat een slechte ouders zijn wij zeg
Onze dochter eet over het algemeen ook goed, ze lust heel veel en we hebben nooit gezeik aan tafel. Ze eet nooit veel, maar lust wel veel en eet altijd zonder te mopperen. Hier hetzelfde
Gast- Gast
Flip Fluitketel schreef:Arden schreef:Wij geven geen alternatief. Wel een toetje altijd.
+1
+1
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10
Lieskuh schreef:Rejoy. schreef:Lieskuh, worden jouw kinderen dan ook beloond met aardappel als ze hun groente gegeten hebben en met vlees als ze hun aardappels gegeten hebben, want dat is dan in principe toch hetzelfde? Ik vind dat niet hetzelfde, hier eten ze alles. En nadien krijgen ze wat lekkers in de vorm van een toetje.
En waarom zou je je kinderen dwingen om zoveel te eten als jullie willen? Waarom niet zoveel eten als ze zelf op kunnen? Nee, niks ervan. Ze moeten hier minimaal 5 volle borden opeten! En weet je waarom? Gewoon omdat wij dat als ouders willen.....Wat denk je nou zelf? Dat ik ze borden opschep die ze niet kunnen opeten of die teveel voor ze zijn? Dit vind ik dan meteen weer zo'n uiterste die nergens over gaat. Hier scheppen wij gewoon genoeg op voor wat zij opkunnen. Vaak willen ze zelfs nog een 2e bordje, en die hoeft niet op.Daarnaast dwingen wij ze helemaal niet. Ze hoeven hun bordjes niet leeg te eten, mogen rustig alles laten staan. Niemand die er boos om zal worden, ze krijgen alleen geen toetjes na het eten. Jeetje, wat een slechte ouders zijn wij zeg
Onze dochter eet over het algemeen ook goed, ze lust heel veel en we hebben nooit gezeik aan tafel. Ze eet nooit veel, maar lust wel veel en eet altijd zonder te mopperen. Hier hetzelfde
Lieskuh, je reageert bijzonder kinderachtig. Het was een oprechte vraag. Je zegt in je stukje dat ze eten wat jullie willen dat ze opeten, dat is toch dwingen om een hoeveelheid te eten die jullie willen dat ze eten, of begrijp ik nu je zin verkeerd, want dit staat letterlijk in je post: (of zoveel als we willen)
Ik snap niet dat je je kind een bepaalde hoeveelheid op wilt leggen, ik eet soms één aardappel en vier opscheplepels groente en geen vlees, soms eet ik heel veel aardappelen en weinig groente en soms heb ik zin in een groot stuk vlees. Dat geldt toch ook voor kinderen, dat ze gisteren 2 borden vol eten op kunnen en willen, wil toch niet zeggen dat ze dan vandaag ook kunnen en willen? Misschien worden jullie er niet boos om, maar het heeft wel een bepaalde consequenties, een straf, in de vorm van geen toetje krijgen.
Het is zelfs zo dat wanneer je propvol zit, je nog wel een toetje op kunt, dit heeft te maken met de werking van de hersenen en de verschillende manieren van het verzadigd voelen tussen het warme eten en het toetje, dus de stelling: als jij je eten niet op kunt, kun jij het toetje ook niet op, gaat dus niet op
Gast- Gast
Ze krijgt dan van ons geen toetje, maar voordat ze naar bed gaat krijgt ze dan een papfles. Dan heeft ze toch nog iets gehad. Fijn om te lezen dat N. wat beter slaapt momenteel!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
.
Laatst aangepast door Biechtje01 op za 31 dec 2011 - 2:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hahahahaha ik had het biecht-ding nog open staan.Biechtje01 schreef:Rejoy. schreef:
Lieskuh, je reageert bijzonder kinderachtig. Het was een oprechte vraag. Je zegt in je stukje dat ze eten wat jullie willen dat ze opeten, dat is toch dwingen om een hoeveelheid te eten die jullie willen dat ze eten, of begrijp ik nu je zin verkeerd, want dit staat letterlijk in je post: (of zoveel als we willen) Daarmee wil ik zeggen dat het ook wel eens voor kan komen dat ik zie dat ik teveel heb opgeschept voor ze, en dat ik dan bijv. aangeef dat ze nog 3-5 happen moeten eten. Onder dwang versta ik zelf iets anders, dat is ze fysiek dwing om door te eten en dat is niet zo. Ben je klaar, hoef je niets meer, prima. Dan zijn we klaar met eten.
Ik snap niet dat je je kind een bepaalde hoeveelheid op wilt leggen, ik eet soms één aardappel en vier opscheplepels groente en geen vlees, soms eet ik heel veel aardappelen en weinig groente en soms heb ik zin in een groot stuk vlees. Dat geldt toch ook voor kinderen, dat ze gisteren 2 borden vol eten op kunnen en willen, wil toch niet zeggen dat ze dan vandaag ook kunnen en willen? Misschien worden jullie er niet boos om, maar het heeft wel een bepaalde consequenties, een straf, in de vorm van geen toetje krijgen. Dat zie ik gewoon anders.
Het is zelfs zo dat wanneer je propvol zit, je nog wel een toetje op kunt, dit heeft te maken met de werking van de hersenen en de verschillende manieren van het verzadigd voelen tussen het warme eten en het toetje, dus de stelling: als jij je eten niet op kunt, kun jij het toetje ook niet op, gaat dus niet op. Het zal best zo zijn, ik geloof je ook meteen maar zo werkt het wel in mijn huishouden. Ze zouden het best opkunnen, dat geloof ik graag maar ze krijgen het niet.
Achja, ik wilde wat posten onder het account in het biecht-topic. Maar besloot het niet te doen. Dit was dus mijn reactie, van Lieskuh.
Gast- Gast
Als ze hier niet eten wil is het klaar,geen alternatief en ook geen toetje.
Morgenvroeg is ze de eerste die weer wat krijgt.
Morgenvroeg is ze de eerste die weer wat krijgt.
Niene- Prater
- Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: