Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

+24
Bruintje Beer
Flower_L
Pien
Poisongirl
Tiara
woezel
meisjesmama
Nana
Annie24
Happydobby
Floor
Supertalentje
Steep
koNijntje
Star007
Arwyn
blondje1313
mickey
*Lookie*
Lejow
studiebol
liesje
Ayla
joyce0606
28 plaatsers

Pagina 7 van 37 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 22 ... 37  Volgende

Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Happydobby wo 4 jan 2012 - 20:37

@Supertalentje, wat een plaatje,

@Parels, heb je al eens gedacht aan een osteopaat voor de reflux?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  mickey wo 4 jan 2012 - 21:47

@Parels: een echt spenen monster dus. Wat balen dat ze 's avonds zo onrustig is. F heeft dat de laatste paar dagen ook weer zo erg.
Hoe is het met je vriendin)? (is toch ook een bekende op het forum, he?) Wanneer is ze uitgeteld? Of is ze al bevallen?
Oh nu snap ik het met het kussen. Ik leg F er overdag wel eens op, maar als hij heel beweeglijk gaat worden, denk ik dat ik dat niet meer doe, ben dan bang dat hij er tussen zakt en met zijn gezichtje in het kussen terecht komt ben niet paranoide hoor angel
Sneu is dat he, als ze zo hartverscheurend huilen. F kan dat ook heel goed, maar ik kan hem makkelijker laten huilen als mijn vriend. Hij pakt F heel snel uit zijn bedje als hij huilt, terwijl F het volgens mij gewoon even nodig heeft. Als mijn vriend thuis is, kan ik stom genoeg slechter ertegen. Ik krijg dan het idee dat mijn vriend me een slechte mama vind, omdat ik hem niet meteen uit zijn bedje haal.
Wat jouw schema betreft: ik voed op verzoek, dus ik heb absoluut niks van schema hier Very Happy Ik probeer hem wel rond 12 uur in bed te hebben 's avonds. Nou ja... eigenlijk wil ik hem rond 9 uur al naar bed hebben, maar daar is hij het zelf tot nu toe niet mee eens... F gaat ook echt niet iedere dag in bad hoor. Hij heeft een hele droge huid, zal eerder 2/3x per week zijn dat hij in bad gaat. Ik zou overigens de fles na het badderen geven. Ik heb altijd begrepen dat het badderen nogal op de maag kan werken bij die kleintjes.

@Joyce: oh dat wist ik niet, dat je van de uitgerekende datum uit moet gaan. Dan is F vandaag 6 weken! Hoe werkt dat eigenlijk met die sprongetjes? Wanneer hebben ze daar last van?
Jeetje... dat schema van jullie ziet er ook heel lastig uit. Hij heeft er echt nog wel moeite mee he. hug

@Studie: ten eerste: sterkte vandaag met de begrafenis! hug
verstandelijk weet ik ook wel dat ik moet herstellen van twee operaties, maar ik vind het moeilijk om ook echt mijn rust te pakken en gewoon niks te doen in huis. Mijn vriend stuurde me gister de bank op, omdat ik best moe was. Hij let gelukkig wel heel goed op me. Maar op de momenten dat ik alleen ben en F is overstuur, kan ik ook niet gaan liggen, want dan heeft hij me nodig. Ik laat hem wel altijd even huilen, maar ik merk snel genoeg of dat een goed idee is.
Ik ben benieuwd of de draagzak wat is voor je meisjes. Lijkt me heel bijzonder hoor, twee kindjes tegelijk dragen. Ze lijken het slaapritme door te krijgen he! Goed hoor! Dat scheelt ook enorm als je vriend dalijk weer weg is en jij er alleen voor staat. En al helemaal als jij ook weer moet werken.

@Super: wat een mooie man zeg! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Je wilt gewoon bij hem zijn! Hopelijk lukt het de VK om je ontslag ongedaan te maken. Hebben ze geen Rooming-In in het ziekenhuis? In "ons" ziekenhuis is dat wel. Dat zijn kamers op de couveuse-afdeling waar je met je kindje samen kunt verblijven. Je hebt dan wel de goede zorg heel dicht bij, maar leert ook zeer snel zelf voor je ukkie te zorgen.
Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt, mag je daar geen pijnstiller ofzo voor nemen? Wel fijn dat het goed gaat met K en dat de AB aanslaat. Is er al iets bekend over wanneer hij eventueel naar huis mag?

@All: hier een waardeloze avond achter de rug. F had rond 7/half 8 gedronken, wij hebben toen gegeten terwijl hij in de box lag. Daarna besloten hem naar bed te brengen toen hij huilerig werd. Helaas werd het alleen maar van kwaad tot erger. Uiteindelijk hebben we weer tot een uur of 1 met hem opgezeten. Vooral ik overigens, mijn vriend moest vandaag weer werken, dus had zijn nachtrust ook nodig. En hij was aan't klussen, dus was bezig. F heeft vanaf 9 uur weer bijna continu aan de borst gehangen. Paar slokjes drinken, en dan werd het weer tutten totdat hij in slaap viel. Maar zodra ik hem dan weg wilde leggen, was hij weer klaarwakker en volledig over zijn toeren. Rond half 1 kwam mijn vriend uit bed, hij vroeg zich af of F wel genoeg melk binnen kreeg. Hij had immers de hele avond gedronken, wie weet kwam er gewoon te weinig uit? Heb met pijn in mijn hart een flesje klaargemaakt van 90cc en die aan mijn vriend gegeven. F begon zo enthousiast te drinken, dat ik het idee kreeg dat hij inderdaad nog honger had. Kon het niet aanzien om erbij te blijven, dus ben naar bed gegaan. Heb eerst 10 minuten liggen huilen met de gedachte dat mijn BV niet goed genoeg is voor F, terwijl dat eigenlijk niet kan. Vorige week en de week ervoor was hij steeds zo'n 300 gram bijgekomen in een week tijd, lijkt me stug dat het dan nu ineens zo ernstig terug gelopen is dat hij er niet meer genoeg aan heeft. Maar goed, na dat flesje is hij dus wel meteen in slaap gevallen... Hij werd om kwart voor 5 wakker, dus een uur of 4 geslapen op dat flesje. Toen ik op zijn kamertje kwam, lag hij te huilen, maar het leek wel in zijn slaap te zijn. Zijn oogjes waren dicht en hij had niet door dat ik er was. Ik wilde hem even aaien om hem gerust te stellen, toen ik nattigheid voelde. Hij had flink gespuugd... Het was al een tijdje geleden, want zijn haren waren helemaal hard van het opgedroogde spuug Sad Heb hem er dus uitgehaald en omgekleed, trui en romper waren ook goed nat. Toen heb ik hem weer zelf gevoed en daar heeft hij ook weer op geslapen tot kwart over 8. Denk dus toch dat het niet aan de BV ligt dat hij zo onrustig was gisteravond.
Ik heb me in ieder geval wel voorgenomen om hem overdag toch in zijn bedje te leggen. Dat wilde ik eigenlijk sowieso doen, maar het was er een beetje in geslopen om hem overdag in de box te houden. Ik heb het idee dat hij daardoor niet voldoende aan zijn rust komt. De tv of radio staat vrijwel altijd aan, dus echt heel stil is het niet in huis. Ook ga ik hem weer op zijn kamertje voeden, in plaats van beneden op de bank. Dan accepteerd hij het misschien ook beter dat hij in zijn bedje ligt. Als ik hem beneden voed en vervolgens boven in bed leg, is hij echt over de rooie. In de kraamweek heb ik hem vrijwel alle voedingen op zijn kamertje gegeven en toen sliep hij goed in zijn bed. Maar daarna zijn we er wat lakser in geworden en is het slapen ook slechter geworden. Ik hoop dat het gaat werken en dat we er wat meer rust en ritme in krijgen op deze manier. Overdag red hij het prima op mijn voedingen (over het algemeen dan) om er 3,5/4 uur tussen te houden, dus lijkt me niet dat ik dan niet genoeg heb voor hem.
Nou ja... we zien wel hoe het gaat vandaag.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  studiebol wo 4 jan 2012 - 22:18

Even snel, supertalentje, mooi mannetje!!
Waar komt je pijn vandaan? Vervelend hoor ik hoop dat je snel weer terug mag naar het ziekenhuis en dus naar je kleine vriend.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Star007 wo 4 jan 2012 - 22:41

Arghh net een heel verhaal getypt , druk ik op backspace en hup alles weg Evil or Very Mad
Poging nummer 2:

@Studiebol: Wat een goede nacht hebben de meiden dan gemaakt. Ze komen dus niet meer voor een fles? Very Happy
Ja mooie omgeving, waar wij op vakantie gaan, er woont ook familie van me smile Jij ook daar ergens?
Logisch dat al dat geregel voor de begrafenis een hoop energie heeft gekost. Pf het is ook niet niks.

@Parels: Echt rot voor je dat alles niet zo lekker loopt! hug Die @^#!Z% reflux ook.

@Supertalentje: Wat een schatje Laughing . Hopelijk maken ze je ontslag ongedaan, kun je ook lekker bij je zoon zijn. En vervelend van je pijn!

@Joyce: Poeh wat een schema. Zo kom jij weinig aan slapen toe. Helpt je man ook met de voedingen? Waarom doe je de laatste fles trouwens pas zo laat?

@Mickey: Vervelend zeg zo,n avond. Hopelijk gaat het vandaag wat beter!

Gisteren kwam ze als volgt voor de flessen: 7.00-11.00-14.15-18.15-21.45 en ze is toen om 22.30 naar bed gegaan en geslapen tot 7.20 cheers

Vandaag begint ze alweer te rommelen met haar flessen. Eerste had ze om 7.30 en om 10.00 begon ze weer te krijsen van de honger. Net 100 cc gegeven ( huilt nu nog omdat ze dat niet genoeg vindt) en om 11.30 krijgt ze weer 100 cc . Ik wist even geen andere oplossing, want we moeten om 13.40 weg , dan moet ik naar de dermataloog. Anders zou ze om 14.00 alweer gaan huilen van de honger waarschijnlijk. Beetje lastig als ik dan in het zh zit. Vanaf 15.00 gaan we weer een kans wagen met het schema :P

nou ik ga even een zielig meisje troosten.

Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 wo 4 jan 2012 - 22:43

star: ik geef gewoon om de 4 uur voeding dus vandaar dat het zo uitkomt. maar de tijden verschuiven altijd wel.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  blondje1313 wo 4 jan 2012 - 23:11

Wat een geklets zeg, valt echt niet mee om bij te blijven!
Handig dat ik het nu wel weet van de buikspieren, vond het eigenlijk ook echt een gek verhaal. Maar hoe dan ook is het natuurlijk wel een zware operatie.

Joyce, ik wist niet dat ik ook niet mocht tillen hoor. Dat is er de eerste tijd automatisch niet zo van gekomen, maar kan me niet herinneren dat dat ook expliciet tegen me gezegd is (maar ik luister af en toe ook wel erg slecht Wink).
Moet je K meestal wel wakker maken voor de fles? Wel sneu als hij dan pas net slaapt, maar ja, je kunt er moeilijk veel langer tussen laten zitten.
Pas je trouwens wel goed op jezelf!
Wat voor flesverwarmer hebben jullie eigenlijk, wij van Chico, duurt zo gigantisch lang voordat die warm is (zeker 10 minuten bij een flesje van 180cc).

Floor, ik begrijp heel goed dat je pas net je wond aan durft te raken, lijkt me ook erg akelig. Ik heb ook pas na een maand ofzo met een spiegeltje de schade down under durven te bekijken, viel toen reuze mee.
Ik weet niks over hoeveelheden voeding vanwege de bv, dus vandaar dat ik het aan je vroeg, was meer verwondering hoe het werkt dan dat ik dacht dat je het niet goed deed ofzo hoor! Ik denk dat ik volgende week ook maar eens navraag hoeveel ik in de flesjes moet doen als ik afgekolfde melk geef.
Wat vervelend dat het poepen zo slecht blijft gaan.
Als je de 7 voedingen in overleg met het CB geeft dan is het goed lijkt me, niet gaan twijfelen door ons dan. (Hooguit nog een extra keer navragen als je weer op het cb bent). Vervelend dat hij ook nog zoveel spuugt. Overdag maak ik Lotte trouwens wel wakker als de 4 uur voorbij zijn, maar dat doe ik ook zodat ik in de avond niet al te vervelend uitkom en ik de 5 voedingen wel haal. Als ik haar laat slapen ben ik bang maar op 4 voedingen uit te komen en daar is ze nog te jong en te klein voor.

Mickey, als je het zo brengt is het wel handig ja, de blindedarmontsteking zo kort op de ks. Stofzuigen valt trouwens onder zwaar huishoudelijke taken, die echt nog niet te vlug pakken, kan je man vast ook wel! (volgens mij ben ik hier toch wel de allerluiste mama....).
Moet je vriend de hele dag vrij regelen dan om met jou naar het ziekenhuis te kunnen, dat is ook wel lastig dan. Logisch dat je je zus er ook niet mee wilt belasten, maar als zij het aanbiedt zal het echt wel kunnen.

Parels, jammer dat ze tussen 20 en 23 niet wil slapen, maar als het de rest van de dag en vooral de nacht wel goed gaat is het niet zo erg toch. En laat haar dan maar lekker tussen jullie in liggen als ze dan het beste doorslaapt 's nachts. Als ze straks niet meer komt om 4 uur gaat dat er toch ook vanzelf weer uit. Maar hoe ligt ze met het voedingskussen om haar heen, die snap ik niet goed, dat ligt toch niet over haar?
Als je nog een keer wilt proberen om haar te laten huilen zou ik het doen zoals Beegee hier laatst zei, de babyfoon uit en de kookwekker zetten op 5 minuten, dan is het niet zo moeilijk dan wanneer je het ook erg hard hoort. Maar ik begrijp wel dat je het heel moeilijk vindt omdat ze meestal huilt omdat ze gespuugd heeft. Ze slaapt al met haar hoofdje wat omhoog toch?
Ons schema:
Als Lotte 's morgens wakker wordt haal ik haar voor een voeding, tussen 7 en 8 de laatste week. Ik blijf daarna met haar in bed tot een uur of 9. Als ik dan ga douchen leg ik haar in het wipstoeltje in de badkamer. Daarna kleed ik haar om en ga met haar naar beneden. Daar speel ik met haar, of leg haar in de box. Als ze dan gaat huilen leg ik haar in de wagen om te slapen.
Rond 11 uur dan weer een voeding, daarna verschonen, spelen, box en slapen.
Rond half 3/3 uur voeding, verder hetzelfde
Dan weer rond half 7
Dan de laatste voeding rond een uur of 10, daarna is het boertje, verschonen en naar bed. Ze heeft nog geen pyama, maar krijgt 's nachts wel een slaapzakje aan.
Het slapen overdag is soms maar 3 kwartier, maar meestal een uur of 2. Vaak maak ik haar ook wakker voor de volgende voeding, soms komt ze uit zichzelf te vroeg en probeer ik het op schoot wat te rekken. Helaas is ze wel ooit wakker als wij eten en dan krijgt ze niet genoeg aandacht en huilt ze, dat is wel sneu. Lotte gaat in bad als ze zelf vroeg komt voor een volgende voeding, of als het al 2 dagen geleden is maak ik haar wakker. Ze gaat niet elke dag in bad want ze heeft een droog huidje.
Maar jouw schema klinkt toch goed?
Ben ik trouwens de enige die na het voeden verschoont? Alleen 's morgens doe ik het van tevoren. Lotte poept vaak tijdens het eten, dus wacht ik met verschonen tot erna, anders kost het zoveel luiers.
Enneh, je doet trouwens niet iets goed, je doet gewoon alles goed hoor!

Studiebol, ik ben juist helemaal niet fanatiek met schoonmaken. Komt ook wel omdat ons huis toch redelijk groot is met veel hoekjes en hondenkussens enzo en dat iets simpels als stofzuigen al zo lang duurt. (Als we de benedenverdieping echt fatsoenlijk willen stofzuigen kost dat een uur, dat doen we dus niet elke dag....). Blijf het wel knap vinden hoe jij het met de tweeling doet terwijl je er best vaak alleen voor staat. Fijn dat je het niet moeilijk vind om de babyfoon bij de buren te leggen of ze naar je ouders te brengen, anders was het wel echt lastig.
Babyzwemmen met twee baby's gaat wel als er iemand met je mee gaat, of inderdaad om en om, maar dan moet je de ander wel naar iemand kunnen brengen.
Zou jij durven koken met de meiden in een drager? Ik vind dat toch een beetje eng, maar dat komt ook omdat ik zelf super onhandig ben.
Sterkte trouwens vandaag met de begrafenis.

Star, wij gaan ook naar L.andal, maar dan naar H.eideheuvel. Ook een luxe huisje, we moeten al zoveel meenemen nu, dan maar een wat luxer huisje! Ik ben wel erg benieuwd hoe het gaat bevallen.
Hopelijk blijft jullie meisje het goed doen op schema!

Ayla, ook al blijf je moe, uitslapen is wel lekker toch! Ik heb mezelf voorgenomen om er vanaf volgende week ook vroeger uit te gaan. Dan sta ik met mijn man op en kan ik vast wat doen als Lotte nog slaapt. Moet zelf ook weer in het ritme zitten als ik ga werken, en ik denk dat ik daar wel 2 weken opstart voor kan gebruiken.
Hoe werkt dat babyzwemmen dan waar jij gekeken hebt? Ik dacht dat het meestal oefeningen was met de kleintjes in het water, maar dan is 2 uur wel erg lang. Volgens mij is een half uurtje/3 kwartier al heel wat op die leeftijd. Ik zie er ook wel tegenop om weer in bikini te gaan, vlapens is ook op mijn buik zeker wel van toepassing....

Beegee, fijn toch dat J.ace zo goed slaapt! Over Implanon heb ik ook wel eens slechte verhalen gehoord (verschuiven enzo), dus dat zou ikzelf niet zo snel durven kiezen.

Supertalentje, wat een scheetje! Hopelijk mag je gewoon terug naar je kleine vriend, het is niks als je je thuis zo slecht ligt te voelen.

Mickey, F groeit hartstikke goed van je bv, dus daar is zeker niks mis mee. Misschien een sprongetje of een regeldag ofzo, maar het lijkt me heel stug dat er opeens iets niet meer goed zou zijn met jouw voeding.

Vanmorgen kwam Lotte weer om half 8, heerlijk zeg. Ik hoop dat ze dit zo blijft doen. Ik wil haar alleen op de dagen dat ze naar de opvang moet eerder uit bed halen, voor de rest laat haar maar lekker zo lang slapen als ze wil, is voor ons in de weekends ook ietsje prettiger!
Pff, heeft wel lang geduurd dit, ben wel 3 kwartier bezig geweest, nu ons meisje maar wekken voor de fles!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  woezel wo 4 jan 2012 - 23:13

Supertalentje wat een heerlijk ventje.
Had je verhaal gelezen, waarom hij opgenomen is. Beetje herkenbaar. Onze oudste lag binnen 1 dag op de couveuse afdeling met longontsteking en dus aan de antibiotica. Alleen is er bij ons nooit uitgekomen waardoor. Ik ben de kraamtijd in het zkh gebleven. Ik hoop voor je dat het lukt om je ontslag ongedaan te maken. Weet nog hoe zwaar het al was terwijl je zelf in het zkh bent. hug

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 wo 4 jan 2012 - 23:30

Joyce, ik wist niet dat ik ook niet mocht tillen hoor. Dat is er de eerste tijd automatisch niet zo van gekomen, maar kan me niet herinneren dat dat ook expliciet tegen me gezegd is (maar ik luister af en toe ook wel erg slecht ).
Moet je K meestal wel wakker maken voor de fles? Wel sneu als hij dan pas net slaapt, maar ja, je kunt er moeilijk veel langer tussen laten zitten.
Pas je trouwens wel goed op jezelf!
Wat voor flesverwarmer hebben jullie eigenlijk, wij van Chico, duurt zo gigantisch lang voordat die warm is (zeker 10 minuten bij een flesje van 180cc).


ja de eerste 6 weken mag als kraamvrouw niet tillen of het natuurlijk of keizersnee was maakt niet uit, er werd tegen mij expliciet gezegt dat ik alleen K en de maxi cosi mocht tillen.

K word eigelijk altijd zelf wakker. dus als hij pas ligt te slapen word hij zelf weer wakker om te eten...

ik heb een fleswarmer van beaba espresso. het is eigenlijk een flessen maker maar je kunt een deel afkoppelen en dan als flessenwarmer gebruiken. hij heet espresso maar hij klinkt ook zo smile maar hij is heel snel warm, en dan duurt het een paar minuten voordat het flesje warm is. ik warm 120cc


mickey: ik wist ook niets van de befaamde sprongetjes, maar omdat K ineens hangerig, huilerig, veel eten, weinig slapen. ging ik even googelen en kwam ik de sprongen tegen. je moet dan uitgaan van de uitgerekende datum, het heeft met de ontwikkeling te maken dus ik denk dat ze daarom van de uitgerekende datum uit gaan. het zal echt niet op de dag af zijn hoor, het kan ook zo zijn dat hij het week eerder of later heeft. ze kunnen er een dag tot week last van hebben. en niet elk kind heeft er last van....lekker vaag dus smile

star: mijn man helpt wel, maar vaak geeft hij het stokje over omdat hij denk het geduld er niet voor heeft..ik heb geen zin om daar constant op in te gaan.....dus doe ik het maar gewoon, de kleine man is toch het belangrijkste!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Star007 wo 4 jan 2012 - 23:39

Gebruiken jullie allemaal flessenwarmers? Ook degene die fv geven? Ik maak de fles gewoon met warm water. Van de kraamhulp hoefde ik geen water te koken en dan opwarmen in de magnetron. Afgekolfde bv deed ik altijd opwarmen in een pannetje heet water.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 23:44

Supertalentje: Wat een mooi kindje! I love you

Studie: Welke maat luiers hebben je meiden? 2 nog denk ik? Heb nog een pak waar ik er maar 2 of 3 van gebruikt heb, daarna gingen ze doorlekken dus ben ik naar 3 gegaan. Heb jij daar nog interesse in? De draagzak moet toch per pakketpost dus het kan gewoon mee, hier ligt het in de weg en ik weet hoe hard de luiers gaan met 2 baby's.
En ik heb nog 2 HEMA spijkerbroekjes liggen, maat 56, vlg mij zijn die gewoon uniseks. Bijna niet gedragen, ik had er 4 van, en om nou 4 dezelfde broekjes te bewaren voor een eventuele 3e... Laat maar weten of je ze wil hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 23:46

Star007 schreef:Gebruiken jullie allemaal flessenwarmers? Ook degene die fv geven? Ik maak de fles gewoon met warm water. Van de kraamhulp hoefde ik geen water te koken en dan opwarmen in de magnetron. Afgekolfde bv deed ik altijd opwarmen in een pannetje heet water.
Ik warm BV en FV gewoon op in de magnetron. 2 flessen van 200cc in een pannetje of flessenwarmer dat is bijna geen doen. In het zkh deden ze het ook gewoon in de magnetron.
FV mag gewoon op hoog vermogen, BV is beter om op laag vermogen iets langer te doen ivm de voedingsstoffen.

En nu vertrek ik weer haha, bemoei me weer met een topic waar ik niet 'hoor' Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 wo 4 jan 2012 - 23:55

damn stofzuiger, je ,mannetjes zijn alweer bijna een half jaar!!! ze waren toch vorige week pas geboren? smile
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast wo 4 jan 2012 - 23:56

joyce0606 schreef:damn stofzuiger, je ,mannetjes zijn alweer bijna een half jaar!!! ze waren toch vorige week pas geboren? smile
Ja, bijna een half jaar. En ze zijn nog als nieuw! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 0:10

Annie24 schreef:
Parels schreef:Ayla ; ben gestopt met de Nutriton omdat ze er verstopt van raakt!
Annie24 ; ze krijgt Nexium, tegen het maagzuur. Voor de rest niks. Wat raad jij aan?
*edit* Ik zit ook op Nutrilon Omneo, maar dat is tegen krampjes en moeilijk poepen (op aanraden van iemand met een flink reflux kindje).
Studie ; maak jij je meiden wakker voor alle flessen? Of niet?

Zouden jullie jullie schema eens uit willen schrijven?
Dus, wanneer worden jullie wakker, staan jullie op, baden jullie etc.
En dan ook even erbij wanneer je kindje slaapt.
Wij hebben het idee om vanaf morgen 6.15 (handig want dan gaat mijn vriend zijn wekker, en kan hij haar de fles geven en hebben we een ritme te pakken voor als ze ook straks naar het kdv moet)/10.15/14.15/18.15/22.15 de flessen te geven. Van 7 tot 10 slaapt ze dan ongeveer weer. Dan geef ik haar de fles. Daarna kleed ik haar aan, en mijzelf ook (als ze straks naar het kdv gaat is het vast wel weer wat anders, want dan is ze 3.5 maand) en gaan we naar beneden. Dan gaan we aan de sop, of aan de wandel en probeer ik haar na de fles van 14.15 uur weer op bed te leggen. Rond 6 uur krijgt ze dan een fles en gaan we daarna badderen, insmeren, pyama aan, en naar bed. Zo heeft ze dus ook nog alles wat er dwars zit qua spugen eruit kunnen gooien. Om 10 uur maak ik haar dan weer wakker voor de laatste fles en hoop ik dat ze wakker blijft.

Is dit een beetje redelijk?

Ik probeer er structuur in te krijgen, maar momenteel is het meer overleven.

Heb je de Nexium via de huisarts of de kinderarts? Heb je zelf het idee dat het helpt of niet?

Wij kregen van de huisarts eerst Nexium voorgeschreven, maar we hadden niet het idee dat het hielp. Het spugen werd wel minder, maar ging niet weg. Huisarts weer gebeld en we moesten het nog maar even aankijken, want Y. moest er aan wennen Question Toevallig kwamen we ook bij de kinderarts in het ziekenhuis terecht omdat Y. opgenomen werd op de huilpoli. Toen we vertelden dat hij Nexium kreeg en in welke dosering snapte ze wel waarom het niet hielp: de dosering was te laag! Daarom de dosering omhoog gedaan, maar ook dat hielp helaas niet. Toen kreeg hij Zantac ipv Nexium en dat hielp bij hem perfect. Hij gaf af en toe een mondje terug, net zoals elke baby wel eens doet, maar hele golven kwamen er niet meer uit.

Wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat als je het idee hebt dat het niet werkt zoals je hoopte dat het zou werken je misschien nog eens contact op kan nemen met de huisarts/kinderarts. Mocht je nog niet bij de kinderarts lopen kan je altijd een verwijzing vragen aan de huisarts. Kinderartsen zijn er niet voor niets Very Happy

Wat vervelend dat je nu meer aan het overleven bent dan aan het genieten! Is dit ongeveer hoe je nu de dag doorbrengt?
6.15 fles
7.00-10.00 slapen
10.15 fles
wakker
14.15 fles
slapen
18.15 fles
badderen, slapen
22.15 fles

Misschien zou je kunnen proberen er wat meer structuur in aan te brengen? Y. zat met 2 maanden nog op 7 flessen geloof ik, maar wat wij deden was:
wakker, verschonen, spelen, fles (dan worden ze lekker moe/suf van het drinken en zijn ze lekker ontspannen), nog even 10 minuutjes kroelen en weer naar bed. Voor Y. zat er zo een goed ritme in en zo was hij na zijn fles lekker ontspannen om in slaap te komen. Dit deden we trouwens pas vanaf 2 maanden. Y. heeft toen een paar dagen in het ziekenhuis gelegen op de huilpoli en daar deden ze het ook zo dus zijn we daarmee doorgegaan.
Daarvoor was het: wakker, verschonen, fles, spelen en naar bed. Dan was hij echter zo hyper door het spelen en alle indrukken dat hij dus niet meer ging slapen Rolling Eyes Tegen de tijd dat hij wél moe werd was het bijna weer flessentijd en kon hij niet slapen omdat hij honger had angel
Vanaf een maand of 4 was hij vaker/langer wakker en hadden we een nieuwe regel: na 2x geeuwen of 2x in zijn oogjes wrijven ging hij naar bed. Dat doen we nu eigenlijk nog steeds.

Succes en het komt écht wel goed allemaal Very Happy Elke mama zit in de fase waar jij nu in zit en voor iedereen is het nieuw en spannend Wink

Dat is wel een goede leidraad om me een beetje aan te houden, als laatste de fles, dank je!

Wij krijgen idd Nexium, maar heb het idee dat het geen hol helpt.
Vanmiddag moeten we weer naar de kinderarts, dus ga dat toch even aangeven.
Ga gelijk navragen over Zantac, maar hij geeft geen medicijnen tegen het spugen want het is nog niet bewezen dat dat niks met de hersentjes doet, die nog vol in ontwikkeling zijn. Maar vooralsnog heeft ze vorige week wat bloed gespuugd vanwege een geirriteerde slokdarm, dus zaten we s´nachts bij de HAP, en heeft ze meer last van al het spuug wat omhoog komt dan van het maagzuur tegenwoordig geloof ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  blondje1313 do 5 jan 2012 - 0:14

Ik geef bv en gekolfde flesjes, vandaar de flesverwarmer. Ik moet zo'n moeite doen om een voeding te kolven (nu ook weer in 3 keer voordat ik een volledige voeding heb) dat ik het zo 'goed' mogelijk wil verwarmen en zo min mogelijk voedingsstoffen kwijt wil raken. Daarom dus maar niet in de magnetron of in een pannetje kokend water. Ik weet alleen niet hoe ze het op het kdv doen, denk eigenlijk dat het daar wel in de magnetron zal gaan, maar eens navragen als ik op intake ga.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 0:17

meisjesmama schreef:@parels hoe lang zit ze nu aan de Nexium? Heb je het idee dat het al minder word? Zo niet zou ik het bij de kinderarts neerleggen dat je geen verbetering merkt.
En zelf deed ik de meiden altijd eerst in bad en dan de fles want met een volle maag in bad is voor refluxkindjes ook niet fijn. (heeft onze kinderarts verteld)
De meiden hebben hier ook alle 2 veel tussen ons ingeslapen. Jullie hebben zelf ook nog nachtrust nodig hoor!
Ik herken heel goed je verhaal het is een gevoel van overleven maar het komt goed!

meisjesmama, ze zit nu 2 weken aan de Nexium, en ik merk eerlijk gezegd geen verbetering. Ga het ook zeker aankaarten, om kwart over 2 mogen we weer naar de kinderarts. Ik vind het een beetje een enge vent, maar goed, ik zeg gewoon wat er is. Denk dat ik als moeder ook wel wat te zeggen heb.

Ik ga haar sowieso van s´ochtends naar s´avonds badderen overzetten, maar ze krijgt een fles om 18.15 uur en om 22.15 uur dus dan denk ik dat ik haar zo rond 19.30 uur in bad doe, en daarna pyamaatje aan en naar bed. Meestal ga ik dan ook zelf in bad.

Ik laat vanavond/einde vd middag even weten hoe het ging!

& Supertalentje, mooi ventje! Wat leuk dat hij allebei jullie achternamen heeft! Wel vervelend van de pijn zeg, zo erg heb ik het nooit gehad denk ik. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 0:18

Happydobby schreef:@Supertalentje, wat een plaatje,

@Parels, heb je al eens gedacht aan een osteopaat voor de reflux?

Ja, ik heb er wel eens aan gedacht! Ik ga eerst even overleggen met de kinderarts, en vanavond op mijn gemak eens even mezelf inlezen over een osteopaat. Dank je!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 0:21

mickey schreef:@Parels: een echt spenen monster dus. Wat balen dat ze 's avonds zo onrustig is. F heeft dat de laatste paar dagen ook weer zo erg.
Hoe is het met je vriendin)? (is toch ook een bekende op het forum, he?) Wanneer is ze uitgeteld? Of is ze al bevallen?

Mickey, met die vriendin gaat het wel goed!
Ze zit idd ook op het forum (truestar), en is morgen 35 weken zwanger.
Haar uitgerekende datum is volgens mij 10 februari, maar pin me er niet op vast!
Ze is het wel zat Wink maar heeft ook niet de meest makkelijke zwangerschap gehad, én er al 1 rondlopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 0:27

Even snel nog, voordat ik zo snel even wat ga doen (mevrouw moet nog aangekleed en gewassen worden, zijn vanochtend in pyama even naar de Rabobank gegaan .. zij hoor, ik niet!) en dan naar de kinderarts ga!

Blondje ; bij ons op het kdv warmen we bv op in de waterkoker. Water koken, flesje erin zetten en even wachten et voila! Al zal dat niet heel veel sneller zijn dan met je flessenwarmer denk ik. Ik pak gewoon kraanwater en warm het op in de magnetron.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Happydobby do 5 jan 2012 - 0:56

Parels schreef:
Happydobby schreef:@Supertalentje, wat een plaatje,

@Parels, heb je al eens gedacht aan een osteopaat voor de reflux?

Ja, ik heb er wel eens aan gedacht! Ik ga eerst even overleggen met de kinderarts, en vanavond op mijn gemak eens even mezelf inlezen over een osteopaat. Dank je!

hou er wel rekening mee dat niet alle kinderartsen fan zijn ervan. Dus als je geen medicatieverandering krijgt of je wil liever van de medicijnen af wil is de osteopaat een goede keus. Als de osteopaat aangesloten is bij nvo en zo heet: Osteopaat DO-RO. dan word het vergoed als je aanvullend verzekerd bent.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 4:14

Dank je, HD!
Hebben nu eerst andere medicatie gehad, hij was deze keer een stuk aardiger dan de vorige keer, maar toen zat er ook een co-assistente bij, dus wie weet wilde hij even laten zien wie er van wat het meeste verstand had Wink

Van de Nexium, zijn we nu over op de Losec. Dat zijn eigenlijk een soort broertje & zusje van elkaar, maar het een werkt bij de een beter dan bij de ander. Ben benieuwd of dit wél werkt!

Dankzij de Nutrilon Omneo moet ik wel zeggen dat het melk teruggeven zo goed als weg is, hoera! *klop het even af*

Ohja, heb haar ook nog even gewogen, ze is in 8 dagen tijd 335 gram aangekomen! Ze weegt nu 4430 gr, het wordt nog eens een Dikkie Dik! Gaat ze eindelijk op dr moeder lijken haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 4:26

parels: die gaat K nog inhalen smile heerlijk toch dat ze goed aakomt, ondanks alles!

K heeft echt soms zo'n wit koppie, dat ik het wel eng vindt. ik denk dat hij dat van mij heeft pale


weet iemand hoeveel je mag afvallen als je aan bv zit ? en wat is de beste manier?
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  meisjesmama do 5 jan 2012 - 4:34

@parels wat goed dat je iets anders hebt gehad!
Hier had ik voor beide meiden losec dat werkte hier goed.
De oudste had aan losec voldoende de jongste niet.
En het 1ste gesprek bij mijn jongste ging precies zoals jij beschrijft.
Hij vond dat ze geen reflux kon hebben omdat ze nog steeds groeide enz.
Sterkte hopelijk slaat dit medicijn snel aan!!
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gast do 5 jan 2012 - 4:43

Joyce ; geen idee, maar je kan allicht gezond gaan eten toch?
Misschien val je nog wat af smile

meisjesmama ; hoor van meer mensen dat Losec wel werkt, ik hoop het maar! Hadden jouw kindjes het echt minder zuur, en gaven ze nog wel flink terug maar rook het gewoon minder naar overgeefsel zeg maar, of stopten ze ook met dat teruggeven? Voor het melk teruggeven heb ik nu de Nutrilon Omneo, en deze helpt in principe best goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  joyce0606 do 5 jan 2012 - 4:45

ik heb het idee dat ik al gezond eet....maar misschien dat ik meer kan opletten...maar ik denk niet dat ik daarmee flink wat afval...Sad het zijn ook geen zwangerschaps kilo's maar kilo's die ik voor mijn zwangerschap er al af wilde hebben...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2 - Pagina 7 Empty Re: Okt./Nov./Dec./Jan. 2011/2012 Mama's deel2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 37 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 22 ... 37  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum